Jeanette K - et nyt og spændende år er begyndt


Jeanette K
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning i OBBC

Routator øvelser; 12 x 8 sæt

Pull downs; 6 blokke x 12 x 5 sæt

Arm krøl; 6 kg x 12 x 5 sæt

Squat teknik med Stina...

wow hun kan dælme finde ud af at formidle teknik ... :cooldance: gøre dit, gøre dat... stram maven, husk vejrtrækning, stram ballerne for fanden.. så ... ret ryggen... ja ja det ser bedre ud.. men lige være opmærksom på din fødder.. knæ og så om igen igen... slap af en tålmodighed .. jeg svedte som en gris for jeg måtte koncentere mig vildt... :innocent:

Dødløft teknik med 30 kg;

Igen igen " Stina .. jeg var ellers bare træt men det skal man ikke tro på.. for hun hepper løs og så ellers er det igang.. du bruger ikke din mås tøs.. kom nu stram ballerne og svaj ryggen... kig op... ja ja nu er du ved at være der "

Jeg behøver vist ikke at fortælle at min ryg, lår og ja BALLER er bare brændt aw... glæder mig dog vildt til at træne med hende igen imorgen.

Lidt små hygge bla bla bla.. og drumbells tilsidst.....

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Dødløft teknik med 30 kg;

Niks - 40kg :wink:

Godt kæmpet

Bozne :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Så 40 kg da..... :w00t: ... jeg kæmper jo gerne ... skal da være Leeeee´ :w00t: ligesom dig... :wink:

Fedeste træning nogensinde.. så cool at træne med en anden kvinde selvom du er monster stærk og en vild hurtig løber... :w00t:

Værdsætter helt vildt du giver dig tiden til at at hjælpe mig... du er bare for cool!!!

:bowdown::devil::satisfied:

Siger kvinden fra sin super soft og smækker lækker kontorstol..... :cooldance:

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Sikke en speedbåd :w00t: Den gad jeg også godt prøve af.

Jeg er ked af at høre om din venindes død :confused: Døden er aldrig nem at tackle, ligemeget om det er et tæt familiemedlem eller en ven fra fortiden som forlader denne verden.

Det er dog i mindste dejligt for hendes mand at du er der. Selvom jeg ikke kender dig, så er jeg sikker på du er en person som er rigtig god at have ved sin side, i den slags situationer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sikke en speedbåd :w00t: Den gad jeg også godt prøve af.

Jeg er ked af at høre om din venindes død :confused: Døden er aldrig nem at tackle, ligemeget om det er et tæt familiemedlem eller en ven fra fortiden som forlader denne verden.

Det er dog i mindste dejligt for hendes mand at du er der. Selvom jeg ikke kender dig, så er jeg sikker på du er en person som er rigtig god at have ved sin side, i den slags situationer :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Man skal have sig en mega stor pengepung for at tag en bette tur i den båd.. kan ikke husk hvor mange L diesel den kunne have i sig men damn det var mange... 3 motor havde den.. den ene en rolls motor... ajjjj den lød fantastisk.. og den er sku dansk bygget i Faaborg... :blink:

Døden er sku ikke sjovt.. dermed basta... :sneaky2: og når man kun er 44 år er det total urimligt!!

Tak for dine søde ord og jeg ved han værdsætte jeg er til i disse dage og mange år fremover for ham. Han fortalte at han mødte tavshed fra andre.. jeg tro nu nok mere det handler om han udadtil viser han klarer den... folk bliver forvirret. Vi talte en del om netop dette i det sene natte timer ... man må gerne være i sorg.. og man må gerne opleve andres medfølelse og varme. Det skal ikke forveksles med ynk jo.. hvilken han bare ikke ønskede.

Det er ben hårdt og svært for ham at tackle .. ubegribeligt ... og alt hvad han kan gøre er at acceptere smerten og lad sorgen gå sin gang.

Klare den skal han nok... det er jeg helt sikker på. :smile:

Venner er altid mere end nok i sådan en situation.. hvis bare de er sig selv vel og mærke.

Lyttende, medfølelende, hjælpene hånd der hvor man kan og opmærksom på de efterladte.

Jeg var bange for om jeg kunne leve op til dette inden han kom herover.. nu er jeg ikke itvivl om jeg gøre gavn hvilken varme mit hjerte meget. Ved hun ville have stillede de samme op for mig havde det været omvendt.

Dejligt at have dig her i loggen igen... glædes over du er aktiv igen.

Klem

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

jeanette..jeg er ked af at høre om dit tab.

noone gets out of here alive, men det er stadigt utroligt hårdt når nogen går herfra før det er deres tid.

jeg håber du holder dig stærk og ser fremad- men samtidig giver dig tid til at mindes din veninde for det hun var for dig og andre.

mange knus fra Læsø.

Link to comment
Share on other sites

jeanette..jeg er ked af at høre om dit tab.

noone gets out of here alive, men det er stadigt utroligt hårdt når nogen går herfra før det er deres tid.

jeg håber du holder dig stærk og ser fremad- men samtidig giver dig tid til at mindes din veninde for det hun var for dig og andre.

mange knus fra Læsø.

<{POST_SNAPBACK}>

Babe... jeg kan ikke gøre andet end mindes hende i disse dag og vil gøre det resten af mit liv vil jeg formode.. det er et mega tab i mit liv at hun ikke er til længere.

Nattetimerne er dog de væreste..... træt .. udmattet og tankerne kan af en eller anden årsag ikke lige med søvn. ( af samme årsag valgte jeg også at tag min medicin igen som før)

Billederne, minderne, samtalaer og sjove episoder dukker op skiftesvis og så er det bare at give slip og være i det .. mere kan jeg ikke stille op.. sådan er det bare!

Når nogen dør. . ripper det op i ens sjæl... andre tab af familie og venner igennem årene dukker op og desværre har jeg måtte opleve dette en del gange i mit liv ..

Jeg ved godt jeg her på Mol er en gl kvinde men selv betragter jeg mig ikke som gl... og det skræmmer mig vildt .. kan jeg afsløre.

Egoistisk.. muligt men nok også en naturlig tanke mens man står stå tæt på dette.

Jeg er oki.. bare i sorg... over tabet af en kanon veninde.

Dine knus kan jeg mærke helt herover... Uhmmmmmmmmm takker.. :wink: du er bare kanon :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Opvarning 40 min på min MTB

Routator øvelser; 12 x 5 sæt... :sleeping:

Pull downs; 5 blokke x 12 x 5 sæt

Box squat; 5 x 5 bare med stang  :dry:

Pull throughs; 40 kg x 12 x 5 sæt :wub:

Arm krøl; 6 kg x 12 x 5 sæt

Saxon sidebends; 2 kg x 12 x 5 sæt

Dødløft; 50 kg x 5 x 2 sæt..... :raisebrow:  kunne ikke mere 40 kg x 5 x 4 sæt

Træk ned med reb; ? kg x 12 x 5 sæt

Mave crunch; 50 kg x 12 x 5 sæt

Ben press; ? kg x 12 x 5 sæt

Fuld skrue hjem på min MTB.. tabte min lås til cyklen på vej hjem...

:4slap:  :newtongue:  :4ranting:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Jeanette-hon :bigsmile:

Det ser godt ud!!!! Der er andre end mig, der har brugt søndagen til at få løftet lidt... :wink:

Håber at du har haft en god weekend. Jeg er ved at være upstairs igen.. så jeg skal ikke beklage mig. (Har haft nogle heftige træningspas her i weekenden, så tingene begynder at hænge sammen :4thumbup: )

Stort kram,

:4heart: Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Hey der søs.....

Jamen jeg forsøger at få trænet lidt hver dag pt.... nogen dage bliver det til mere end andre... :wink:

Godt at høre du er ved at være ovenpå smukke.. du ved hvor jeg er hvis du har brug for mig... :4thumbup: Lad os snart mødes på msn...

Knus og varme tanker

Jeanette

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det nu for noget Piv? Skriver du nu også under pseudonym?

(Ja, så det for længe siden, men var ikke i generelt MOL-humør)

Aloe Vera er forøvrigt godt for de fleste hud-problemer.

Nå, ja, og grunden til, at jeg skriver, er, at jeg kender en som har Delicatessen.

Han flytter snart til Odense (15. august), men hvis det er for sent, kan jeg da evt. bede ham om en kopi.

Han er den fyr, jeg kender, som har flest film, og så deler han vist Seths musik-smag, hvis man kan kalde det smag.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen ja jeg har bare fået min rigtig navn som nick da... var lidt træt at at møde nye folk og de sagde " Hej Piv " det duuuuuur ikke jo!

Hvis din ven har filmen og kan lave en kopi vil jeg være rigtig glad.. ses skal den da

Kan du nu have en super dejlig weekend...

Klem

Jeanette

Link to comment
Share on other sites

Dagen træning i OBBC....ikke meget :blush::innocent::smile:

40 min PW med stigning

Derefter lege fotograf da der var gæster i huset som skulle bænke med udstyr.... hyggeligt var det at lige at hilse på nogen nye mol folk fra Jylland da... :4thumbup: :cooldance:

Fik også lige hilst på den smukke og trimmet Kuldeskær... very nice og ikke mindst på tide da....

Stina var også at finde med hendes mental pisk over mig.. og hvad har du så lavet ????

:w00t:

Ja jeg har været oppe på 1 sal... eftersom jeg har multi doms efter gårsdagens træning i teknik med dig.. og kan mærke alle muskler for VILDT!!! Nå var hendes svar.. så lad gå da.. :w00t::sneaky2:

Imorgen skal der jo trænes igen på teknink..... :blink: fornemmer en masse sved .... :wink: jeg skal se frem til.... :smile:

Hurtig tur hjem på cyklen.....

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Opvarning 40 min på min MTB

Routator øvelser; 12 x 5 sæt... :sleeping:

Pull downs; 5 blokke x 12 x 5 sæt

Box squat; 5 x 5 bare med stang  :dry:

Pull throughs; 40 kg x 12 x 5 sæt :wub:

Arm krøl; 6 kg x 12 x 5 sæt

Saxon sidebends; 2 kg x 12 x 5 sæt

Dødløft; 50 kg x 5 x 2 sæt..... :raisebrow:  kunne ikke mere 40 kg x 5 x 4 sæt

Træk ned med reb; ? kg x 12 x 5 sæt

Mave crunch; 50 kg x 12 x 5 sæt

Ben press; ? kg x 12 x 5 sæt

Fuld skrue hjem på min MTB.. tabte min lås til cyklen på vej hjem...

:4slap:  :newtongue:  :4ranting:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Jeanette-hon :bigsmile:

Det ser godt ud!!!! Der er andre end mig, der har brugt søndagen til at få løftet lidt... :wink:

Håber at du har haft en god weekend. Jeg er ved at være upstairs igen.. så jeg skal ikke beklage mig. (Har haft nogle heftige træningspas her i weekenden, så tingene begynder at hænge sammen :4thumbup: )

Stort kram,

:4heart: Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Hey der søs.....

Jamen jeg forsøger at få trænet lidt hver dag pt.... nogen dage bliver det til mere end andre... :wink:

Godt at høre du er ved at være ovenpå smukke.. du ved hvor jeg er hvis du har brug for mig... :4thumbup: Lad os snart mødes på msn...

Knus og varme tanker

Jeanette

<{POST_SNAPBACK}>

HeY Sis :bigsmile:

Tak og ilm - dejligt lige at få talt med dig... og du ved - det går jo begge veje!!

Også - som jeg har sagt før - meget ked af at høre om dit (jeres) tab!! Kræft er en meget kedelig sygdom...

Forsat god træning, det er helt sikkert medicin for sjælen!!! :heartpump:

Kærlige tanker,

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Opvarning 40 min på min MTB

Routator øvelser; 12 x 5 sæt... :sleeping:

Pull downs; 5 blokke x 12 x 5 sæt

Box squat; 5 x 5 bare med stang  :dry:

Pull throughs; 40 kg x 12 x 5 sæt :wub:

Arm krøl; 6 kg x 12 x 5 sæt

Saxon sidebends; 2 kg x 12 x 5 sæt

Dødløft; 50 kg x 5 x 2 sæt..... :raisebrow:  kunne ikke mere 40 kg x 5 x 4 sæt

Træk ned med reb; ? kg x 12 x 5 sæt

Mave crunch; 50 kg x 12 x 5 sæt

Ben press; ? kg x 12 x 5 sæt

Fuld skrue hjem på min MTB.. tabte min lås til cyklen på vej hjem...

:4slap:  :newtongue:  :4ranting:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Jeanette-hon :bigsmile:

Det ser godt ud!!!! Der er andre end mig, der har brugt søndagen til at få løftet lidt... :wink:

Håber at du har haft en god weekend. Jeg er ved at være upstairs igen.. så jeg skal ikke beklage mig. (Har haft nogle heftige træningspas her i weekenden, så tingene begynder at hænge sammen :4thumbup: )

Stort kram,

:4heart: Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Hey der søs.....

Jamen jeg forsøger at få trænet lidt hver dag pt.... nogen dage bliver det til mere end andre... :wink:

Godt at høre du er ved at være ovenpå smukke.. du ved hvor jeg er hvis du har brug for mig... :4thumbup: Lad os snart mødes på msn...

Knus og varme tanker

Jeanette

<{POST_SNAPBACK}>

HeY Sis :bigsmile:

Tak og ilm - dejligt lige at få talt med dig... og du ved - det går jo begge veje!!

Også - som jeg har sagt før - meget ked af at høre om dit (jeres) tab!! Kræft er en meget kedelig sygdom...

Forsat god træning, det er helt sikkert medicin for sjælen!!! :heartpump:

Kærlige tanker,

:4heart: Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Årrh hvor var det dejligt med en lile chat på msn... :cooldance:

Cardio virker også må jeg så tilføje som medicin :w00t::wink: .... men styrkeløft dur... glæder mig til at komme afsted igen imorgen... :smile: Jeg håber du får en super aften med veninden... :tongue:

Klem herfra

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg lige udtrykke min dybeste sorg på dine og hendes mands vegne, selvom jeg ikke kender jer. Det er altid meget svært når nogen stiger af toget for tidligt.

Han fortalte at han mødte tavshed fra andre.. jeg tro nu nok mere det handler om han udadtil viser han klarer den... folk bliver forvirret. Vi talte en del om netop dette i det sene natte timer ...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har vi i min familie haft mange dødsfald de seneste par år og jeg kan fortælle, at det altså ikke alle der ved hvordan man håndterer dette. Her taler jeg om det du fortæller med at han mødte tavshed. Da min kusine døde her for nogle år siden (var også kun lige fyldt 30), mistede hendes mand også kontakten til mange af deres venner. Det er som om at folk føler det er nemmere at se den anden vej, end at hjælpe de tilbageblevne med deres tab og sorg.

Det samme skete da min halvbror døde her for 1½ måneds tid siden, min far og hans nye kone mistede med det samme nogle af deres gode vennepar, der ligesom bare cuttede forbindelsen. Desuden har folk det også med at "de" skal have trøst af de tilbageblevne og ikke omvendt, min far og hans nye kone var blandt andet nødt til at trøste rigtigt mange af deres venner, hvorimod ingen rigtigt spurgte til dem og tænkte på dem. Dem de havde som gjorde dette var udelukkende mig og min kæreste og så min kusines forældre, som havde prøvet samme tab.

Det er noget sjovt noget, men jeg er glad for at høre at du er en af de personer der kan bidrage med noget godt, istedet for bare at ynke på sine egne vegne uden at tage hensyn til dem der stod allernærmest.

Bare lige mine 5 cent.

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg lige udtrykke min dybeste sorg på dine og hendes mands vegne, selvom jeg ikke kender jer. Det er altid meget svært når nogen stiger af toget for tidligt.

Han fortalte at han mødte tavshed fra andre.. jeg tro nu nok mere det handler om han udadtil viser han klarer den... folk bliver forvirret. Vi talte en del om netop dette i det sene natte timer ...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har vi i min familie haft mange dødsfald de seneste par år og jeg kan fortælle, at det altså ikke alle der ved hvordan man håndterer dette. Her taler jeg om det du fortæller med at han mødte tavshed. Da min kusine døde her for nogle år siden (var også kun lige fyldt 30), mistede hendes mand også kontakten til mange af deres venner. Det er som om at folk føler det er nemmere at se den anden vej, end at hjælpe de tilbageblevne med deres tab og sorg.

Det samme skete da min halvbror døde her for 1½ måneds tid siden, min far og hans nye kone mistede med det samme nogle af deres gode vennepar, der ligesom bare cuttede forbindelsen. Desuden har folk det også med at "de" skal have trøst af de tilbageblevne og ikke omvendt, min far og hans nye kone var blandt andet nødt til at trøste rigtigt mange af deres venner, hvorimod ingen rigtigt spurgte til dem og tænkte på dem. Dem de havde som gjorde dette var udelukkende mig og min kæreste og så min kusines forældre, som havde prøvet samme tab.

Det er noget sjovt noget, men jeg er glad for at høre at du er en af de personer der kan bidrage med noget godt, istedet for bare at ynke på sine egne vegne uden at tage hensyn til dem der stod allernærmest.

Bare lige mine 5 cent.

<{POST_SNAPBACK}>

Hey der.........

Ja du har været meget igennem og min venindes mand og jeg talte faktisk om dig da han var her...

Vi havde så ingen anelse om det du skriver men han synes det er meget underligt at folks tavshed skulle hjælpe nogen steder og det kan jeg kun forstille mig tilføjer mere smerte til en.

Jeg var selv ufatterligt bange for om jeg ville være nogen hjælp til ham men det har jeg oplevet at det kun har givet ro og varme hos ham.

Mange kram, nus og timer med at lytte .. snakke og mindes sammen er vist ret godt for sjælen.

Ynk er modbydeligt at opleve.. jeg har selv sådan en forbi .... det er forundrende at nogen mener at synes det man skal give andre.

Vi vælger meget af vores liv men der er ligeså meget vi ikke gøre.. død af en af vores kære er ikke en af dem!

Jeg er sikker på mange ikke ønsker at vise disrespekt og ikke kan komme over deres angst for at gøre sagen værrer ved at forsøg men netop derfor tager jeg dette emne op i min log.

Jeg har personligt ikke oplevet andet end at venskabet styrkes... selvom jeg efter hans besøg var helt til rotterne ... udmattelse og mange beskrivelser som gøre en bare helt ør i hovedet.. men her har jeg så heldigvis haft venner som kunne lytte og holde om mig.

Jeg kommer mig trods alt hurtigere end min kære kammerart ...

Det jeg siger er at som hendes veninde og hans kones veninde synes jeg at min bidrag er så lille..... en opgave ... alle kan give en smule af sig selv og for dem der modtager venskabet er det bare tusind gange mere værd.

tænker på dig og dem du har kært her i livet og i hjertet.

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Døden

Når man som jeg får oplevet døden tæt på så gøre vi os mange tanker midt i den sorg vil oplever. …. Vi kan alle sætte enkelte ord på det men skal vi danne sætninger er straks svært at udtrykke… Hvordan kan det mon være ??

Er det mon fordi vi ser os selv som udødelige?

Er vi berørings angste eller blot bange for vi kan gøre mere skade end gavn?

En ting er helt sikkert .. jeg har kun oplevede at ved at være mig selv … gav min venindes mand størst glæde. Jeg fik en tilfredshed at være den veninde jeg altid har været for hende ved at ære hende i at åbne mit hjerte og hjem for ham.

Skal de efterladte stå med deres sorg og stilhed fra os andre som de troede var deres venner blot fordi vi ikke vil forsøg at finde os tilrette med at håndtære døden?

Hvad skal der til for at vi finder ro i noget som er helt naturligt?

Kan det være vi bare skulle tale mere om det… være åben og ikke mindst ærlig over hvordan vi rammes af det?

Jeg var bange for ikke at kunne slå til overfor ham og samtidigt forene mig med mit tab af min veninde. Jeg fik gode råd af dejlige venner om de var her for mig og dette gav mig styrken til at være der for ham … min overskud gav ham ro.. sikken en fed domino effekt døden faktisk bragte os alle.

Smiler varmt…..

Link to comment
Share on other sites

Det er nogle ret gode spørgsmål du stiller Jeanette, og uden og være ekspert eller noget udover at jeg selv har mærket meget sorg, vi jeg da gerne give et bud på svar.

Skal de efterladte stå med deres sorg og stilhed fra os andre som de troede var deres venner blot fordi vi ikke vil forsøg at finde os tilrette med at håndtære døden?
Det er netop det tidspunkt, man som efterladt har mest brug for sine venner, og det er ikke meget der skal til. Et kram og fortælle at man er der, det er mange gange lige det der er brug for.

Som efterladt har man ikke brug for en masse goe råd, eller ynk og slet ikke at folk bare lader som om de ikke har set en, eller er overdreven kunstige.

Hvad skal der til for at vi finder ro i noget som er helt naturligt?

Hmm, som verden er skruget sammen og i den vestlige verden, er det ikke en nem opgave.

Det er in at være ung, og yt at være gammel og det tror da fanden, bare se hvordan vi behandler vores gamle. Så ska vi finde rigtig ro i det at blive ældre/gammel så skal vi back to bacis, og det bliver nok desværre umuligt.

Kan det være vi bare skulle tale mere om det… være åben og ikke mindst ærlig over hvordan vi rammes af det?

At tale og være ærlig er altid 2 hits, så med det når vi langt

Jeg vil gerne takke dig Jeanette, fordi du laver nogle fede indlæg.

De giver mig så meget glæde, men også tristhed.

De giver mig tro og håb på en fed/bedre verden.

De giver mig noget at tænke over, noget at filosofere over og det tror jeg oxo gør mig til et lidt bedre menneske, mand, far og kæreste.

Jeg har ikke smidt nogle smilies, kan du ikke selv lige strø nogle der hvor du syntes :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er nogle ret gode spørgsmål du stiller Jeanette, og uden og være ekspert eller noget udover at jeg selv har mærket meget sorg, vi jeg da gerne give et bud på svar.
Skal de efterladte stå med deres sorg og stilhed fra os andre som de troede var deres venner blot fordi vi ikke vil forsøg at finde os tilrette med at håndtære døden?

Det er netop det tidspunkt, man som efterladt har mest brug for sine venner, og det er ikke meget der skal til. Et kram og fortælle at man er der, det er mange gange lige det der er brug for.

Som efterladt har man ikke brug for en masse goe råd, eller ynk og slet ikke at folk bare lader som om de ikke har set en, eller er overdreven kunstige.

Hvad skal der til for at vi finder ro i noget som er helt naturligt?
Hmm, som verden er skruget sammen og i den vestlige verden, er det ikke en nem opgave.

Det er in at være ung, og yt at være gammel og det tror da fanden, bare se hvordan vi behandler vores gamle. Så ska vi finde rigtig ro i det at blive ældre/gammel så skal vi back to bacis, og det bliver nok desværre umuligt.

Kan det være vi bare skulle tale mere om det… være åben og ikke mindst ærlig over hvordan vi rammes af det?

At tale og være ærlig er altid 2 hits, så med det når vi langt

Jeg vil gerne takke dig Jeanette, fordi du laver nogle fede indlæg.

De giver mig så meget glæde, men også tristhed.

De giver mig tro og håb på en fed/bedre verden.

De giver mig noget at tænke over, noget at filosofere over og det tror jeg oxo gør mig til et lidt bedre menneske, mand, far og kæreste.

Jeg har ikke smidt nogle smilies, kan du ikke selv lige strø nogle der hvor du syntes :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Smiler varmt til dig.... ingen er experter men vi bliver klogere på livet ved at være en del af den og ikke mindst ved at reflektere over ting som kommer tæt på os ...

Mine ord og spørgsmål er bare min hverdag og tanker... mange får spat af min dybe .... det kan jeg så ikke stille meget op med for jeg har måtte sande at jeg har så mange tanker og de får først ro når jeg har fældede dem ned i ord. :blink:

Kanont er det hvis andre kan bruge det til noget som du så må sande at kunne gøre.

Dine egne reflekterende tanker er det som gøre du bliver et bedre mennesker vil jeg mene... jeg er blot bare årsagen til du får tankerne vel ?

:wink:

Sammen på MOL får vi alle mange indtryk og oplevelser igennem andres ord og oplevelser ... og dette er med til at udvikle os selv hvilken burde være på alles dagsorden .. for jeg vil mene at det er netop dette som gøre vi bliver et helt og vamt menneske.

Vi to er nok i de fleste øjne her på MOL .. GL.. men vi ved bedre.. alder har meget lidt med sagen at gøre.. for vores livsglæde, legesyghed og nysgerrighed gøre vi faktisk får så meget fedt ud af vores hverdag..

Jeg har måtte sande igennem en del år at jeg tit falder i hak med mange som er yngere end mig selv og dette har jeg tænkt en del over.. :blush:

Det handler vel nok i den grad om min indre ro... og ikke mindst viser jeg vel dem at bare fordi man er gl behøver livet ikke være trist, kedeligt og grå.

Min livsglæde er med til at smitte andre.. min tristhed kan desværre også påvirke ... men forhåbenligt går det hurtigt over for dem som mærker mine følelser, for det er mine ord og dermed min smerte... ikke andres.. men kan man derimod bruge mine oplevelser til at tænke over sit eget liv og gøre sig selv klogere eller mere åben for livet har jeg da opnået succes..

sidder tænkende et øjeblik...

Venner møder vi igennem hele livet.. nogen får vi kun i kort tid inden vores veje skilles andre for livet... nogle gange får vi flere igennem dem vi har men en ting er helt sikkert.. det er igennem venner vi får oplevelser, følelser, ansvar og ikke mindst vores egne værdier sat på plads.

En god ven vil man gå en del igennem med .. en bekendt er ikke helt det samme.. nogen har brug for mange venner.. nogen nøjes med nogle få.. og er tilfreds med dette... nogen har desværre kun bekendte ... til netop disse mennesker vil jeg sige.. investere tid, din personlighed og du har så meget at vinde..

Dette siger jeg udfra min oplevelse at stå alene her på Fyn for 1 år siden uden nogen som helst... og slap af det har ændret sig vildt heldigvis. Jeg er en selvskabsfugl med et stort hjerte og plads til mange men kun få kommer helt tæt ind i mit hjerte.. de er dog aldrig i tvivl om deres betydning for mig og mit liv.

Dette er nok præcis dette som gøre den store forskel ... for de mærker, ved og oplever det gode med det mindre gode... vi deler glæder, tårer, tanker og masse af grin og glæde.

Denne virutelle verden åbner muligheder for at får nye venner... men intet slår real life... øje kontakt, en kop et eller andet sammen.. og et stort smil.

Giv plads til andre og mærke hvordan livet bliver bare bedre og smukkere ved små ting...

Monster kram og mange tanker til dig

Link to comment
Share on other sites

Hej J :smile:

Er lidt bagud med MOL-læsningen for tiden, så har først lige læst om din veninde nu. Er ked af at høre om dit tab. :unhappy: Kræft er godt nok en forfærdelig sygdom... min mormor døde af kræft i lever og lunger for blot tre uger siden efter meget kort tids sygdom. :unhappy: Men det er selvfølgelig lidt noget andet, når det er en ung kvinde på 44 end en på 72. Men det gør under alle omstændigheder ondt, og hvor er det dog godt at have sine venner i sådan en situation. :smile:

Knus,

Kathrine

Link to comment
Share on other sites

Hej Jeanette!

Hyggeligt at hilse, selvom det bare blev kort idag (men vogt dig...mit udsøgte "talent" for :blahblah: undgår ingen!) :wink::smile:.

Tunge tanker i din log disse dage - men som altid inspirerende læsning, som rammer både tanker og følelser.

Klem herfra, Stine.

Link to comment
Share on other sites

OM TAVSHED

Er det fejhed eller dumhed?

Denne hjælpeløse stumhed.

Hvorfor lukkes alle sanser,

Når man hører ordet cancer?

Jeg kan huske alle faser,

Da min mor fik metastaser.

Hils din mor, og hvordan går det?

Så er stemmen pludselig borte,

Og der sidder man med røret

Tom Konkylielyd i øret.

Først når sproget bliver så vigtigt

Tier alle så forsigtigt

Den er ond - den tavse pause,

Hvorfor bliver I dog så tavse?

Lad for Guds skyld vær og svare:

"Sådan er det altså bare!"

Der er ikke mer' at sige

Å, som stilhed dog kan skrige

Efter kemoterapien:

Samme tavshed og fortien

Selv ens allerbedste venner

Er som folk, man ikke kender.

Ingen kommer på visitter

Mon de tror, min smerte smitter?

Stumheden gør mig forlegen

Både deres og min egen.

Tavse tider langsom skrider

Mens hun sejt og ordløst lider.

Og den stumhed vare ved,

Da hun endelig får fred.

Den som læger alle sår.

Og så støder der en sjover til

"Å, jeg troede du var over det!"

Det er bar' så svært at svare, på

hvor længe sorg må vare.

Har vi ikke lært at tale?

Hvorfor gør vi så det gale?

Skønt vi ved, hvad ord kan rumme,

bliver vi lukkede og stumme.

Hvorfor siger vi ikke spor,

Når vi trænger mest til ord.

Hvorfor savner vi ressourcer.

Kan vi lære det på kurser?

Er I raske. Er I sunde?

Har I det så nogenlunde?

Så sig ord med jeres munde,

Ord, der dulmer vores smerter, ord, der viser, at I er der.

Det er svært at tage afsked.

Men det sværeste er tavshed.

Derflor hvisk i vores øre.

Derfor tal - mens vi kan høre.

Og jeg beder: La' vær'

Og luk dig

Og vælg ikke første

Flugtvej

Spørg dig selv - hvorfor du flygter.

Det er TAVSHEDEN, jeg frygter

Johs. Møllehave

Poul læste denne her op for mig i dag... smukt og meget rammende.... :4thumbup:

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Hej J :smile:

Er lidt bagud med MOL-læsningen for tiden, så har først lige læst om din veninde nu. Er ked af at høre om dit tab. :unhappy: Kræft er godt nok en forfærdelig sygdom... min mormor døde af kræft i lever og lunger for blot tre uger siden efter meget kort tids sygdom. :unhappy: Men det er selvfølgelig lidt noget andet, når det er en ung kvinde på 44 end en på 72. Men det gør under alle omstændigheder ondt, og hvor er det dog godt at have sine venner i sådan en situation. :smile:

Knus,

Kathrine

<{POST_SNAPBACK}>

Kære Katrine....

At være bagud med MOL læsning er nu ikke noget man skal få dårlig samvittighed over... smiler varmt ... ingen undskyldninger nødvendigt her.

Tab af mennesker vi holder af eller elsker er svært uanset alder, årsag eller omstændighed. Din smerte er nok ikke anderleds end min kære ven Poul må bakse med.

Sorg er noget underligt noget som man går igennem og der er vel mange måder at tackle det på.. Poul har lige fortalt der findes en bog skrevet om emnet som måske kan give ham en forståelse af alle de reaktioner som han går igennem.

Venner, familie, forståelse og varme er vist det som gøre en forskel .. min dybeste medføleser for dit tab af din Bedstemor... æret være hendes minde.

Knus Jeanette...

Ps.. du kan altid fange mig på msn.. adressen er på min profil her på Mol.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jeanette!

Hyggeligt at hilse, selvom det bare blev kort idag (men vogt dig...mit udsøgte "talent" for :blahblah: undgår ingen!) :wink:  :smile:.

Tunge tanker i din log disse dage - men som altid inspirerende læsning, som rammer både tanker og følelser.

Klem herfra, Stine.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen jeg forventer at opleve din glæde snakketøj inden længe da så.... :w00t:

Min log er tung i disse dage men dejligt at også du kan bruge det til noget .. smiler varmt.

Varm kram tilbage til dig..

vi ses nok inden længe... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share