Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Ja, også tillykke med huen herfra :4thumbup:

Skal love for at du får hamret nogle kilometer i bentøjet :wink:

Takker

Tja distancerne er ikke så lange. Men er begyndt at gå lidt ud fra Lars Bom's teori om at træne "kort, hårdt og ofte". Kan anbefale hans film "Løb"

Idag var der demission på gym og det hele gik meget fredeligt til. Men jeg fik alligevel pulsen lidt op da mit navn blev råbt op over legatmodtagere -Det blev til 1000 kr. lige ned i foret :4mewantfood:

Fredag

4,5 km. løb

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

1 times styrketræning med Morten:

dødløft: 8 x 40,80,80,80 kg

row: 8 x 50,55,60 kg

lat pulldown: 8 x 50,55,60 kg

1 x 12 pullups

3 x 10 hanging leg raise

Squat: 8 x 50,55,60 kg

7,5 km. løb

Tog tidligt ud til kasernen og mødtes med Morten. Han er også idrætsbefalingsmand og leder af UMAK kontoret for tiden. Vi skulle ud i skoven og se på mulighederne for at udvide feltFHB til en evolutionrace træningsbane - mulighederne er gode og vi skal bare have det sidste go fra toppen og så begynder vi at lave banen.

Ellers er jeg solbrændt i skærmen og har ondt i halsen af at råbe efter studenterkørsel. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014
Tog tidligt ud til kasernen og mødtes med Morten. Han er også idrætsbefalingsmand og leder af UMAK kontoret for tiden. Vi skulle ud i skoven og se på mulighederne for at udvide feltFHB til en evolutionrace træningsbane - mulighederne er gode og vi skal bare have det sidste go fra toppen og så begynder vi at lave banen.

Ellers er jeg solbrændt i skærmen og har ondt i halsen af at råbe efter studenterkørsel. :tongue:

Lyder cool med evo bane!

Godt at se du ikke hænger i bremsen trods stundenter druk :tongue::superman:

Edited by colaze
Link to comment
Share on other sites

Lyder cool med evo bane!

Godt at se du ikke hænger i bremsen trods stundenter druk :tongue::superman:

I lige måde mester. Stærk træning du fyrer af for tiden :cool:

Onsdag

Løb: 14,5 km.

Stegende hedt så der var dømt våd bandana om hovedet, singlet og de mindste raceshorts jeg kunne finde.

Turen blev ekstra lang da jeg endelig har fået sat mig ind i iTunesStore. Det resulterede selvfølgelig i at jeg endte med at gå totalt shopamok som en anden teenagetøs og så var iPoden pludselig fyldt med god musik - det måtte naturligvis fejres med en lang tur :4mewantfood:

En times styrketræning:

fransk pres til 37,5 kg

biceps til 32 kg

shoulder press til 40 kg

lat pulldown til 60 kg

Pull til 55 kg

Skrå bænk med frie vægte til 52 kg

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

1 times beachvolley

Med Anas, Jeppe, Maj, Amanda, David

Fredag

En halvanden times tennis med Henrik

Efterfølgende til København med Jonas for at købe grej til hans www.modtoppen.dk ekspedition, SSR 50 km og mit Oure ophold. Der blev handlet igennem i Arc'teryx grej da ekspeditionen er sponsoreret af friluftsland med 25 % rabat på alt grej.

Jeg fik også givet Jonas en gave i anledning af hans udnævnelse til sergent. Jeg har ventet på at give den til ham i lang tid. Det var en zippo benzinlighter med "SG Hjorth - GHR/II/I" indgraveret på forsiden og Jonas' yndlings motto på bagsiden "Excuses are like assholes"

Lørdag

4 km. løb

Link to comment
Share on other sites

Så ses vi jo nok til AACC :tongue: ..

Du burde kaste et blik på bogen af Mike Stroud - "Survival of the fittest". Han har bla. løbet Marathon de Sables og gennemført Eco Challange..

Fedt manner! Hvad hedder jeres hold? "Klør Knægt Insane MP racing team", måske? :laugh:

Helt sikkert det vil jeg gøre! - Lyder som god sommerlæsning!

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Formiddag:

11 km. løb

Middag:

4 timers morfar :tongue:

Aften:

300 Challenge! Med krigerne fra mit træningscenter :w00t::devil:

Hurtigst muligt!:

50 x Burbees

50 x Powerpress med 35 kg

50 x Lunges med 35 kg

50 x Liggende ben/mave-øvelse med 35 kg holdt i strakte arme

50 x bænkpress med 35 kg

50 x sumo deadlift

Jeg var anden hurtigst ud af de 7 krigere med tiden 25 min og 30 sek.

For satan hvor var det hjernedødt hårdt! Da jeg var færdig kunne jeg ikke engang finde ud af at notere min tid - jeg havde den samme hovedpine som man får af at holde vejret for længe til undervandsrugby. Der gik lang tid før jeg bare havde det nogenlunde okay igen. GENIALT! :devil:

Idag har jeg de ondeste dooms i overkrop og ben. Fy for pokker det var godt!

Link to comment
Share on other sites

Evolutionrace 2008 - nu med justeringer

Evolutionrace 2008 bliver fjerde gang Danmarks mest alsidige fysiske udfordring finder sted. Hvert år er vi blevet klogere på hvad der duer - og ikke duer. I år er ingen undtagelse. Vi har derfor, baseret på tilbagemeldinger fra deltagere, samt egne erfaringer, justeret på 2 discipliner.

  1. tovtræk udgår til fordel for dæktræk
  2. kraftgang modificeres således der nu virkelig skal ligges saft og kraft i for at komme i hus

Læs mere om de 2 justeringer på nettet.

Evolutionrace på motionsniveau

Vi fortsætter med to sværhedsgrader på Evolutionracebanen - elite og motion.

Elite er at opfatte som en klasse - åben for alle - mænd, kvinder, unge og ældre. Vi opfordrer i år især familiefædrene til at komme ud af busken!

Motion er også åben for alle, men her dystes der i 3 kategorier. Kvinder, juniorer og mandlige motionister (de hårdtarbejdende familiefædre...)

I forhold til 2007 nedjusteres motionsudgaven en del. Den endelige motionsudgave kommer til at bestå af 5 discipliner og ca. 5 km. løb, men det betyder ikke, at banen er let, hvis man ikke har forberedt sig blot en smule. Selvom motionsudgaven ikke er ligeså hård som eliteudfordringen, forventer vi absolut ligeså hård konkurrence her. Motionsudgaven er en perfekt udfordring til din bedste ven, en kollega - eller din kæreste. Motionsudgaven kan, ligesom eliteudgaven, løbes som et hold.

Se www.evolutionrace.dk for nærmere information vedr. motionsløbet og holddeltagelse.

Program

Det foreløbige program ligger nu på www.evolutionrace.dk under løbsinformation. Tjek for en sikkerheds skyld hjemmesiden et par dage før selve løbet, da der kan opstå behov for mindre justeringer som vi nærmer os lørdag d. 27. september J

Politiet siger "ja tak" til evolutionrace

Evolutionracebanen er blevet brugt i politiskolens daglige fysiske træning af politiaspiranterne. Forklaringen mener vi er enkel - det er sjovt, alsidigt og hårdt. Sagt med andre ord: det duer. Vi håber det resulterer i nogle gode kandidater til årets Evolutionrace - både som hold og enkeltpersoner. Det kan jo ikke være rigtigt, at Forsvarets folk er de eneste der giver civilisterne kamp til stregen.

Evolutionrace shop

Shoppen er nu opdateret med nye T-shirts (de samme som de officielle løbstrøjer fra 2007-løbet, men dog uden årstallet trykt på - altså uden 2007). Endvidere er det også stadigt muligt at købe billed-DVD'er fra både sommer og vinterløbet 2007.

1) T-shirt: 1 stk. 100, (ex fragt).

2) Billed-dvd - sommer 2007: 1 stk. DVD 100, (ex fragt)

3) Billed-dvd - vinter 2007: 1 stk. DVD 100, (ex fragt)

Vi medbringer også lidt merchendise-lir til selve dagen lørdag d. 27. september. Husk kontanter, hvis du er til lir...

Evolutionpartnere søges...

Som mange af jer sikkert har erfaret, slider det på banen at holde åbent hele året. Vi vil meget gerne kunne tilbyde en højere standard hele året rundt, men det koster altså flere knapper end hvad vi pt har at gøre godt med. Hvis I kender nogle friske folk eller virksomheder, der kunne have lyst til hjælpe lidt til, så tager vi glædeligt imod bidrag. Inviter dem eventuelt op til en snak på løbsdagen, så afsætter vi den fornødne tid til at fortælle dem om mulige samarbejdskonstallationer.

Mød Jægerkorpset

Igen i år er Jægerkorpset klar til at vise hvad de kan. Jæger og uddannelsesansvarlig, Christian Ring, åbner desuden Evolutionrace 2008 med et spring fra den åbne himmel, og skulle gerne lande foran start med et stort smil og være med til at skyde løbet i gang. Efterfølgende vil han være at træffe på vores lille camp-område, hvor alle der har lyst kan få en uforpligtende snak om hvordan det er at være jæger, samt prøve et udpluk af det grej en moderne elitesoldat render rundt med i dag.

Mailproblemer

Vi har haft lidt bøvl med vores mail de sidste 14 dage. Har du haft sendt os en mail, men ikke modtaget et svar, så ved du nu hvorfor. I det tilfælde beder vi dig fremsende din mail endnu en gang - beklager.

Evolutionære sommerhilsener fra Team Evolutionrace

Paw, Kristian, Peter og David

WWW.EVOLUTIONRACE.DK

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

3,5 timers o-løb med Morten Øst

2 timers tennis med Henrik

Morten er som sagt idrætsbefalingsmand. Jeg tog med ham ud for at kontrollere stabskompagniets faste poster i øvelsesterrænet. Der var i alt 35 poster godt fordelt over hele TN. Vi mødtes kl 0830 og kørte med en GD rundt til de forskellige poster. Afsad køretøjet og finorienterede til posten. Der skulle noteres ved hver post; ok, fejlplaceret, manglende, løs, manglende tang, forkert klip osv. osv. På et tidspunkt begyndte det at stå ned i lårtykke stråler og så blev det ellers ekstra sjovt at køre i GD på de små skovstier.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

300 træning:

50 x Burbees

50 x Powerpress med 35 kg

50 x Lunges med 35 kg

50 x Liggende ben/mave-øvelse med 35 kg holdt i strakte arme

50 x bænkpress med 35 kg

50 x sumo deadlift med 35 kg

Hurtigst muligt. Jeg blev den hurtigste på holdet med tiden 20:30 min.

Jeg er i sommerhus med drengene fra efterskolen og det hele er gået op i dødsdruk og fest - så det bliver nok til en meget sørgelig træningsuge.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

8 km. løb inkl. fartleg

1 times styrketræning

Lørdag

9 km. løb inkl. 5 x 30 sek (200 meter) sprint-intervaller

Styrketræning.

Fik en forstrækning/lille fiberspringning af pectoralis major lige efter opvarmningen - så nåede ikke så meget styrketræning

Jonas Omega er kommet hjem fra Alperne og har bl.a. besteget mont blanc. Se updates på www.modtoppen.dk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share