Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Synes det var en hård omgang

Ikke et minut blev spildt og vi løb rundt fra morgen til aften. Vi blev vækket imellem kl. 0500-0530 hver morgen og gik i seng imellem kl. 0000-0100. Så en lang arbejdsuge på 80 timer+.

Skal lige vende mig til den hårde tone. Det er svært at acceptere en kæmpe skideballe når man har skyndt sig alt hvad man overhovedet kan og gjort sit aller yderste for at nå det befalede på den angivne tid.

Man bliver træt af at blive skældt ud hele tiden, blive rettet på og inkassere kollektive skideballer konstant. Det er også nederen at ligne en lort Andreas har lavet når man render rundt der som værnepligtig. Det er svært at acceptere at der er så mange ting man ikke har styr på og at man er dårlig til. Men alt begyndelse er svær og jeg tror at den første uge her har været noget af det hårdeste vi får at prøve. Når det begynder at spille mere og mere i næste uge og vi får styr på stumperne - tror jeg at det hele bliver noget nemmere. Håber jeg ....

Vi har haft meget eksercits, vi har lagt meget tøj sammen, gjort meget rent, og blevet introduceret til alt grejet. Vi har lært at tale, gå, spise og tage tøj på. Vi har lært at den er en rigtig dum ide at komme for sent, ikke gøre præcist hvad der bliver sagt og generelt at tænke selv. Desuden skal man slet ikke svare igen. Dum ide.

Jeg bor på stue med 2 andre gutter, Henriksen og Kristiansen der begge er stand-up guys.

Vi har haft forelæsninger i Gevær M/95, førstehjælp, radiotjeneste, løfteteknik, militær jura, kort-lære, idræt. Desuden har lægen og fagforeninger også holdt foredrag.

Vi har haft introduktion til chef/bataljon(JÆGER! :w00t: ), chef/kompagni og NK/kompagni(patruljemand) og desuden vores delingsfører hr. premierløjtnant Løw. Alle cheferne er for seje og de har allerede min største respekt. Sergenterne er mere af svingende kvalitet.

Nogle er ok, andre har jeg lyst til at slås med og andre ser jeg op til. Især sergent C.B. Holbeck er for sej! :cool:

Vi har haft 3000 meter løbetest. Jeg kom ind på 11 min. og var den hurtigste i min deling (50 mand). Men syntes aldrig mit løb blev rigtig godt og desuden er hærens fut-tøj ikke mit fortrukne.

Jeg var desværre ikke kompagniets hurtigste værnepligtige. En cykelrytter fra 1. deling løb ruten på 9.30 min.

i fredags var der kompagni-løb hvor alle vi 200 mand + befalingsmænd løb sammen med chef/kompagni forrest. Kompagniets hurtigste værnepligtige fik den store ære at løbe ved siden af kaptajnen med kompagniets fane. Hold kæft hvor var jeg misundelig og sur på mig selv. Irriteret over at jeg ikke har fået løbetrænet mere. Irriteret over at jeg ikke var kompagniets hurtigste og løb der sammen med kaptajnen.

Der er ikke andet for at gøre end at få løbeskoene på noget oftere.

Dvs. at jeg kun har fået løbet 2 gange i denne uge. Hvad styrketræning angår laver vi 5 x 5 burbees i løbet af en dag og desuden 5 x 5 omvendt rowing.

I fredags da jeg aftrådte kom en af mine gode venner og hentede mig på kasernen. Vi tog op og styrketrænede gik på café efterfølgende. Fik den lækreste store hjemmelavede mexicanske burger og en stor fad (750 ml. :tongue: ) bagefter tog vi i biografen. Jeg nåede lige at se 10 min. af Hancock og så vågnede jeg igen da rulleteksterne kørte.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Lyder som en hård uge 1. God beretning..

Husker det jo næsten selv, som var det i går. Jeg var også i Slagelse i sin tid. (01-03).

Sygt du faldt i søvn til Hancock.

Held og lykke i det grønne. Giv den gas og kom aldrig for sent.

Junker

Link to comment
Share on other sites

For dælen det er godt at høre.. det lyder sgu som om at alting er det samme derinde stadigvæk. Dejligt!

Første uge er rigtig hård, men (så vidt jeg husker), så bliver der heller ikke tid til at spare på krudtet de næste par uger. Jeg tror at I når en måneds tid ind i forløbet, før I ligesom kan føle jer ovenpå. Men fedt at følge med.

Hvornår starter du på sergentskolen? Hvis alt går vel :smile:

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke i det grønne. Giv den gas og kom aldrig for sent.

Junker

Will do :smile:

Hvornår starter du på sergentskolen? Hvis alt går vel :smile:

04 Nov. mener jeg

jeg skal på BME-tur (befalingsmandelev-tur) her d. 28 august

Vi ses da nok til DTU :superman:

Yeah. Jeg står under fanen for Team modtoppen.dk på den "korte"distance (150 km.). Hvad med dig?

Link to comment
Share on other sites

Fedt nok. Fedt billede

Men forstår altså ikke hvorfor i ikke kalder jeres hold "Klær knægt MP insane racing team" eller sådan noget :smile:

Hm, hvad indebærer det? Det lyder slet ikke bekendt :smile:

Er ikke klar over det endnu. Bare en tur hvor vi skal vise at vi godt kan tåle at blive en smule presset og vise en smule overblik uden at bryde sammen, regner jeg med.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke klar over det endnu. Bare en tur hvor vi skal vise at vi godt kan tåle at blive en smule presset og vise en smule overblik uden at bryde sammen, regner jeg med.

Ah ja, kunne jeg vel ha' sagt mig selv. Gætter på at det er en tur for dem der på forhånd har meldt ud at de overvejer at blive efter værnepligten.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014
Fedt nok. Fedt billede

Men forstår altså ikke hvorfor i ikke kalder jeres hold "Klær knægt MP insane racing team" eller sådan noget :smile:

Lige præcis det navn, var også oppe og vende...

Edited by colaze
Link to comment
Share on other sites

Har du fået SG C.B. Holbeck. Så skal det sku nok ende galt. nej spøg til side det er en af mine kammerater og gode kollegaer, men har ikke set ham i et halvt år :) sjovt sammentræf...

Jeps det har jeg. Jeg er glad for at have ham, selvom han er en hård banan. Der går et rygte om at han søger Sirius...men det er ikke noget han selv har fortalt om?

Søndag aften

5 km. løb med Hygum i øvelsesterrænet. Lækkert at vi nu arbejder samme sted.

Mandag

-Undervisning i yderligere adskillelse af gevær i mindre dele.

-Sikkerhedsopvisning af virkninger og sikkerhedszoner for Obs-røg, k-slag, AT-4, øvelses-HGR og løst krudt.

-Infirmeri, hvor vi havde høre-prøver og hvor vi fik fornyet stivkrampe-vaccine

-Øvelse i skydestillinger og indskydning af gevær

Tirsdag

Feltdag

Introduktion til klar til kamp (FALKUSE & BRAS), skydestillinger, sløring, kommandotegn, kommandoforplatning, nedfaldsøvelser, "taktiske" patruljer, og introduktion til patruljeformationer (GV-1,GV-2, GF, GV-3)

- Løbetræning: Intervaltræning 5 x 60/60 - sprint i 60 sekunder efterfulgt af 60 sekunders pause. Virkelig hårdt!

Onsdag

Feltdag

fortsættelse af skydestillinger, klar til kamp, og sløring (de 4 b'er. Belysning, bevoksning, bagrund, bevægelse)

- Introduktion til Radio 361

- FØHJ (førstehjælp)

- CBRN

Løbetræning 5 km. løb

Torsdag

Yderligere teoriundervisning

- Introduktion til værnepligtsrådet, valg af talsmænd, delingsførertime etc.

- Undervisning i orientering + praktiske orienteringsøvelser

- 6 km. marchtræning i SKYT (kampuniform, basis, hjelm) - vejret var perfekt og stemningen høj. Der blev sunget en masse gode marchsange. "4. deling sparker røv HARUU HARUU! 4. deling sparker røv - for delingsfører det er Løw HARUU HARUU!"

Fredag

Kompagni-løb. Inklusiv en bakkesprint hvor delingerne i 1.kompagni skulle dyste mod hinanden. Min deling vandt til stor begejstring for menige og befalingsmænd i 4.deling!

Jeg er desuden blevet udvalgt til GHR's femkampshold der skal deltage i DM fra den. 26. til den. 29 august i holstebro. Så det bliver i tjenestetiden. Tænk at få løn for at dyrke femkamp. :smile:

Det gør også at jeg får et tillæg til mit idrætsskema. Fx skal jeg imorgen ikke møde til stueeftersyn men i stedet tage i svømmehallen sammen med de 6 andre udvalgte fra 1. kompagni.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Takker :smile:

Mandag

- Femkæmperne skulle i svømmehallen om morgenen. Vi fik at vide at vi skulle stille ved bygning 22 og så skulle vi ellers i svømmehallen. Jeg stillede i kampuniform ligesom resten af min deling således at jeg ikke behøvede at skifte når vi kom tilbage. Jeg havde forestillet mig at vi blev kørt til svømmehallen. Så jeg blev lidt overrasket da alle de andre femkæmpere stillede i fut-tøj og at vi skulle løbe ud til svømmehallen?! Shit... men så var der ikke andet for end, at jeg måtte begynde at lunte de små 3 km ved siden af de andre i støvler og det tunge kluns.

- Oprettelse af Radio 371

- CBRN lektion. Vi skulle bl.a. i bamsedragten. Vi stod ude ved centersbanen og var alle udført fuld CBRN beskyttelse, da premiereløjtnanten sagde at nu skulle vi løbe en runde på banen (400 m) så hurtigt vi kunne og at de 10 første ville få en præmie. Varlen og jeg, der plejer at løbe om kap, sprang afsted i fuld firspring i den tunge dragt og gummiestøvler, men efter 150 meter havde vi måtte sagtne farten så meget at vi næsten var nede i gå tempo. Jeg følte jeg var ved at blive kvalt i gasmasken og jeg kunne slet ikke få nok luft ind igennem filtret. Det var nogle hårde 400 meter og præmien var at få lov at tage gasmasken af før de andre :tongue:

-Lektion på FHB og de lette/grønne forhindringer

-Muskmax test/ prøve 2. Vi kom ind i idrætshallen og skulle testes i forskellige øvelser der mindede meget om dem fra bronzecirklen. Vi blev delt op i makkerpar og så skulle vi ellers notere hvor meget ens buddy kunne tage i de forskellige øvelser; pullups, pushups, sitt-ups, air-squats, etc.

- FØHJ

- Ekstra FUT for femkæmperne. En ekstra tur på FHB, hvor vi øvede konkurrence teknikker.

- Om aftenen lidt styrketræning med gutterne. Men var egentlig godt smadret på dette tidspunkt.

Tirsdag

Feltdag.

Gik ud i skoven hvor vi havde lektioner i valg af ildstilling. Efterfulgt af patruljeteknik, øvelser i "sikret spring" og kommandotegnene der hørte til. Efterfølgende handlebaner (HABA). Man gik med en instruktør bag sig og gik på en skovsti hvor man pludselig opdager nogle skydeskiver der står bag et træ eller en busk. Man skulle da gå i nærkampstilling og nedkæmpe målet med 2 skud. Jeg nåede 2 HABAer ud af 3. Der var lang kø ved HABAerne så der var god mulighed for at nyde sin madpakke og tage sig en lur i det grønne :4thumbup:

- FUT: 5 x 60/60 intervaller

puha :blink:

Onsdag

Signaltjeneste

FØHJ

Torsdag

Feltdag 2.

Laserduel. Vi skulle påmontere laser på vores geværer og tage en laservest på. Således at man kan skyde hinanden med laseren og lade vesten registrere skudet. Der var opstillet 4 HABAer jeg var Friendly levende moment på den første bane. Så jeg sad bag en busk og ventede på at der kom en ny person gående på HABA'en, så jeg kunne springe op fra mit skjul. Der var ikke meningen at folk skulle skyde mig da jeg havde dansk uniform på, men jeg blev alligevel skudt alle gange.

Jeg var også selv på HABA, men min læser virkede ikke. Der var både skiver og mange momenter. Jeg fik brugt 5 magasiner af hver 28 patroner og der blev også kastet k-slag for at signalere artilleri. Rigtig fedt!

- Marchtræning. 8 km.

Fredag

foredrag med MP'erne.

De andre blev aftrådt kl 0930 - mens femkæmperne fik at vide at de skulle stille i fut-tøj ved FHB. Vi trænede på FHB og kastede nogle bomber. Vi blev aftrådt kl 12.

i weekenden stod den på SSR 50 km. o-løb. Jeg havde dog meldt ud til Jonas og Hygum at jeg kun ville løbe den korte rute på 25 km. da jeg fik at vide at jeg skulle til DM i den kommende uge og ikke ville være helt smadret. Men så blev Jonas skadet og kunne ikke tage med. Så Hygum besluttede sig for at løbe den korte rute sammen med mig. Det er alligevel ret ensomt at løbe 50 km. o-løb alene.

Jeg tog toget til århus om aftenen og kørte sammen med Hygum til Ulfborg vest for Holstebro og blev indkvarteret af SSR. Vi startede kl.0800 den næste morgen og var i mål igen kl 1430. Orienteringen var noget af det sværeste jeg endnu har prøvet og terrænet meget svært. Det jydske lyngørken helvede er sgu noget svært møg at orientere sig i. Jeg havde mit Garmin løbeur på og den sagde 33,88 km. da vi kom i mål. Så ruten var langt fra noget man kunne løbe i fugleflugt. Jeg tør slet ikke tænke på hvor hårdt det må havde været at løbe 50 km. ruten der sikker har sneget sig op på 65-70 reelle km.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Orienteringen var noget af det sværeste jeg endnu har prøvet og terrænet meget svært. Det jydske lyngørken helvede er sgu noget svært møg at orientere sig i. Jeg havde mit Garmin løbeur på og den sagde 33,88 km. da vi kom i mål. Så ruten var langt fra noget man kunne løbe i fugleflugt. Jeg tør slet ikke tænke på hvor hårdt det må havde været at løbe 50 km. ruten der sikker har sneget sig op på 65-70 reelle km.

Ja for dælen det var også et helvede at være i det til dagligt. Uanset hvor meget vi var derude, så blev vi ikke rigtig bedre. Det ene område ligner jo det andet! De kunne da i det mindste godt ha' valgt forskellige lyngfarver :tongue:

Link to comment
Share on other sites

PL. Frandsen? En rødhåret/lyshåret gut, lidt høj. Meget flink og velformuleret. Jeg husker ham som lidt tynd, men det kan bare være mig der husker forkert.

Kaptajn Mørk? Eller Mørch måske.. Stor, bred, skaldet solbrændt gut der æder små værnepligtige til frokost. Pralede altid med at der ikke var ét hår på hele hans krop. Også en flink fyr dog.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share