Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Hm, hvad indebærer det? Det lyder slet ikke bekendt :smile:

Det var du da forhåbentlig selv på. Min BME-tur gik med fysiske teambuilding øvelser, march, patruljeøvelse uden det store mad. Vi fik dog vand (som vi fik lov til at slæve rundt :laugh:). Halvanden dags prøvelser. Ikke noget vildere.

Augustinus: Faktisk det eneste tidspunkt under hele BSU'en man prøver noget sjovt.

Link to comment
Share on other sites

Det var du da forhåbentlig selv på. Min BME-tur gik med fysiske teambuilding øvelser, march, patruljeøvelse uden det store mad. Vi fik dog vand (som vi fik lov til at slæve rundt :laugh:). Halvanden dags prøvelser. Ikke noget vildere.

Augustinus: Faktisk det eneste tidspunkt under hele BSU'en man prøver noget sjovt.

Joe.. jae.. det er sgu rigtigt nok faktisk :blush: Men da ikke så fandens tidligt i forløbet?

Link to comment
Share on other sites

Meget hurtig update

Mandag:

Femkamp: Svømmetræning

O-løb: Hurtigste tid i delingen ; )

Tirsdag-Fredag:

DM i femkamp ved Jydske dragonregiment i Holstebro.

Noget skuffende stævne, men ellers ganske hyggeligt. Ny pr i præcisionskast: 126 point ud af 136 mulige. Tidligere Pr var 112.

Man kan læse mere på www.5kamp.com

Lørdag:

60-70 km/3,5 time MTB med MTB klubben.

Søndag:

30 km MTB og en times Havkajak. Forsvaret har nogle nye kajaker ved flådestation Korsør som Jonas og jeg bare kunne låne. Lækkert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hurtig update

Mandag d.1

Svømning

Ild og bevægelse i makkerpar

Tirsdag

Indskydning af gevær på skydebanen

Intervaltræning iført SKYT (skyttepåklædning:kampuniform,hjelm,basis,støvler,gevær)

Onsdag

FØHJ

FHB

Torsdag

Stillingsindtagelse og ildåbning

Orienteringsmarch iført skyt. Ca. 8 km. Gennemført i let løb med Gertsen

Fredag

Kompagniløb

Foredrag ved forsvarets personeltjeneste om forsvarets uddannelser

Lørdag

MTB med MTB-klubben

5-6 km. løb med Jonas

1 times styrketræning

Søndag

5 timers kursus i havkajak ved Holmen i københavn. Vi øvede bl.a. grønlændervending og redningsmetoder.

Vi afsluttede med at sejle en rundtur i københavns kanaler, rundt om christiansborg og nyhavn.

Efterfølgende cyklede vi ud til hareskoven fra amager. Cyklede 20 km singletrack og cyklede tilbage til amager. ca. 60 km i alt. God AR-træning hvor hele holdet var samlet.

Mandag d. 8

Indskydning af optisk sigte på skydebanen

Stillingskifte

Jeg er blevet leder for gevær-1 i min gruppe og skal dermed styre 7 mand når gruppen deler sig op fx under boksning

Tirsdag

Skovkamp på delingsniveau

Intervaltræning 60/60 sek. x 6. (Løb: sprint 60 sek, pause 60 sek)

Onsdag

Riot Control/Grøn kæde/Blå kæde teori ved militær politiet

Foredrag ved Kaptajn Eppers fra Livgarden. Chef for hold 8 der skal til Afghanistan til august næste år. Han kom for at hverve soldater fra GHR til missionen. Han fortalte om forholdene og uddannelse. Man fik et godt indblik i hvad det vil sige at blive uddannet til konstabel og blive sendt afsted til afghan. Han fortalte også om bagsiden af medaljen. Han havde gået på hærens officerskole med major Anders Storrud der døde sidste år i afghanistan. Det var Eppers der havde til opgave at underrette familien, der som han sagde, var på vej i sommerhus for at nyde efterårsferien.

En barsk historie.

Efter foredraget var der uddannelse i Riot Control/blå kæde/Uro kontrol ved MP'erne. Meget underholdende at stå bag skjoldene og få tæsk af momentstyrken der kaster med træklodser og hopper ind i skjoldene.

Efterfølgende på med CBRN-beskyttelsesdragten og gasmasken og ind i gas-huset hvor der var udlagt CS-gas (tåregas). I huset var der forskellige opgaver og idrætsøvelser indlagt.

Da de andre gik hjem ved 21 tiden. Skulle vi der ikke havde været på kompagnimærke-tur, dvs. os femkæmpere der havde været til DM og de bovlamme, på vores mærketur. Det var mørk nat og vi løb rundt efter sergenten, igennem tyrens røvhul og igennem en sø. Alt dette skete imens der blev kastet kanonslag til højre og venstre og der blev råbt og skudt. Vi var hjemme igen ved en 23 tiden og kunne erhverve os kompagni-mærket som vi kunne sy på vores tjeneste uniform. Og så en helvedes masse vedligeholdelse. Alt min udrustning lugter af gammelt mosevand.

I weekenden står den på faldskærmskursus med Gardehusarregimentet og selvom det bare er et static-line spring, er jeg sgu lidt bange for risikoen. Så hvis loggen ikke fortsætter efter weeekeden ved læseren hvorfor. :wink:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Det er lidt af nogle oplevelser du får dig der, håber at du har fået forventinger indfriet og blevet klogere på en masse ting om militæret (det kan vel næsten ikke kaldes forsvaret længere) og dig selv. Kan i hvert fald se du er blevet god til forkortelser :laugh: hvordan føles formen (styrke, udholdenhed etc.)?

Link to comment
Share on other sites

Du oplever sgu da lidt Augustinus. Gode beretninger du kommer med. Og som Waits siger, er du jo allerede flittig med forkortelser, "hjernevask".. :laugh:

Man kommer helt til at savne det grønne med de beretninger.

Din plan er stadig sergentskole ikk? Eller tager overvejer du en udsendelse først.??

Junker

Link to comment
Share on other sites

Waits: Ja det er fedt at der sker lidt mere end hvad jeg er vant til fra gymnasiet. Øh tja formen er både opad og nedadgående på samme tid. Jeg får ikke løbetrænet så meget som jeg plejer og heller ikke styrketrænet regelmæssigt. Jeg har simpelthen ikke tid pga. tjenesten som de fleste dage varer fra kl 0530 til kl 2130. På den anden side er jeg aktiv hele dagen - imodsætning til gymnasiet hvor jeg sad på mine flade 8-10 timer om dagen.

Men vi er begyndt at få mere frihed og tidligere fri så løbe og styrketræningen skal nok blive genoptaget.

Junker: Jeg kunne godt tænke mig at tage med hold 8 til afghanistan. Men jeg er endnu ikke afklaret med risikoen og mit bagland kan slet ikke klare tanken om at jeg skulle tage afsted.

Torsdag

Fri fra tjeneste.

1 times crossfit: 350!

50 x pushups - elevated legs

50 x skrå mave

50 x pushpress

50 x reverse lunges

50 x maveøvelse med vægtbold

50 x bend over rowing

50 x military press

Mine skuldre var helt smadrede - det var også åndssvagt vi både skulle lave pushpress og military

Fredag

6 timers faldskærmsteori og tørtræning i et auditorium på kasernen.

Lørdag

Vi tog afsted fra kasernen kl. 7 til Aversi faldskærms club. Meget spændte og fulde af forventning. Vi repeterede det vi havde lært igår og så skulle der ellers springes. Dog var vinden for kraftig så vi ventede på at vinden ville lægge sig. Vinden blev dog aldrig bedre og da vi havde siddet i klubhuset fra kl 08 til kl 14 afgjorde hopmesteren at vi måtte udskyde springet til en anden dag. Øv

http://www.aversi.dk/

Vi kommer stærkt igen en anden dag. Heldigvis skal jeg ind og se Anders Matthesens nye show i aften - så dagen kan kun blive god, trods en meget skuffende formiddag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

ca. 10 km orienteringsmarch med skyt - hurtigst muligt

Tirsdag

Fuld forhindringsbane på tid

Prøve 2 (muskeludholdenhedsprøve)

Onsdag - Torsdag

IFO-øvelse (indføring i internationale operationer)

Hele kompagniet var i vordingborg øvelsesterræn. Her udgjorde vi et MEKINF kompagni på "international mission" som det ville se ud i Irak/afghanistan

Kompagniets delinger løste forskellige opgaver på turnus.

- Vagttjeneste i lejren herunder, hegnspatrulje, hovedvagt/adgangskontrolpost, blå kæde, grøn kæde, nærforsvar.

Lejren blev til tider beskudt med artilleri hvorefter man skulle søge i beskyttelsesrum. Hovedvagten blev "angrebet" af uromagere/optøjer osv.

- QRF: quick reaction force. En deling stod standby og kunne rykke ud af vagten med 5 min. varsel. Vi kørte bl.a. ud til anholdelser, hvor vi searchede fjender for våben og tog dem som krigsfanger

- FOB: Forward operating base. Her gjorde en deling tjeneste i en fremskudt lejer tættere på fjendes linier. Udfra fob'en lavede delingen patruljevirksomhed og havde alm. vagttjeneste. Min gruppe var på patrulje om natten, hvor vi mødte flere "afghanske bønder" nogen med våben andre ubevæbnede. Vi kom også i føling med en fjendligt patrulje

I FOB lavede vi også vagttjeneste. Da jeg var på vagt omkring kl 4 om natten kom FOB'en under angreb fra syd, vest og nord og kom under kraftig beskydning med håndvåben og artilleri. På det tidspunkt stod jeg i et vagttårn sammen med en fra min deling og spejdede ud i terrænet med NVG (night vision googles). Vi besvarede ilden med LSV (let støttevåben/(maskingevær)) og alamerede lejren og TOC'en (tactical operation center) over radio. Det var vildt at se hvordan et helt roligt nattebillede pludselig blev forvandlet til et inferno af ild og larm.

- En deling stod for at agere taliban og lave forstyrrende virksomhed.

Lørdag-søndag

kl 12 starede DTU adventure race i lyngby og Jonas, Thomas og jeg stod klar. De næste 18 timer cyklede, sejlede, svømmede og løb vi sammenlagt 160 km og kom ind kl 06 om morgenen i top 20 ud af 129 hold. Vi havde et par enkelte store bom, men kørte ellers fejlfrit og kunne holde en høj hastighed på vores mountainbikes.

den præcise placering kan ikke ses endnu men kommer på www.dtuadventurerace.dk Vores hold hed "modtoppen.dk"

af andre deltagere så vi bl.a. CH/frø (chefen for frømandskorpset) og Per Jessen (Sirius og X-ice)

Imorges da vi kom i mål var jeg helt udmattet da jeg havde startet løbet med at være i søvnunderskud fra den foregående uges øvelse, hvor vi kun sov omkring 3 timer sammenlagt.

Da vi kom i mål føltes det som om jeg havde tømmermænd. Min salt og væskebalance i kroppen var fuldstændig ude af balance.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

http://forsvaret.dk/FKO/Nyt%20og%20Presse/...en-legatet.aspx

Mandag

Levende førstehjælpsscenarier - biluheld,slagsmål etc.

CBRN

Tirsdag

Levende førstehjælpsscenarier.

3000 meter test. Tid: 11:17 - ikke helt tilfredsstillende, men var smadret efter DTU (dårlig undskyldning)

Onsdag

Skydebanen

Lavt og højt knælende skydesstillinger

O-march 7 km i fugleflugt heraf 10% på vej. Udrustning: fuld skytteuniform med hjelm og gevær. Jeg kom ind som den første i 1 time og 7 min. Jeg løb det meste af vejen.

Torsdag

DMI i crossløb

- 5,3 km løb

- 2,3 km løb (stafet)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Vi havde ikke rigtig nogen forventninger til løbet, og da vi allerede på forhånd var ude af konkurrence, blev resultatet også derefter. Jeg tror vi rundede 22 timer. Det var en lang omgang.

Er du klar til EVO på lørdag?

Link to comment
Share on other sites

Vi havde ikke rigtig nogen forventninger til løbet, og da vi allerede på forhånd var ude af konkurrence, blev resultatet også derefter. Jeg tror vi rundede 22 timer. Det var en lang omgang.

Er du klar til EVO på lørdag?

fy for satan det var en lang tur. Hvorfor var i ude af konkurrence? Var i kun 2 mand?

Jeg springer Evo over i år. Jeg er 2 døgn bagud i søvn. Jeg bliver nødt til at slappe lidt af i weekenden, hvis jeg ikke skal dø helt i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014
fy for satan det var en lang tur. Hvorfor var i ude af konkurrence? Var i kun 2 mand?

Jeg springer Evo over i år. Jeg er 2 døgn bagud i søvn. Jeg bliver nødt til at slappe lidt af i weekenden, hvis jeg ikke skal dø helt i næste uge.

Ja, vi mistede desværre en mand lige inden løbet.

Det samme burde jeg, kroppen skriger efter rest, men nu tager vi alligevel derover en tur og viser flaget :smile:....

Link to comment
Share on other sites

Er du klar over om man kan tilmelde sig EVO race på dagen? Kan se online tilmeldingen er lukket....

Ja det er jeg. Men for at være helt ærlig, så gider jeg ikke i denne weekend. Det er også skørt at de lægger det så tæt op af DTU. Det er jo de samme mennesker begge løb tiltrækker.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Så man kan tilmelde sig på dagen? Eller vil du sælge dit løbs nummer?

Ja, de ligger desværre tæt op af hinanden. Jeg regner heller ikke med noget specielt godt resultat...

Link to comment
Share on other sites

Så man kan tilmelde sig på dagen? Eller vil du sælge dit løbs nummer?

Ja, de ligger desværre tæt op af hinanden. Jeg regner heller ikke med noget specielt godt resultat...

Misforstod dit spørgsmål. Ja mener at man kan tilmelde sig på dagen. Det kunne man i hvert fald sidste år. Jeg har ikke noget løbsnummer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share