Mugges log


mugge
 Share

Recommended Posts

Dagens træning

Sumo dødløft

5x 110 kg

4x 110 kg

4x 110 kg

3x 110 kg

2x 110 kg

DB bænk

5 x 31 kg

3x 31 kg

Benpres

8x 155 kg

8x 155 kg

8x 155 kg

Chin ups

4x BW

4x BW

4x BW

4x BW

3x BW

Military pres

5x 47,5 kg

4x 47,5 kg

4x 47,5 kg

3x 47,5 kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Havde taget Eagles "Hell frezes over" med. Rigtig godt inspillet plade, og dejlig veloplagt liveplade. Det kan godt være, at Eagles genforening er en klam kommerciel omgang, men denne her skive med deres dejlige gamle sange er det hele værd.

Zercher squat

5x 75 kg

5x 75 kg

5x 75 kg

5x 75 kg

5x 75 kg

Chin ups

6x BW

6 xBW

5x BW

5x BW

4x BW

BB skrå bænk

4x 62,5 kg

4x 62,5 kg

3x 62,5 kg

3x 62,5 kg

3x 62,5 kg

Yates rows

5x 55 kg

5x 55 kg

5x 55 kg

5x 55 kg

5x 55 kg

Military press

4x 47,5 kg

4x 47,5 kg

4x 47,5 kg

3 x 47,5 kg

3x 47,5 kg

OK træning, selvom min styrke svinder.

Link to comment
Share on other sites

Sumo dødløft

5x 110 kg

5x 110 kg

4x 110 kg

3x 110 kg

2x 110 kg

DB bænk

2 x 27 kg

3x 31 kg

3x 31 kg

3x 31 kg

3x 31 kg

Mave crunch i maskine

8x 85 kg

8x 85 kg

Chin ups

7x BW

4x BW

4x BW

3x BW

Skulderpres i maskine

(for lidt forandrings skyld)

5x 45 kg

4x 75 kg

3x 65 kg

3x 65 kg

3x 65 kg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så kommer der lidt liv i loggen igen.

Lejligheden er ved at blive sat i stand, så familien og jeg har boet lidt rundt omkring. Det har betydet, at jeg har måtte nedprioritere både træning og desværre har jeg ikke kunne holde mit vægttab.

Jeg fandt på et tidspunkt et træ i et kolonihavehus vi lånte, træet havde gren der var velegnet til chin-ups, lidt højt oppe måske. Jeg fik taget en masse chin-ups, men har nu ondt i den ene skulder.

Må derfor sætte styrketræning lidt på hold.

Men igår fik jeg løbet 10 km. på landevej. Varm omgang.

Morgenvægt idag. 91,7 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Morgenvægt 88,9 kg hjemkommet fra ferie. Det blev kun til en enkelt løbetur på stranden.

Jeg var til læge her til formiddags, der efter at have mærket mente, at jeg havde forstrukket skuldren, mere præcist det bagerste af Deltoiden. I betragtning af det var i bedring anbefalede hun jeg holdt den i ro nogle uger og ellers vendte tibage. Altså ingen styrketræning til mig de næste par uger, surt show, men thats life.

Nå jeg må nøjes med at glæde mig over mit vægttab, og så få løbet nogle ture.

Link to comment
Share on other sites

Cardio løb rundt om søerne, dem alle, ca 10 km.

Min skulder bedres, men det går langsomt. jeg håber jeg kan genoptage styrketræning igen om en uge 14 dage. Jeg har lovet mig selv, at den skal være 100 % OK inden jeg starter, så må det tage den tid det tager. Løbetræning vil også have første prioritet frem til DHL-stafetten.

Overvejer iøvrigt at køre Smolov Jr. i bænkpres og dødløft med nogle få hjælpeøvelser, men nu får vi se.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var til læge her til formiddags, der efter at have mærket mente, at jeg havde forstrukket skuldren, mere præcist det bagerste af Deltoiden. I betragtning af det var i bedring anbefalede hun jeg holdt den i ro nogle uger og ellers vendte tibage.

Måske har din læge ret, men min erfaring siger mig desværre, at praktiserende læger ikke er meget bevendt, når det gælder sportsskader. Deres standardsvar er, at man skal holde pause, indtil skaden går væk af sig selv.

Det er langt bedre at få en henvisning til en fysioterapeut, som er uddannet til at tage sig af denne slags skader og ikke skal sprede uddannelse og ressourcer på alt fra hæmorider og skoldkopper til blindtarmsbetændelse og åreforkalkning.

En praktiserende læge sagde engang til mig, at de praktiserende lægers vigtigste opgave var at være det filter, som forhindrede behandlingssystemet i at bryde sammen, når familien Danmark allesammen ønskede at få eksperter til at behandle selv den mindste detalje.

Det havde han sikkert ret i, men det forhindrer jo ikke dig i at forsøge at komme gennem filteret og få fat i en ekspert, som du selv betaler for i form af en fysioterapeut.

Link to comment
Share on other sites

Måske har din læge ret, men min erfaring siger mig desværre, at praktiserende læger ikke er meget bevendt, når det gælder sportsskader. Deres standardsvar er, at man skal holde pause, indtil skaden går væk af sig selv.

Det er langt bedre at få en henvisning til en fysioterapeut, som er uddannet til at tage sig af denne slags skader og ikke skal sprede uddannelse og ressourcer på alt fra hæmorider og skoldkopper til blindtarmsbetændelse og åreforkalkning.

En praktiserende læge sagde engang til mig, at de praktiserende lægers vigtigste opgave var at være det filter, som forhindrede behandlingssystemet i at bryde sammen, når familien Danmark allesammen ønskede at få eksperter til at behandle selv den mindste detalje.

Det havde han sikkert ret i, men det forhindrer jo ikke dig i at forsøge at komme gennem filteret og få fat i en ekspert, som du selv betaler for i form af en fysioterapeut.

Du har sikkert ret. Jeg har faktisk overvejet selv at finansiere et besøg hos en fysioterapeut. Min skade er faktisk i bedring, nu gør det kun lidt ondt når, jeg har armen ude i yderpositioner. Men på den anden side synes jeg, det tager lang tid med bedringen.

Tak for dit råd, det er vist værd at følge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share