En muskelgruppe af gangen, eller skiftevis?!?


Pumber-Thomas
 Share

Recommended Posts

Hey, har lige et bette spørgsmål om skift fra øvelse til øvelse, og håber self der er nogle kloge nogen der kan hjælpe :bigsmile:

Træner et split program: Har det således op..

Dag 1: Ryg, skuldre og biceps..

Dag 2: Bryst, triceps, ben og mave..

Dag 3: det samme som dag 1.

Dag 4: det samme som dag 2.

Kører en 3-4 øvelser til hver muskel gruppe ca..

Men er det så best at køre fx alle 4 ryg øvelser, og så videre over til 4 skuldre øvelser, og så til sidst 3 biceps..?

Altså: Ryg, ryg, ryg. ryg ... skulder, skulder, skulder, skulder... biceps, biceps, biceps...

Eller er det bedre at køre: ryg, skulder, biceps, ryg, skulder, biceps.. osv osv...?

Hva sys i er best og giver best på jer..?

Jeg sys selv begge dele er okay, for så er man ikke træt i de vigtige øvelser til hver muskel.. men så alligevel som fx bryst jeg køre lidt hårdt for tiden, så er jeg os bange for at blive træt hvis jeg kører triceps ind mellem der ( som beskrevet oven over )

Men hva af de 2 forslag fortrækker og bruger i?? Og hvorfor??

Tak på forhånd :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

kører også det hele samlet.. altså dit forslag nummer 1. tror dog ikke der er den store forskel resultatsmæssigt, hvis man mixer lidt i øvelserne. Gør det selv når jeg kører fx ben og ryg - squatter et sæt og smutter over og fyrer lidt chins af. Sparer lidt tid på den måde..

:)

Link to comment
Share on other sites

Altså: Ryg, ryg, ryg. ryg ... skulder, skulder, skulder, skulder... biceps, biceps, biceps...

Eller er det bedre at køre: ryg, skulder, biceps, ryg, skulder, biceps.. osv osv...?

Jek kører ofte: Ryg, ryg, ryg. ryg ... skulder, biceps, skulder, biceps, skulder, biceps.. osv osv..

Altså skifter mellem 2 øvelser (supersæt) for at spare tid,

og for at intensivere trænngen.

Jeg tror, det er godt at holde sig igang på den måde uden pauser,

og holde pulsen oppe, når jeg ikke dyrker cardio.

Henning :showoff:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Hey, har lige et bette spørgsmål om skift fra øvelse til øvelse, og håber self der er nogle kloge nogen der kan hjælpe :bigsmile:

Træner et split program: Har det således op..

Dag 1: Ryg, skuldre og biceps..

Dag 2: Bryst, triceps, ben og mave..

Dag 3: det samme som dag 1.

Dag 4: det samme som dag 2.

Kører en 3-4 øvelser til hver muskel gruppe ca..

Men er det så best at køre fx alle 4 ryg øvelser, og så videre over til 4 skuldre øvelser, og så til sidst 3 biceps..?

Altså: Ryg, ryg, ryg. ryg ... skulder, skulder, skulder, skulder... biceps, biceps, biceps...

Eller er det bedre at køre: ryg, skulder, biceps, ryg, skulder, biceps.. osv osv...?

Hva sys i er best og giver best på jer..?

Jeg sys selv begge dele er okay, for så er man ikke træt i de vigtige øvelser til hver muskel.. men så alligevel som fx bryst jeg køre lidt hårdt for tiden, så er jeg os bange for at blive træt hvis jeg kører triceps ind mellem der ( som beskrevet oven over )

Men hva af de 2 forslag fortrækker og bruger i?? Og hvorfor??

Tak på forhånd :D

<{POST_SNAPBACK}>

Kør første de store muskler også de små til sidst.

Hvis du foreksempel træner din biceps først, er den træt når du kommer til rygtræning, og det vil mindske belastningen du kan trække.

Så start med de store muskelgrupper og de små til sidst

Link to comment
Share on other sites

Kør første de store muskler også de små til sidst.

Hvis du foreksempel træner din biceps først, er den træt når du kommer til rygtræning, og det vil mindske belastningen du kan trække.

Så start med de store muskelgrupper og de små til sidst

<{POST_SNAPBACK}>

´

Eller lad helt være med at køre biceps samme dag som ryg :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Kør første de store muskler også de små til sidst.

Hvis du foreksempel træner din biceps først, er den træt når du kommer til rygtræning, og det vil mindske belastningen du kan trække.

Så start med de store muskelgrupper og de små til sidst

<{POST_SNAPBACK}>

´

Eller lad helt være med at køre biceps samme dag som ryg :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe TIND, eller helt droppe bicepsøvelser, ikk?? :poking:

CHINS, BENT ROWS er nok!!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vil lige give min mening og erfaring til kende her.....hvis man vil opnå maximal muskelmasse vækst.....skal man kun køre samme muskelgruppe EN GANG om ugen....det eneste i får ud af det andet er OVERTRÆNING....noget som mange desværre tit ryger i......man bliver ikke større jo mere man træner....kroppen har brug for restution (hvile)

Her er hvordan jeg og min makker deler det op

mandag

bryst (ca 16 sæt) biceps (10-12 sæt)

tirsdag

ben (ca 24-26 sæt...for og baglår)

onsdag

HVILEDAG!!!!!

torsdag

skuldre (ca 18 sæt) triceps (ca 14-16 sæt)

fredag

ryg (ca 20 sæt)

læg køres 3 gange om ugen...og mave hver træningsdag

20 minuters cardiotræning hver træningsdag EFTER styrketræningen (cardiotræning er ET MUST hvis man vil ha en flot defineret krop)

Jeg håber i kan bruge det nogle af jer....*smil*

husk....no pain no GAIN....det SKAL være hårdt at træne...og især bentræning!!!!

post-8977-1122979745_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vil lige give min mening og erfaring til kende her.....hvis man vil opnå maximal muskelmasse vækst.....skal man kun køre samme muskelgruppe EN GANG om ugen....det eneste i får ud af det andet er OVERTRÆNING....noget som mange desværre tit ryger i......man bliver ikke større jo mere man træner....kroppen har brug for restution (hvile)

Her er hvordan jeg og min makker deler det op

mandag

bryst (ca 16 sæt) biceps (10-12 sæt)

tirsdag

ben (ca 24-26 sæt...for og baglår)

onsdag

HVILEDAG!!!!!

torsdag

skuldre (ca 18 sæt) triceps (ca 14-16 sæt)

fredag

ryg (ca 20 sæt)

læg køres 3 gange om ugen...og mave hver træningsdag

20 minuters cardiotræning hver træningsdag EFTER styrketræningen (cardiotræning er ET MUST hvis man vil ha en flot defineret krop)

Jeg håber i kan bruge det nogle af jer....*smil*

husk....no pain no GAIN....det SKAL være hårdt at træne...og især bentræning!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Excuse me.. no offense.. men det er nok et af de mest lorte programmer jeg til dags dato har set... :wink: ej, det gazz... men det er ikk prangende..

Jeg vil mene, sammen med en masse andre her på MOL, at kroppen SKAL fyres igennem min. 2 gange ugentligt...!! Dette kan du gøre med split fx. eller evt fullbody, hvor du somregel kører svinet igennem hele 3 gange.. WOW :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Vil lige give min mening og erfaring til kende her.....hvis man vil opnå maximal muskelmasse vækst.....skal man kun køre samme muskelgruppe EN GANG om ugen....det eneste i får ud af det andet er OVERTRÆNING....noget som mange desværre tit ryger i......man bliver ikke større jo mere man træner....kroppen har brug for restution (hvile)

Her er hvordan jeg og min makker deler det op

mandag

bryst (ca 16 sæt) biceps (10-12 sæt)

tirsdag

ben (ca 24-26 sæt...for og baglår)

onsdag

HVILEDAG!!!!!

torsdag

skuldre (ca 18 sæt) triceps (ca 14-16 sæt)

fredag

ryg (ca 20 sæt)

læg køres 3 gange om ugen...og mave hver træningsdag

20 minuters cardiotræning hver træningsdag EFTER styrketræningen (cardiotræning er ET MUST hvis man vil ha en flot defineret krop)

Jeg håber i kan bruge det nogle af jer....*smil*

husk....no pain no GAIN....det SKAL være hårdt at træne...og især bentræning!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Dit indlæg giver altså ikke så meget mening.

Først siger du at man ikke må træne en muskel mere end en gang om ugen.

Der efter siger du, at du træner mave hver træningspas og læg 3 gange :blink:

Du vil måske ikke have muskelvækst i læg og mave??

Selvfølelig kan du træne den samme muskel flere gange om ugen.

Du skal bare lade være med at smadre dine muskler total hver gang. En øvelser per muskel også 3 gange om ugen, virker fint

Link to comment
Share on other sites

vrøvl body 39! Dine muskler er som regel fuldt ud restitueret efter 48 timer, kommer selvfølgeligt lidt an på hvor hårdt du træner dem. I dit program, går der en hel uge mellem den samme muskelgruppe bliver trænet igen. Hvad skal du lige bruge de 120 timers ekstra restitution til? Det må edermagme være noget af nogle pas med massere af lede forced du kører dig.......

20 minuters cardiotræning hver træningsdag EFTER styrketræningen (cardiotræning er ET MUST hvis man vil ha en flot defineret krop)

Hva fanden snakker du om?!!!! Lad være med at give svar, hvis du ikke aner hvad du snakker om!

Link to comment
Share on other sites

Vil lige give min mening og erfaring til kende her.....hvis man vil opnå maximal muskelmasse vækst.....skal man kun køre samme muskelgruppe EN GANG om ugen....det eneste i får ud af det andet er OVERTRÆNING....noget som mange desværre tit ryger i......man bliver ikke større jo mere man træner....kroppen har brug for restution (hvile)

Her er hvordan jeg og min makker deler det op

mandag

bryst (ca 16 sæt) biceps (10-12 sæt)

tirsdag

ben (ca 24-26 sæt...for og baglår)

onsdag

HVILEDAG!!!!!

torsdag

skuldre (ca 18 sæt) triceps (ca 14-16 sæt)

fredag

ryg (ca 20 sæt)

læg køres 3 gange om ugen...og mave hver træningsdag

20 minuters cardiotræning hver træningsdag EFTER styrketræningen (cardiotræning er ET MUST hvis man vil ha en flot defineret krop)

Jeg håber i kan bruge det nogle af jer....*smil*

husk....no pain no GAIN....det SKAL være hårdt at træne...og især bentræning!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

du er da en kegle?

Link to comment
Share on other sites

du er da en kegle?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor var det dog et kontruktiv indlæg :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Muligvis, men er der så meget andet at sige :tongue: , at kun træne en muskel gruppe (undtagen mave og læg åbenbart) en gang om ugen er jo så langt fra optimalt at det gør helt ondt. Du kan sagtens træne en muskel 2-3 gange i ugen uden at rende i et restution problem.

Link to comment
Share on other sites

Det er da fint at I trasher bodY 39´s program. Men prøv lige at tjekke hans vedhæftede billede. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det viser jo med al tydelighed at man med gode gener, massere af føde, tålmodighed og hårdt arbejde kan komme langt uden at fatte en meter af programplanlægning..... :wink:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Det er da fint at I trasher bodY 39´s program. Men prøv lige at tjekke hans vedhæftede billede. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det viser jo med al tydelighed at man med gode gener, massere af føde, tålmodighed og hårdt arbejde kan komme langt uden at fatte en meter af programplanlægning..... :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg siger på ingen måde, at det er optimalt. Men det er nu engang den måde de fleste store BBere træner på. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tja, hvis person A kravler i 10 år i træk og person B løber i 1 år er det jo stadig A der kommer længst selvom det er ineffektivt det han laver....  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Inden du helt afskriver den slags programer var det måske værd at noterer sig, at hverken Craw eller Mass her fra sitet har en frekvens der er meget højere. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tja, hvis person A kravler i 10 år i træk og person B løber i 1 år er det jo stadig A der kommer længst selvom det er ineffektivt det han laver....  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Inden du helt afskriver den slags programer var det måske værd at noterer sig, at hverken Craw eller Mass her fra sitet har en frekvens der er meget højere. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det vidner i mine øjne mere om at genetik og andre faktorer end træningen spiller en meget stor rolle. Desuden har MASS' frekvens da været i nærheden af 2 gange pr. uge pr. muskel det meste af hans karriere. (Kan ikke lige overskue hvad Kraven har lavet i de 10 år han har trænet....)

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Squatfather> og?  :blink: Man kan jo træne som en idiot når man er proppet med AS.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan man jo også selv om man er clean. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja men det er vel ikke en god ide? :tongue: Man kan jo spørge sig selv om body 39s fremgang skyldes et mirakelprogram (fx det han skitserer) eller AS.

Hele kemispillet og alle de hundrede ting og sager BB'ere propper sig med tillader dem at gøre ting rene atleter ikke kan - så hvorfor snakke om hvad BB'ere gør...

Link to comment
Share on other sites

Tja, hvis person A kravler i 10 år i træk og person B løber i 1 år er det jo stadig A der kommer længst selvom det er ineffektivt det han laver....  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Inden du helt afskriver den slags programer var det måske værd at noterer sig, at hverken Craw eller Mass her fra sitet har en frekvens der er meget højere. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det vidner i mine øjne mere om at genetik og andre faktorer end træningen spiller en meget stor rolle. Desuden har MASS' frekvens da været i nærheden af 2 gange pr. uge pr. muskel det meste af hans karriere. (Kan ikke lige overskue hvad Kraven har lavet i de 10 år han har trænet....)

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg følger ikke BB-logsne særligt nøje, men har blot bemærket at de ofte kører med en noget lavere frekvens end det der prædikes på MOL. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Squatfather> og?  :blink: Man kan jo træne som en idiot når man er proppet med AS.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan man jo også selv om man er clean. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja men det er vel ikke en god ide? :tongue: Man kan jo spørge sig selv om body 39s fremgang skyldes et mirakelprogram (fx det han skitserer) eller AS.

Hele kemispillet og alle de hundrede ting og sager BB'ere propper sig med tillader dem at gøre ting rene atleter ikke kan - så hvorfor snakke om hvad BB'ere gør...

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nu heller ikke et program jeg vil anbefale de fleste, men nu er bodY 39 jo BBer og derfor er det da meget relavant at konstaterer at han gør som de fleste andre BBere. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share