Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning tirsdag den 22. januar

Løb 15 km

gns puls: 152

intervaller:

2x1200 meter (5.09, 5.12)

2x800 meter (3.09, 3.12)

2x400 meter (1.34, 1.33)

4x100 meter (tog jeg ikke tid på...)

maks puls: 182

Det gik rigtig fint i dag...i hvert fald i det første interval :laugh: så føltes det ligesom om det gik lidt ned ad bakke igen... :tongue:

Meget hyggeligt med lykønskningerne :bigsmile::wub: Jeg siger til når jeg finder ud af, hvorfor der skal siges tillykke, men i mellemtiden tager jeg det med en som slags gratis lykønskning! Måske jeg har vundet en hoplanål? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 23. januar

Løb 15 km

gns tempo: 5.12 min/km

gns puls: 147

+øvelser: høje knæløft og hælløft

Strålende tur, hvor det næsten ikke blæste i morges...jeg kan nærmest ikke huske, hvornår det sidst ikke blæste...Det kan vi jo godt lide - altså når det ikke blæser :smile:

Må reklamere for denne - hvis der skulle være en enkelt derude, som endnu ikke har stiftet bekendtskab med 'Achmed the dead terrorist' :w00t: - har set den flere gange og den er altså hylende morsom :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 24. januar

Løb 19,3 km

gns puls: 144

gns tempo: 5.34 min/km

Så var det slut med den vindstille tilstand - blæst på knægten i morges....

Var hos fys i går og det var godt nok tiltrængt for ryggen. Sidder for meget og for dårligt (kan ikke rigtig lide at sidde ned, og er ikke rigtig komfortabel i en stol, så jeg kommer altid til at sidde helt underligt), og kombineret med løbet, kan det godt mærkes i ryggen nogle gange...

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 25. januar

Løb 15 km

intervaller:

4x1200 meter

tider: 5.13, 5.13, 5.10, 5.17

gns puls i intervaller: 166, 170, 171, 170

4x100 meter

Udmærket træning i morges, hvor intervallerne blev løbet ved en fornuftig puls i et tempo mellem 4.20 min/km og 4.26 min/km.

Det blæser ellers pænt i derude, og var ved at tilte på cyklen i morges og måtte feberredde...tror det har givet mig et lille blåt mærke på benet, da jeg pludselig gik i gang med at stå af cyklen på en mærkelig måde... :blush::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 26. januar

Løb 13 km

gns tempo: 5.13 min/km

gns puls: 149

teknikøvelser: høje knæløft og hælspark

Det blev en ok tur selvom vejret godt nok ikke var særligt godt - det blæser otte pelikaner eller noget i den stil...På sådan nogle dage løber jeg nogle omgange i fælledparken og kastellet og sådan, så jeg ikke skal løbe i strid modvind i 100 år :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 27. januar

Løb 36 km

gns tempo: 5.43 min/km

gns puls: 142

Ok tur i dag, hvor vejret faktisk endte med at blive helt fornuftigt...selvom jeg blev overfaldet af noget regn og storm (man er altså godt træt af blæsevejr :dry: )

Træning ialt uge 5: 128 km

En helt ok uge, og så står næste uge på noget mindre mængder, og så skal jeg se om jeg kan løbe en fornuftig 10 km ved Spartas test 1 på søndag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 28. januar

Løb 13,5 km

gns tempo: 5.46 min/km

gns puls: 133

Stille og rolig tur for at ryste benene efter den lange tur i går...mine ben har det efterhånden bedst når jeg løber og mindre godt når jeg sidder og sådan... :blink::tongue: Egentlig ret stor forskel på pulsen afhængigt af om det blæser en pelikan eller ej...i morges blæste det fx ikke så meget (og det kan vi jo godt lide :w00t: )

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 29. januar

Løb 13,5 km

gns tempo: 5.05 min/km

gns puls: 157

heraf 7 km:

gns tempo: 4.37 min/km

gns puls: 171

Fin tur i morges, hvor vejret også var tilforladeligt. En af mine veninder ringede i går og spurgte om der ikke var lidt vel rigeligt modvind på løbestierne for tiden...hun havde været ved at blæse i damhussøen i lørdags :laugh::tongue: Jeg kunne kun være enig; jo der er alt for meget modvind på løbestierne. Hvorfor er der aldrig nogen, der er gået til valg på medvind på løbestierne? (indtil nu er det kun medvind på cykelstierne, der har været en del af et valgprogram). Med alle de løbere, der efterhånden er, tror jeg nok det kunne trække stemmer :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 30. januar

Løb 15,5 km

gns tempo: 5.30 min/km

gns puls: 142

Blæsende og vådt i morges. Øvsus-bøvsus. Og så lover de storm igen. Man håber at meteologerne tager fejl (det er da sket før, er det ikke... ?:tongue: )

Følte mig pænt på den energiforladte side til morgen, og faldt da også nærmest i søvn flere gange i toget på vej på arbejde (og det tager altså 15 minutter...)

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 31. januar

Løb 15 km

gns tempo: 5.15 min/km

gns puls: 152

teknikøvelser: høje knæløft og hælspark

Fin tur i morges - og den varslede storm er åbenbart midlertidigt aflyst. Håber ikke den dukker op i weekenden - lidt svært at løbe en god 10 km i 30 sekundmeter :tongue::laugh: - med mindre det er et medvindsløb altså... :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 1. februar

Løb 13,5 km

intervaller:

4x1200 meter

gns puls i int: 170

5x100 meter

1200 meter intervallerne løbet i tempo mellem 4.20 og 4.25, og det var helt fint - bortset fra de 20 sekundmeter jeg havde lige i snotten nogle gange... :sneaky2::tongue: Nå men nu er januar officielt slut, og så er der lidt kortere tid til foråret :bigsmile:

Overvejer seriøst en tur til London omkring påske...men måske det kan betale sig at tage til New York? - der kan man jo shoppe til break even :w00t::tongue: London er jo efterhånden så dyr, at man er langt på den forkerte side af break even bare man stiger ind i toget fra lufthavnen og ind til byen (togbilletterne koster nærmest det samme som flybilletter fra københavn :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Pundet er helt i bund, under 10kr, og en flyrejse til London kan man jo få til omkring 400 hvis man er lidt tidligt ude hos Easyjet, og busser fra stansted tager omkring 1 time og koster 150kr retur, så hvis man gider rejse billigt kan det nok betale sig... På den anden side er vejret i NY bedre :cool:

Link to comment
Share on other sites

Pundet er helt i bund, under 10kr, og en flyrejse til London kan man jo få til omkring 400 hvis man er lidt tidligt ude hos Easyjet, og busser fra stansted tager omkring 1 time og koster 150kr retur, så hvis man gider rejse billigt kan det nok betale sig... På den anden side er vejret i NY bedre :cool:

Jeg vidste slet ikke at pundet var faldet. Men selvfølgelig - nærmest alt andet falder vel p.t. :tongue: Må indrømme at nogle af omkostningerne også kommer af, at jeg aldrig rigtig er blevet helt god til at rejse billigt (det skal være nemt :blush: ). London er jo også lidt tættere på - New York gider jeg ikke flyve til for en sviptur.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 2. februar

Løb 9 km

gns tempo: 5.22 min/km

gns puls: 142

Træning søndag den 3. februar

Sparta Test 1: 10 km

tid: 43.54

gns puls: 178

Det gik helt efter planen ved testløbet i dag - jeg burde måske nok kunne have løbet lidt hurtigere, da jeg plejer at have en gns puls lige over 180, hvis jeg brænder den helt af...Men det var fint; målet var at komme under 44 min og at løbe nogenlunde stabilt løbet igennem, så jeg ikke smed en masse tid på løbets sidste del. Og jeg løb de sidste 5 km 5-10 sekunder hurtigere end de første 5, så det var helt ok :bigsmile: Det blæste lidt for meget for min smag men ellers var det godt vejr. En placering som nr 31 ud af 711 kvinder er også fino.

Løb ialt uge 5: 90 km

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 4. januar

Løb 13 km

gns puls: 137

gns tempo: 5.50

Lidt stiv på bagsiden er benene efter løbet i går...

tillykke med det, det var da en god tid :4thumbup:

Tak :smile: Ja det var stort set helt efter planen kan man sige...Og så lykkes det mig ikke at løbe de første 5 i en febertid for at sætte det over styr på den sidste del :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 5. februar

Løb 14 km

gns tempo: 5.28 min/km

gns puls: 142

teknikøvelser: høje knæløft og hælspark

Var godt nok noget drænet i benene... uden helt at forstå hvorfor :blink:

Havde glemt at forny mit togkort, så jeg fik selvfølgelig en bøde på vej hjem i går :mad: - og jeg havde selvfølgelig glemt det, fordi det så sjældent kommer op af lommen...men lige dagen efter det er udløbet, er der selvfølgelig nogen, der vil se det :sneaky2: Nå men det er så 600 kr ud af vinduet...

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 6. januar

Løb 14 km

gns tempo: 5.24 min/km

gns puls: 144

Det holder hårdt i disse dage synes jeg...kanske man skulle prøve at holde en hviledag og se om det gør en forskel... :tongue::wink:

Har bestilt en tur til London omkring påske - meget fjong :bigsmile: Bliver skønt at komme derover og skulle have ingenting i et par dage :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 9. februar

Løb 11,5 km

gns tempo: 5.04 min/km

gns puls: 149

Træning søndag den 10. februar

Løb 27 km

gns tempo: 5.30 min/km

gns puls: 137

Ok ture er i weekenden, hvor selv ikke jeg kan klage over vejret :tongue::bigsmile:

Løb ialt uge 6: 107 km

...det var ikke helt nok, men det var åbenbart hvad det kunne blive til... :blush: Må kommer i omdrejninger igen i næste uge.

Det er efterhånden mange år siden jeg har været på ski, og det er i det store og hele lykkes at overbevise mig selv om at jeg ikke savner det...men da folk omkring begyndte at tale om, at de skulle på ski, trak det alligevel lidt... :wink: Nå men det er jo altid noget at vejret har besluttet sig for at være godt her til lands, så man kan få lidt sol til at rette op på D-vitamin manglen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 11. januar

Løb 14 km

gns tempo: 5.43 min/km

gns puls: 134

Fin, stille og rolig tur i morges i stille og roligt vejr...nice :smile: Så Drageløberen i weekenden - ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om den. Synes den var noget langsom i det (men jeg holdt mig vågen og jeg plejer ellers at kunne sove helt fint i en biograf :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 12. februar

Løb 16,5 km

gns tempo: 5.10 min/km

gns puls: 151

inkl. lidt bakketræning i form af nogle runder i Søndermarken

Får engang imellem den ide, at mine arme bare hænger dér, så nu skal jeg til at lave armbøjninger igen! - og det gjorde jeg så i forgårs, og nu føles det selvfølgelig som om forsiden af mine skuldre er ved at falde af :laugh: - hvad kan man så lære af det? Armbøjninger (eller -strækninger hedder det vel) er en farlig ting, som man skal holde sig fra :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share