MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hej Maxpower :thumb:

Nu ved jeg ikke hvad du er rendt ind i af sygdom.men er det en ordentlig gang

influenza kan jeg varmt anbefale dig følgende :rolleyes: spis en 5.6 fed hvidløg

tag noget tøj på og ind i seng :blush: så lover jeg dig du sveder det væk i løbet

af en nat. du lugter dog som bare :devil: men du er ovenpå i løbet af ingen tid.

vi kan jo ikke ha at du ender som en svækling :tongue:

god bedring :a-okhand:

Link to comment
Share on other sites

Hej Britone

Tak for tanken og anbefalingen, men inden jeg tager så drastiske metoder i brug, så vil jeg i morgen tage et smut til doktormanden og få klassificeret bæstet. Jeg tror mest på det er halsbetændelse, lidt feber er der også indblandet fornemmer jeg, men heldigvis ret begrænset. Det værste er uden tvivl at det gør nas at synke og som en eller anden syg joke virker det selvfølgelig som om spytproduktionen er sat i vejret. Jeg har aldrig været te-drikker, men drikker så mange jeg gider lave, og knorr koppen er også et hit.

Og nu jeg alligevel er i loggen må jeg hellere få noteret at jeg faktisk lavede lidt yoga i går, en lille time med et MEGET roligt program. :cooldance:

Og ja, jeg er monster sølle :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne være meget nærmere dødens rand :wink:

Og så har jeg lige fundet ud af at Cola :cola: er rigtig godt ved halsen, næsten lige så godt som te med honning.

Maskiner siger du :laugh:

Pulldown og et kabeltræk kommer jeg da af og til i nærheden af (dvs rent faktisk bruger) men ud over det har jeg bestemt ikke behov for at futte rundt i maskiner. Det skulle da lige være for at finde søde piger at snakke med :tongue:

Hvad synes du jeg skulle bruge dem til?

Link to comment
Share on other sites

Hey Maxpower

Nu var det ikke fordi jeg mente du skulle bruge maskiner :wink: men som nybegynder med træning er det ofte svært

at hitte rundt i jeres engelske fagudtryk :blush: så det var derfor jeg spurgte. men det kan jo være du er nød til det med

den pause du har holdt dig :tongue: Tænk hvis du tabte :pumpin::w00t:

Håber du snart er ovenpå igen.

Hvis du skulle få lyst er du også meget velkommen til at smide nogle begynder øvelser i min log :4thumbup:

Hygge :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heldigvis ramt bunden (eller toppen) af denne her omgang og er på vej tilbage. I dag er første gang det ikke gør vildt ondt at synke, nu er det kun ubehageligt.

Var ved doktoren idag og fik konstateret at det var halsbetændelse som jeg også regnede med, en heftig virus-en af slagsen, så der er stort set ikke andet at gøre end vente.

Jeg har uden tvivl tabt styrke på sådan en omgang her - ikke at jeg havde særlig meget i forvejen dog :laugh: , og det der er røget skal nok komme hurtigt igen. Vægten har sagt -3kg :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Britone>> jeg tror ikke MaxP anser for som godt at have tabt 3 kg i forbindelse med sygdom - det er næppe 100% fedttab :tongue: - desværre.

Men ellers har jeg hørt at stativet de kalder "Smith-stativet" skulle være ret godt til styrkeøvelser, måske MaxP skulle kigge lidt på det.

Man kan køre bænkpres, incline og flad, military, squat, rowing og sågar dødløft i sådan et stativ :tongue:

Pullover bliver dog et problem, der må man ty til de "rigtige" maskiner.

Spøg til side - MaxP - helt alvorligt og seriøst ment - hvad er dine planer egentlig mht. vægttræningen?

Vil du fortsætte som nu eller går du igang med den mere tunge del som du gjorde engang?

Eller er det for nice at være blevet forvandlet til en tynd cardio-pind, så du prioriterer dette højere?

Rigtig god bedring.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Spock -> Der er nok en grund til at ham den onde i Matrix hedder Smith, tænk over det... :laugh:

Men helt alvorligt og seriøst ment, så har jeg også spekuleret lidt over hvad jeg egentlig vil med vægttræningen, og jeg kunne ikke komme frem til noget helt endeligt.

Nu var jeg her i første omgang bare stolt over at jeg havde fået lavet mig et fornuftigt program og fik trænet 3x om ugen, og med det program var det til dels også meningen at jeg skulle nærmere mig lidt tungere træning, for det skal ikke gå for hurtigt. At jeg nu er blevet sat tilbage (igen) ændrer sådan set ikke noget. Jeg er trods alt rimelig glad for det jeg har opnået og har ikke lyst at smide det væk.

81,4

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Nå Nå MaxPower godt ord igen :jodler:

Synes faktisk at det er en ordentlig omgang trænings sæt du har fået lavet et program på :wink:

smider lige 15 kg. mere så håber jeg at møde en der kan vise hvordan det skal gøres. så kan de

:devil: maskiner ruste op for min skyld. så er på vej :blush:

Godt at læse du er ved at komme ovenpå igen :4thumbup:

god weekend :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Yoga

Endelig igang igen. Rene serverede en hovedsageligt stående time idag uden de helt vilde udfordringer. Passede mig fint :smile:

Supplerede selv efterfølgende med hund->krage og hovedstand - de skal jo holdes ved lige.

Så lavede jeg lidt håndstand, lidt rusten, men nogenlunde omstændighederne taget i betragtning.

Nu har jeg ingen undskyldninger for ikke at lave maveøvelserne, så de blev naturligvis lavet. Og så lidt styrketræning:

Styrketræning

Lørdag - blandet dag

Overhead squat

1 x 10 @ 10kg

3 x 10 @ 20kg

Dejlig øvelse

Incline db press

1 x 10 @ 20kg

3 x 10/10/9 @ 30kg

1 x 10 @ 16kg - flad

Jeg havde sluttet på 10x28 sidst med minimalt overskud, så jeg vidst godt det var lidt optimistisk efter en god uges pause, men de lå og lokkede gjorde de, 30'erne. Den sidste rep ville bare ikke...

Standing one arm cable row

3 x 10 @ 35kg

Udmærket øvelse. 35kg var hvad der tilfældigvis sad på, og det skulle nok have været øget lidt.

Hele pivtøjet supersættet naturligvis - mere havde jeg ikke behov for.

Nu må jeg hellere finde ud af hvor meget jeg vil lave om i mit program, næppe særlig meget tror jeg.

Synes faktisk at det er en ordentlig omgang trænings sæt du har fået lavet et program på

Den sætning kan jeg altså ikke få hoved og hale på. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Mandag - ikke noget særligt program, bare spas og løjer. :cooldance:

Low incline db press (S1)

1 x 10 @ 16kg

1 x 5 @ 24kg

1 x 5 @ 31kg

3 x 5 @ 34kg

1 x 20 @ 16kg

DB rows (S1)

1 x 10 @ 21kg

1 x 5 @ 31kg

3 x 5 @ 42kg

back off sæt: machine rows 1 x 15 @ 35kg

Military (S2)

2 x 10 @ 40kg

Svage svage delts.

Front squat (S2)

1 x 15 @ 40kg

1 x 15 @ 40kg til 30cm box - OOOONDT :devil::devil::devil:

Fyffer pyffer, det er bare pure evil. Vejrtrækningen legede damplokomotiv.

Dips (S3)

15, 10

Flade trisser.

Incline db curl (synkront) (S3)

2 x 12 @ 14kg

nice :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Yoga

En 100% siddende/liggende time med Rene. Selvom jeg har det hårdt med at sidde op længe, så var det nu en god time med masser af stræk for haserne. Inden timen fik jeg lavet en smule hopla, håndstand og vejrmøller, der begge gik ok. Efter timen lavede jeg lidt mere håndstand, og det var som om min balance var markant skarpere - det gik i hvert fald ret godt og en af gangene har jeg i hvert fald stået/gået 10 sekunder :cooldance:

Midt i timen spørger han pludselig mig personligt, om jeg kender Kolibrien, hvilket jeg måtte erkende at jeg ikke lige umiddelbart gjorde. "Den skal jeg lære dig", siger han så :bigsmile: Et par af de andre spørger så hvad det er for noget, og så forklare Rene, nærmest som om han er helt stolt af mig, at når Jesper både kan kragen, klovnen, skulderstand og hovedstand, så kan man godt få lov at lære Kolibrien :laugh: En af de andre skrappe yoga-tøser (sådan relativt) kommenterede så at "jesper er jo også kun 16" :laugh::laugh: Fed humor.

Vi nåede den desværre ikke lige denne time, men jeg fik lige hurtigt forklaret hvad det var, og jeg havde faktisk set den i Politikens Yogabog som en krage-variation. Jeg var så selvfølgelig nødt til at prøve den herhjemme og det lykkedes faktisk overraskende hurtigt, andet forsøg. Men damn, den er hård. Jeg går i skarp træningslejr, så det bliver spas næste gang jeg har en time med ham, hehe :bigsmile:

Ingen mave-tamtam idag, og sådan er det bare :wink:

post-1845-1132613142_thumb.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hjemmeyoga

Sådan lidt sjov og spas i løbet af aftenen - in completely random order.

Masser af krager og kolibrier

Klovnen (let udgave af hovedstand)

hovedstand (the real deal)

3x1 minut hund adskilt af 10-15 sekunders opadvendt hund - god damn, den bed i triceps.

Kohovedstilling (skal jo gerne kunne lave lotus en dag)

Alt det kolibri er også pænt hårdt for trisserne, så de er lidt ømme nu :laugh:

Dagens maveøvelser lavet, bedre sent end aldrig :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share