Riskager


Cyriz
 Share

Recommended Posts

En af de klassiske ting som indgår i et sund og kaloriefattigt måltid er riskager. Også mange bodybuildere er stor tilhænger af dem, da de kun indeholder få kalorier.

”Rigtige” riskager består jo også kun a puffet ris! :bigsmile:

Men ville da lige høre om nogle her har nogle erfaringer med riskager?

Hvilke mærker foretrækker i?

Og hvad smider i på dem?

Har selv spist dem i noget tid nu, og syndes faktisk de er et rigtigt godt supplement til fx brød.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se fidusen i riskager. Det er jo bare en omgang knasende luft med saltsmag. De indeholder mange kcal (382 kcal pr. 100g) og de fleste af dem stammer fra kulhydrater.

Derudover synes jeg de smager grimt og lugter :tongue:

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se fidusen i riskager. Det er jo bare en omgang knasende luft med saltsmag. De indeholder mange kcal (382 kcal pr. 100g) og de fleste af dem stammer fra kulhydrater.

Der er mange kalorier i, ja det er rigtigt. Men så skal du også lige prøve at se på hvor meget en enkelt riskage vejer: 5 g. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se fidusen i riskager. Det er jo bare en omgang knasende luft med saltsmag. De indeholder mange kcal (382 kcal pr. 100g) og de fleste af dem stammer fra kulhydrater.

Der er mange kalorier i, ja det er rigtigt. Men så skal du også lige prøve at se på hvor meget en enkelt riskage vejer: 5 g. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Men hvor mange skal du så spise før du bliver mæt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt lide at sidde og gnafle på riskager. De er ret hyggelige at spise. Jeg kan lide dem, bare som de er (dog skal det være dem med salt). Ellers spiser jeg fedtfattig ost eller hytteost og lidt grønt på toppen. Men noget der VIRKELIG rykker (smager :4mewantfood: ) er riskager med ÆRTEMOS... Altså med blendede ærter og lidt hvidløg... UHA UHA, det er mums... og så er det sundt. At der kommer meget energi ind i form af kulhydrater gør ikke noget for en endorfinjunkie :cooldance:

Skal dog lige siges, at det ikke er så ofte jeg spiser riskager mere, fordi de som bekendt ikke mætter så meget, og da jeg får for få fibre i forvejen, er jeg af og til nødt til at bruge fuldkornsknækbrød eller rugbrød under min ærtemos :innocent:

Det er mest bare hygge, når der køres riskager ind for mit vedkommende. :smile:

Link to comment
Share on other sites

I second: Riskager er for girlies uden viden om kost overhovedet. Hvis det er som underlag for pålæg i spiser dem, så spis da pålægget rent i stedet. Der er INTET godt at hente i riskager. Det er INDISKUTABELT!!! :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay nu begynder jeg at føle mig stødt her - SÅ slemme er riskager altså heller ikke - fejlen folk gør er netop at smide noget på dem så det kommer til at smage godt, det er forkert.

Spis dem direkte fra pakningen, uden noget som helst på - så lover jeg at det ikke er muligt at spise særlig mange før man får asbest i lungerne, og man har heller ikke LYST til at spise særlig mange af dem.

Jeg har altid nogen liggende, og som kuhydratkilde er det ganske udmærket hvis man ikke lige gider og stå og kokkerere, og så er der lidt "chips-faktor" over dem, hvilket kan være godt for psyken nogen gange på en diæt.

Som med alt mulig andet - alt med måde, og riskager er altså ikke fra helvede.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvad man skal med riskager...de har hverken en særlig høj eller lav værdi på det glykemiske indeks...og så er det jo nærmest det rene luft. Så hellere et godt stykke Aurion brød :-D

Men spiser dog riskager fordi jeg ikke kan tåle gluten :blush: ...men når jeg forkæler mig selv, så bliver det til et risbrød!

Link to comment
Share on other sites

I second: Riskager er for girlies uden viden om kost overhovedet. Hvis det er som underlag for pålæg i spiser dem, så spis da pålægget rent i stedet. Der er INTET godt at hente i riskager. Det er INDISKUTABELT!!! :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er fuldstændig indiskutabelt at hverken Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme eller Sylvester Stallone, for slet ikke at tale om B.S. Christiansen, kunne sætte tænderne i en riskage.

Årsag: Man kan ikke overleve på riskager i den vietnamesiske jungle (havde nu ellers været praktisk med alle de rismarker)

Link to comment
Share on other sites

Det er fuldstændig indiskutabelt at hverken Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme eller Sylvester Stallone, for slet ikke at tale om B.S. Christiansen, kunne sætte tænderne i en riskage.

Skal jeg ik' kunne udtale mig om, men Jay Cutler æder dem i store mængder: http://www.bodybuilding.com/fun/jay02.htm. Og han er da ikke en tøs :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Og vupti - så steg salget af riskager... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er fuldstændig indiskutabelt at hverken Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme eller Sylvester Stallone, for slet ikke at tale om B.S. Christiansen, kunne sætte tænderne i en riskage.

Skal jeg ik' kunne udtale mig om, men Jay Cutler æder dem i store mængder: http://www.bodybuilding.com/fun/jay02.htm. Og han er da ikke en tøs :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Ifølge hans kostplan har han jo slet ikke tid til at sove???

Link to comment
Share on other sites

Det er fuldstændig indiskutabelt at hverken Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme eller Sylvester Stallone, for slet ikke at tale om B.S. Christiansen, kunne sætte tænderne i en riskage.

Skal jeg ik' kunne udtale mig om, men Jay Cutler æder dem i store mængder: http://www.bodybuilding.com/fun/jay02.htm. Og han er da ikke en tøs :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Den lille mand? :w00t: Han er da på ingen måde i nærheden er af størrelser som de ovennævnte. For slet ikke at snakke om Dolph :bigsmile::devil:

Angående sundheden af riskager, så står der dette i en artikel på T-nation:

White Bread, Bagels and Rice Cakes — It’s hard to believe, but back in the 80s and early 90s, diet "experts" told people to eat as much of this stuff as they wanted. Since rice cakes are fat free, you can’t get fat, right? Wrong! Now the country is full of overweight diabetics. Coincidence? I don’t think so!

One representative of the Glycemic Research Institute even stated that eating a plain rice cake stimulated fat storage like ten bowls of sugar. Bagels aren’t quite as bad but are best avoided. Don’t fool yourself into thinking you’re eating healthy by consuming these things.

post-1585-1122982210.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share