Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Hej Augustinius.

Jeg tænkte det kunne være du kunne svare på det her. Jeg læste herinde at man til FKPs optagelsesprøve skal "bygge stige" under vandet. Ved du hvordan man gør det, og hvad det er mere præcist?

Venlig hilsen,

Hej Frøen

Hmm det har jeg aldrig hørt om..

Har du en quote?

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

1 times styrketræning på kasernen med Jonas:

3 x 8 @ 60 kg skrå bænk

8 x 60,70, 80 kg bænk

3 x 10dips

1 x 10 dips + 10 kg

3 x 12 Leg raise

3 x 12 pullups

3 x 10 @ 20 kg biceps

50, 60, 60 kg træk til ryg

8,5 km. løb med Jonas

FVR har lavet en ny reklame vedr. aspiranter til FKP,JGK og Sirius. FVR har brugt paradokset "Du har ikke en chance - grib den!"

Ansøgningsfrist 1. August.

post-8923-1213453857.jpg

Hold kæft hvor har jeg bare lyst til at søge lige med det samme

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hej Augustinius.

Jeg tænkte det kunne være du kunne svare på det her. Jeg læste herinde at man til FKPs optagelsesprøve skal "bygge stige" under vandet. Ved du hvordan man gør det, og hvad det er mere præcist?

Venlig hilsen,

Jeg tillader mig lige at svare.

På elevskolen laver de en masse samarbejdsøvelser i og under vandet. De kan fx få udleveret brædder, søm og værktøj, for der efter at få besked på at bygge en kasse, stige ëller en tredje ting på bundet af basinet. Træ har en stærk opdrift/flydeevne, så derfor er der hele tiden en som skal sidde på bunden og holde skidtet, mens de andre dykker ned med brædder og sømmer dem fast.

Jeg lavede noget lignende til et foredrag med frømandskorpset på Oure, her skulle vi samle to kurve med bolte, binde 4 1,5 l flasker i hjørnerne og fylde dem med luft. Når kurvene kom op til overfladen, var man færdig.

En anden øvelse går ud på at fylde en 1,5 l flaske med luft, reglerne er, at den ikke må flytte sig mere end 50 cm fra bunden. Holdet skal så have en mand på bunden hele tiden, mens de dykker ned og blæser luft ind i flasken.

Men så vidt jeg er informeret, skal man ikke bygge en stige til prøven i 44 eller lave andre samarbejdsøvelser under vandet, men først senere på elevskolen. Men det er da sikkert udmærket træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tillader mig lige at svare.

På elevskolen laver de en masse samarbejdsøvelser i og under vandet. De kan fx få udleveret brædder, søm og værktøj, for der efter at få besked på at bygge en kasse, stige ëller en tredje ting på bundet af basinet. Træ har en stærk opdrift/flydeevne, så derfor er der hele tiden en som skal sidde på bunden og holde skidtet, mens de andre dykker ned med brædder og sømmer dem fast.

Jeg lavede noget lignende til et foredrag med frømandskorpset på Oure, her skulle vi samle to kurve med bolte, binde 4 1,5 l flasker i hjørnerne og fylde dem med luft. Når kurvene kom op til overfladen, var man færdig.

En anden øvelse går ud på at fylde en 1,5 l flaske med luft, reglerne er, at den ikke må flytte sig mere end 50 cm fra bunden. Holdet skal så have en mand på bunden hele tiden, mens de dykker ned og blæser luft ind i flasken.

Men så vidt jeg er informeret, skal man ikke bygge en stige til prøven i 44 eller lave andre samarbejdsøvelser under vandet, men først senere på elevskolen. Men det er da sikkert udmærket træning.

Tak for hjælpen! Det jeg søgte. Lyder som god træning, ja!

Venligst,

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen! Det jeg søgte. Lyder som god træning, ja!

Venligst,

hvis du ikke allerede kender til øvelsen er det en normal øvelse ved uv rugby at to mennesker skal samarbejde om at holde en korkplade på bunden af det dybe. Kombiner det med at hente en anden ting op fra bunden samtidig, og så er den træning i skabet. Du kan ikke forberede dig til alt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Evo-træning hos Arthur

Det blev mest til lidt tjit tjat og hygge, men vi fik løftet et par forskellige sten op på en olietønde. Den tungeste sten på 96 kg og den kom også op efter lidt kamp.

Ellers lidt tovklatring og et par omgange af crossfit øvelsen "Man makers!"

Kettlebellen blev også svinget

Og så fik vi tilmeldt os til mandehørm! :cool::w00t:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

hvis du ikke allerede kender til øvelsen er det en normal øvelse ved uv rugby at to mennesker skal samarbejde om at holde en korkplade på bunden af det dybe. Kombiner det med at hente en anden ting op fra bunden samtidig, og så er den træning i skabet. Du kan ikke forberede dig til alt :smile:

Tak igen. Går selv til undervandsrugby, så kan være jeg støder på øvelsen en dag.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Styrketræning med Arthur og Karl i Atlas:

Bænk: 8 x 40,60,70 kg + 3 x 90 kg

Dødløft: 8 x 40,70,90 kg

Pullups: 1 x 12, 3 x BW + 5,10,15,20,25,30 kg

Dips: 1 x 10, 2 x 10 @ BW + 10 kg

Shrugs/Bend over Row?: 8 x 40,60,60 kg

Military press: 3 x 8 @ 40 kg

Squat: 8 x 40,60,80 kg

2 timers dykning:

Der var afslutning med dykkerne og jeg skulle stå i svømmehallen som træner for sidste gang. Jeg har været træner derude i 3 år og der var noget mærkeligt at skulle stoppe nu. Men jeg synes det var en god afslutning og vi fik sagt tak for i år og jeg fik en fin æske chocholade af dykkerne :wub:

Ellers lavede vi noget knivtræning med at skære forskellige tykkelser reb over nede på bunden og desuden havde jeg taget tovværk og læderhandsker med så vi kunne lave fastroping fra 5-metervippen.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

1 times styrketræning:

Jeg var noget øm i håndledene og underarmene af de seneste dages styrketræning så tog den lidt med ro. Kørte lunges, rygøvelser, knæbøjninger, mavebøjninger, rygbøjninger, laterals, skrå mave m.m.

10,3 km. O-løb Svær/Lang, Dianalund Skov:

Sammen med Anders løb jeg den 19 posters lange rute. Lækkert vejr og mange brændenælder :crazy::tongue:

Dog var vi ved at gå sukkerkolde til sidst efter at have løbet 1 time og 20 min. uden at have fået vand eller sukker. Så på vej hjem blev der fejret med en stor Magnum Mandel :beerchug:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

1 times styrketræning:

Jeg var noget øm i håndledene og underarmene af de seneste dages styrketræning så tog den lidt med ro. Kørte lunges, rygøvelser, knæbøjninger, mavebøjninger, rygbøjninger, laterals, skrå mave m.m.

10,3 km. O-løb Svær/Lang, Dianalund Skov:

Sammen med Anders løb jeg den 19 posters lange rute. Lækkert vejr og mange brændenælder :crazy::tongue:

Dog var vi ved at gå sukkerkolde til sidst efter at have løbet 1 time og 20 min. uden at have fået vand eller sukker. Så på vej hjem blev der fejret med en stor Magnum Mandel :beerchug:

Var også i skoven i dag og kan bekræfte at brændennælderne står i fuld flor :devil:

God træning for tiden champ...

Link to comment
Share on other sites

Det er da helt vildt, er det ny rekord?

Det er vidst deroppe af. Men jeg også engang hørt om et frø-hold på 14 der gik igennem. Jeg tror det var i 2004 eller 2005. Jeg skal dog ikke kunne sige om det passer.

Onsdag

4 km. løb - god fart

1 times styrketræning:

dødløft: 8 x 30,70,70 kg

military press: 3 x 8 @ 30 kg

bænk: 3 x 8 @ 70 kg

1 x 12 pullups

Mere patpress

Triceps på tårn: 8 x 60,70,70 kg

Træk til ryg: 8 x 50,55,60 kg

Biceps på krum stang: 8 x 27,27,32 kg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Hvorfor finder du ikke kuglen frem istedet for at bruge tiden på triceps i tårn og curlz :wink: ?

Edited by colaze
Link to comment
Share on other sites

Søndag

4,5 km. løb

Mandag

Min sidste eksamen og slut med gym :4thumbup: Og så ellers bare rende rundt med huen og skabe sig tosset hele dagen :beerchug::4smartass:

Jeg var noget lettet da jeg endelig fik lov at forlade det grønne bord. Heldigvis gjorde den sidste karakter, at jeg kan holde døren åben for medicinstudiet uden at skulle igennem kvote 2 cirkuset :smile:

Tirsdag

6 km løb

En lille times styrketræning

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share