Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Hva så Augustinus. Som altid god træning du banker af..

Kommer du stadig til evolutionrace? Så du skrev, at det var ærgeligt, at det ligger så tæt på DTU adventure race. Med den træning du ligger for dagen, skulle du da nok kunne klare begge løb...

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hva så Augustinus. Som altid god træning du banker af..

Kommer du stadig til evolutionrace? Så du skrev, at det var ærgeligt, at det ligger så tæt på DTU adventure race. Med den træning du ligger for dagen, skulle du da nok kunne klare begge løb...

Junker

Jeg håber at jeg kan klare begge dele. Men hvis jeg kan mærke, at jeg er overbelastet/skadet efter DTU bliver jeg nødt til at melde fra i år desværre. Hvad med dig?

Mandag aften

1 times boksetræning

Kvalitetstræning med høj puls langt det meste af tiden. Helt gennemnblødt t-shirt efterfølgende :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver lykken igen i år... Måske jeg kan forbedre mig lidt.

Tror det blir rigtig "godt".

Held og lykke til DTU. Ser frem til at læse om det her i loggen.

Junker

Jamen jeg håber da vi ses.

Men det bliver en hård omgang. Jeg var på kasernen idag med Øst og så snakkede vi med en kaptajn der står for idrætten derude. Han ville gerne teame op med mig og sergent Hjorth og stille op til forsvarets (CFI's) adventurerace der ligger i ugen efter DTU. Det kunne jeg jo heller ikke sige nej til :w00t:

Tirsdag

3 timers nedbrydning med Øst

1 times styrketræning

Jeg var på kasernen for at nedbryde den gamle feltFHB ude i øvelsesterrænet. Først kørte vi derud i en GD efter at have forsynet os på UMAK kontoret. Nedbrød banen og slæbte alle rafterne og dækkene op til vejen. Hjem på kasernen og hente en Man 8'er og så ud og hente resterne. Jeg mødte også Jonas Omega/SG Hjorth derude - de nye befalingsmænd havde 3000 meter test og MUSKMAX.

Efterfølgende ned i træningscentret. Var dog ret smadret efter boksetræningen igår som er helt uvant for mig og så også af at slæbe dæk og rafter. I aften står den på dåsbjergs løbeprogram sammen med Hygum - bliver en hård omgang :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Løb.

Jeg følger for øjeblikket et personligt løbeprogram udarbejdet af Brian Dåsbjerg. Programmet kan ses i følgende: pdf.gif Tr_ningsprogram_til_Peter_Augustinus_Andersen_April___Maj_2008.pdf ( 69.07K ) Antal downloads: 53

Min træners hjemmeside kan findes på: http://www.daasbjergsport.dk/

Tirsdag aften

1/2 times kast

Løb:

2 km. opvarmning

10 x 400 meter. intervaller

heri de to første af 80 procent, de næste 7 af stigende intensitet fra 85-100% (hurtigste omgang: 1,16 min.), afjog

Jeg mødtes med Hygum på kasernen, bygning 17, stue 9 og fandt ham imellem alt hans konstabelrod af basis, kampveste, soveposer, støvler og rygsække på en stue, der lugtede af noget som bedst kan betegnes som muggen røv! :tongue:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hey !

Ville bare hører om du har læst bøgerne;

" Bravo to Nul "

" Elitesoldat "

Begge autentiske beretninger livet i SAS, og tilfangetagelser i Irak. De er begge skrevet af Andy Mcnab, der skriver på en god og sjov måde. Kanon gode bøger :laugh:

Glæder mig til at hører mere omkring din kite-surfing, hvis det bliver til noget. Jeg kite-surfer selv, når jeg kan komme til det. Sku ikke ligeså nemt som det ser ud :dry::bigsmile:

God ferie .

Link to comment
Share on other sites

Hey !

Ville bare hører om du har læst bøgerne;

" Bravo to Nul "

" Elitesoldat "

Begge autentiske beretninger livet i SAS, og tilfangetagelser i Irak. De er begge skrevet af Andy Mcnab, der skriver på en god og sjov måde. Kanon gode bøger :laugh:

Glæder mig til at hører mere omkring din kite-surfing, hvis det bliver til noget. Jeg kite-surfer selv, når jeg kan komme til det. Sku ikke ligeså nemt som det ser ud :dry::bigsmile:

God ferie .

Jeg har læst Bravo two zero på et tidspunkt for et par år tilbage. Husker det som god bog. Blev der ikke også lavet en film over det?

Jeg håber jeg kan finde tid til kite-surfing - men programmet er ret fyldt resten af surf-sæsonen - så ved ikke om jeg kan få proppet det ind.

Onsdag

Crossfitintro hos crossfit copenhagen på nørrebro

Intro-WOD (workout of the day)

Tog derind sammen med Arthur og mødte bl.a. Jonas Cronfeld (Cronfeld) i centret. Vi blev introduceret til et par øvelser og crossfit generelt og så gav vi ellers gas.

5 stationer; ro-maskine, pushpress(military press), sumo deadlift highpull, boxjump, wallball (10 kg)

Ved hver station skulle man fyre den af så meget man kunne i et minut og så videret til den næste disciplin.

Efter 5 min. med puls 200 var Arthur og jeg begge totalt smadret. Kanon effektiv træning.

Jeg var ret hurtigt hooked så besluttede mig for at overnatte hos min kusine i vanløse så jeg kunne nå torsdagens morgentræning/WOD inden jeg tog tilbage til Slagelse

Torsdag

Crossfit:

Opvarmning:

3 runder af

Samson strecth

Maveøvelse

Rygøvelse

Squat øvelse

WOD: Tag: Cindy

Så mange runder som muligt på 20 min. af:

5 pullups

10 pushups

15 airsquats (dyb squat uden vægt)

Jeg nåede 18 runder og var godt smadret efterfølgende

Forhindringsbane-intervaltræning:

med Østfeld som coach på sidelinien

Opvarmning: løb og let gennemløb

Jeg tog 8 x 1/4 FHB på 100 % - pause 2 min.

Der var totalt udsolgt efter hvert eneste af intervallerne. Rigtig ond træning :devil:

Svømmetræning-program 1800 meter:

Med "fisken" also known as Morten Østfeldt :tongue:

(Kan ikke lige huske programmet præcist)

Opvarmning 200 m .fri

Ben

Flyben

4 x 25 m. fri -fuld hane

Ryg

Bryst

4 x 100 m. fri med sprint imellem vendeflagene for hver 50. meter

400 m. med svømmefødder - Morten kunne følge med mig noget af vejen uden svømmefødder :blink:

4 x 25 m. fri - fuld hane

4 x 25 meter uv.

Der kommer billeder af WOD fra både onsdag og torsdag på www.crossfitcopenhagen.dk - super effektiv træning kan virkelig anbefales. Det skylder man sig selv lige at kigge forbi :w00t:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

http://www.crossfitcopenhagen.dk/24-juli-08-cindy

Billeder fra torsdagens træning. Jeg hænger i pullupbaren.

Jeg holder hviledag i dag så jeg er klar til at tage på Oure imorgen. Det har været en hård træningsuge, kan mærke at kroppen er godt brugt.

En ordentlig røvfuld træning du får fyret af for tiden! Hvor lang tid skal du være på Oure, startet selv på næste søndag.

Link to comment
Share on other sites

En ordentlig røvfuld træning du får fyret af for tiden! Hvor lang tid skal du være på Oure, startet selv på næste søndag.

Jeg skal være der til på lørdag. Håber det bliver en fed uge! = )

Lørdag

3 km. jog

Bare lige for at løsne lidt op i ledene.

Søndag

4,5 km. løb inkl. fartleg.

Mest lige for at få styret restløsheden.

Næste update på loggen bliver på lørdag/søndag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag til Lørdag: Oure Sommerkursus - AdventureSport Extreme

Jeg tog til Oure med bus og tog søndag eftermiddag og blev indkvarteret i en af de mange små sommerhuslignende huse der ligger på Oure. Jeg var den første kursist der var ankommet så jeg sad lidt og trippede på min seng. Det er altid noget helt specielt at sidde og vente på at et helt nyt eventyr skal gå igang.

Den første der ankom efter mig var Camilla. Hun var sidst i tyverne og havde læst friluftsliv på center for idræt i københavn.

Nr. 2 var Maibritt der bl.a. havde løbet 3 marathons og nu trænede op imod først en halv og senere en hel ironman. Maibritt var også omkring de 30 og kom også fra københavn.

Nr. 3 var Anja. Anja var læge og elitekaproer. Et udpræget konkurrence menneske. Anja er læge i forsvaret og skal til Afghanistan og være læge i camp bastian.

nr.4 var Christiane. Anæstesisygeplejeske og marathonløber. Hun havde bl.a. løbet marathon på den kinesiske mur!

nr. 5 var Lars. SAS pilot, marathonløber og windsurfer.

Der var altså mange ting der overraskede mig;

Jeg var langt holdets benjamin med mine 19 år.

Jeg var den eneste der før havde prøvet kræfter med adventure race.

Vi var kun 6 kursister.

Og holdet var langt fra herre-domineret som jeg ellers havde forventet.

Efterfølgende mødte vi vores instruktører. Christopher var (også) læge, bjergbestiger, klatre- og mountainbikefreak. Christopher havde undervist i adventure sport de sidste 9 somre på Oure.

Henrik havde læst friluftsliv på universitetet i Norge. Udpræget friluftsmand og kunne sagtens forveksles med en ung BS. Men som han selv sagde. Det er ikke mig der ligner BS - der er sgu da BS der ligner mig :laugh:

Næste morgen begyndte vi. Vi startede først med noget kort-læreteori. Hvordan man tog en kurs og hvordan man lavede en krydspejling således at man kan bestemme hvor man er på kortet hvis man er faret vild.

Efterfølgende nogle samarbejdsøvelser. Vippende planke og edderkoppespind. Vi sluttede af med et orienteringsløb rundt omkring Oure.

Om eftermiddagen stod den på klatring. Vi lærte hvordan man sikrede hinanden og derefter først klatring på topreb og efterfølgende klatring ved egensikring. Til sidst klatring over udspring.

Vi snakkede om Asmus Nørreslet, som jeg ikke var den eneste der havde haft dårlige erfaringer med. Christopher kendte en anden dansk UIAGM guide der hedder Kenneth Hanning, han skulle tilgengæld værer en rigtig god guide og underviser.

Henrik foreslog at jeg på min Elbrus bestigning næste sommer tog med det norske firma www.hvitserk.no

De skulle være nogle af de dygtigste guider i europa.

Tirsdag:

Her lærte vi at køre på inliners. Vi lærte at køre i takt med hinanden som hold og holde fast i hinandens rygsække så man opnår en synergi. Vi lærte at køre meget skarp slalom og køre baglæns og de forskellige måder at bremse på.

efterfølgende i svømmehallen. Her var opgaven hemmelig og vi blev hentet en af gangen ude i omklædningen. Vi havde papir i vores svømmebriller således at vi intet kunne se. Da jeg blev lukket ind i svømmehallen skulle jeg følge et reb rundt. Jeg havde aldrig set svømmehallen indeni før så jeg kunne ikke forestille mig hvordan den så ud. Jeg kunne kun føle mig frem med den ene hånd på rebet. pludselig gik rebet op mod loftet og jeg måtte klatre op af en ribe jeg ikke kunne se. Efterfølgende ud i vandet, hvor der var forhindringer undervejs man ikke kunne se. Rebet gik til bunds i de 4 meter dybe bassin og op og ned og rundt i hele svømmehallen. En meget speciel oplevelse ikke at kunne se noget som helst og svømme rundt og forbi forhindringer. Der kørte samtidigt en meget mærkelig mystisk musik i baggrunden. Til sidst gik rebet opad igen. Og ud af 3 meter vippen. Hvor man skulle springe ud, hvorefter man var færdig.

Efterfølgende noget cirkeltræning/crossfit inspireret træning i svømmehallen. En hård omgang!

To be continued....

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag fortsat

efterfølgende tog vi ned til kajakbasen. Hoppede i våddragt, redningsvest, og overtræk. Vi startede med at sejle en 1-1,5 km. afsted. Og lærte hvordan man tog de rigtige tag. Hvordan man sparer armene og skuldrene og istedet bruger ryggen og maven til at trække med. Det gør at man kan holde til at padle meget længere. Vi lærte at dreje og samtidigt holde farten og sejlede til sidst slalom imellem nogle klippestykker.

Efterfølgende roede vi ned til en bro og gik i land. Henrik ville fortælle noget om strømforhold. Imens Henrik begyndte at fortælle stod Christopher og legede lidt med gelænderet på broen - fik pludseligt overbalance og faldt de 5-6 meter ned i vandet.

Det var selvfølgelig med fuldt overlæg og Henrik ville slet ikke fortælle os noget om strømforhold - men nu var der kun en vej - og det var ned til Christopher :smile:

det var fedt at stille sig op på gelænderet og hoppe i vandet.

Om aftenen var der foredrag med Jørgen Leth.

Onsdag

Havde vi undervisning i mountainbike. Først nogle balanceøvelser hvor vi skulle prøve at skubbe de andre ud af en lille firkant og samtidigt holde balancen. Vi lærte at køre i et stack og tage vinden for hinanden når vi kørte på landevejen. Og vi lærte de håndtegn man nu bruger på MTB. Fx forhindring forude - med en svingende arm bag ryggen.

I skoven lærte vi hvordan man kører op af en meget stjel bakke uden at miste balancen. Efterfølgende lærte vi at køre ned af meget stejle bakker - det tog lige lidt tid at overtale kroppen til bare at slippe bremsen. Vi lærte at bremse efter ABS princippet.

Efterfølgende kørte vi et par runder singletrack. Vi kørte det samme spor flere gange og satte farten mere og mere op. Desværre kom en af pigerne til at køre lidt for stærkt og styrtede. Hun styrtede meget uheldigt og fik en skarp kæp ind i låret og brækkede armen. Heldigvis var lægerne Anja og Christopher hurtigt henne ved hende og vi fik fat i en ambulance.

Om aften var der fodboldkamp imellem kursister og instruktører (fra alle kurser).

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Torsdag-Fredag

Vi mødtes først kl 10 og snakkede noget teori omkring team-work og adventure race principper. Kl. 12 var der frokost og kl. 13 startede 24 timers racet.

Prologen var inliners. Vi skulle nå så mange omgange som muligt på en opmålt landevejsstrækning på 20 min. En kvindelig adventure race instruktør fyldte pladsen ud på det andet hold, da Maibritt var nødt til at melde fra pga. hendes styrt.

Vi hjalp hinanden på holdet med den teknik vi havde lært ved at holde fast i hinandens rygsække/arme.

Næste disciplin var ikke skiskydning, men løb kombineret med øksekastning. Hvert hold fik et kast - hvis man ikke ramte skulle man løbe en rundstrækning på ca. 600 meter. Første hold til 10 pletter vandt.

Vi fik sgu løbet et par omgange.

Så blev vi kørt ud i "det sydfynske Himalaya" et meget bakket terræn. Her skulle vi køre rundstrækninger på MTB. Meget stejl nedkørsel og meget stejl opkørsel. For hver individuel omgang fik holdet 2 point. Man skulle samle så mange point som muligt på 1,5 time.

Næste opgave var nogle huske og hukommelsesøvelser. En suduko og nogle signaløvelser. Og diverse kedelige samarbejdsøvelser. Til slut et ca. 5 km langt o-løb i de bakkede terræn.

Efterfølgende sadlede vi op og skulle cykle 40 km. Her var det gået hen og blevet nat. Vi endte nede ved kajakbasen - hvor vi i mørket iførte os våddragter og slæbte kajakkerne ned til stranden. På vores redningsveste blev der fastgjort knæklys. Hvert hold med hver sin farve og instruktørerne med deres farve. Vi padlede 8 km. Det var en speciel oplevelse at padle afsted der om natten. Der var fuldstændig klart og fantastisk stjernehimmel. Ellers totalt mørke og kun knæklysene afslørede os, og gjorde at vi kunne forblive nogenlunde samlet.

Da vi igen kom ind til land kl 0330 sagde instruktørerne; "i kan nu køre hjem og sove, kl. 0430 er der morgenmad og kl 0445 skal rygsækkene være ompakket og MTB'erne pakket i bilen". Vi stod omkring 10 km. væk fra Oure. Den nattepause var sgu da en joke.

Jeg havde ikke forventet at der ville være nogen nattepause, men nogle af de andre regnede vist med at de kunne nå en time eller 3 på øjet inden vi fortsatte. De skulle blive slemt skuffet.

Da jeg kom ind på mit værelse på Oure pakkede jeg min taske om så den passede til morgendagens strabadser. Hængte det våde tøj op og fyldte rygsækken med nyt og tørt. Jeg sov i mine tights og vågnede efter 20 min. på øjet.

Efter morgenmaden kørte vi ned til havnen. Her var næste øvelse at sejle i matchracer ud til en bøje, tage en ny pejling finde en anden bøje nordligere og sejle tilbage igen samme vej.

det var vildt fedt at prøve at sejle med de konkurrencesejlskibe og klokken 5 om morgenen var solopgangen og havet meget smukt.

Igen 20 km. cykling - et 5 km. o-løb og den sidste sprint på 20 km. cykling.

I alt tilbagelagde vi 150 km. på de 23 timer vi var på farten.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Der blev sovet godt igennem for at indhente noget af den manglende søvn. Kroppen var og er lidt smadret.

Om aftenen blev det til 1 times tennis for lige at løsne lidt op.

Søndag

igen blev der sovet godt igennem. Bagefter ud til Jonas og cykle ud til kasernen med Jonas løbende ved siden af. Jeg har en lille overbelastning af tibialis anterior - en muskel nede ved skinnebenet - og sprang derfor løbet over.

På kasernen blev det til en lille times styrketræning. Jeg tog det dog stille og roligt. Det føles som om mine håndled også er en smule overbelastet.

Imorgen starter jeg i hæren på HBU'en. Noget jeg har set frem til siden jeg startede denne logbog for 3 år og 155 sider siden. Mærkeligt at denne dag endelig kom.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

hehe, var lidt hurtigt ude, men det blev jo kun endnu federe af at læse om de sidste par dage. Held og lykke i morgen :smile:

Tusind tak :smile:

ja du skulle helt sikkert overveje et smut på Oure. Det er nu et meget specielt og fantastisk sted. Du kan jo også tage kæresten med - der er kurser for enhver smag

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Rigtig fed beretning champ! :4thumbup:

Det lyder til at have været et helt igennem suverænt ophold, og noget du klar kan anbefale? :smile:

Bliver spændende med værnepligten i morgen! Tag det som en oplevelse :superman:.

Link to comment
Share on other sites

Rigtig fed beretning champ! :4thumbup:

Det lyder til at have været et helt igennem suverænt ophold, og noget du klar kan anbefale? :smile:

Bliver spændende med værnepligten i morgen! Tag det som en oplevelse :superman: .

Ja kan helt sikkert anbefale det. Instruktørerne var meget kompetente og super hyggelige mennesker.

Ja det bliver nok noget af et kulturshock imorgen

Link to comment
Share on other sites

Kom du tilbage til det grønne firma?

Pga. nogle personlige issues måtte jeg vente desværre, men starter aug 2009 - og glæder mig hver evig eneste dag. Føler mig fuldstændig sikker på at det er det rigtige valg, selvom jeg har et godt job nu.

Nu vi er i gang kan jeg forresten ikke lade være med at blære mig lidt: http://kennethsblog.dk/arkiv/2008/tostjern...al-og-hvad-saa/

Men hvad med dig og dine planer for uniform?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share