Anders Holm's Fitness Fever...


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

Måske jeg bare skulle se at trodse min influenza i morgen, og se at komme afsted til hulen :unsure: Du skulle jo nødigt gå hen og føle dig som en ene-MOLER Anders :wink:

- Pia (Bambi) - "Den bette" :tongue:

Hehe..! Ja det var vist første gang jeg har været dernede uden selskab fra andre MOLere..! :tongue:

Men det gik, så kæwede jeg bare ikke så meget! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdag d. 15/3 2007

En lidt nederen dag på arbejde idag, brugte hele dagen på noget der viste sig at skulle ændres igen.. Nedtur at den beslutning ikke blev taget først på dagen, da det havde sparet mig en del timer.

Nå, men skulderen har brokket sig en smule idag, jeg har vist ligget på den i nat.. :nonono: Det mærkes lidt som en rotator cuff skade, har haft en før, så det er bare med at komme igang med let genoptræning, og tage det med ro i andre øvelser.. :smile:

MOL'ere i hulen: CJ, Maximum, miniFisker og marc

baglår:

Lying leg curl (machine):

1x12 @ 40 kg

1x10 @ 50 kg

1x10 @ 60 kg

3x10 @ 55 kg

1x10 @ 50 kg

1x12 @ 45 kg

Goodmornings:

1x12 @ 15 kg

1x10 @ 25 kg

2x10 @ 38 kg

2x10 @ 43 kg

Første gang jeg prøver den øvelse.. Ik' fordi det var super tungt.

Seated leg curls (machine):

1x10 @ 40 kg

2x10 @ 50 kg

1x10 @ 52½ kg

Calf:

seated calf press (machine):

1x12 @ 153 kg

3x12 @ 161 kg

SUPERSETTET med:

Standing calf raise:

4x10 @ BW

Super hurtig omgang idag..! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det var dog en syg styrke du har i dødløft. især når du ellers ikke træner den.... Damn det er vildt.... :4thumbup:

Jo tak der..! :smile: Men jeg har også bødet for det hele ugen, i form af onde DOMS..! :tongue:

Jeg er selv meget overrasket, sidder p.t. og forsøger at inkorporere det i programmet fra nu af.. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg leget lidt med styrketræningsprogrammet som det skal se ud fremover. Det ligner meget det gamle, men vil forsøge at have dødløft med hver uge denne gang... :superman:

Dag 1: bryst + triceps

Dag 2: ryg + biceps (inkl. dødløft)

Dag 3: fri

Dag 4: forlår + forside/midt skulder + læg

Dag 5: bryst + triceps

Dag 6: ryg + bagside skulder + baglår

Dag 7: fri

Al træning der direkte involvere skulderne vil i første omgang bære præg af genoptræning, få kg og lidt flere gentagelser.

Kommentarer modtages med kyshånd.. :tongue:

Jeg overvejer kraftigt at flytte torsdagens forside skulder og måske læg til onsdag, såfremt skulderen ikke bliver klar til fredagen...

Edited by AndersHolm
Link to comment
Share on other sites

Hvornår regner du med at tage beslutningen om DM deltagelse i år ? :smile:

Hmm.. Tjaa.. Tjoo...

Det er faktisk et godt spørgsmål.. :smile:

Jeg regner med at jeg pr. 1. april vil gøre status. Dvs. vurdere hvor mange kg jeg skal smide, evt. skader, evt. ferie osv. osv...

Ud fra det, vil jeg så se, hvornår jeg senest kan bestemme mig. Jeg vil under ingen omstændigheder være så længe på diæt igen i år, max 4 måneder.

Min opvarmer fra sidste år, har allerede meldt ud, at han selvfølgelig er der for mig hvis det er, hvilket også er med til at gøre beslutningen lettere at tage..! :smile:

Et meget uklart svar, det ved jeg, men det afbilleder nok ret godt hvor jeg står personligt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Tjaa.. Tjoo...

Det er faktisk et godt spørgsmål.. :smile:

Jeg regner med at jeg pr. 1. april vil gøre status. Dvs. vurdere hvor mange kg jeg skal smide, evt. skader, evt. ferie osv. osv...

Ud fra det, vil jeg så se, hvornår jeg senest kan bestemme mig. Jeg vil under ingen omstændigheder være så længe på diæt igen i år, max 4 måneder.

Min opvarmer fra sidste år, har allerede meldt ud, at han selvfølgelig er der for mig hvis det er, hvilket også er med til at gøre beslutningen lettere at tage..! :smile:

Et meget uklart svar, det ved jeg, men det afbilleder nok ret godt hvor jeg står personligt.

Lidt forvirrende svar, men håber da du vil forsvare din titel :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lidt forvirrende svar, men håber da du vil forsvare din titel :4thumbup:

Heh, ja, det beskriver nok meget godt hvordan jeg er, når jeg tænker på det, forvirret... :tongue:

Men mange tak skal du i hvert fald have..! :4thumbup:

Jeg kan sige det på denne måde:

Havde du spurgt mig for 1½-2 måneder siden, havde svaret været et blankt nej. Men i den sidste tid, har det berømte blod på tanden så småt vist sig..! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 17/3 2007

Lækkert med weekend, men benene er godtnok ved at være rimelig ristede.. :tongue: 3 x quads træning på 9 dage, det er jeg ikke ligefrem vant til..! :laugh:

Skulderen føles idag i topform, jeg havde super meget lyst til at rive lidt rundt med håndvægtene, men venter pænt til mandag med at starte let op. :smile: Dog er det super positivt, at jeg intet mærker til det mere, nu er kunsten så 'blot' ikke at overgøre det her i starten. :innocent:

MOL'ere i hulen: CJ troppede op med sin makker og trak nogle rigtig fornuftige kg i rack pull, især hans skade taget i betragtning.. :superman:

Quads:

Lying Hack squat:

1x15 @ 100 kg

1x12 @ 140 kg

1x10 @ 160 kg

1x10 @ 180 kg

1x12 @ 160 kg

SUPERSETTET med:

Walking lunges:

1x10 (for hvert ben) @ BW

1x10 (for hvert ben) @ BW

1x10 (for hvert ben) @ BW + 10 kg

1x10 (for hvert ben) @ BW + 10 kg

1x10 (for hvert ben) @ BW

Folk glor godtnok lidt dernede når jeg traver op og ned ad gulvet.. Men jeg ser garanteret heller ikke ud som om jeg nyder det..! :tongue:

Seated leg press (close stance):

2x10 @ ca. 153 kg

3x10 @ ca. 187 kg

SUPERSETTET med:

Leg Extensions (dropset):

4x10 @ 70 kg

1x10 @ 80 kg

Puha, sikke en omgang igen..! Havde de vilde DOMS i læggene under dagens træning. Vågnede også i nat med krampe i læggen, nasty... :crazy:

Her til eftermiddag skal jeg til navnefest for nogle af mine venners nye lille dreng, skal nok blive hyggeligt.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 19/3 2007

Havde mig en rigtig god weekend... :smile: Selvom skinkerne var godt blæste igår..! :tongue:

I denne uge går jeg så igang med genoptræningen, for at se hvad skulderen siger til at blive påvirket lidt igen...

Bryst:

Seated chest press (machine):

1x20 @ 25 kg

1x20 @ 30 kg

2x20 @ 40 kg

Meget nemt...

Incline DB benchpress:

1x15 @ 18 kg

4x15 @ 20 kg

Igen nemt og kedeligt..

BB benchpres:

1x20 @ 65 kg

1x15 @ 75 kg

1x15 @ 80 kg - med stop.

1x12 @ 80 kg - første 6 med stop.

1x12 @ 80 kg - med stop på hveranden.

Machine flyes:

5x15 @ 35 kg - strict...

Triceps:

Pushdown (direkte træk):

1x12 @ 30 kg

1x10 @ 40 kg

3x10 @ 45 kg

Pushdown supine grip (direkte træk):

1x12 @ 30 kg

4x10 @ 35 kg

+ lidt rotator cuff øvelser...

En nem og ret kedelig træning idag, men jeg må hellere bevare fornuften og ikke give los for tidligt. Imorgen regner jeg med at smutte forbi mit tidligere center i Viby og sige hej.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 20/3 2007

Jeg har været totalt kulinarisk idag..! Menuen i kantinen stod idag på både rokke vinger og kænguru.. :4mewantfood: Rigtig lækkert!

Der er super travlt på jobbet for tiden, så dagen imorgen, som er planlagt fridag, skal sandsynligvis bruges på en del overarbejde... Jeg er vist også ved at blive lidt småsyg, så jeg tager nok en sygedag fredag...

Dagens træning stod på stille og rolig hyggetræning i fitness.dk Viby, mit tidligere center.. Der var vist mere kæwe end træning, men ganske hyggeligt! :smile:

Ryg:

Front pulldown:

1x15 @ 50 kg

1x12 @ 70 kg

1x10 @ 80 kg

3x10 @ 90 kg

Chest supported machine row:

1x10 @ 60 kg

1x10 @ 70 kg

2x10 @ 80 kg

CG front pulldown (supine):

1x10 @ 70 kg

3x10 @ 80 kg

1x8 @ 90 kg

Biceps:

Standing EZ curl:

1x12 @ 28 kg

1x10 @ 38 kg

3x10 @ 43 kg

skiftede mellem bredt og smalt greb...

standing DB Hammercurl:

1x10 @ 17 kg

2x10 @ 18 kg

1x10 @ 22 kg

Der blev vist cheated lidt på det sidste sæt.. :tongue:

Meget stille og rolig træning idag, men formålet var egentlig heller ikke andet... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 20/3 2007

Jeg har været totalt kulinarisk idag..! Menuen i kantinen stod idag på både rokke vinger og kænguru.. :4mewantfood: Rigtig lækkert!

Kæft en spændende kantine i har :w00t: Tror sku aldrig jeg har fået kænguru :nonono:

Vores kantine laver os god mad.. Men da 80% af virksomheden er arbejdsmænd, så skal der helst være god gammeldaws mad :blush: Heldigvis er der så os byens bedste salatbar... ! Dog træls at se på alt den gode mad når man er på diæt :laugh:

God dag på arbejde og god bedring

KnuZ Nita

Link to comment
Share on other sites

Kæft en spændende kantine i har :w00t: Tror sku aldrig jeg har fået kænguru :nonono:

Vores kantine laver os god mad.. Men da 80% af virksomheden er arbejdsmænd, så skal der helst være god gammeldaws mad :blush: Heldigvis er der så os byens bedste salatbar... ! Dog træls at se på alt den gode mad når man er på diæt :laugh:

God dag på arbejde og god bedring

KnuZ Nita

Ja det er bestemt ikke småting de disker op med der..! Det bli'r heller ikke verdens sjoveste ting at undvære, hvis jeg skal på diæt i år..! :tongue:

Så jeg nyder det så længe jeg kan..! :4mewantfood:

Og mange tak Anita..! :smile:

Edited by AndersHolm
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 22/3 2007

En ganske fin dag på arbejdet, hvor travlheden så småt er taget af igen... Men jeg render dog rundt med lidt sygdom, så jeg tager mig sandsynligvis en sygedag imorgen.

Derfor skubber jeg nok også fredagens træning til lørdag, og nipnapper den der sammen med ryg/baglår.

Quads:

Nogle uger siden jeg sidst squattede, så måtte hellere komme igang igen...

Squat:

1x12 @ 65 kg

1x10 @ 105 kg

1x10 @ 125 kg

1x8 @ 145 kg

1x6 @ 145 kg

2x8 @ 130kg

Lying Hack squat:

1x10 @ 140 kg

2x10 @ 150 kg

2x10 @ 160 kg

SUPERSETTET med:

Walking lunges:

5x10 (for hvert ben) @ BW

Leg Extensions (dropset):

1x10 @ 80 kg

3x10 @ 90 kg

Calf:

Seated calf presses:

2x12 @ 157 kg

2x12 @ 173 kg

SUPERSETTET med:

Seated calf presses:

4x10 @ BW

+ rotator cuff øvelser...

Fin træning idag! :4thumbup: Så må vi se om sygedagen imorgen bli'r mødvendig...

Edited by AndersHolm
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24/3 2007

Har stadig en del sygdom i kroppen, men hvis jeg kan tage ud og spise og i bio fredag aften, kan jeg også træne lørdag! :superman: Var inde og se "Number 23" med Jim Carrey i hovedrollen.. Fakkertalt en ret god film, helt sikkert seværdig! :smile:

Jeg skulle nå en masse idag, da jeg ikke kom afsted igår..

Ryg/Baglår/Bryst:

Deadlift:

1x12 @ 85 kg

1x10 @ 125 kg

1x10 @ 135 kg

1x10 @ 145 kg

1x5 @ 165 kg

1x8 @ 145 kg

Ik' helt den samme power som sidst, men jeg giver sygdommen skylden.. :tongue:

Lying leg curls:

1x12 @ 40 kg

1x10 @ 50 kg

3x10 @ 55 kg

Chins:

4x8 @ BW

Stille og roligt...

Seated chest press (machine):

1x20 @ 25 kg

1x20 @ 40 kg

2x15 @ 50 kg

1x12 @ 60 kg

Seated pulley row:

1x12 @ 70 kg

1x12 @ 80 kg

2x10 @ 90 kg

Incline benchpress (machine):

1x12 @ 8 blokke

1x12 @ 10 blokke

3x12 @ 12 blokke

Seated machine flyes:

1x10 @ 45 kg

3x10 @ 50 kg

Så gad jeg ikke mere, skulle hjem og bælle the..! :laugh:

Det går fortsat kun fremad med skulderen, så forsøger mig med lidt mere belastning i næste uge... Dog uden at gå helt op endnu... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 26/3 2007

Har stadig lidt sygdom i kroppen, men jeg er frisk nok til at arbejde og dermed også træne..! :smile: Ville forsøge at oppe intensiteten en smule i bryst øvelserne idag, for at se hvorvidt det ville give problemer.

Bryst:

Seated chest press (machine):

1x20 @ 25 kg

1x20 @ 40 kg

1x15 @ 60 kg

1x15 @ 60 kg

Ren opvarmning...

BB benchpres:

1x15 @ 65 kg

1x12 @ 85 kg

1x10 @ 95 kg

3x10 @ 100 kg

No problemo...

Incline DB benchpress:

1x12 @ 26 kg

4x10 @ 28 kg

Forsøgte mig med noget non-lockout, lykkedes vist ikke 100%

Machine flyes:

1x12 @ 45 kg

3x12 @ 50 kg

Triceps:

CG benchpress:

1x12 @ 65 kg

4x10 @ 75 kg

Pushdown (supine):

1x15 @ 50 kg

1x12 @ 65 kg

1x10 @ 75 kg

1x8 @ 80 kg

1x10 @ 70 kg

+ lidt rotator cuff øvelser...

Ganske god træning, dejligt at føle bryst/skulder kan holde til en større belastning..! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Unnars din røver

Godt at se det går bedre med brystet og skulderen. Kom du forresten med til Loaded?

Hey Jon.. :smile:

Ja det er sgu lækkert at det går i den rigtige retning.. :superman: Nu håber jeg bare skidtet holder.. :smile:

Selvfølgelig gør jeg det..! :4thumbup: Vi er vist en 7-8 styks fra Århus..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 27/3 2007

Det blev til en hurtig omgang idag, da jeg havde planer med gutterne senere..! :smile:

Ryg:

Chins:

3x10 @ BW

1x8 @ BW

Front pulldown:

1x12 @ 60 kg

1x10 @ 80 kg

2x10 @ 90 kg

1x10 @ 80 kg

BB bent over row:

1x12 @ 60 kg

1x10 @ 100 kg

1x10 @ 120 kg

2x10 @ 110 kg

One arm chest supported machine row:

2x10 @ 50 kg

2x10 @ 60 kg

Biceps:

Seated DB Hammercurl:

1x10 @ 17 kg

1x10 @ 18 kg

2x10 @ 20 kg

Seated machine concentration curl (a.k.a. Hitlers folkevogn)

1x12 @ 35 kg

1x8 @ 45 kg + 1x2 @ 40 kg - Vægtblokkene har det med at 'hænge' sammen af egen fri vilje! Jeg satte pinden til 40 kg, men den trak de 5 ekstra kg med op... :laugh:

1x9 @ 40 kg

1x10 @ 35 kg

+ lidt mave...

Sådan der.. Så hurtigt hjem og over til en af mine venner og spise..! Desuden fik jeg også lige klask i Matador..! :nonono::tongue:

Edited by AndersHolm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share