MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Styrketræning

Onsdag - medium dag

Walking lunges

4 x 10 @ 10kg

Incline db press

1 x 10 @ 18kg

4 x 10 @ 24kg

Squat

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 80kg

Totalt udenfor program, men jeg kunne ikke lade være :bigsmile:

Uhh, det var godt

Cable rows

1 x 10 @ 40kg

1 x 10 @ 50kg

2 x 10 @ 60kg

One arm db press

4 x 10 @ 16kg

Chins (underhånds)

3 x 7 @ mig

Kragelaterals

3 x 10 @ 8kg

Rigtig fornuftig træning, klaret på under 1 time.

Derefter ca 40 minutter med dagens boldtræning, lidt yoga-stillinger, forsøg på håndstand og naturligvis vejrmøller.

Håndstanden er ved at være tæt på nu - jeg var oppe i mindst 5 sekunder en gang.

Jeg skal arbejde på hastigheden i vejrmøllerne, så der skal virkelig fart på stængerne. Afsættet og tilbagesvinget af det bagerste ben er super vigtigt.

Yoga

Kristina serverede en rigtig hård (og god) time - ikke den sædvanlige kost.

De fleste af tingene var gamle kendinge, men der var enkelte nye og så var de stående stillinger sat lidt anderledes sammen.

Vi lavede:

Svajende træer (det synes jeg de skal hedde :bigsmile: ) - stående med armene strakt over hovedet, bøje fra side til side. Først dynamisk og statisk til sidst.

Stående bagudbøjning (meget lidt) kombineret med foroverbøjning

Trekanten, derfra direkte over i den spidse vinkel og gentaget med modsatte side

Statisk / superslow squat, først på flad fod, til sidst på tæerne

Krigeren, derfra over i hunden til hund/omvendt hun kombinationen

Træet

Bro, først den normal, så med den ene hæl løftet, og til sidst med det ene ben strakt.

Så præsenterede Kristina en øvelse jeg ikke lige har noget navn for, men det var nærmest en mellemting mellem skulderstand og broen med armene støttende på lænden. Det lød til at vi skulle lave den mere de næste gange. :smile:

Knæ til bryst

Skulderstand

Plov

Fisken, med den modifikation at benene var i skrædderstilling.

Afslapning

Link to comment
Share on other sites

Spinning

Instruktør: Helen Bergström

Jeg har ikke mulighed for at være på Mettes sædvanlige time her ved 5-tiden, så i stedet nuppede jeg denne formiddagstime - og så var det også for at møde en anden MOL'er, Anders W. Hansen, som jeg havde kørt indtil flere timer sammen med, dog uden at vide han også var MOL'er :smile:

Iset var også med :bigsmile:

Jeg kan ikke huske programmet, men det bestod overvejende at enten tung enkelttakt eller dobbelttakt, ofte sat sammen i korte intervaller. En af de onde var 2 minutter med intervaller på 10 sekunder skiftevis stående enkelttakt og stående spurt.

Mine stænger er gennem snart fire års styrketræning godt konditioneret til tungt arbejde og bestemt ikke konditioneret til tempokørsel, men jeg gjorde det så godt jeg kunne. Jeg havde dog svært ved at presse mig selv helt op i det røde. Det lykkedes vel egentlig kun to gange, første gang var lige inden første pause (kan ikke huske hvad vi kørte) og anden gang var til allersidst med stående spurt. Hader stående spurt, for det virker som om at jo hurtigere man skal/vil køre, jo mere belastning skal der på, så det bliver dobbelt hårdt. Hader er måske et stærkt ord, men det er i hvert fald ikke min kop te.

Helen serverede hele to pauser på 1-2 minutter i løbet af timen, så der var knald på. Jeg vil ikke sige programmet var rodet, men da den overordnede struktur ikke rigtigt blev præsenteret var det lidt svært at finde hoved og hale i, men who cares, der skal jo bare køres til. :devil:

Hun er den første instruktør jeg har oplevet i dette center, der går rundt i salen og hepper, og det gjorde hun rigtig godt - det skal så siges at jeg bestemt ikke har prøvet alle instruktører endnu. Jeg ved ikke rigtigt hvorfor, men jeg er nok lidt vild med svensk, ikke mindst når det er en flot blondine i superform, der taler det :bigsmile::blush:

Jeg glemte at få stoppet uret med det samme, så det blev først stoppet da jeg skulle i bad 5-8 minutter efter. Det har naturligvis sænket snittet lidt.

Stats:

Dato: 20-10-2005 9:00

Tid: 1:03:14

Gns. puls: 165 (80%) - overraskende højt

Max puls: 198 (96%)

Est. kcal: 1055 :devil:

Pulszoner:

70-80%: 23%

80-90%: 49%

90-100%: 12%

Yoga

Direkte videre til yoga, igen idag med Kristina, og et program meget lig det igår - og så alligevel noget andet.

Siddende åndedrætsfokus

Stående foldekniv

Svajende træ

Statisk squat i forskellige højder, både på flad fod og på tæerne

2 balanceøvelser

Den første stående på et ben med det andet bøjet, så hånden har fat om foden. Den anden arm strækkes over hovedet og man bevæger sig så langt ned imod vandret det er muligt.

Den anden var det stående T

Kriger 1 -> Kriger 2 -> Hund/omvendt hund

Liggende, benene samlet og lige i vejret. Kontrolleret føres benene ud til skiftevis højre og venstre side. Efter 5-6 gange frem og tilbage blev positionen holdt.

Lændemassage (vuggen fra side til side med knæene til brystet)

Skulderstand, først almindelig, så med et ben af gangen ført strakt ind over hovedet

Ploven

Fisken

Afslapning

post-1845-1129817433_thumb.jpg

post-1845-1129817450_thumb.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Lørdag 22-10-2005, hjemme (hos de gamle) træning

DB swings

2 x 20 @ 14kg

op med pulsen

Chins (UH)

2 x 10

One arm db press

2 x 20 @ 14kg

DB standing curl

2 x 15 @ 14kg

Monster pump i underguns

Armstrækkere

2 x 20

I andet sæt blev de 12 første lavet med klap :devil:

Maveøvelser

den sædvanlige omgang

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Søndag - tung dag

Jeg har ikke mulighed for at træne i morgen, så derfor træning idag.

Opvarmningen bestod af vejrmøller og håndstand. :cooldance:

Front squat (S1)

1 x 5 @ 30kg

8 x 3 @ 50kg

1 x 10 @ 30kg

1 x 15 @ 20kg overhead squat

DB rows (S1)

1 x 10 @ 20kg

2 x 3 @ 36kg

5 x 5 @ 36kg

Jeg lavede den lidt om, da 3 reps bare virker som lidt for lidt. Den bliver nok til en 6x6 eller deromkring.

Push Press (S2)

4 x (2x3) @ 45kg

Jeg laver den af 4 omgange, hvor hver omgang er 2x3 reps med 5-10 sek pause med stangen hvilende på skuldrene. Jeg skal ikke have meget mere vægt på endnu, og så kan jeg lige så godt gøre det lidt effektivt.

Chins (overhånds) (S2)

8 x 3 @ mig + 5kg

Bench press (S3)

1 x 10 @ 50kg

4 x 3 @ 70kg

2 x 6 @ 70kg

Hammercurl (S3)

4 x 8 @ 22kg

Dagens maveøvelser :innocent:

Flere vejrmøller og håndstand. Vejrmøllerne mangler jeg lidt i at få dem helt lodrette. Til gengæld går håndstanden rigtig godt, og idag havde jeg en del gange hvor jeg var oppe og være stabil.

Jeg så noget breakdance igår og blev inspireret til at prøve påfuglen (billedet). Til min store overraskelse lykkedes det mig faktisk at lave den - godt nok ikke særlig længe, men den var der :bigsmile:

Det er dog ret vigtigt at man har friske mavemuskler når den skal laves, hvilket jeg IKKE havde da jeg forsøgte her til aften :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ved lægen i morges og få et skud allergi-vaccine. Dem får jeg en del af for tiden fordi jeg skal op i fuld dosis (igen). Når man får den slags må man ikke være alt for fysisk aktiv 24 timer efter, fordi det tager noget tid for allergenet af fordele sig i kroppen, og det skal ikke ske for hurtigt. Derfor var der ingen boldtime i morges og heller ingen spinningtime til aften. Men yoga kunne jeg ikke holde mig væk fra og jeg er nu også overbevist om at det ikke er noget problem, for pulsen kommer næppe højere end den gør på en normal cykeltur til DTU. Det var et rigtig godt valg at jeg tog til yoga idag. :bigsmile:

Yoga

Endelig tilbage på Renes mandagstimer efter to uger med vagter der lå lige oveni.

Der var godt fyldt i salen og faktisk burde vi have været i den store sal, men det er der lidt komplikationer for bundet med (timen før kører ofte lige til grænsen tidsmæssigt). Mig rørte det nu ikke, og det er en rigtig skæg fornemmelse at være i rum med så mange og alligevel stå med lukkede øjne og være superfokuseret - også selvom min "nabo" (og et par andre) var noget kønnere end gennemsnittet på de timer :blush: . Jeg synes jeg var rigtig godt fokuseret i dag. Min opvarmning inden timen bestod først af dagens maveøvelser :innocent: og dernæst af en smule kohovedstilling, heltestilling, kattestræk, hund/omvendt hund og lidt hop fra hund->krage. Det skal helt sikkert være mit morgenritual (hund-> krage valgfrit) - gerne sammen med mavehalløjet. Det vil også sige jeg snart skal se dyner, men det er jo en anden sag :blush:

Det var en superfedt time - en del "anderledes" øvelser den første halvdel, ikke nogen store ting som trekanten, krigeren eller den slags men lidt forskellige foroverbøjninger, lidt monkeydance/kludedukke, kattestræk, diagonal balance på alle fire (ligesom supermand på swissball) og forskellige andre ting.

Da vi så var godt varme var det tid til 5-7 solhilsner.

Det var Rene's simple udgave uden omvendt hund (efter den alm. hund) - præcis som på billedet.

Jeg ved ikke om det var opvarmningen op til eller mit fokus - måske begge dele, i hvert fald var det de fedeste (læs: bedste, red.) solhilsner jeg nogensinde har lavet. Flowet var suverænt, alle åndedræt passede bare og alle positionerne sad bare lige i øjet - eller sådan føltes det i hvert fald og det er det der tæller. :w00t:

Jeg havde egentlig bare lyst til at fortsætte, men tænkte jeg nok måtte følge timen. :wink:

Derefter var det sådan set bare luftuddriveren/knæ til bryst efterfulgt af afslapning til sidst. Faktisk var det ikke det sidste for bagefter lavede vi en åndedrætsøvelse som jeg selvfølgelig ikke kan huske sankrit-navnet på, men på dansk hed den blæsebælgen :laugh: - og man lyder faktisk også lidt som en. Man sidder i en komfortabel position, albuerne bøjet så hænderne er placeret ud for skuldrene med håndfladerne pegende frem og fingerene lukkede. Vejret trækkes ind gennem næsten imens fingrene åbnes og armene strækkes over hovedet. Udåndingen skal være skarp og hård (også gennem næsen) ligesom en blæsebælg :bigsmile: , imens armene kontrolleret nærmest tabes ned til udgangspositionen. Dette gentages i 3 sæt á 15 gentagelser. Meget meget opkvikkende øvelse, virkelig godt da man ellers kan været lidt tåget efter sådan en omgang afslapning.

Bagefter lavede jeg lige lidt småtterier, måtte lige have trekanten med og lidt flere hund->krage hop. Og så nogle forsøg på håndstand. Det er ved at være meget meget tæt nu - en af gangene føltes det som om jeg stod der 10 sekunder - et par gange reddet af god råstyrke i skuldrene men ellers rimelig stabilt. Nu mangler jeg bare at kunne holde ved og få succesprocenten lidt i vejret.

Yoga styrer :cooldance:

post-1845-1130186101_thumb.jpg

post-1845-1130186127_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spinning

Jeg havde en smule tidligere fri fra DTU idag end forventet (dvs ved 4-tiden), og på vej hjem tænkte jeg hvad jeg egentlig havde af argumenter for ikke at tage til spinning, og var Mette ikke begyndt at have en time eller to tirsdag aften? Svaret til det første var ingen og ja til det andet, og da Arne på messenger ved fem-tiden skrev at han kom forbi var der jo intet at gøre.

I mellemtiden var det så nået at blive et rigtig skodvejr, så jeg måtte kæmpe mig til Holte i regn, blæst og mørke - nogen havde valg at slukke det meste gadebelysning i Nærum og Holte omegn. Det havde bare at være en god time.

Det var en begynder/1'er time med Mette b_skaal (nu i sort :tongue: ) på podiet, Arne som sidemand og Anders kørte på bagerste række. Arne og jeg havde naturligvis første række midtfor :cooldance:

Efter den sædvanlige opvarmning kom første hovedret:

4 x

60 sek siddende enkelttakt

30 sek stående enkelttakt

30 sek stående angreb

60 sek valgfrit (fortsat stående angreb, siddende angreb eller evt pauseagtigt)

Til at starte med tænkte jeg at det var lidt af en børneudgave ift en lignende 5x5x1 minut Mette har disket op med mindst en gang på torsdagstimen (kørt her), så der skulle være rig mulighed for at give den rigelig gas hele vejen.

Nu var vi ikke langt inden i timen, så jeg lagde behersket ud og øgede belastningen for hver omgang. I første runde valgfrit kørte jeg siddende angreb ca halvdelen af tiden, men kunne godt mærke at jeg hellere lige måtte gemme lidt til de næste omgange. Det blev dog ikke taget som pause nogen af gangene.

Jeg kan mærke jeg er godt kørende og på sidste omgang stående angreb tænker jeg at der da vist lige er power nok til 15-20 sekunder ekstra ind i det valgfrie minut. Det gør jeg så og kan godt mærke at den efterhånden bider en del og lungerne er i det røde felt. Jeg når lige i max 2 sekunder at overveje at det vist er tid at sætte sig, men så råber Mette ud over salen:

"Når man har besluttet sig for at fortsætte, så kører man naturligvis HELE VEJEN HJEM"

Måske var det ikke de eksakte ord, men betydningen er i hvert fald god nok. Hvad Mette havde af skumle bagtanker ved jeg ikke, men den sad lige i synet på mig, og så var det jo intet at gøre. Når Mette svinger pisken, så adlyder man :devil::4whip::4whip::4whip:

De næste 15 sekunder var rigtig onde, næste 15 dræbende og de sidste 15 var ren vilje.

AAAARRRGGGHHHH

Nøøj, hvor er det fedt, når man bare ikke kan have andet i tankerne end "træk vejret" og "træd for helvede".

Det var cirka halvvejs i timen og bagefter var jeg lettere mærket - helt ok - men sådan en trækker tænder ud. Jeg kan ikke huske om det var lige efter eller om der lige gik et par minutter, men jeg fik i hvert fald en solid omgang læg-krampe, især højre var rigtig nasty. Den slags skal køres væk og med lidt stræk, noget tungt stående og lidt blandet, så kom jeg rimelig godt med igen, men krampen lå hele tiden og lurede og kiggede da også frem en gang eller OTTE.

Resten af programmet er mildt sagt en smule tåget, men jeg mener der både var noget siddende, noget stående og vist også både hurtigt og langsomt :laugh:

Mette spillede på et tidspunkt en Celine Dion-sang endda på fransk :freaked: - til stor protest fra især Arne. Jeg er ikke meget for at indrømme det, men det lykkedes mig faktisk at få et godt adrenalin-rush. I øvrigt er jeg ved at være blevet god til at styre den slags, i hvert fald en gang idag fik jeg et skud helt bevist. Det kræver bare lidt speciel vejrtrækning og at man lige får stillet hjenen ind.

Der var en god 7-minutters sekvens med siddende dobbelttakt (en behersket en af slagsen, eller også var det mellem), hvor jeg havde godt fokus og pulsen lå stabilt højt (over 90%), og til slut kørte vi en stribe 20 sekunders spurt drengene imod pigerne.

Stats:

Dato: 25-10-2005 19:15

Tid: 49:56

Gns. puls: 175 (85%) PR (og denne gang er det inkl opvarmning)

Max puls: 203 (98,5%) - gæt selv hvornår den blev ramt :tongue:

Est. kcal: 906 (18kcal/min PR) :w00t:

Pulszoner:

70-80%: 19%

80-90%: 51%

90-100%: 28% - ARGH :devil: PR

Behøver jeg at sige det var en fed time? :laugh:

Mine hænder rystede også i en time efter eller deromkring.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Onsdag - medium dag

Jeg havde for en gangs skyld tid og mulighed for at få styrketrænet på DTU, så det gjorde jeg naturligvis :cooldance:

Walking lunges (S1)

4 x 10 @ 10kg

Cable rows (S1)

1 x 10 @ 50kg

1 x 10 @ 60kg

2 x 10 @ 65kg

fik lige sneget et enkelt sæt OH-chins ind imens jeg ventede på at en anden blev færdig.

One arm db press (S2)

4 x 10 @ 18kg

Light Weight :devil:

Chins (underhånds) (S2)

4 x 7 @ mig

Jeg var tung i røven idag.

Incline db press (S3)

4 x 10 @ 24kg

jern er bare federe end technogyms gummivægte

Mere på næste gang

Incline db curls (S3)

3 x 10 @ 14kg

Daaaaamn, jeg er svag, men de sad supergodt :4flex:

Kragelaterals (S3)

3 x 10 @ 10kg

Lækker omgang klaret på små 45 minutter. Pumpet var najs :bigsmile: :4flex:

en time efter...

Yoga

Med en vikar der hed Jan i dagens anledning.

Han leverede en meget mild time uden de store revolutioner. Lidt for lange pauser imellem hver øvelse, men ellers ok.

Min trekant blev rettet gevaldigt ind, så jeg holdt hoften pegende lige fremaf. I forsøget på at komme længere og længere ned har jeg tiltet hoften en hel del frem hvilket ikke er meningen. Det må jeg spørge Rene om i morgen hvorfor han ikke har rettet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træningsprogram, mave- og skulderstabilitet

Nu er der ingen vej tilbage og ingen undskyldninger. Det eneste der kan hjælpe på mit ryg-halløj er træning, og nedenfor er det program jeg har fået lagt af fyssen.

Det skal skal SKAL laves hver eneste dag, og der er kun én undskyldning for ikke at lave det, det er hvis jeg samme dag har en bold-time. Jeg vil derfor stræbe efter at få det lavet om morgenen.

Det kan nok godt blive lidt ensformigt at poste præcis samme program igen og igen, så måske jeg efter nogle dage med programmet blot skriver at det er gennemført. Gør jeg ikke det, så giv mig den største digitale lussing i kan opdrive, eller en virkelig én af slagsen, hvis vi render ind i hinanden. :wink:

:unsure: .... :raisebrow: ...... :poking::poking:

:4whip::mad:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Spinning

Altså... havde skrevet en ordentlig smøre, men så skulle boardet lige off-line, og dette var naturligvis en af de gange, hvor jeg glemte at kopiere indlægget inden jeg trykkede send.

Så det her er altså den korte version.

En formiddagstime med Helen, den svenske tøs.

Jeg troede jeg skulle køre en rolig time og følte ikke kroppen var særlig meget værd, men på mystisk vis fik Helen presset mig ret godt.

Jeg var ikke så meget helt i det røde felt, men 59% af tiden i 80-90% zonen er rekord.

Hun er meget glad for at spille musik med et budskab, her er lidt eksempler på hvad hun spillede idag:

Move your body

Pegge Lee - You give me fever (lidt pudsig association :wink: )

Michael J - Working day and night

Mit fokus var meget blandet - på nogle tidspunkter var jeg der dårlig nok, men på de fleste af spurterne var jeg super kørende og nappede bl.a. en 30 sekunders all out stående spurt godt høj af adrenalin. Egentlig skulle vi kun køre 5 sekunders spurt hver, hvor hun råbte vores navne på skift, men ca 5 personer før mig får jeg det vilde kick og må bare give den gas. :devil:

Stats:

Dato: 27-10-2005 9:00

Tid: 0:57:45

Gns. puls: 172 (83%)

Max puls: 201 (97%)

Est. kcal: 1024 (17,7/min)

Pulszoner:

70-80%: 18%

80-90%: 59%

90-100%: 17%

Yoga

En stærk time med Kristina - pænt hårdt med trætte lår.

Svajende træer

Foldekniv

Statisk squat, både på flad for og på tæer

Trekant, nu med lige hofter

Den spidse vinkel

Kriger 1 -> Kriger 2 -> dynamisk hund/omvendt hund -> Kriger 2

Klovnen

Barnets stilling.

Vi brugte lang tid på klovnen, så jeg fik også lige sneget rigtig hovedstand, skulderstand og ploven ind.

Afslapning

Bagefter naturligvis:

Dagens maveøvelser og håndstand. Det gik rimelig godt, men jeg tror ikke min overkrop er lodret nok, hvilket betyder jeg svajer og dermed ikke kan holde den så længe. Måske er det pga usmidige skuldre, måske er det bare et spørgsmål om træning.

Link to comment
Share on other sites

Spinning

Dagens anden omgang spinning, så det var spændende om mine ben og lunger kunne noget som helst. Lidt kunne de dog.

Mette var på podiet og en meget kækt kørende Anders W var på nabocyklen og kørte også timen efter.

Det var en fin time, som man kunne forvente fra mette, og den så cirka sådan ud:

10 min opvarmning

intet nyt der

Hovedretten

5 x

1 min siddende enkelt

1 min stående enkelt

1 min stående acceleration (ikke spurt, men lidt over enkelttakten)

1 min siddende acceleration

1 min valgfrit (semi-pause i mit tilfælde)

Jeg startede konservativt men kom rimelig godt efter det. På de sidste to omgange peakede jeg på hhv 192 og 196.

Pause

4 min mellemtakt stigende tempo

lige til at få løsnet stængerne lidt :wink:

5 min stående enkelttakt

god arbejdspuls i nærheden af 90%

4-5 min siddende mellemtakt med stående mellemtakt i omkvædene

tror jeg nok

2:20 afslutning, højt tempo, siddende eller stående spurt i omkvæd

Der skal jo være noget melodunde-grandprix på Mettes timer, og det kom her. Kan dog ikke huske sangen, men det var ikke en at de store klassikere som Birthe eller Sveistrup.

Jeg tog de første to stående og den sidste siddende. Nåede stadig 195-196 på den siddende, så det var ikke helt tosset.

Jeg plejer at have et håndklæde med til at tørre mig undervejs, da jeg perspirerer yderst effektivt. Det havde jeg dog glemt idag, så der blev muligvis sat PR i sø :laugh: og mine hænder var nær gået i opløsning

Der var tidsmæssigt blevet kørt lidt til grænsen, så udstræk på cyklerne var en by i rusland. Det passede mig fint, så jeg tog ca 15 min solid omgang stræk bagefter med foldekniven både siddende og stående, duen, bro plus det løse.

Stats:

Dato: 27-10-2005 17:15

Tid: 56:26

Gns. puls: 168 (81,5%)

Max puls: 196 (95%)

Est. kcal: 963 (17,1kcal/min)

Pulszoner:

70-80%: 28%

80-90%: 46%

90-100%: 14%

Det er nemt at se forskellen fra formiddagstimen, men snittet blev nu helt hæderligt, og jeg blev lidt overrasket over at opvarmningen faktisk kun trækker snittet 1,5% point ned.

Lad mig sige det sådan, at det er interessant at prøve sig selv af sådan med flere timer på en dag, men det her skal næppe være en fast torsdagstradition. Lidt samme grund til at jeg droppede dobbelttimerne, for jeg har ikke behov eller lyst til det hverken kondi eller kaloriemæssigt, og så foretrækker jeg at kunne give den fuld pedal på én time i stedet.

Det må være enten Helen eller Mette, valgt fra uge til uge naturligvis, og nu har jeg jo også muligheden for at trille en lille tur med Mette om tirsdagen, så det finder jeg nok ud af.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Hjemmetræning 28-10-2005

Da det nok er ret usandsynligt er har lyst at træne i morgen formiddag og ikke har tid derefter, måtte træningen tages idag. Jeg havde så planlagt at nuppe den på DTU, men der var sgu lukket. Heldigvis var det en let træning, så den kunne snildt klares hjemme (og ellers har jeg jo Impuls) :wink:

Det er dejligt ikke at være begrænset på den måde :bigsmile:

Jeg havde for skæg og spas taget pulsur på, og jeg registrerede selve træningen og stoppede da jeg nåede mavehalløjet.

Det tog 22 minutter og snitpulsen var 133 med et max på 173, nået under swings naturligvis. Db presses var også godt deroppe af, og jeg så den lå på 16x efter anden omgang vist.

DB swings

2 x 20 @ 14,5kg

Synes ikke mine albuer var superglade for den, men det var dog alligevel minimalt. Måske har det stor betydning om hånden er vinklet neutralt eller med håndryggen pegende op? Jeg skal stå relativt bredt når håndryggen skal være op, for at jeg føler mig nogenlunde sikker på at stangen ikke nakker mine ankler.

Chins

10, 8

Skal nøjes med 8 lige pt, og så lidt flere sæt.

One arm db press

2 x 20 @ 14,5kg

Armstrækkere

2 x 25

Db hammercurls

2 x 20 @ 14,5kg

Er du vimmer et pump sådan en smule kan give :w00t: - følte lige jeg voksede et par størrelser på overkroppen. Ikke så underligt at mange går efter pumpet når de skal vurdere om en træning er effektiv eller ej. :wink:

Mave-tamtam.

Link to comment
Share on other sites

Forresten så fandt jeg min "turbo-knap" igår til spinning - eller NOS skulle det måske kaldes.

Det varer ikke længe, men damn et rush.

Og så er det ganske enkelt, jeg trækker bare vejret forceret 3-5 gange, ligesom hvis man skal have mest mulig luft ned i lungerne inden man dykker under vand. Mere skal der ikke til før jeg er i adrenalin-heaven. Hvor længe den så kan holdes afhænger helt af musikken, stemningen og min tilstand i øvrigt, men jeg brugte tricket mindst 3 gange i går til Mettes time. Smart når der lige skal vilje og energi til den sidste spurt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Forresten så fandt jeg min "turbo-knap" igår til spinning - eller NOS skulle det måske kaldes.

Det varer ikke længe, men damn et rush.

Og så er det ganske enkelt, jeg trækker bare vejret forceret 3-5 gange, ligesom hvis man skal have mest mulig luft ned i lungerne inden man dykker under vand. Mere skal der ikke til før jeg er i adrenalin-heaven. Hvor længe den så kan holdes afhænger helt af musikken, stemningen og min tilstand i øvrigt, men jeg brugte tricket mindst 3 gange i går til Mettes time. Smart når der lige skal vilje og energi til den sidste spurt :4thumbup:

Du er bare en rigtig endorfin junkie :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg ikke er yoga mand, så er jeg blevet fast læser herinde pga. din alsidige træning. Det er altid spændende at se hvad du nu har fundet på at lave :smile:

...Så igår læste jeg om din NOS knap og ville se om min sad samme sted. Jeg afprøvede det til morgenspin idag, men jeg må erkende at enten er min NOS tank tom, eller også sidder min knap et andet sted ...jeg vil dog lede videre :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg ikke er yoga mand, så er jeg blevet fast læser herinde pga. din alsidige træning. Det er altid spændende at se hvad du nu har fundet på at lave :smile:

...Så igår læste jeg om din NOS knap og ville se om min sad samme sted. Jeg afprøvede det til morgenspin idag, men jeg må erkende at enten er min NOS tank tom, eller også sidder min knap et andet sted ...jeg vil dog lede videre :laugh:

Det virker måske kun med Mette som instruktør :laugh:

Og tak for rosen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, med smiger kommer man langt:

Opskrift, nej, men jeg kan da godt sige hvad der er i:

Bortset fra fromage frais, gær, salt og vand er det hele øko for at bedre den gode smag i munden...

½ pk gær + lunkent vand + salt, røre røre

hele hvedekerner, som ligger og sumper lidt i gærvandet

grovvalsede havregryn, havreklid, hørfrø - et par håndfulde af hver

et par store gulerødder, groft revet.

en god portion fromage frais

hvedemel til det ligner dej, røre, røre, ælte ælte

skal stå en times tid lunt, så rulle rulle små fine boller, som hæver ½ times tid på bagepladen og pensles med æg (frilands-øko-glade, så er de mere gule :innocent: )

Bages, tjaaa, til de ser færdige ud ved, tja, noget lidt under 200 grader - NOGEN har gjort så heftigt rent omkring komfuret, at tallene er visket ud... flot.

Godt kørt i går, det er sgu dejligt at se folk være langt ude på cykel :4thumbup:

Håber jeg får lov at beholde min et'er time i november, ok med mig at den bliver rykket en time, men nu er det lige så hyggeligt og timerne er jo fint nok fyldt...

Andet forsøg med min variation af opskriften forstået på den måde at jeg er for nærig til at købe alle de korn, kerner osv i øko-udgaverne blot for at lave en portion. :bigsmile::blush:

Mængderne var følgende:

½ pk gær

2 tsk salt

2 tsk sukker

3 dl vand

2 dl knækkede hvedekerner

2 dl hørfrø (økologiske :w00t: )

2 dl 5-kornsblanding

2 dl grovvalsede havregryn

300g fromage frais

2 æg

3 revne gulerødder

800g hvedemel + plus lidt ekstra til anden æltning

Penslet med æg efter først godt og vel 1 times hævning, formet til 16 boller og derefter 3 kvarters hævning.

De er blevet rimelig gode, men jeg synes nu der er langt op til at de er i Mette-klassen :wink: især mangler de luftighed

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lavet mave-tamtam igår eller idag. Det er for dårligt, men det hjælper mig ikke at tage det negativt.

Jeg skal bare lige have banket ind i mit tykke hoved, at det skal laves INDEN det bliver aften, for der løber tiden fra mig :innocent:

:nonono::nonono::nonono:

Link to comment
Share on other sites

Formiddagens første træning :bigsmile:

Kattestræk, hundestræk, kohovedstillingen, heltestillingen, blæsebælgen

dagens mavetræning :innocent:

og nu en tur under den kolde bruser :devil:

---

uhh, det var kold - men godt og egentlig ikke så koldt alligevel. Jeg er på vej i form igen.

Kunne ikke lade være med lige at stå på hovedet lidt og lave en skulderstands variation også.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Mandag 31-10 - "tung" dag - på DTU

Jeg havde ikke supermeget tid idag, så jeg ændrede 8x3 til 4x6 for de fleste øvelser, men beholdt som minimum vægten. Det vil jeg nok fortsætte med indtil 4x6 ikke kan gennemføres.

Alt blev supersættet :devil:

Front squat (S1)

4 x 6 @ 55kg

Chins (overhånds) (S1)

4 x 6 @ mig + 5kg

den blev ondere og ondere pga de korte pauser.

Et godt trick er at skrive ned de er lavet inden man er færdig, for så er man jo nødt til at lave dem :laugh:

Bench press (S2)

1 x 10 @ 60kg

4 x 6 @ 70kg

monster puny, men det er dejligt at mærke den hurtigt er ved at komme igen.

Måske hjælper det også noget at have fat i ordentligt grej.

DB rows (S2)

1 x 6 @ 31,4kg

4 x 6 @ 38,8kg

Håndtagene på de roterende Casall-vægte er ikke fantastiske. Det er ikke ru nok, eller også er mit greb bare super ringe. Det er ikke helt et problem endnu, men det er ikke langt fra.

Push Press (S3)

4 x 6 @ 50kg

1 x 20 @ 20kg military

Push pressen fløj op, og det kan næste kun være pga den bedre stang

De 20 reps mili brændte godt

Hammercurl (S3)

4 x 10 @ 22kg

dygtige gunz :4flex: - burde dog have brændt dem af med et incline curl backoff sæt :devil:

Kragelaterals (S4)

2 x 20 @ 4kg

Stående vandret træk til bryst (aka lav facepull) (S4) :laugh:

2 x 20 @ 25kg

I elastikudgave en af min skulderøvelser (fra fyssen). Jeg har fået af vide (også af fyssen :smile: ) at "rigtige" facepulls ikke er så gode at lave for skulderen, da et-eller-andet bliver afklemt mere end godt er. Derfor var det bedre at lave den som en high row / lav facepull alt afhængig af hvordan man vil se på det :bigsmile:

55 min for 28 worksæt er helt ok

-----

Desværre blev det ikke til yoga eller andet i aften, da Pokerroom afholdt gratis poker-turnering på kollegiet. Det ville jeg godt misse en enkelt yoga-time for, og jeg fik da også en respektabel 7. plads ud af 31 startende, hvor jeg vandt diverse merchandise. :bigsmile: Fra 6. pladsen og opefter var der desuden gratis turneringsbilletter til turneringer fra 5000 til 50000 dollars - i præmiesum dog, ikke buy-in :laugh: . Havde været fedt at kunne prøve lykken på sådan en...

Live-poker er fedt, men det er ret hårdt mentalt, sikkert til dels fordi jeg ikke har spillet så meget, så hjertet kommer godt derudaf, når det går godt. Og det startede da også som lyn og torden for mig, og jeg vandt 3 af de 4 første runder på mit bord (havde også kortene til det) :devil:

Link to comment
Share on other sites

Et godt trick er at skrive ned de er lavet inden man er færdig, for så er man jo nødt til at lave dem :laugh:

:w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

LOL, forresten velkommen til spinning verdenen, det lyder som om du nyder det - jeg tør slet ikke tænke på hvor mange WATT, du kommer til at træde, du bliver helt sikkert ond :devil:

Sad og kiggede lidt billeder i dag, så jeg tænkte at det her var værd at spamme med i diverse logs b.la. din :wink:

post-9415-1130800389_thumb.jpg

Edited by caNInen
Link to comment
Share on other sites

caNInen -> velkommen i min log, og tak for både kompliment og spam :laugh: Jeg tror egentlig også mine tykke lår kan træde en pæn portion WATT, og hvis det ikke går alt for stærkt, også i mere end 10 sekunder.

Dagens maveøvelser lavet + kattestræk, hund/omvendt hund og blæsebælg.

Den kolde bruser venter :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share