MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Du er et utrolig godt forbillede for sådan en som mig.... holder pause når du har dårlig lænd. Giver du privattimer i den slags fornuftig tankegang?

Jeg havde hellere set du havde skrevet "Du er et utrolig godt forbillede." men ok, mindre kan da gøre det. :laugh:

Privattimer kan vi nok arrangere, og jeg ser om jeg ikke kan give dig en god pris. :shades:

Link to comment
Share on other sites

Hvor var vi henne, hvis man sku' holde pause, når man har ondt ét eller andet sted - så fik man jo aldrig løftet noget!

Hehe, ja det er jo ikke helt forkert - dog med et par essentielle forbehold vil jeg dog mene. :wink:

Synes da heller ikke min log bærer præg af at jeg skulle være gået helt i stå.

Link to comment
Share on other sites

VL skred i svinget i dag delvist grundet arbejdet, men lænden og hovedet var heller ikke rigtig opsat.

Så måtte jeg jo lave lidt herhjemme:

  • Rulleri på Orange Ball of Death
  • Magnificent Mobility runde ~12 min
  • Kettlebell TGU - 10 min kontinuerligt med 24kg, skiftevis H/V. Vil tro det var mindst 10 pr side.
  • Kettlebell Sidepress - 3 x 5+5 @ 24kg
  • Unilateral squat på vippebræt (ordineret af kiro'en)
  • Sjipperi - 10 min hovedsageligt med D.U. Fik som det bedste lavet 20+22 hop-DU og to serier på 10+12 DU i træk.

Lænd dum, skulder god. :unhappy:

funny-pictures-ceiling-cat-rests-in-grass.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Der har været rodet lidt rundt på dagene i denne uge, men i dag skulle der rives lidt vægte rundt (og igen lørdag).

Småt men fint selskab i hulen her på en ikke-VL aften - team-BB gav den gas, Chris og næstformand Tina gik til stålet og Mr Swole + brormand joinede festen.

Opvarmning

En lidt kortere version af Magnificent Mobility

Overhead Squat

1 x 5 @ 40kg

5 x 5 @ 50kg

- Pause i bunden på de sidste 4 sæt og fokus på godt spænd i mavsen.

Ben foran

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

4 x 8 @ 80kg

- Ryggen føltes som en slatten karklud, men lænden opførte sig ok.

Dødløft

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 90kg

3 x 5 @ 110kg - helt uden snydegreb :laugh:

- Sløset og tungt første sæt. Resten lidt bedre fokus.

Yates row

4 x 10 @ 60kg

- fino

Træk-død fra knæ (dødløft med bredt greb)

1 x 8 @ 60kg

3 x 10 @ 80kg

- Blev inspireret af team-BB der kørte samme bare fra klods.

Den føltes rigtig rigtig god - mere af den er jeg helt sikker på.

Chins

3 x 5+5neg @ mig

- burn biceps, burn :devil:

God lænd i dag :wootdance: og heller ingen brok fra skulderen.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløfterier @ IK 99

Mangler der lidt jern-knækkeri i loggen? :laugh: Her kommer i hvert fald en smule.

Der var nærmest tomt for VL'ere i hulen - kun Tim og han var lige blevet færdig da jeg kom. Så det var overvejende solotræning og en smule kæbe med Dawizz/Asger + buddy.

Magnificent Mobility

det sædvanlige - næsten...

Ben foran

1 x 8 @ 50kg

1 x 8 @ 70kg

2 x 8 @ 80kg

1 x 8 @ 90kg (video)

- nogenlunde ben, men svag ryg as usual.

Dødløft walks

1 x 5 @ 80kg

3 x 5 @ 100kg

1 x 2 @ 110kg (video)

- BRUTAL

Det er vel næsten nemmest at se på videoen, men det er basalt set dødløft vægten, gå 2 meter frem og sæt den på boxene. Løft igen og gå tilbage. Det var én rep!

Startede første sæt på 100 uden straps, men det nåede jeg kun 2 reps med før det var helt i skoven.

Fantastisk sveddryppende stabilitetstræning for mavsen. :laugh:

Dødløft med trækgreb fra boks (under knæ)

1 x 8 @ 100kg

2 x 8 @ 110kg (video)

- nice!

Jeg ved ikke helt om jeg synes bedst om denne til boks, eller om versionen kørt frit. Uanset føles de begge rigtig gode.

Yates rows

3 x 10 @ 70kg

supersættet med

Reverse lunges

3 x 8 (pr side) @ 40kg

- Hoppede med på vognen med Asger. Good good, fint unilateralt arbejde.

Chins

3 x 5 @ fede mig

- shit, mine lats var ristet fra sidst pga en smule negativer :blush:

Conditioning = 0

supersættet med

Pistols (på platform og med "hængende" ben)

3 x 5+5 @ mig

- en forsømt øvelse :innocent:

Træk til bryst underhånds

1 x 10 @ 50kg

1 x 14 @ 50kg

1 x 16 @ 50kg

- tjaa, lidt sjovt rep-scheme jeg lige fandt på dér. :blink:

Fed træning.

Absolut intet fra lænden og kroppen fik godt med tæsk. Det øvelsesvalg kan der bestemt bygges videre på.

Så har jeg også erkendt at mit træningsfokus det næste stykke tid må være 100% på at få fixet lændeproblemet, styrket øvre ryg og under det få kørt så meget ben, basis mv. som muligt.

Så træningsoverskriften er justeret en smule, da det er lige i overkanten at kalde det vægtløftning, det jeg laver pt. :wink:

Astangaen er jeg også nødt til prioritere bedre. Jeg har brug for det skidt. :blush:

Og så stødte jeg på Fru Coach på vej ud og han så bestemt ikke frem til at træne i en hule fyldt med motions-tosser. Jeg blev jo nærmest tryglet for at komme med ned og træne noget mere ben. :laugh::tongue:

Videoer:

Jeg undskylder musikken i baggrunden - ufatteligt jeg egentlig kunne træne til den slags, men jeg fik vel tunet det ud. :blush:

Frontsquat

Deadlift walks

Dødløft med trækgreb fra boks

Link to comment
Share on other sites

Lyder fornuftigt med et fokusskift :smile:

Med de øvelser du kan køre, omend lidt mere forsigt, har du heller ikke nogen undskyldning for ikke at kunne opbygge en god styrke. Det gode ved den tekniske del af vægtløftning er at det man har lært sidder meget godt fast. Så når du har fixet dine weak points er du hurtigt back on track, my man.

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Formiddags-Mysore @ yogamudra

Gooooood astanga. :hippy:

Fuld serie.

Kroppen var godt brugt, så ikke den store energi på gennemspringningerne. Salen var fuld og der blev arbejdet solidt, så masser af varme og flow. :superman:

Og så må jeg vist lige minde mig selv om at astanga-pas altså ikke behøver være 1½ time. Mindre kan gøre det!!! Og husk din yin yoga :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share