MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hey Max Power!

Røg ind i min første begyndertråd her på MOL og sad lige og læste alle jeres svar igennem. Du var den første der brugte en fa'ens masse tid og energi på mine spørgsmål og forklaringer for f.eks DOMS:tongue: . Sad faktisk og blev en lille smule rørt over hvor søde i allesammen var og er , -mod en begynder der bare kommer ind fra højre med et dårligt program under armen.

Vildt sjovt at sidde og læse nu, selv om det ikke er mere 3 1/2 md. siden. Synes der er sket så meget. Udover at være blevet meget klogere, har jeg også mødt de skønneste mennesker.. f.eks træner jeg nu en gang om ugen sammen med Incognito :w00t: -helt fantastisk!

Synes bare lige at jeg ville kigge forbi og sige tak for hjælpen.

Kærligste glade hilsner

Sally :jodler: :jodler: :jodler:

Link to comment
Share on other sites

Hej Sally

ja, det var en god tråd, hvor vi var tre der på møjsommelig vis havde dissekeret og besvaret dit indlæg næsten samtidig :bigsmile:

Det er rigtig dejligt at høre der bliver sat pris på bare nogle af de råd man kommer med. MOL er bestemt ikke noget tosset sted at måde spændende mennesker, og det er bestemt ikke dumt at du har allieret dig med Incognito - faktisk et meget meget klogt og godt valg :bigsmile:

Så selv tak, og skulle det være en anden gang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yoga

En stærk time med Kristina - pænt hårdt med trætte lår.

HA! :rofl2: :rofl2: :rofl2:

Skimmede lige igennem, og troede der stod

" En stærk time med Kristina -pænt HÅR med trætte lår"

-og tænkte at det da godt nok var temmelig friskt at udlevere sin lærer sådan :tongue:

ja, det var en god tråd, hvor vi var tre der på møjsommelig vis havde dissekeret og besvaret dit indlæg næsten samtidig :bigsmile:

Ja, tror faktisk lige jeg skal ind og skrive et par ord til dem også :blush:

..og det er bestemt ikke dumt at du har allieret dig med Incognito - faktisk et meget meget klogt og godt valg :bigsmile:

Jo jeg er næsten berusende glad over at jeg har fået Incognito på! Så trygt at der er helt styr på tingene, når man er så "gennemskadet" som jeg :4crutches:

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

HA! :rofl2::rofl2::rofl2:

Skimmede lige igennem, og troede der stod

" En stærk time med Kristina -pænt HÅR med trætte lår"

-og tænkte at det da godt nok var temmelig friskt at udlevere sin lærer sådan :tongue:

[snip]

Kærligste hilsner

Sally

:laugh:

Kristina har aldrig trætte lår tror jeg - ikke til timerne i hvert fald.

Det er vildt hvad hun kan og hvor godt hun kan det, og jeg tror ikke jeg har set halvdelen endnu. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Onsdag, der blev til torsdag - medium dag

Sumpede lidt længe i sengen, så jeg nåede ikke det hele inden yoga, men det blev naturligvis gjort færdigt

Walking lunges (S1)

4 x 10 @ 12kg

Vadede halvvejs igennem centret - altid spas :cooldance:

Incline db press (S1)

1 x 10 @ 14kg

1 x 10 @ 20kg

4 x 10 @ 26kg

Patten burde have fået det onde backoff sæt her, men det glemte jeg vist :blush:

Cable rows(S2)

4 x 10 @ 65kg

Udmærket og med overskuuu' :smile:

Jeg sniger mig roligt op til hvor jeg tidligere har været.

One arm db press(S2)

4 x 10 @ 18kg

Stille og roligt...

Gu' var det ej - den er skide hård :devil:

Så var det yoga-tid, men jeg skriver lige programmet færdigt.

Chins (underhånds) (S3)

4 x 8 @ mig

1 x 15 @ 50kg - underhånds pulldown back off sæt.

Slet ikke tosset, 1 rep mere på alle sæt ift sidst.

Mine gunz og især minigunz var vildt pumpede bagefter - ren granit :4flex:

Kragelaterals (S3)

2 x 10 @ 12kg

2 x 10 @ 10kg

Stilen begyndte at halte på 12kg, så jeg måtte lige lidt ned.

Yoga

En time med Rene.

Inden start nåede jeg at lave min sædvanlige opvarmning, kattestræk, hunden og lidt hund -> krage hop. Det er en fed fornemmelse, når den bare sidder lige i skabet.

Timen var vel 90% stående, kun til sidst lavede vi bro (både alm og et-bens), knæ til bryst og afslapning liggende.

Derudover stod timen på masser af hasestræk som sædvanlig aka alle står med rumpen i vejret :laugh:

Vi lavede 4 omgange solhilsner, både med armstrækkere, krigerstilling og omvendt hund inkluderet. Mange syntes vist de var lidt hårde - undertegnede inkl. men jeg kunne dog følge med.

Træet, trekanten og lidt balance blev det også til.

Jeg skulle naturligvis lave lidt hovedstand bagefter - fordi jeg kan :cooldance: og fordi det jo skal holdes ved lige. Det bliver sejt når jeg kan gå op i den med strakte ben og under total kontrol.

Så fik jeg lavet maveøvelser, godt blandet med lidt hopla, vejrmøller og håndstand, dog mest håndstand. Jeg mærker fremskridt fra gang til gang, og det er super fedt. :w00t:

Og så var det tilbage til styrketræning og få lavet det sidste.

Jeg havde egentlig meldt mig på Mettes spinningtime i aften, men hørte så at hun desværre ikke underviste idag. Så overvejede jeg lidt om jeg egentlig ikke havde trænet nok for idag, så jeg meldte mig fra. Nu må vi se om jeg får lyst i aften. Kunne også prøve en pilates time med Helen (spinning-svenskeren der kører torsdag morgen :bigsmile: ). Vi må se hvad det bliver til.

Link to comment
Share on other sites

Dagens maveøvelser lavet.

Var der nogen der tvivlede? :tongue:

Næææ, for det er for dit eget bedste-....... :tongue:

Og da programmet stod på walking lunges igår, gæt hvad der så er hvor idag.

doms in your popo :unsure: ? :wink: know the feeling - og jeg er solidarisk idag :laugh::laugh:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Det var som nogen måske bemærkede J-dag i går, og det skulle da fejres - hvor tåbeligt det så i grunden er. Det er skægt som julebryggen smager bedre og bedre for hver fadøl man får :laugh:

Der kom så noget vejen for morgenens og formiddagens yoga og træning :wink: , og da jeg skulle jobbe resten af dagen måtte det blive hjemmetræning her til aften. Men det er skam også rigeligt effektivt.

Styrketræning

Hjemmetræning, lørdag 05-11 let dag

Hele pivtøjet taget som cirkeltræning, maveøvelserne undtaget - de laves i deres egen cirkel.

DB swings

1 x 10 @ 12kg

2 x 20 @ 15kg

Pulsen ryger til himmels.

Chins (underhånds)

2 x 10

One arm db press

2 x 20 @ 15kg

Armstrækkere

2 x 25

Db hammercurls

2 x 20 @ 15kg

NAAAASTY :devil:

Når man laver så mange begynder grevet at blive et problem til sidst. Derfor smed jeg straps på i andet sæt :laugh: .

Er du vimmer den blev ond, :4flex:

Maveøvelser

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Mandag 07-11-2005 - tung dag

I grotten på DTU :cooldance:

Opvarmning

ud over cykelturen derned 500m på løbebåndet, 10-12km/t

en enkelt solhilsen :blush:

Front squat (S1)

1 x 6 @ 20kg

1 x 6 @ 40kg

4 x 6 @ 60kg

1 x 15 @ 20kg

Chins (overhånds) (S1)

1 x 10 @ 50kg (pulldown opvarmning)

4 x 6 @ mig + 5kg

Hårdt

Bench press (S2)

1 x 6 @ 50kg

2 x 6 @ 70kg

2 x 6 @ 75kg

1 x 20 @ 50kg

:w00t: 5kg mere på stangen - jeg rykker nu :cooldance:

DB rows (S2)

1 x 6 @ 31,2kg

4 x 6 @ 42kg

1 x 15 @ 31,2kg

Push Press (S3)

4 x 6 @ 50kg

1 x 1 @ 50kg military - hårdt :wink:

Hammercurl (S3)

4 x 10 @ 24kg

1 x 15 @ 10kg (incline curl)

Grænsende til powercurls, men det er ok :devil::tongue:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Spinning

En begyndertime med Søren S.

Den var lidt lang tid om at komme igang - Søren var virkelig i det pædagogiske hjørne idag, mere end han plejer. Nu da det var 1½ uge siden jeg sidst havde siddet på en spinningcykel havde jeg naturligvis en ide om at tage det stille og roligt. Men et eller andet sted ved jeg jo godt at sådan noget pakker jeg sammen to minutter inde i timen og giver godt med kul :laugh:

Anders var også med, og jeg fik lokket ham ned på forreste række, selvom han var noget mistroisk mht de nye cykler. Super fantastiske er de altså ikke (Masterbikes nyeste model) :wink:

Da vi havde overstået opvarmningen så timen cirka således ud:

Imellem hver blok var der en lille pause, så det var meget mildt.

7 min enkelttakt

Forslaget gik på stående intervaller af ca 30 sek varighed. For mit vedkommende blev det vist slået sammen til to lange :innocent:

4 min tempo (enkelt eller mellem)

Noget hurtigere end før. Der var 3-4 30 sek intervaller med "modvind" dvs øget belastning. Igen gik forslaget på siddende, men det var naturligvis meget sjovere stående :bigsmile:

4:40 min tempo

Stigende længde at stående intervaller, først 3x10 sek, så 2x20 sek og sidst 1x 30.

Jeg kørte dem (næsten) som foreslået, men Anders var kæk og blev oppe. De gik også meget godt indtil efter anden omgang på 20 sek, hvor han åbenbart syntes han fortjente at sidde ned. Det mente jeg ikke og jeg fik ham lokket op igen, og for at være lidt solidarisk kørte jeg hele sidste minut med stående. :devil::devil::devil:

4:20 min teknik

to omgange af et minut hvor det kun var tilladt at trække - ikke træde. På mellemstykkerne var det meningen man skulle køre med samme belastning siddende, men stående var naturligvis sjovere :laugh:

6 min prikkerunde - 3 omgange med to mindre pauser indlagt

En af Sørens specialiteter.

Alle starter siddende, og når løbet gives frit må alle "prikke" alle, dvs. pege på vedkommende og få øjenkontakt. Personen der bliver prikket gør så følgende:

  • Øger belastningen
  • Rejser sig
  • Accelererer

Reglerne er så at man selv bestemmer hvor længe man vil køre, og når man sætter sig kan man prikke en anden. Prikker man en anden mens man selv står op har man for meget overskud, dvs for lidt belastning på. :laugh: Belastningen pilles på intet tidspunkt af igen, når den først er kommet på (mini-pauserne undtaget). Sådan kørte jeg den i hvert fald.

Resultatet er som i nok kan regne ud en relativt lang stående spurt med stigende belastning og korte intervaller - MUMS :4mewantfood: :laugh:

Mit ur har desværre fået startet en ny træning oveni, så jeg har ikke de helt komplette pulsdata, hvilket egentlig også kan være flintrende ligegyldigt. Bruger det jo kun til sjov :wink:

Stats:

Dato: 07-11-2005 18:15

Tid: ca 45 min

Gns. puls: 168 (81,5%)

Max puls: 199 (96,5%)

Est. kcal: -

Pulszoner:

70-80%: -

80-90%: -

90-100%: -

Utroligt at jeg kunne få snittet derop, men alle de pauser, men det er jo bare fedt.

Yoga - et program for hundeelskere

Rene var i hopla idag, godt nok lidt sent på den, men han havde et fantastisk program med til os.

Det startede "omvendt" med hvilestilling, knæ til bryst og liggende vrid. Så en runde kattestræk og balance på en arm og modsat ben stående på alle fire - ja det vil så sige 2 af dem.

Derefter begyndte programmet rigtigt. Jeg skal se om jeg kan få det hele med, men hovedideen var at ca hver anden position var hunden. Rækkefølgen er sikkert ikke helt korrekt.

Hund - planke, nogle runder

Hund med løftet ben

Hund - Kriger 1 - kriger 2

Hund ned på albuerne og op igen, 3 gange

Hund - barnets position

Hund - Stående foldekniv

Hund - Duen

Hund - Kriger 2 variation med ryg-rotation

Hund - Stående foldekniv

Og det var vist det. Forbandet hårdt og fedt program. Der var en del som ikke havde det helt så let :wink:

Inden spinningen nåede jeg lidt hopla (håndstand og vejrmøller). Det var umiddelbart inden en rygholdstime skulle til at starte, så det var med publikum. En af dem sagde da jeg gik at det havde været fint med lidt underholdning imens de ventede. :laugh:

Lavede også en smule efter yogatimen.

Så vil jeg også mene jeg har trænet nok for idag :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Så skal der bitches!

Anders var også med, og jeg fik lokket ham ned på forreste række

Så vidt så godt

Forslaget gik på stående intervaller af ca 30 sek varighed. For mit vedkommende blev det vist slået sammen til to lange :innocent:
Der var 3-4 30 sek intervaller med "modvind" dvs øget belastning. Igen gik forslaget på siddende, men det var naturligvis meget sjovere stående :bigsmile:
Jeg kørte dem (næsten) som foreslået, men Anders var kæk og blev oppe. De gik også meget godt indtil efter anden omgang på 20 sek, hvor han åbenbart syntes han fortjente at sidde ned. Det mente jeg ikke og jeg fik ham lokket op igen, og for at være lidt solidarisk kørte jeg hele sidste minut med stående. :devil::devil::devil:
to omgange af et minut hvor det kun var tilladt at trække - ikke træde. På mellemstykkerne var det meningen man skulle køre med samme belastning siddende, men stående var naturligvis sjovere :laugh:

Så du satte dig forrest på en begyndertime og kørte slet ikke programmet? Flot :)

Gad vide om dem der sad bag dig, også syntes det var sjovt at ham fidusen foran konsekvent kørte programmet forkert, og med (åbenbart) for lidt belastning på??

Havde jeg været instruktør havde jeg bedt dig sætte dig bagved :tongue: eller alternativt finde et andet hold. :devil:

Desuden forstår jeg ikke hvorfor instruktøren ikke bad alle NYE om at sætte sig forrest så han kunne holde øje med dem og have god kontakt, og så lade de "garvede" køre deres eget løb bagi istedet for at forstyrre både instruktøren og de andre ryttere der (da det var en begyndertime) jo i forvejen ikke var trygge ved situationen...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

spock :wink:

I see your point, og jeg havde faktisk også lidt den diskussion fra for nylig i tankerne.

Jeg burde have spurgt (allerhelst før) om det var ok med instruktøren. Ville egentlig have gjort det bagefter men han var optaget og jeg skulle nå en yoga-time.

Dog er det ikke mit indtryk at Søren har noget problem med det, og hvis han havde burde han sige det.

Jeg lover at spørge ham næste gang :innocent:

Egentlig er det også fjollet jeg kører deres begyndertimer stadigvæk (og det samme gælder vist Anders :wink: ), men der er ikke så mange timer der ligger godt for mig, og derfor har jeg, i hvert fald lidt endnu, også at køre beg-timerne lidt endnu, selvom jeg ikke nødvendigvis følger programmet helt.

Havde jeg været instruktør havde jeg bedt dig sætte dig bagved :tongue: eller alternativt finde et andet hold. :devil:
Det ville jeg bestemt heller ikke have noget problem med, hvis han gjorde.

Desuden forstår jeg ikke hvorfor instruktøren ikke bad alle NYE om at sætte sig forrest så han kunne holde øje med dem og have god kontakt, og så lade de "garvede" køre deres eget løb bagi istedet for at forstyrre både instruktøren og de andre ryttere der (da det var en begyndertime) jo i forvejen ikke var trygge ved situationen...

God ide, dog med mindre vanskeligheder at udføre i praksis, for der bliver i forvejen brugt rigelig tid på instruktion og indstilling mm i starten af sådan en time, så hvis han også skulle bruge tid på at kommandere folk rundt på forskellig cykler ville der snart kun være en halv times reel cykling tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Hej - et pip om emnet "folk, der ikke kører programmet".

I et center som Parken ville jeg aldrig køre andet end hvad der bliver sagt, men i Holte er der en lang og sej tradition for at der sidder alle mulige tosser og kører mere frit (Eksempelvis sad en af vores vildeste cykelrytter-psycho-undervisere og kørte med på en time for 11-14-årige børn, der ikke gider at gå til fodbold). Det lader ikke til at genere nogen og det generer ikke mig. Tværtimod går der næsten ikke en time, hvor jeg ikke (på grund af min store viden og mit enorme overskud :tongue: ) inddeler - giver forslag - og råber af enkelte, som jeg synes skal lave noget andet eller mere. Men måske er første række ikke det helt rigtige sted at sidde på en begyndertime, hvis man kører stående spurt i 40 minutter. Der skal de nye sidde og have tryg øjenkontakt og kunne dufte instruktøren. :bubblebath:

Apropos tryg - havde en kunde på min beg/1 time hertil aften som jeg kunne se var ved at gå kold. Fik fat på en receptionist og bad om en cola til kunden. 2 minutter efter sad hun flot med EN PEPSI MAX. De skulle vist også have haft lidt sukker i receptionen.

God aften til alle glade cyklister

Mette

Link to comment
Share on other sites

Hej - et pip om emnet "folk, der ikke kører programmet".

I et center som Parken ville jeg aldrig køre andet end hvad der bliver sagt, men i Holte er der en lang og sej tradition for at der sidder alle mulige tosser og kører mere frit (Eksempelvis sad en af vores vildeste cykelrytter-psycho-undervisere og kørte med på en time for 11-14-årige børn, der ikke gider at gå til fodbold). Det lader ikke til at genere nogen og det generer ikke mig. Tværtimod går der næsten ikke en time, hvor jeg ikke (på grund af min store viden og mit enorme overskud :tongue: ) inddeler - giver forslag - og råber af enkelte, som jeg synes skal lave noget andet eller mere. Men måske er første række ikke det helt rigtige sted at sidde på en begyndertime, hvis man kører stående spurt i 40 minutter. Der skal de nye sidde og have tryg øjenkontakt og kunne dufte instruktøren. :bubblebath:

Apropos tryg - havde en kunde på min beg/1 time hertil aften som jeg kunne se var ved at gå kold. Fik fat på en receptionist og bad om en cola til kunden. 2 minutter efter sad hun flot med EN PEPSI MAX. De skulle vist også have haft lidt sukker i receptionen.

God aften til alle glade cyklister

Mette

Skarpe receptionister :laugh:

Men ja, måske er "front row, center" ikke så fikst i den sammenhæng, men når det kommer til at følge programmet til punkt og prikke, så er stemningen vist noget mere loose i Holte end mange andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Hep, det forklarer jo altsammen en hel del :bigsmile:

Jeg er også klar over, at der jo ikke altid er frit valgt fra alle hylder - når man har tiden, må man køre på det hold der nu engang kører på det tidspunkt man selv har tid til at køre med...

Lyder som om I hygger jer gevaldigt deroppe :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hep, det forklarer jo altsammen en hel del :bigsmile:

Jeg er også klar over, at der jo ikke altid er frit valgt fra alle hylder - når man har tiden, må man køre på det hold der nu engang kører på det tidspunkt man selv har tid til at køre med...

Lyder som om I hygger jer gevaldigt deroppe :tongue:

Hygge-faktoren er 3,78 gange højere end i parken, og i anden potens med Mette på podiet :w00t::tongue:

Og som mine pulsdata viser er det ingen hindring for høje procenter :devil:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Onsdag 09-11 - medium dag

Opvarmningen var lidt hopla - håndstand og vejrmøller. Det bliver man hurtigt varm af. :cooldance:

Walking lunges (S1)

4 x 10 @ 14kg

Den kommer til at mærkes i morgen - ja faktisk gør den det allerede nu. :laugh:

Incline db press (S1)

1 x 10 @ 14kg

1 x 10 @ 22kg

4 x 10 @ 28kg

1 x 20 @ 14kg

Blev lidt presset til sidst, og efter backoff-sættet var mit patværk totalt færdigt

Cable rows (S2)

4 x 10 @ 70kg

Udmærket

One arm db press (S2)

4 x 10 @ 18kg

Samme vægt som sidst - synes den var meget varierende i hårdhed, nogle sæt kørte fint, andre ret pressede (som regel venstre)

Chins (underhånds) (S3)

8, 8, 7, 7

Til gengæld var de strict

Kragelaterals

4 x 10 @ 10kg

Dagens maveøvelser

Gør-det-selv yoga

Ca 30 min

Heltestilling

Kohovedstilling

hund

krage

foldekniv

trekant

hænder til fødder (foroverbøjning med bred fodstilling)

Hjulet

Skulderstand

Plov

Hovedstand

Barnets stilling

Blæsebælg

Træet

Lavede sådan hvad der nu faldt mig ind, men jeg havde lidt problemer med fokus - er bange for at jeg er ved at blive syg. :mad:

Styrketræningen var dog ikke påvirket.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig er det også fjollet jeg kører deres begyndertimer stadigvæk (og det samme gælder vist Anders :wink: ), men der er ikke så mange timer der ligger godt for mig, og derfor har jeg, i hvert fald lidt endnu, også at køre beg-timerne lidt endnu, selvom jeg ikke nødvendigvis følger programmet helt.

Jeg vil altid være en begynder i mine øjne :smile:

Jeg kan godt se at det virker lidt fjollet at køre en begyndertime, når man ikke er begynder, men jeg har det meget på samme måde som dig; hvis jeg skal nå at have opfyldt min spinningkvote på en uge, så bliver jeg nødt til at tage en begyndertime til hjælp i ny og næ.

Grunden til at jeg ikke har det dårligt med det, er (som b_skaal også skrev), at jeg har vejret stemningen og vurderet ud fra sammensætningen af de forskellige hold/niveauer, at såvel instruktører som ryttere, er meget afslappede omkring folks behov... Derved ikke sagt, at man ikke ødelægger trygheden for førstegangskørende. Men netop dét kan man vel afhjælpe, ved ikke at sidde forrest...

God Onsdag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share