NFL


donprehn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 744
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Den eneste grund til at de skulle forlænge sæsonen er som Anders skriver, hvis der kommer flere hold.

At spille mere end 1 kamp om ugen er umuligt vil jeg godt vove at påstå. Trænerteamet starter jo allerede mandag morgen med at forberede sig til næste kamp. Der er en masse billedemateriale der skal ses igennem både af sit eget holds kamp men også af den næste modstanders tidligere kampe. De bruger 12 til 16 timer hver eneste dag på at forberede sig.

Det kan godt være at en football kamp kun varer 60 minutter, men de er jo igang 3-3 1/2 time.

Off-season varer ca. 7 mdr. for os seere, men for spillerne er det måske kun 2-3 mdr. Så begynder opbygningen til næste sæson. Der skal pumpes jern, konitionstrænes, der skal genoptrænes efter skader og så er der lige 4-5 kampe i preseason (starter primo/ medio august) der skal overståes. Lige efter at sæsonen er overstået skal der foretages en masse administrative ting. Fyringer og forhandlinger af kontrakter med både nye og gamle spillere og ledere.

Så kommer draften hvor nye spillere hentes til holdet og fællestræningerne begynder så småt at starte op. De nye skal introduceres til spillesystmer og måske læres op af de mere rutinerede spillere. Så selvom vi fans ikke kommer til at se så meget football på skærmen betyder det jo ikke at de bare sidder på deres flade røv og slapper af :wink:

Mht. playoff formatet mener jeg at det har maximal intensitet lige nu. Hvis der spilles bedst af 3 vil der jo komme flere ligegyldige kampe. Den første kamp ville jo ikke have nogen betydning og det ville ikke være nær så spændende i de sidste afgørende minutter. Et hold kan spille en dårlig kamp og stadig have chancen for at gå videre. Det er ikke det playoffs handler om. De svage forsvinder og de stærke spiller videre i næste uge. Det lægger maximalt pres på spillerene til at yde deres bedste hver eneste gang de er på banen for hvis de taber, ja så er der lang tid til næste revanchekamp.

NFL er interesseret i at have et salgbart attraktivt produkt. Det mener jeg de har nu. Den lange "pause" gør at vi har noget at glæde os til og se frem til med stor forventning. Det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.

Jeg mener at alm. fodbold er blevet ret udvandet i.o.m. at det på dansk tv er muligt at se kampe stort set hver eneste dag. Det er ikke interessant for mig at se fodbold eller football hver dag. Der bliver ikke opbygget en stemning og en spænding til hver kamp som der gjorde i gamle dage i sportslørdag og som der bliver i NFL. Jeg er glad for fodbold og football, men jeg tror at det ville ødelægge meget ved at spille mange flere kampe i NFL.

Derudover er der som Anders nævner det, jo lige 3 andre sportsgrene der slås om interessen i USA. De 3 andre sportsgrene spiller mange kampe på en sæson, så derfor passer football formatet perfekt med deres ca. 5 mdr. lange sæson.

Link to comment
Share on other sites

Nogen der egentlig ved hvorfor de skiftede?

Det havde noget at gøre med at byen LA simpelthen ikke kunne komme med nogen ordentlige tilbud, som ville gøre det attraktivt at drive forretning der. Der er en masse ting, som skal være på plads eksempelvis tv- og sponsor-aftaler, og ejerne af LA Rams valgte så at flytte holdet til St. Louis.

Der er gennem tiden andre hold som har skiftet sted og navn, Tennesse Titans er det gamle Houston Oilers, Raiders har også tidligere været placeret i LA.

Link to comment
Share on other sites

Godt spørgsmål

Men før i tiden hed det Los Angels rams i stedet for st. Louis Rams, så de har haft et hold.

Nogen der egentlig ved hvorfor de skiftede? :smile:

Chargers og Raiders har også spillet i Los Angeles.

Raiders flyttede tilbage til Oakland i 1995 pga. der var for få fans og der var uenigheder mellem byen og ejeren Al Davis om vedligeholdelsen af stadium. Ironisk nok flyttede de fra Oakland i håb om bedre stadiumfaciliteter i 1982.

Rams flyttede til St. Louis i 1995 fordi der var for få fans i L.A. området. De havde været der fra 1945.

Chargers var i L.A. i 1960 men flyttede pga. dårlig økonomi til San Diego året efter.

Link to comment
Share on other sites

Godt indlæg Mr. Freeze..! :4thumbup:

Giver dig fuldstændig ret..!

Mht. Superbowl, så er det svært at sige hvem der er favoritter. Der er 13 dage til, jeg har ikke haft mulighed for at læse de lokale aviser endnu, eller se med de amerikanske bookmakere.. Men de 2 hold kan helt sikkert levere en fantastisk kamp..! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Godt indlæg Mr. Freeze..! :4thumbup:

Giver dig fuldstændig ret..!

Mht. Superbowl, så er det svært at sige hvem der er favoritter. Der er 13 dage til, jeg har ikke haft mulighed for at læse de lokale aviser endnu, eller se med de amerikanske bookmakere.. Men de 2 hold kan helt sikkert levere en fantastisk kamp..! :superman:

En kamp du ikke skal se :tongue:

Link to comment
Share on other sites

6 dage tilbage...

Jeg er garanteret ikke den eneste der både glæder sig og ærger sig over, der kun er 6 dage til superbowl.

Seattle Seahawks, der aldrig i deres 30 års eksistens har været i Superbowl. Men Pittsburgh Steelers har været der 5 gange og vundet 4.

Tv2 har en rigtig god og lang optaktsartikel, som jeg syntes interesserede bør læse..!

Andet...

Spekulationerne varer ved om Brett Favre kommer tilbage til Wisconsin, og en sidste sæson som professionel football spiller.

Han har for nyeligt lavet et længere interview, med den højt respekterede insider på ESPN, Chris Mortensen. Hvor Favre bl.a. siger, at hvis han skulle vælge nu, ville han ikke vende tilbage for endnu en sæson. Han siger han gerne vil have til training campen starter, til at beslutte sig, men det kan han naturligvis ikke. Packers skal jo forberede sig til draften sidst i april, samt andre offseason tiltag. Personligt tror jeg desværre ikke han vender tilbage, og måske vil Packers ikke have ham. Han har en basis løn på 7 mio. $ samt bonus for yderligere 3 mio. $ for næste sæson. Vælger Green Bay at cutte ham, sparer de omkring 7 mio. på cappen. hvor de i forvejen har masser af plads.

Artikel på ESPN.

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Det er stadig tidligt at komme med et endeligt bud..! Skal lige have læst lidt mere osv..! :tongue:

Men hvis jeg skulle komme med et bud så skulle det være Steelers.

De har spillet skræmmende godt og jeg tror deres vilje til at give Jerome Bettis en superbowl ring vil være til deres fordel..! Men men, stadig tidligt at sige for meget..! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes lige jeg ville høre hvad i har af planer for jeres Superbowl fest..?

Jeg skal selv se den sammen med et par venner her hos mig.

Menuen står på:

Roethlis-burgers

Hot Wings

Nachos m. guacamole

chips/popkorn

Lidt andet snask (Slik/kage)

Dr. Pepper / Cola

Lidt øl

:4mewantfood:

Glæder mig ikke til mandag.. Skole fra kl 8..! :blink:

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Skal holde superbowl party for 20 mand :4thumbup:

Menuen:

Spareribs

Hotwings

Salat

Flutes

Chips

Slik

Cola

Øl

Underholding:

Storskærm(Her vises bl.a Seattle vs. Carolina)

Dart

Bordtennis

Football hvis vejret tillader det

Det bliver så fedt - glæder mig helt vildt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal også se den sammen med nogle venner hos mig. Vi bliver 12 stk. så jeg forventer klasse stemning!

Menuen står på:

Roethlis-burgers (monster kaloriebombe :4mewantfood: )

Killer fries

chips

Cola / Dr. Pepper

Budweiser

Jeg tror sgu ikke vi får meget mere ned efter burgeren!

Så er der kun tilbage at sige: "GO STEELERS!!" jeg kan vinde 2.100 kr :yahoo:

Edited by ZooLander
Link to comment
Share on other sites

Mit party blev desværre aflyst da ham der skulle holde det har fået nyt job og derfor ikke kunne få fri mandag morgen. Så nu tror jeg at jeg må afholde mit eget.

Jeg har lavet Roethlisburgeren tidligere, så den succes skal da gentages. Ellers tror jeg bare at den står på chips, øl og cola. Jeg er selv et madøre af rang, så jeg kan godt spise nogle hotwings, men jeg tvivler på at mine bekendte kan.

Link to comment
Share on other sites

Kellberg og Anders:

Har ikke rigtig køkkenkapacitet til at lave andet tilbehør, så de må altså nøjes med salaten :bigsmile:

Til spareribs skal du næsten have bagte kartofler..! Eller i det mindste fritter..! Du kan bare skrotte salaten helt, det var i hvert fald det jeg hentydede til..! Ingen grundt til grønt på super sunday..! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Til spareribs skal du næsten have bagte kartofler..! Eller i det mindste fritter..! Du kan bare skrotte salaten helt, det var i hvert fald det jeg hentydede til..! Ingen grundt til grønt på super sunday..! :tongue:

Fangede gost hentydningen med at salaten skulle droppes, men jeg kan desværre ikke liiige trylle 2-3 ovne frem så jeg kan lave alt det mad. Salat kræver jo bare en kniv og en skål. Så de må sq bare æde lortet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Superbowl Sunday begynder at ligne noget for mit vedkommende.

Starter ved en ven ved 18 tiden, og der er en der har meldt sig til at stå for Roethlisburgeren

Af underholdning skal vi ihvertfald nå at spille noget poker, ikke at det har det store med nfl at gøre, men det er god underholdning.

Der skal så være et gennemgående amerikansk tema mht maden, og vi skal hver især slæbe noget "american food" med, men jeg har sq ingen ide om hvad jeg skal tage med, hjælp?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share