bænkprestrøje


tonny
 Share

Recommended Posts

Jeg tror bare, at vi må acceptere, at bænkpres med trøje og bænkpres ikke er den samme øvelse, og så er den vist ikke længere.

Så måske man bare skulle lade vær med at kalde det bænkpres og fx i stedet kalde øvelsen for: trøje-løft, top-løft, elastik-løft, så ville der ikke være denne her udstyrsdiskussion.

<{POST_SNAPBACK}>

Styrkeløftsbænkpres? Udover udstyret er det også andet regelsæt i forhold til den måde de fleste motionister udfører øvelsen på.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej Honning nu må du altzåååå lige... når man som motionist lader vægten falde frit efter spotteren har sluppet den selvfølgelig og lader den spille bande med sternum alt imens man spræller med benene og spotteren laver upright rows så er det selvfølgelig godkendt bænkpres... der eksisterer ikke andre regelsæt hvad tænker du dog på knægt ?... du har vist labbet Honning af krukken din lille laban... lad ikke det gentage sig... næste gang er det over knæet

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 263
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tror bare, at vi må acceptere, at bænkpres med trøje og bænkpres ikke er den samme øvelse, og så er den vist ikke længere.

Så måske man bare skulle lade vær med at kalde det bænkpres og fx i stedet kalde øvelsen for: trøje-løft, top-løft, elastik-løft, så ville der ikke være denne her udstyrsdiskussion.

<{POST_SNAPBACK}>

Styrkeløftsbænkpres? Udover udstyret er det også andet regelsæt i forhold til den måde de fleste motionister udfører øvelsen på.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej Honning nu må du altzåååå lige... når man som motionist lader vægten falde frit efter spotteren har sluppet den selvfølgelig og lader den spille bande med sternum alt imens man spræller med benene og spotteren laver upright rows så er det selvfølgelig godkendt bænkpres... der eksisterer ikke andre regelsæt hvad tænker du dog på knægt ?... du har vist labbet Honning af krukken din lille laban... lad ikke det gentage sig... næste gang er det over knæet

<{POST_SNAPBACK}>

Undskylder mange gange. :bowdown:

Zoa for helvede, det her er lige til Garbage. :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nej Honning nu må du altzåååå lige... når man som motionist lader vægten falde frit efter spotteren har sluppet den selvfølgelig og lader den spille bande med sternum alt imens man spræller med benene og spotteren laver upright rows så er det selvfølgelig godkendt bænkpres... der eksisterer ikke andre regelsæt hvad tænker du dog på knægt ?... du har vist labbet Honning af krukken din lille laban... lad ikke det gentage sig... næste gang er det over knæet

<{POST_SNAPBACK}>

Derfor vil jeg gerne vove den påstand, at mit Raw maks er nogenlunde det samme som mit trøjemaks :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nej Honning nu må du altzåååå lige... når man som motionist lader vægten falde frit efter spotteren har sluppet den selvfølgelig og lader den spille bande med sternum alt imens man spræller med benene og spotteren laver upright rows så er det selvfølgelig godkendt bænkpres... der eksisterer ikke andre regelsæt hvad tænker du dog på knægt ?... du har vist labbet Honning af krukken din lille laban... lad ikke det gentage sig... næste gang er det over knæet

<{POST_SNAPBACK}>

Derfor vil jeg gerne vove den påstand, at mit Raw maks er nogenlunde det samme som mit trøjemaks :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvilket selvfølgelig ikke passer. Hvilken del af

20 kg foræret

er det, du ikke forstår? :smile:

:tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror bare, at vi må acceptere, at bænkpres med trøje og bænkpres ikke er den samme øvelse, og så er den vist ikke længere.

Så måske man bare skulle lade vær med at kalde det bænkpres og fx i stedet kalde øvelsen for: trøje-løft, top-løft, elastik-løft, så ville der ikke være denne her udstyrsdiskussion.

<{POST_SNAPBACK}>

Underligt nok er det ikke dem der er dygtigest til at hente kg i trøjen, der er utilfredse med det nuværende udstyr?

Hvis der blev bitchet mindre, kørt flere boardpresses, og trænet teknik i stramme trøjer kunne være anti bænktrøje folkene ville ændre holdning (for så ville de måske få anstændige kg ud af trøjen).

Link to comment
Share on other sites

Nu har faber efterhånden også fået en pæn slat ud af trøjen. Omkring de 20kg så vidt jeg kan regne med. Men der er jo også blevet kørt rigeligt med boardpress :smile:

Imponerende er det at en gut som Consistence får ca. 40kg ud af en trøje på trods af at han aldrig har trænet efter det.

Hvis man får 20kg ud af en trøje vil jeg betegne det som middelgodt. Mere end det vil jeg sige er godt.

En gut som Jfk gør det supergodt ved at få omkring 70kg ud af trøjen :devil:

Jeg ville have at der blev smidt 20 af mit Raw bænkpres tilgengæld for mit trøjebænkpres steg 20kg. For en styrkeløfter er det trøjebænkpres der tæller :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man får 20kg ud af en trøje vil jeg betegne det som middelgodt

20 kg, synes jeg dælme er slattent. Får man kun 20kg begår man enten nogle fejl, eller også er man meget uerfaren :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig, med lillebror :cooldance: Jeg får ca. 30 kg. ud af min løse trøje, så det med at man kun får 20 kg. er umiddelbart et udtryk får at man ikke træner trøje specifikt nok eller at man løfter i en meget løs trøje.

Link to comment
Share on other sites

Omvendt når det nu hedder styrkeløft er det klart det kan irritere folk (inkl. mig selv), at man kan tabe til nogen, der RAW er omkring 20 kg slappere end en selv - bare fordi de har bedre teknik i en elastiktrøje. Folk får, efter min mening, ikke den placering de er berettiget til.

/ Søren :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Omvendt når det nu hedder styrkeløft er det klart det kan irritere folk (inkl. mig selv), at man kan tabe til nogen, der RAW er omkring 20 kg slappere end en selv - bare fordi de har bedre teknik i en elastiktrøje. Folk får, efter min mening, ikke den placering de er berettiget til.

/ Søren  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan jeg slet ikke følge det der. Den der løfter mest på podiet er jo den stærkeste på dagen i den sport man konkurrerer i. Hvad så hvis han er slappere raw end nummer 2? Raw styrke kan jo ikke bruges til en skid på podiet. Omvendt kan man sige at ham, der er stærkest raw, men taber måske ikke har trænet smart nok.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Mølvis <--- lidt underlig post. Det er jo den der er stærkest i det der konkurreres i, der vinder. Nu konkurreres der ikke i raw, medmindre du stiller op til nordland, hvor jeg ikke synes jeg så noget til dig :poking:

Det er den der er stærkest i trøjen der vinder, så selvfølgelig er det 100% retfærdigt, alt det andet kan du ikke bruge til noget somhelst

oghså er det altså ikke udelukkende teknik det drejer sig om, det drejer sig meget om lockout styrke

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare ikke det elastik-udstyr passer til sporten.

Når det hedder styrkeløft burde det være styrken det drejede sig om, og ikke hvem der var dygtigst teknisk til at få elastikken til at virke bedst.

Men det får vi nok meget svært ved at blive enige om.

De der ikke får særlig meget ud af trøjen vil føle sig forurettet, mens de der henter en masse ikke har noget imod det :smile:

Jeg synes dog bare det giver et forkert billede, og et forkert resultat!

/ Søren :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare ikke det elastik-udstyr passer til sporten.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor var du til Nordland? Der er forholdene ellers som du ønsker? Ord er bare ord hvis ikke der er handling der bakker ordene op.

De der ikke får særlig meget ud af trøjen vil føle sig forurettet, mens de der henter en masse ikke har noget imod det  :smile: 

<{POST_SNAPBACK}>

Det skulle vel aldrig være sådan at du ikke får noget ud af det? At den forudrettede er dig?

Jeg synes dog bare det giver et forkert billede, og et forkert resultat!

<{POST_SNAPBACK}>

Sportens regler er hvad de er. Jeg kan forstå et ønske om at ændre sporten til det bedre for sportens egen skyld! Men ikke fordi den ikke passer 100% til ens givne talent. Udfordringen i sport er bla i disciplinen og i at udvikle teknik og fysik over tid så man bliver den bedste.

hvis du mente raw var vejen frem for sporten, så skulle du have bakket op om Nordland.

Det gjorde du ikke. Det taler for sig selv!

Link to comment
Share on other sites

OKAY engang til. Jeg synes folk skulle holde op med at tude over reglerne og istedet træne udstyrs specifikt og hvis folk virkelig synes det er så sejt at løfte raw. Så stil op til Nordland.

Reglerne er nu som de er.

Jeg synes det er pladt Brasilien vandt VM i Fodbold for Costa Rica er bedre til Mur :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvor var du til Nordland? Der er forholdene ellers som du ønsker? Ord er bare ord hvis ikke der er handling der bakker ordene op.
Jeg har døjet med en skade ved min skulder/mit bryst den sidste måned, og vil derfor ikke ødelægge det når det går den rigtige vej.
Det skulle vel aldrig være sådan at du ikke får noget ud af det? At den forudrettede er dig?

Jeg er blot en af mange. Det synes du måske ikke jeg har givet tydeligt udtryk for?

Jeg henter omkring 20 kg i trøjen - det er sikkert udemærket når man tager i betragtning af jeg ikke har løftet i trøje i mere end et par måneder, men alligevel ændrer det ikke mit syn på tingene.

  Sportens regler er hvad de er. Jeg kan forstå et ønske om at ændre sporten til det bedre for sportens egen skyld! Men ikke fordi den ikke passer 100% til ens givne talent. Udfordringen i sport er bla i disciplinen og i at udvikle teknik og fysik over tid så man bliver den bedste.

hvis du mente raw var vejen frem for sporten, så skulle du have bakket op om Nordland.

Det gjorde du ikke. Det taler for sig selv!

Nu har det ikke specifikt noget at gøre med hvad der er bedst for mig. Jeg ved bare der er mange der føler sig forurettet (INKL. MIG SELV) fordi de taber til nogle de ikke burde tabe til.

Og endnu engang: Jeg vil hellere klage mdt, end jeg vil stille op og gøre min skulder værre end den er i forvejen. Det ved jeg ikke om du kan følge mig i?

/ Søren :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Nu har det ikke specifikt noget at gøre med hvad der er bedst for mig. Jeg ved bare der er mange der føler sig forurettet (INKL. MIG SELV) fordi de taber til nogle de ikke burde tabe til.

<{POST_SNAPBACK}>

Husk Mølvis at du jo går ud over ens raw styrke hvis man træner trøje specifikt kontra hvis man træner efter raw styrke. Det er meget logisk man bliver god til det man træner :4smartass: Så derfor kan jeg ikke forstå, at man føler sig forudrettet, hvis man taber til en der dårligere raw end en selv.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der, hvad, 3?, der reelt er løftere, så de kan vidst ikke ligefrem "tabe" til nogen :wink:

At de føler sig forurettigede kan man vel reelt ikke bruge til en skid, de kan stille op og gøre noget ved det, hvis de har nosser til det, ellers må de bare indfinde sig med at styrkeløft ikke er det samme som det, der foregår rundt om i centrene.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo kun på mol  :wink:

Desuden kunne grunden til de ikke begyndte at styrkeløfte være alt det elastik-halløj?

/ Søren  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Igen, så må de gøre noget ved det, i stedet for at sidde og pille ved sig selv og derefter pudse næse i allerede brugte kleenex...

Hvem kender du ud over de max 3 på den liste, da?

Link to comment
Share on other sites

Igen, så må de gøre noget ved det, i stedet for at sidde og pille ved sig selv og derefter pudse næse i allerede brugte kleenex...

De er jo ved at gøre noget ved det, da de tydeligvis har interesse i sporten.

I øvrigt er der ik så meget brugbart ved den sætning der ^

Jeg kan ikke nævne andre end dem på listen, da jeg ikke taler med andre der styrkeløfter. Men nu er det jo kun en brøkdel af dk's styrkeløftere der sidder på mol, så mon ikke der er andre utilfredse ude i landet?

/ Søren :4smartass:

Edited by Mølvis
Link to comment
Share on other sites

Jeg har døjet med en skade ved min skulder/mit bryst den sidste måned, og vil derfor ikke ødelægge det når det går den rigtige vej.

Du havde også ondt op til DM i bænk, men stillede alligevel op, hvorfor så ikke hellere ha dropept Dm i bænk og stillt op til det du synes er det sejeste?? (nordland)

Link to comment
Share on other sites

Donprehn > jeg er godt klar over ens raw styrke vil falde en anelse hvis du har trænet trøjespecifikt igennem lang tid, men at bruge det som argument synes jeg nu bare ikke holder.

<{POST_SNAPBACK}>

Forkert, ens raw styrke falder ikke umiddelbart. Man får bare ikke den samme fremgang raw, som hvis man trænede specifikt på Raw styrke. Derfor vil en der træner trøje specifikt oftest være slappere raw end en der træner specifikt på raw benchpress. Så jeg synes nu mit argument holder. Det er jo svært at blive det stærkeste raw, hvis man ikke træner efter det. Her mener du så at for, at være en værdig vinder skal man både være stærkest raw og i udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share