En muskelgruppe af gangen, eller skiftevis?!?


Pumber-Thomas
 Share

Recommended Posts

Vil lige give min mening og erfaring til kende her.....hvis man vil opnå maximal muskelmasse vækst.....skal man kun køre samme muskelgruppe EN GANG om ugen....det eneste i får ud af det andet er OVERTRÆNING....noget som mange desværre tit ryger i......man bliver ikke større jo mere man træner....kroppen har brug for restution (hvile)

Her er hvordan jeg og min makker deler det op

mandag

bryst (ca 16 sæt) biceps (10-12 sæt)

tirsdag

ben (ca 24-26 sæt...for og baglår)

onsdag

HVILEDAG!!!!!

torsdag

skuldre (ca 18 sæt) triceps (ca 14-16 sæt)

fredag

ryg (ca 20 sæt)

læg køres 3 gange om ugen...og mave hver træningsdag

20 minuters cardiotræning hver træningsdag EFTER styrketræningen (cardiotræning er ET MUST hvis man vil ha en flot defineret krop)

Jeg håber i kan bruge det nogle af jer....*smil*

husk....no pain no GAIN....det SKAL være hårdt at træne...og især bentræning!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

LOL - for et bizart indlæg. :4thumbup:

Det er meget muligt at man kan vokse en smule med sådan et program. Men det er bare ikke optimalt. Specielt ikke med den workload/antal sets som almindelige dødelige anvender. Når du kun f.eks. tager 1, 2 eller 3 sæt pr. øvelse (hvilket for mange er rigeligt), så er det jo intet problem at få trænet hele kroppen igennem enten ved fullbody eller split-program flere gange om ugen.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

for mig at se har kragen og mass nu osse en frekvens på 2 gange om ugen for de fleste kropsdele......

Body39:

Hvis jeg nu siger at der rent faktisk påviseligt ikke optages mere protein i en muskel 72 timer efter den sidste træning, kan det så ikke gøre lidt for at overbevise dig om at det måske er hensigtsmæssigt at træne med en højere frekvens end 1 gang/ugen? Nu ved jeg godt der er en masse overlap i et splitprogram som dit, men hvis der er overlap, hvorfor så overhovedet splitte det så meget op?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Crawdaddy har vel heller ikke trænet "optimalt" lige fra starten af, og han har vel og mærke været igang i mange år nu. Se på SaintPauli, han har trænet rigtigt fra dag 1 (rigtigt = MOL dogmerne) og se hans gains indenfor den korte tid. Du kan ikke bruge det at MOLs bb'ere træner mindre frekevent end MOLs dogmer foreslår til noget når du intet sammenligningsgrundlag har. Du har jo ingen gruppe at sammenligne med...?

Kort og godt: bodY 39s program hænger ikke sammen med den etablerede viden indenfor træning. Man får dog nok fine gains på det hvis man er proppet med steroider. Så hvilken relevans har det for den rene atlet?

for mig at se har kragen og mass nu osse en frekvens på 2 gange om ugen for de fleste kropsdele......

Og det er 200% mere - det er vanvittigt meget mere. Det giver da heller ikke den store mening at eksplodere én kropdsel med et bombardement af sæt hvis proteinsyntesen ikke varer en uge...?

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Det er da fint at I trasher bodY 39´s program. Men prøv lige at tjekke hans vedhæftede billede. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Han viser da en fin form, men umiddelbart kunne navnet antyde at han er 39 år og derfor har haft mulighed for at træne i mange år. I givet fald vil et program som han skitserer jo fint kunne give resultater over mange år, men det bliver det bare ikke mere optimalt af :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er da fint at I trasher bodY 39´s program. Men prøv lige at tjekke hans vedhæftede billede. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Han viser da en fin form, men umiddelbart kunne navnet antyde at han er 39 år og derfor har haft mulighed for at træne i mange år. I givet fald vil et program som han skitserer jo fint kunne give resultater over mange år, men det bliver det bare ikke mere optimalt af :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig! Men derfor er der jo stadig ingen grund til at kalde manden alt muligt så snart han stikker næsen frem. Man kunne jo ha' ventet til han selv kom med lidt indput til alle de "gode råd" han har fået :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da gerne komme med mit lille indlæg omkring 7 split eller "en muskel pr. dag" træning. Det virker!!! De første 2 måneder man træner.....

Sådan var det ihvertfald for mig.. Der var skam en forandring at se.. Men den stoppede hurtigt. Og den træning holdt jeg fast ved næsten et år, inden jeg blev nød til at stoppe pga. militær + mere.. (Når man ikke ved bedre)

Men jeg vil så også lige pointere kraftigt, at jeg er nået mindst lige så langt, hvis ikke længere, på de 5 måneder jeg har trænet nu, med 2 split. Al de forskning jeg har været i nærheden af at læse, tyder på at der ikke er nogen grund til at træne en muskelgruppe om ugen, da det maximalt tager musklen 48 timer at restituere sig. Man kan sagtens træne med 5-7 split. Men det er mere effektivt at træne full-body eller 2-3 split... Jeg til tider endnu ikke mødt en person, der frivilligt gik over åen efter vand!!!

Link to comment
Share on other sites

du er da en kegle?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor var det dog et kontruktiv indlæg :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Muligvis, men er der så meget andet at sige :tongue: ,

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad så med at tie stille i stedet for ?
Det er da fint at I trasher bodY 39´s program. Men prøv lige at tjekke hans vedhæftede billede. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Han viser da en fin form, men umiddelbart kunne navnet antyde at han er 39 år og derfor har haft mulighed for at træne i mange år. I givet fald vil et program som han skitserer jo fint kunne give resultater over mange år, men det bliver det bare ikke mere optimalt af :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig! Men derfor er der jo stadig ingen grund til at kalde manden alt muligt så snart han stikker næsen frem. Man kunne jo ha' ventet til han selv kom med lidt indput til alle de "gode råd" han har fået :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor er der ingen grund til at kalde manden alt muligt ?

Han har kun skrevet 1 indlæg og hvorfor skal han have en lettere velkomst end andre her på MOL ? :laugh::laugh:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Han har kun skrevet 1 indlæg og hvorfor skal han have en lettere velkomst end andre her på MOL ?

Henning> hvad er det du prøver at sige? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er komplet urimeligt at gå ud fra, at body 39 er AS-misbruger på et grundlag, der reelt er, at han kommer med et råd, som er i modstrid med gældende MOL-dogmer og fordi han vedhæfter et billede, som viser flotte resultater.

Hvis man skal beskylde folk for AS-misbrug, bør man have noget mere at basere det på end løse gisninger. :mad:

Det er vel heller ikke nogen naturlov, at man ikke kan få gode gains af at træne hver muskelgruppe en gang om ugen. Et hårdt pas med høj volumen og intensitet evt. med forced reps kan måske give en god respons hvis det kombineres med lang restitutionsperiode. Selv om en sådan metode ikke er optimal i forhold til at træne hver muskelgruppe med 48 timers mellemrum, kan det måske give gode resultater for nogen.

Link to comment
Share on other sites

du er da en kegle?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor var det dog et kontruktiv indlæg :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Muligvis, men er der så meget andet at sige :tongue: ,

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad så med at tie stille i stedet for ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er heldigvis op til en selv om man vil kommentere et emne eller ej og ligeledes hvor uddybende det bliver :smile:

Mht til body39 er jeg enig med Rommel at det ligner et udslag af ordentlig kost og rigtig gode gener, mere end program planlægning. Body39 kunne have opnået en endnu vildere form med bedre programmer.

Link to comment
Share on other sites

Vil lige give min mening og erfaring til kende her.....hvis man vil opnå maximal muskelmasse vækst.....skal man kun køre samme muskelgruppe EN GANG om ugen....det eneste i får ud af det andet er OVERTRÆNING....noget som mange desværre tit ryger i......man bliver ikke større jo mere man træner....kroppen har brug for restution (hvile)

Her er hvordan jeg og min makker deler det op

mandag

bryst (ca 16 sæt) biceps (10-12 sæt)

tirsdag

ben (ca 24-26 sæt...for og baglår)

onsdag

HVILEDAG!!!!!

torsdag

skuldre (ca 18 sæt) triceps (ca 14-16 sæt)

fredag

ryg (ca 20 sæt)

læg køres 3 gange om ugen...og mave hver træningsdag

20 minuters cardiotræning hver træningsdag EFTER styrketræningen (cardiotræning er ET MUST hvis man vil ha en flot defineret krop)

Jeg håber i kan bruge det nogle af jer....*smil*

husk....no pain no GAIN....det SKAL være hårdt at træne...og især bentræning!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Excuse me.. no offense.. men det er nok et af de mest lorte programmer jeg til dags dato har set... :wink: ej, det gazz... men det er ikk prangende..

Jeg vil mene, sammen med en masse andre her på MOL, at kroppen SKAL fyres igennem min. 2 gange ugentligt...!! Dette kan du gøre med split fx. eller evt fullbody, hvor du somregel kører svinet igennem hele 3 gange.. WOW :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ok....men man kan jo også se at du er meget større end jeg er....*LOOOL*

Kan se du er fra Horsens....bare sige til hvis jeg skal komme ud og træne dig i sænk med mit program og min intensitet til træningen....

mine facts

95kg

fedt% 7

dine?????

post-8977-1123025600_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja ok....men man kan jo også se at du er meget større end jeg er....*LOOOL*

Kan se du er fra Horsens....bare sige til hvis jeg skal komme ud og træne dig i sænk med mit program og min intensitet til træningen....

mine facts

95kg

fedt% 7

dine?????

<{POST_SNAPBACK}>

Der er jo ingen her der anfægter dine stats (som er imponerende), men snarer om din vej dertil var optimal, eller du kunne have nået dit niveau tidligere, med et mere hensigtsmæssigt program.

Link to comment
Share on other sites

Vil lige give min mening og erfaring til kende her.....hvis man vil opnå maximal muskelmasse vækst.....skal man kun køre samme muskelgruppe EN GANG om ugen....det eneste i får ud af det andet er OVERTRÆNING....noget som mange desværre tit ryger i......man bliver ikke større jo mere man træner....kroppen har brug for restution (hvile)

Her er hvordan jeg og min makker deler det op

mandag

bryst (ca 16 sæt) biceps (10-12 sæt)

tirsdag

ben (ca 24-26 sæt...for og baglår)

onsdag

HVILEDAG!!!!!

torsdag

skuldre (ca 18 sæt) triceps (ca 14-16 sæt)

fredag

ryg (ca 20 sæt)

læg køres 3 gange om ugen...og mave hver træningsdag

20 minuters cardiotræning hver træningsdag EFTER styrketræningen (cardiotræning er ET MUST hvis man vil ha en flot defineret krop)

Jeg håber i kan bruge det nogle af jer....*smil*

husk....no pain no GAIN....det SKAL være hårdt at træne...og især bentræning!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Excuse me.. no offense.. men det er nok et af de mest lorte programmer jeg til dags dato har set... :wink: ej, det gazz... men det er ikk prangende..

Jeg vil mene, sammen med en masse andre her på MOL, at kroppen SKAL fyres igennem min. 2 gange ugentligt...!! Dette kan du gøre med split fx. eller evt fullbody, hvor du somregel kører svinet igennem hele 3 gange.. WOW :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ok....men man kan jo også se at du er meget større end jeg er....*LOOOL*

Kan se du er fra Horsens....bare sige til hvis jeg skal komme ud og træne dig i sænk med mit program og min intensitet til træningen....

mine facts

95kg

fedt% 7

dine?????

<{POST_SNAPBACK}>

har du hørt om åbenhed og diskussion? (og ja, jeg ved godt at du ikke er blevet mødt sådan af alle her på MOL, men du kan vel godt være bedre end det). Jeg stillede et spørgsmål tidligere, som jeg ville blive glad hvis du svarede på...

Link to comment
Share on other sites

Vil lige give min mening og erfaring til kende her.....hvis man vil opnå maximal muskelmasse vækst.....skal man kun køre samme muskelgruppe EN GANG om ugen....det eneste i får ud af det andet er OVERTRÆNING....noget som mange desværre tit ryger i......man bliver ikke større jo mere man træner....kroppen har brug for restution (hvile)

Her er hvordan jeg og min makker deler det op

mandag

bryst (ca 16 sæt) biceps (10-12 sæt)

tirsdag

ben (ca 24-26 sæt...for og baglår)

onsdag

HVILEDAG!!!!!

torsdag

skuldre (ca 18 sæt) triceps (ca 14-16 sæt)

fredag

ryg (ca 20 sæt)

læg køres 3 gange om ugen...og mave hver træningsdag

20 minuters cardiotræning hver træningsdag EFTER styrketræningen (cardiotræning er ET MUST hvis man vil ha en flot defineret krop)

Jeg håber i kan bruge det nogle af jer....*smil*

husk....no pain no GAIN....det SKAL være hårdt at træne...og især bentræning!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Excuse me.. no offense.. men det er nok et af de mest lorte programmer jeg til dags dato har set... :wink: ej, det gazz... men det er ikk prangende..

Jeg vil mene, sammen med en masse andre her på MOL, at kroppen SKAL fyres igennem min. 2 gange ugentligt...!! Dette kan du gøre med split fx. eller evt fullbody, hvor du somregel kører svinet igennem hele 3 gange.. WOW :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ok....men man kan jo også se at du er meget større end jeg er....*LOOOL*

Kan se du er fra Horsens....bare sige til hvis jeg skal komme ud og træne dig i sænk med mit program og min intensitet til træningen....

mine facts

95kg

fedt% 7

dine?????

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du er 39 år, så har du jo også haft midst 18 år længere at træne i, så den "udfordring" er vist ikke helt rimelig, vel?

"Jeg er større end dig, så jeg har ret"-argumentet hører hjemme i en børnehave.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

bodY 39 repræsenterer en intellektuel højborg. Vi kan ligeså godt bøje os i støvet, for svaret er hans - Nej, jeg kan ikke få det til at lyde alvorligt...

Okay bodY 39, så tager vi dem fra en ende af.

Du postulerer, at cardio efter endt vægttræning er en nødvendighed for en flot krop. Jeg udfordrer denne påstand. Jeg mener den er vrøvl, og vil derfor gerne have du uddyber den.

Du siger, at hver muskel skal trænes med en frekvens højst én gang om ugen. Men i dit eget program trænes lægge og mave mere frekvent. Hvorfor??

Du siger, at hver muskel skal trænes med en frekvens højst én gang om ugen, og at en højere frekvens resulterer i overtræning. Er det så ikke kuriøst at mange bodybuildere, styrkeløftere (og for den sags skyld olympiske vægtløftere) træner samme muskel mere frekvent end hvad du advokerer men alligevel har massiv fremgang? Kan du redegøre for dette, det er jo ikke i overensstemmelse med din teori.

Du siger, at hver muskel skal trænes med en frekvens højst én gang om ugen og at en højere frekvens resulterer i overtræning. Hvordan kan du så forklare at mange træningsprogrammer (Sheiko, WSB, Hatfield - alle sammen også noteret for deres massegivende virkning) advokerer en højere træningsfrekvens og at samme programmer rent faktisk virker??

Angående din udfordring, der nok hører mere hjemme i folkeskolen eller for den sags skyld børnehaven. Som Uncle Bully påpeger har du haft langt flere år til at træne. Er det så fair? Vil du virkelig mene at det er fair?

Din skarpe udfordring tager jo heller ikke højde for genetiske fordele/ulemper. Enhver med evne til at tænke kan da regne ud du har brug for 2 grupper hvis træningsprincipper skal afprøves - gruppe 1 med én type træning, gruppe 2 med en anden, og deres resultater sammenlignet. Det er den eneste måde genetiske forskelle (stort set) kan udjævnes.

Du kan jo også være proppet med steroider hvilket lasse t næppe er. Det er blot ENDNU et problem med din gennemtænkte udfordring.

Link to comment
Share on other sites

Blazz: I dit første indlæg i denne tråd skriver du store muskelgrupper før små; Argumentet giver også mening, men jeg har også hørt argumenter for det modsatte: At køre de små muskelgrupper først, så man udmatter dem, og hovedmusklen i en fler-leds øvelse (fx bryst i bænkpres) udfører en større del af arbejdet => bliver trænet bedre... Nogen der har hørt noget tilsvarende? :blink:

Link to comment
Share on other sites

... men det at man ikke kan løfte så meget betyder vel bare triceps er træt, og ikke at pec'sene ikke får noget ud af det...?

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet er vel, at triceps trækker læsset i toppen og brystet trække vægten i bunden. Hvis du er træt i triceps, vil du ikke kunne løfte så mange kilo, da du ikke kan lave lock-out. Derfor vil du ikke kunne løfte med så mange kilo ved et helt løft, derfor fjerne du noget belastning fra brystet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share