Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Heftigt med anfaldene :cry: (er der en sammenhæng mellem hvor meget du har løbet og anfaldene?). Godt der er nogle til lige at holde øje med dig, så du ikke bare ligger derhjemme alene. Du overlever nok ikke at løbe 50 km... evt. kan du tage den alene når du igen er ovenpå. Op til helsingør, og løb hjem derfra, med en ekstra lille rute i dyrehaven, så er den klaret.

Held og lykke med helbredet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvordan med havregryn eller suppe ?

Men trist at høre med anfaldet. :(

Det var muligheder - det skal bare helst være koldt for varme er ikke alt for fjong. Men i dag har jeg faktisk på fornemmelsen at det går fremad med tungen, så nu kan jeg glæde mig til at det blive helt godt. Så skal jeg ud og spise og have alt på menukortet!! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Heftigt med anfaldene :cry: (er der en sammenhæng mellem hvor meget du har løbet og anfaldene?). Godt der er nogle til lige at holde øje med dig, så du ikke bare ligger derhjemme alene. Du overlever nok ikke at løbe 50 km... evt. kan du tage den alene når du igen er ovenpå. Op til helsingør, og løb hjem derfra, med en ekstra lille rute i dyrehaven, så er den klaret.

Held og lykke med helbredet.

Nej der er ikke umiddelbart nogen sammenhæng mellem træning og anfald. Lige nu er de ret sikre på at det er epilepsi, og den gode nyhed i den forbindelse er så, at det er der rigtig mange mennesker, der har, og derfor findes der mange gode former for medicin, som både virker (altså holder anfaldsfri) og har et minimalt antal bivirkninger. Epilepsi er nogle elektriske impulser i hjernen, som går i ged, og de sagde inde på Riget at man faktisk ikke ved særligt meget om, hvorfor de gør det. I mange tilfælde er der ikke nogen åbenlys årsag. Men de ville både kigge på de gamle undersøgelser igen og tage nogle nye for at se, om der er noget, der har ændret sig.

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 1. maj

Løb 13,5 km

gns tempo: 5.00 min/km

Er på banen igen. Utroligt sådan en forskel det gør, at man kan få noget ordentligt at spise igen :tongue: - og at man i virkeligheden bare helst vil kunne spise som man plejer...hvem sagde vanedyr... :blush:

Har meddelt at jeg ikke dukker frem til 50 km-løbet på lørdag. Selvom jeg føler mig på benene igen har denne uge måske ikke ligefrem udgjort den mest optimale opladning til så langt et løb :laugh: Der kommer andre løb! - men jeg synes godt nok jeg har haft noget travlt med at aflyse her i foråret...først røg 24 timers løbet i maj pga jobskifte sådan cirka nu, og så ryger de 50 km fordi kroppen ikke makker ret. Tja sådan er det bare nogle gange.

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 2. maj

Løb 11 km

gns tempo: 4.54 min/km

Hmmm...synes de havde lovet sol med enkelte byger i dag...i stedet blev det vidst til regn med enkelte solstrejf :laugh: Havde ellers planlagt at jeg skulle bruge dagen på at bruge en masse penge. På at købe en masse nødvendige ting selvfølgelig - fylde lageret af cremer op og sådan :tongue: elsker ting, der kommer i lækre æsker og koster en formue :wink: Det må nemlig ikke være for billigt...så virker det ikke! :tongue: Må gemme det til i morgen - hader at rende rundt med paraply og våde sko.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 3. maj

Løb 13 km

gns tempo: 5.06 min/km

Træning søndag den 4. maj

Løb 19 km

gns tempo: 5.18 min/km

Løb ialt uge 18: 90 km

Har alvorlige planer om at vende tilbage til en slags træningsplan i næste uge. Er jeg næsten helt sikker på :wink: Det er nu så hyggeligt bare at løbe efter forgodtbefindende :tongue: Så har man også tid til at nyde det gode vejr :tongue:

Nu spændte denne uge jo lidt ben for nogle af mine planer, så jeg har faktisk ikke planlagt noget løb før Swiss Alpine...var et kvart øjeblik ved at over cph marathon, men så fik jeg at vide, at det heppecirkus, jeg selv havde startet, er ved at gribe om sig med gæster fra de andre øer...og så bliver det helt sikkert for hyggeligt til at jeg gider løbe :laugh: Jeg overvejer lidt at tage til Fredericia i midten af juni og løbe 50 km, men det ser jeg på i løbet af maj.

Jeg så resultaterne fra gårsdagens 100 km og 50 km på Fyn - der blev alligevel løbet pænt stærkt; der var blandt andet en norsk kvinde, som løb under 8 timer :blink: pænt god tid :superman:

Link to comment
Share on other sites

a040.gifb030.gifa040.gifs040.gifa040.gifh100.gifa040.gif

Hej søde

Hjertelig tillykke med føsda'en idag :smile: du har jo tilsyneladende været en sød og artig pige.... :tongue:

Håber det går godt med tungen - helbredet generelt. Kan du mærke om medicinen virker ? eller er det for tidligt at udtale sig om ?

kh

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

a040.gifb030.gifa040.gifs040.gifa040.gifh100.gifa040.gif

Hej søde

Hjertelig tillykke med føsda'en idag :smile: du har jo tilsyneladende været en sød og artig pige.... :tongue:

Håber det går godt med tungen - helbredet generelt. Kan du mærke om medicinen virker ? eller er det for tidligt at udtale sig om ?

kh

/ :sun:

Tak :smile:

Helbredet har det fint, men om medicinen virker kan der sikkert ikke siges noget om før der er gået et år eller noget i den stil. Det eneste den skal forhindre er jo at jeg går umotiveret i gulvet, og der har jo været ½ år mellem første og anden gang...og jeg mærker ikke noget i mellemtiden

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 8. maj

Løb 17 km

gns tempo: 5.04 min/km

Lækker, lækker tur i Utterslev mose i morges :bigsmile: Solen skinnede, det var vindstille og ja - der var ikke et øje tørt :wink::tongue:

I øvrigt kan det betale sig at tjekke dette interview med Lars Christoffersen på TV2Fyn ud, hvis man interesserer sig for ultraløb - det er udsendelsen På tomandshånd

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 9. maj

Løb 13 km

intervaller:

6x800 meter i tiderne:

3.14, 3.12, 3.12, 3.11, 3.12, 3.14

Det var som planlagt - selvom jeg måske nok synes det var lidt hårdere end planlagt :laugh: Jeg havde gåsehud til sidst...hvorfor får man egentlig det, når det er hård træning? - er det kulhydratdepoter, der svinder ind eller hur? Nogen, der har et godt bud?

For første gang i år havde jeg faktisk fået for meget tøj på, og det er jo godt at det kan lade sig gøre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 10. maj

Løb 10 km

gns tempo: 5.00 min/km

Var godt og grundigt uoplagt i dag, men jeg mødte heldigvis en jeg kendte, som sagde at det da ikke lignede mig at løbe så langsomt (jeg har helt sikkert tøffet afsted, da vi løb ind i hinanden), og så nappede vi søerne sammen. Det var varmt, men det kan man jo dårligt tillade sig at klage over :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 11. maj

Løb 26 km

gns tempo: 5.16 min/km

Fed tur med stort overskud i solskinsvejret :bigsmile: Det er meget svært at bevare pessimismen i sådan et vejr, og det er jo nok meget godt :wink:

Træning ialt uge 19: 110 km

Melder mig til 6 timers løb på Bornholm den 25. maj lige om lidt...savner et løb, der er lidt tættere på en Swiss og formen føles fin selvom jeg jo ikke har løbet massivt mange, lange ture. Helt rigtigt observeret er det samme løb, hvor det var planen at løbe 24 timer (jeg havde lige nået at melde fra, så jeg suser ind og ud af den startliste :laugh::blush: ), men det passer dårligt sammen med jobskifte, så det må vente til en anden god gang (jeg kan godt røbe at det ikke bliver i år...sidste år var min sæson alt for lang, så til sidst gad jeg nærmes ikke løbe mere, hvilket var lidt ærgerligt eftersom 'til sidst' var i New York...). Men jeg har aldrig prøvet et timeløb før, så det ser jeg frem til. Det er jo en lidt anden øvelse; der er jo ikke udsigt til at det kommer til at vare kortere tid, selvom man gør en indsats for at skynde sig i mål :tongue: - her ved man hvor lang tid det tager men ikke hvor langt man kommer...

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 12. maj

Løb 16,5 km

gns tempo: 5.13 min/km

Stille og rolig tur i mosen i skønt sommervejr. Vi har ikke kunnet klage over pinsevejret i år må man sige :bigsmile: Tror hellere jeg må begynde at logføre mine ryg- og maveøvelser også....har truffet en beslutning om, at de skal laves 3-4 gange om ugen, men har en mistanke om, at jeg er raslet ned på et par gange om ugen :blush: men får jeg dem skrevet ind, får jeg jo syn for sagen om man så må sige, så det må jeg hellere gøre. Skynder mig lige at bemærke at jeg lavede øvelser i går :tongue: - og er det en rigtig god dag, får jeg også lavet nogle i dag inden jeg går i seng... :tongue:

Edit: flere timer senere...som sagt, så gjort: maveøvelser, rygøvelser og - tjek lige det her - armbøjninger (?!) gennemført :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 13. maj

Løb 13,5 km

gns tempo: 5.15 min/km

Jeg skulle have løbet et lidt andet pas i morges, men jeg var godt nok ikke på toppen...lad mig bare sige det sådan, at der er et tidspunkt på måneden, der rummer et par dage, som jeg aldrig vænner mig til :dry: Min mave var helt underlig - ja jeg var helt underlig :tongue: Nå men det holder jo op...når man går i overgangsalder :laugh::devil: Men det korte af det lange er, at jeg bare endte med at nulre en tur afsted i adstadigt tempo.

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 14. maj

Løb ialt 14 km

Heraf 9,5 km:

gns tempo: 4.33 min/km

Meget fin tur i morges, hvor der var rimeligt godt tempo i stængerne. Gårsdagens 'uoplagthed og jeg er tung i kroppen'-fornemmelse var i hvert fald væk :smile: Og så er det jo bare fedt når solen skinner og det er helt vindstille. Og det passer nu fint at det ikke er så varmt (især når man alligevel skal sidde inde resten af dagen).

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk lykkes mig at holde træningsfri i dag :w00t: - godt hjulpet på vej af at jeg har været på arbejde heeeele dagen...havde fuldt dagsprogram i Odense, og så skulle jeg jo også lige frem og tilbage...Men nu skal jeg jo så småt trappe ned mod løbet på Bornholm den 25. maj, så en fridag var nok ingen skade til :wink: Men det er lige lykkes mig at få lavet nogle øvelser :w00t: - maveøvelser, rygøvelser og armbøjninger.

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 16. maj

Løb 16,5 km

gns tempo: 5.08 min/km

Rigtig fin tur i mosen i morges, hvor jeg kun et par enkelte gange måtte flygte fra hvæsende gæs :tongue: Jeg er altså ikke tryg ved store dyr med næb, og nu hvor deres unger stadig er relativt små skal man jo ikke komme for tæt på før de begynder at hvæse og løbe efter en...jeg løber nærmest gerne ned i mosen for at komme udenom dem :laugh::blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 16. maj

Løb 16,5 km

gns tempo: 5.08 min/km

Rigtig fin tur i mosen i morges, hvor jeg kun et par enkelte gange måtte flygte fra hvæsende gæs :tongue: Jeg er altså ikke tryg ved store dyr med næb, og nu hvor deres unger stadig er relativt små skal man jo ikke komme for tæt på før de begynder at hvæse og løbe efter en...jeg løber nærmest gerne ned i mosen for at komme udenom dem :laugh::blush:

De er nogle arrige sataner de gæs, jeg plejer også gerne tage en ekstra omvej for at undgå dem til trods for jeg aldrig selv har set dem spise mennesker! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 17. maj

Løb iat 12,5 km

Heraf 8 km fartleg:

gns tempo: 4.36 min/km

Fin tur med korte ryk hist og pist - tempet svingede mellem 4.50 min/km og 3.40 min/km. Man kan godt mærke at der skal løbes marathon i morgen - Østerbro har været fyldt med vanddrikkende mennesker hele dagen :tongue: - så fik jeg alligevel lidt lyst til at løbe og skyndte mig indendørs igen :tongue: Men man skal jo heller ikke glemme den vigtige opgave det er at heppe - og nogen skal jo gøre det :wink:

Desuden...ryg- og maveøvelser

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share