NFL


donprehn
 Share

Recommended Posts

På de forskellige Packers boards rundt omkring, har jeg læst mig til at TT godt kunne finde på at nuppe en af de 3 QBs. Og at man vurderer Vince Young som en mand, man kan bygge en franchise op omkring. Selvom han er upoleret nu.

Uanset om et hold har en bestemt need, så e det svært, meget svært, hvis draftens BPA falder til dig, og ikke vælge ham. Med det mener jeg blot, at du ikke skal være helt skråsikker på, at Raiders får mulighed for at drafte en af de 3 top QBs. Meget kan nå at ske... :smile:

LIDT NYT:

WR Terrell Owens har signet med Dallas Cowboys. En 3-årig kontrakt de potentielt kan indbringe ham 25 mio. $. I det første år alene står han til 5 mio. i løn og 5 mio. i bonus.

i 2004 sæsonen, scorede T.O. 2 TDs mod netop Dallas Cowboys, og fejrede det begge gange, ved at løbe ud til midten af banen, til stjernen. Og spike bolden hånligt ned i den. 2. gang blev han tacklet af en Dallas spiller.

Spændende at se hvad han og Dallas kan opnå sammen.

Nej intet er sikkert, men kan stadig ikke se hvilke tre hold der skulle tage en QB fra draft pick 1 til 6. (?) :smile:

Det der skulle være det der ødelagde det, var som du siger hvis et hold bare føler sig tvunget til at draft en evt. franchise QB bare fordi de har muligheden.

TO bliver spændende, at følge.. han er sku en oplevelse, selvom manden er lidt for langt ude engang imellem.

Det han gjorde mod Cowboys og den tackling han fik var så sejt.. fedeste ting at gøre :tongue:

Edited by Lynx
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 744
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nej intet er sikkert, men kan stadig ikke se hvilke tre hold der skulle tage en QB fra draft pick 1 til 6. (?) :smile:

Det der skulle være det der ødelagde det, var som du siger hvis et hold bare føler sig tvunget til at draft en evt. franchise QB bare fordi de har muligheden.

TO bliver spændende, at følge.. han er sku en oplevelse, selvom manden er lidt for langt ude engang imellem.

Det han gjorde mod Cowboys og den tackling han fik var så sejt.. fedeste ting at gøre :tongue:

Du skal jo huske at der ligger muligheder i at trade. Og at det på ingen måde er sikkert, at jets ikke vælger en QB.

Lad os antage, at både Jets og Titans vælger en QB. Så er der en tilbage, som Packers måske vælger, eller trader ned (evt. til Cardinals..?) Der godt kunne bruge en QB bag Kurt Warner.

Det kunne også være, at Jets tradede ned, til måske Vikings..?

Brad Childress har udtalt, at de seriøst overvejer at trade op til en af de 3 bedste QBs. Og Zygi Wilf har udtalt, at penge ikke kommer til at være en hindring når de skal signe spillere..

Men selvfølgelig forelægger muligheden også, at Raiders får mulighed for at vælge en QB.. Så må vi se om de vælger det, eller satser på Collins lidt endnu, han er ik' fyret så vidt jeg ved. Raiders kunne også bruge en TE i Vernon Davis..?

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Du skal jo huske at der ligger muligheder i at trade. Og at det på ingen måde er sikkert, at jets ikke vælger en QB.

Lad os antage, at både Jets og Titans vælger en QB. Så er der en tilbage, som Packers måske vælger, eller trader ned (evt. til Cardinals..?) Der godt kunne bruge en QB bag Kurt Warner.

Det kunne også være, at Jets tradede ned, til måske Vikings..?

Brad Childress har udtalt, at de seriøst overvejer at trade op til en af de 3 bedste QBs. Og Zygi Wilf har udtalt, at penge ikke kommer til at være en hindring når de skal signe spillere..

Men selvfølgelig forelægger muligheden også, at Raiders får mulighed for at vælge en QB.. Så må vi se om de vælger det, eller satser på Collins lidt endnu, han er ik' fyret så vidt jeg ved. Raiders kunne også bruge en TE i Vernon Davis..?

Ja, det er helt sikkert at billedet kan ændre sig meget endnu, men mente også som det stod pt. :smile:

Synes bare det er svært, at se nogle trades lige nu der skulle ske, som ville ændre QB billedet. Jo Arizona/Oakland kunne godt være højt nok oppe til måske, at trade med Jets.. men igen, ville Jets være parat til, at opgave deres 4 pick og så måske miste en af de spillere de har brug for blandt de bedste draft kandidater.

Arizona har forlænget Kurt Warner, men som du siger kunne man sagtens se dem ville havde en god backup.. men jeg ser dem ikke ville give op måske deres 2 og 4 runde picks for, at få en top QB som de egentligt ikke med sikkerher har brug for.

Vikings er nede som nr. 17 i draften, og selvom de har fået et ekstra pick, så skal de virkelig give meget op for, at komme op blandt top 5 overall pick.

Som jeg ser det, så skal der ske noget drastisk på free agency markedet før jeg tror der vil ske nogle af de kæmpe trades der vil kunne rykke på QB draft situationen.

Og jeg må indrømme, at jeg har mistet lidt af overblikket over hvordan Collins står.. ved han blev frigivet, men så blev det annulleret pga. CBA alligevel blev forhandlet videre. Men tror, at konsensus i Oakland er, at han ikke er deres mand.

Men det kræver jo de har en QB klar, og jeg ser ikke deres QB med det fubar navn :blink: er klar til at løfte opgaven.

Vernon Davis tror jeg alle hold kunne bruge, han er en crazy atlet og 100% kommende pro bowler.. men hvis de endelig skulle gå ud og draft andet end en QB, så tror jeg mere de har brug for en defensiv spiller.

Godt nok scorede de ikke meget sidste sæson, men synes set over en hel sæson, at deres defensiv ikke var optimal nok. Men jeg ville absolut ikke klage hvis Vernon Davis endte i Oakland, forstå mig ret :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey,

Fedt at se en god NFL diskussion. Tænkte lige at jeg ville anbefale et ganske cool dansk nfl website - www.nflblast.com

Har siddet og brug en del af søndagen på at se deres gode samling af nfl videoklips og andet NFL sjov.

Tænkte at det kunne være spændende for andre NFL interesserede.

Link to comment
Share on other sites

Lidt nyheder;

Seahawks har skrevet under på en næsten 50 mill. $ kontrakt med linebacker Julian Peterson fra 49'ers! Men har samtidigt også droppet at beholde Hutchinson efter de tabte høringen om hvorvidt de skulle udbetale hele hans kontrakt foreslag fra Vikings på næsten 50 mill. $ hvis han ikke blev den højeste betalte defensive spiller.

Det svækker umiddelbart Seahawks en del i deres running game, hvor walter Jones og Steve Hutchinson var de to dominerende faktorer der gjorde Alexander så god. Bliver spændende, at se hvordan de udfylder den vigtige left tackle position nu.. de står ikke til, at kunne få nogle i draften, slet ikke hvis de bytter deres 1 runde pick væk i en handel med Jets omkring John Abraham. Lige pt. står pladsen som left tackle til, at blive udfyldt af ham der havde den før Hutchinson, Floyd Womack.

Seattle får nok fat i Abraham nu når der er cap space frigivet ved at Hutchinson smutter, så de signer nok Abraham snart. Alt i alt så er det er opgraderet defense de får sig, men en svækkelse i running game.

Link to comment
Share on other sites

Abraham har nu signet med Falcons. I en handel hvor også Denver Broncos er involveret.

Falcons tradede deres 15. pick i første runde til Denver imod, deres 29. valg i første runde, samt denvers 3. runde valg i 2006 og et 4. rundevalg i 2007.

Falcons byttede så deres nyerhvervede 29. pick for Abraham. Det er 2 pladser bedre end det 'Hawks tilbød.

Kontrakten strækker sig over 6 år, og har en værdi af 45 mio. $

-----

En af NFLs bedste kickere, skifter til Colts.. Øv, havde håbet han ville tage til Packers. Adam Vinatieri har skrevet med Colts. 3½ mio. signon. og 2½ mio. i årlig løn. Dermed er han den bedst betalte kicker i historien.

------

Brian Griese har skrevet med Bears. Han er tiltænkt en backup rolle, men skal være der for at presse Rex Grosman. Kontrakten er udfærdiget således han får en bonus for at være starter.

5 mio $ i signon og 6 mio $ det første år.

Link to comment
Share on other sites

En af NFLs bedste kickere, skifter til Colts.. Øv, havde håbet han ville tage til Packers. Adam Vinatieri har skrevet med Colts. 3½ mio. signon. og 2½ mio. i årlig løn. Dermed er han den bedst betalte kicker i historien.

Det kan jo være at Packers får Vanderjagt i stedet. Det viste sig at være en dyr afbrænder for Vanderjagt mod Packers.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo være at Packers får Vanderjagt i stedet. Det viste sig at være en dyr afbrænder for Vanderjagt mod Packers.

Det kan være ja, men jeg ville nu MEGET hellere se en mand som Vinatieri Eller Edinger i Packers uniform. Vanderjagd har et ry for at være lidt af et problembarn.. Så ser ham helst gå forbi Packers. Håber nu at Edinger kunne være en løsning.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne også tænkes at Vanderjagd gik den anden vej til Pats, men uanset så synes jeg også det er værd at tage med i overvejelserne, at Vanderjagd er vant til at sparke 50% af sine spark indendørs. Der må være en målelig effekt hvis han kommer til Packers eller Pats og skal sparke udenfor i dårligt vejr.

Lidt nyt;

Oakland har signed Aaron Brooks til en 2 årig kontrakt! Så fik de en QB, men jeg tror stadig de er i en position til at ville draft en til hvis de er. Brooks er en ok QB som er mobil og gerne løber med bolden, samt han har en god arm så han har ingen props med at gå dybt. Bliver spændende, at se hvad der kan komme ud a det når han har et bedre hold bag sig.

Link to comment
Share on other sites

Nu endte Vanderjagd hos Cowboys. Det ser ud til at Cowboys anlægger en strategi med at samle alle problembørnene et sted :tongue:

Hehe, ja bliver spændende at se om en af dem anlægger tudefjæs over noget i løbet af sæsonen :bigsmile:

Men det er da klart forbedringer til Dallas hold må man sige, dog så ser jeg dem ikke komme langt.. de kunne godt måske halte sig med i playoffs, men jeg tvivler.

Deres problem er deres offensive linje kombineret med Drew Bledsoe's manglende mobilitet.. i denne verden fuld af super pass rushers, nytter det ikke, at man har en så imobil QB, slet ikke når ens offensive linje ikke er bedre.

De har mistet en veteran i Larry Allen, men signet Kyle Kosier, men det ser jeg ikke som en væsentlig nok opgradering til, at Bledsoe kan få den ro han skal havde for at blive en farlig QB. Tilgengæld, skulle det ske at de fik styr på deres O-line så er Bledsoe præcis og god nok til, at det kan blive meget farligt.. men jeg tror ikke på det.

Bliver sjovt, at se når TO løber fri og han ikke får bolden fordi Bledsoe ikke kan scramble ud og væk fra de frådende pass rushers :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Regelændringer:

Ejerne skal mødes d. 26 marts. og her skal de udover at starte processen med at vælge en ny commissioner, efter Tagliabue er trådt tilbage, også ændre ldt i reglerne. Det har de i hvert fald for vane at gøre.

Der går rygter om følgende ændringer:

False Start:

Grundet sidste sæsons mange false starts (850), er der snak om at lempe lidt på reglerne. Således at hvis en WR laver et lille ryk inden snappet, og det ikke har indflydelse på spillet, skal der ikke kaldes en false start.

Holding:

Det skal gøres klart for dommerne, at de skal være 100% sikre på en holding, før de kaster flaget. Således der ikke sker endnu en SB XL episode, hvor Seattle blev snydt for en completion til Steelers 1 yard linie i 4. qtr. En TD ville have udlignet. men istedet blev der kaldt en tvivlsom holding, og Hasselbeck kastede spillet senere en INT der senere resulterede i Steelers TD.

Horse Collar:

Den berygtede "T.O." tackling, hvor T.O. i 2004 sæsonen brækkede anklen efter en sådan tackling. i 2005 blev det gjort ulovligt at gribe en spiller ind under udstyren bagfra og hive ham ned. Nu skal reglen udvides til også at gælde hvis man trækker ham ned bagfra ved trøjen.

Desuden skal det årlige forslag fra Chiefs (de kommer med det hvert år), om at udvide POs fra 12 til 14 hold også behandles.

Link to comment
Share on other sites

Regelændringer:

Ejerne skal mødes d. 26 marts. og her skal de udover at starte processen med at vælge en ny commissioner, efter Tagliabue er trådt tilbage, også ændre ldt i reglerne. Det har de i hvert fald for vane at gøre.

Der går rygter om følgende ændringer:

False Start:

Grundet sidste sæsons mange false starts (850), er der snak om at lempe lidt på reglerne. Således at hvis en WR laver et lille ryk inden snappet, og det ikke har indflydelse på spillet, skal der ikke kaldes en false start.

Holding:

Det skal gøres klart for dommerne, at de skal være 100% sikre på en holding, før de kaster flaget. Således der ikke sker endnu en SB XL episode, hvor Seattle blev snydt for en completion til Steelers 1 yard linie i 4. qtr. En TD ville have udlignet. men istedet blev der kaldt en tvivlsom holding, og Hasselbeck kastede spillet senere en INT der senere resulterede i Steelers TD.

Horse Collar:

Den berygtede "T.O." tackling, hvor T.O. i 2004 sæsonen brækkede anklen efter en sådan tackling. i 2005 blev det gjort ulovligt at gribe en spiller ind under udstyren bagfra og hive ham ned. Nu skal reglen udvides til også at gælde hvis man trækker ham ned bagfra ved trøjen.

Desuden skal det årlige forslag fra Chiefs (de kommer med det hvert år), om at udvide POs fra 12 til 14 hold også behandles.

De vil også votere om reglen omkring når en spiller er dømt nede(down by contact) skal laves om. Der var 12 situationer sidste år, hvor en spiller fumblede bolden, men var blevet dømt nede og derfor talte fumblen ikke og spillet kan ikke ses igennem på sådan et kald.

Foreslaget går på, at hvis den fumbles og han dømmes nede så får modstanderen ikke yards for fumble recovery, men får ball possesion fra det sted den blev samlet op. Et fornuftigt foreslag som jeg håber går igennem, det andet er noget fjol.

Edited by Lynx
Link to comment
Share on other sites

Ejerne har vedtaget følgende ændringer:

Slut på vilde TD fejringer:

Reglerne omkring fejringer af TDs er nu skærpet. Spilleren skal nu blive på fødderne, dvs. ikke noget med at fri til en cheerleader på knæ (Chad Johnson), eller ro fra modstanderne (Steve Smith). Det er heller ikke tilladt at bruge redskaber i sine fejringer.. (T.O. signering af bolden, Chad Johnsons pylon put).

Gennemse spil omkring down-by-contact.

Det er nu muligt at kaste den røde klud i tilfælde af hvor dommer kaldet er down-by-contact. for at sikre bolden ikke er en fumble eller omvendt. Her er det specielt Polumalus INT sidste år der springer frem i mine øjne.

Pass rushers må ikke rammer kasteren under knæet.

En pass rusher skal nu, hvis det er muligt, undgå at ramme en kaster under knæet, for at undgå skader som vi så i sidste sæson mod Roethlisberger og Carson Palmer.

Horse Collar tacklinger

Alle tackinger bagfra, hvor man griber fat i trøjen, er nu også forbudte.

Defensive spillere må ikke still op overfor center i punt situationer:

En defensiv spiller må ikke længere stille op direkte overfor centeren i punt situationer, for at undgå skader til long snapperen.

Ikke godkendt regelændring:

Hvis en spiller (eks. WR) laver et "flinch"og forsvaret ikke reagere på det.

For at undgå for mange false start flag, var det foreslåe, at hvis det ikke havde indflydelse på spillet, skulle det ikke koste en false start, og dermed 5 yards, hvis en spiller, der ikke stiller op på line of scrimmage, bevægede sig en lille smule. Den regel blev altså IKKE vedtaget...

Link to comment
Share on other sites

Gode vedtægter. Dog bortset fra TD fejringer, det har sq da en hvis charme at se på hva de forskellige WR kan finde på. Hva er begrundelsen for at denne regel er blevet indført ?

Den officielle grund er, at det reflekterer på de yngre spillere. Dvs. i College og High school. Hvilket er både en dårlig indflydelse, mener mange. Samt i College og High school er spillet ikke afbrudt af reklame pauser, så det kan til tider føre til unødige afbrud i spillet.

Den uofficielle er, at de er godt træt af diverse store udskejelser fra spillerne når de scorer.. Så de har nu begrænset dem...

Link to comment
Share on other sites

Her er reglerne udpenslet:

• Limited celebration: Perhaps the most controversial decision involved end zone celebrations. A few years ago, the committee tried to clamp down on excessive end zone celebrations, particularly in light of Joe Horn's touchdown celebration with a cellphone and Owens signing a football with a Sharpie after a touchdown. But in 2005, numerous creative celebrations crept back into the game.

Chad Johnson of the Bengals gave CPR to a football after a touchdown, went down on a knee after a touchdown and proposed marriage to a cheerleader and pulled out an end zone pylon and pretended to hit a golf shot with it. Steve Smith of the Panthers did an end zone Snow Angel, went to the ground and did a rowboat celebration and cradled a football like a baby and wiped its bottom as if it needed more diapers.

In a vote of 29-3, the owners gave officials power to penalize a team 15 yards on the ensuing kickoff for excessive celebrations anywhere on the field. Spikes, dunks, Lambeau Leaps, spins, dances and simple celebrations will be allowed. But penalties will be given for any celebration other than that.

Johnson told a Cincinnati reporter Tuesday that he will have his own competition committee meeting with Keyshawn Johnson and Owens to come up with creative ways to celebrate touchdowns. One area that remains in play is the sidelines. Mike Pereira, the league's supervisor of officials, said if sidelines become the next area of excessive celebration, the Competition Committee would address it next winter.

Replay changes: Perhaps the biggest victory of the competition committee was the inclusion of down-by-contact plays on replay challenges. Last year, the Committee fell four votes short of getting down by contact plays included. This year, it passed, 27-5.

Pereira said there were 12 plays in 2005 that would have been overturned in a replay challenge on a lost fumble that was ruled down because the player had been downed after contact with a defensive player. If the defensive team wins the challenge, the ball would go to them at spot of the recovery. In 2004, about 13 change of possessions would have been made in favor of the defensive team that recovered.

One slight modification included in the rule change would shorten the time the referee has to review a play. The review time would go from 90 seconds to 60 seconds from the time the referee begins looking at the replay monitor. In reality, that's not much of a big deal. The average time an official reviews the play is one minute and seven seconds. The league is hoping to shorten the three and a half minutes of lost time during replay challenges.

Safety was also a big winner during Wednesday's meeting. Here are the rules that passed involving safety.

• A rushing defensive player won't be allowed to forcibly hit a quarterback below the knees. He has to make every effort to avoid such a low hit. Palmer, Griese and Roethlisberger suffered knee injuries on low hits but those three plays were considered legal by the committee because they involved defensive rushers coming off blocks. Several other plays such as the old Rodney Harrison hit on Trent Green when he was with the Rams along with a Jared Allen low hit on Kerry Collins would be subject to a 15-yard penalty. That proposal passed, 25-7.

• Centers who snap on field goals, extra points and punts can not have a defender line up directly over him. Instead, the defender has to line up outside the snapper's shoulder pads. The penalty for illegal formation will be 5 yards, but few penalties are expected to be called because officials will warn the player before the snap.

• The committee expanded the definition of a horse collar tackle. Last year, the committee determined the tackling style of Cowboys safety Roy Williams and others was causing too many injuries. Williams would grab a player by the back of his shoulder pads, pull him down and fall on his legs, causing at least four serious injuries during the 2004 season. In 2005, though, only two "horse-collar" penalties were called. On Wednesday, owners voted in a change that will include grabbing the back of the jersey as a horse collar tackle. The vote was 25-7 in favor.

• Other little changes for safety included trying to limit the number of re-kicks by giving the kicking team more chances to take penalties after kicks. That ended a three-year process of minimizing the number of special teams kicks that are violent and risky for injury. The owners also prohibited kicking teams from loading up one side of the field on free kicks.

Link to comment
Share on other sites

Er kommet lidt sent ind i dette emne, men det betyder ikke at det ikke interessere mig.

Vil såmænd bare rose jer drenge for jeres indlæg og takke fordi I deler jeres viden med os andre "footballnørder".. :4thumbup:

Man behøver blot at følge med her, så er man sgu fuldt opdateret på hvad der sker "overthere"..

Og kan det så ikke snart blive september igen...... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er vildt sjovt at Chad Jonhson taler om at indkalde Terrell Owens og Steve Smith til et møde, som modsvar til ejernes møde. Efter min mening spøger puritanismen lidt i NFL, og derfor er en mand som Chad Owens en forfriskende modvægt.

Link to comment
Share on other sites

Lovgren:

Enig, der er længe til.. Men syntes nu også det er spændende at følge med i offseason. Draften er desuden lige rundt om hjørnet.. :4thumbup:

Kalak:

Jeg syntes nu også der bør være plads til et så underholdende element... Medmindre det er direkte provokerende overfor modstanderens hold..

Chad Owens..?? :blink:

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Ja, Chad Owens. Han er Chad Johnson og Terrell Owens hemmelige lovechild, og skulle efter sigende have arvet sine forældres talent.

Nej, det var selvfølgelige en fejl fra min side. Jeg mente at Chad Johnson er en forfriskende modvægt til puritanismen i NFL.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share