Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Søndag

BT-Halvmaraton

21,1 km løb.

post-8923-1177864061.gif

Lækkert vejr, god stemning, flot rute og mange mennesker. Et rigtig flot løb, men det var ikke lige min dag idag. Jeg kan se i loggen at jeg heller ikke fået løbet så meget siden sparta pga. ømhed omkring knæet. Men en hyggelig tur, skulle dog have fået noget mere vand indenbors kunne jeg mærke. Fik en af de onde sidestik efter 14 km. er ret sikker på at det var pga. at jeg havde drukket for lidt vand. Det er jo umuligt at drikke af de plastikkrus :laugh: Til sparta løb jeg med en lille drikkedunk i hånden, det virkede faktisk overraskende godt.

http://results.ultimate.dk/liveappc/front/...Name=&Club=

Kunne dog ikke undgå at være lidt skuffet over min tid, men det var trods alt kun en træningstur uden nogen egentlig forberedelse.

post-8923-1177864085_thumb.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Styrketræning

Boks

Dips

Sjip

Pistols

Bænk

Fremspring i kinesis

cable cross

biceps

triceps

pullups

Uv-rugby og svøm

En halv times instruktion og en halv time i vandet.

Efterfølgende en halv times waterworkout med konkurrence svømmerne.

Tirsdag

O-løb

Sort/svær ca. 5 km. 6 poster

Svær skov og svær orientering

Flade ben, men dejligt vejr.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

From : Nicolai Moltke-Leth <[email protected]>

Jeg skriver til dig med nyt om personlig udvikling og to premierer, fordi du har været til et af mine arrangementer og gav din mailadresse.

9. maj er der premiere på mit nye foredrag: Find din retning og slip din indre energi løs. Som modtager af mit nyhedsbrev vil jeg fortælle dig lidt om det før alle andre og give dig et tilbud på det.

15.-17. juni er der premiere på mit første åbne kursus; Dit Personlige Lederskab. Kurset er for alle, der tager deres personlige udvikling seriøst. For dem, der har været til Robbins i London og ønsker at prøve noget nyt, er det en chance for at gå dybere i værktøjskassen til indre ro og balance og få afklaring på dit kompas og personlige lederskab: Dine værdier, mission og vaner. Læs mere om Dit Personlige Lederskab sidst i denne mail og deltag med rabat på den særlige introduktionspris.

Jeg håber, at du deltager i et eller flere af arrangementerne og at denne mail kan sætte nogle tanker i gang hos dig om de ting der er allervigtigst i dit liv.

Kærlig hilsen

Nicolai Moltke-Leth

Indhold i dette nyhedsbrev:

1. Artikel:

Din mission =

inspirationskraft og energi

2. Nyt foredrag:

Find din retning og slip din

indre energi løs i

Charlottehaven 9. maj

3. Tilbud på mit nye kursus:

Dit Personlige Lederskab

15.-17. juni.

Aktuelle links:

Foredrag: Slip din indre energi løs d. 9. maj.

Kursus: Dit Personlige Lederskab d. 15.-17. juni - PDF.

--------------------------------------------------------------------------------

Artikel: Din mission = inspirationskraft og energi

Vi har alle en lederrolle og der er mange forskellige måder at udfolde den på:

- Mother Teresa brugte sin medfølelse og kærlighed til at tjene andre: Hun var en leder, fordi folk fulgte hendes eksempel som velgører og hjælpearbejder.

- Winston Churchill var en stor leder gennem krigen. Hans idealer blev artikuleret med klarhed og retorisk styrke. Hans tilhængere vidste, hvad han stod for og hvad som var forventet af dem.

- Martin Luther King Jr. var en leder af urokkelig tro. Han vendte protester til en bevægelse og oversatte lokale konflikter til moralske spørgsmål, som fik national bevågenhed og interesse.

Alt lederskab starter hos dig og din mission. Det du ønsker at bidrage med. Til din familie, dine kollegaer, medarbejdere, dit job – ja til verden. En klart formuleret mission er inspirerende for dig selv og dine omgivelser. Kan du formulere din mission klart? Får du energi når du tænker på den? Giver den andre lyst til at støtte dig eller til at nå (jeres) fælles mål?

En god mission er mere end en fornemmelse, du har for dig selv. Det er en klart formuleret retning, som du bruger dagligt til at guide dig selv - og lede andre.

Mennesker med usædvanlig klarhed om deres mission og evnen til at formidle den med autoritet, troværdighed og smittende begejstring kan flytte mennesker og holdninger.

Jeg bliver selv vildt inspireret, hver gang jeg ser John F. Kennedys tale fra 1962, om hvor vigtigt det var at få en mand på månen inden årtiets udgang.

“But why, some say, the moon? Why choose this as our goal? And they may well ask why climb the highest mountain? We choose to go to the moon. We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard, because that goal will serve to organize and measure the best of our energies and skills”

Kennedy talte med humor, autoritet og relevans for sine tilhørere og fik inspireret verdens dygtigste forskere og videnskabsmænd til at opsige deres jobs i den private sektor og søge til NASA (og der blev dermed sat verdensrekord i attraktivitet for offentlige arbejdsgivere).

Kennedys mission var en udfordring, som de rigtige mennesker tog imod, fordi den bragte det bedste op i dem.

Du kan se de fire afgørende minutter af talen her:

Link:

Der bliver talt meget om at gøre en forskel. Hvad vil du gøre? Har du klarhed over din mission? Spørg dine kollegaer, medarbejdere, din chef, dine venner og din familie. Hvad siger de, at du brænder for?

Tager din mission dig selv og andre i den retning du ønsker? Prøv at formulere din mission skarpt. En eller to sætninger, der husker dig på, hvad du vil og som inspirerer dig selv og andre.

--------------------------------------------------------------------------------

Nyt foredrag:

Find din retning og slip din indre energi løs i Charlottehaven 9. maj

På dette arrangement skal vi arbejde på alle plan for at skabe handling og tage ansvar. Til at finde din mission og realisere dine mål og frigøre vores bedste energi. Tit ved vi godt, hvad vi burde gøre - forskellen i dit liv kommer, når du får klarhed omkring, hvad du brænder for - ser tingene som et must, og tager handling.

Det er det sidste åbne foredrag med inden sommerferien og afholdes 9. maj i Charlottehaven, kl. 19.00 - 22.30. Pris: 250 + moms. Tilmeld dig her

--------------------------------------------------------------------------------

Lancering af ”Dit Personlige Lederskab” 15.-17. juni.

Hvad hvis du havde mere energi, fokus og overskud? Giv dig selv tre dages massiv udvikling og bliv udfordret og opmuntret til at hæve dine standarder og forny styrken i dit arbejdsliv, din karriere og i forholdet til din familie, venner, kollegaer og medarbejdere.

Dit Personlige Lederskab er noget for dig, hvis:

- Du har følt dig blokeret og nu har lyst til at tage det næste skridt.

- Du søger indsigt i dit unikke potentiale og ønsker handlekraft til at

styre mod det liv du fortjener.

- Du vil skabe klarhed over, hvor du står lige nu og ønsker at se

mulighederne for forandring.

- Du ønsker at definere dit personlige kompas; din mission,

dine vigtigste mål samt dine værdier og de regler du bevidst

og ubevidst sætter for dig selv og andre.

Hent kursusinformation som PDF

- Du ønsker større balance. Mere styrke når du er ”på” og

præsterer samt bedre og dybere restitution, når du

genopbygger og fornyer din energi.

- Du søger viden om, hvordan du skaber fysisk overskud,

følelsesmæssig kvalitet og mentalt fokus.

- Du vil være den bedste udgave af dig selv og samtidig være

mere for andre.

På Dit personlige Lederskab opnår du forståelse for dine styrker og svagheder, du finder dine kilder til energi gennem vores 360˚ energibarometer og lærer, hvordan du udnytter denne viden til fordel for dig selv og andre. Vi slutter af med forankring og implementering af din mission og dit kompas gennem nye stærke vaner og ritualer som sikrer, at du når dine mål.

På kurset kommer du til at møde:

- Ledere og mennesker med et personaleansvar

- Selvstændige erhvervsdrivende og freelancere

- Sælgere og personer med et salgsansvar/rolle

- Folk der arbejder med mennesker og udvikling af mennesker

- Private der tager deres personlige udvikling seriøst

Kurset afholdes d. 15. - 17. juni 2007 i København, og koster normalt kr. 5.995.

Tilbud til mine tidligere gæster

Jeg er meget begejstret for Dit Personlige Lederskab, som hidtil kun er blevet udbudt som lukkede forløb til virksomhedsledere. På dette – vores første åbne kursus i juni, vil jeg gerne invitere alle jer som modtager mit nyhedsbrev til en helt særlig pris, så I kan blive de første, der prøver det – nemlig kr. 4.995 inkl. moms for alle tre dage. Tilbuddet gælder til 11. maj. Angiv koden ”DPLjuni”, når du bestiller.

Download PDF om Dit Personlige Lederskab her.

Gå til tilmeldingsformularen her.

Nicolai Moltke-Leths nyhedsbrev udgives af Nicolai Moltke-Leth.

Du modtager det fordi du har deltaget på et foredrag med Nicolai Moltke-Leth eller har tilmeldt dig på http://www.nicolaimoltke-leth.dk.

Nyhedsbrevet designes og udsendes af Dansk Coach Forum.

Link to comment
Share on other sites

From : Nicolai Moltke-Leth <[email protected]>

Jeg skriver til dig med nyt om personlig udvikling og to premierer, fordi du har været til et af mine arrangementer og gav din mailadresse.

9. maj er der premiere på mit nye foredrag: Find din retning og slip din indre energi løs. Som modtager af mit nyhedsbrev vil jeg fortælle dig lidt om det før alle andre og give dig et tilbud på det.

15.-17. juni er der premiere på mit første åbne kursus; Dit Personlige Lederskab. Kurset er for alle, der tager deres personlige udvikling seriøst. For dem, der har været til Robbins i London og ønsker at prøve noget nyt, er det en chance for at gå dybere i værktøjskassen til indre ro og balance og få afklaring på dit kompas og personlige lederskab: Dine værdier, mission og vaner. Læs mere om Dit Personlige Lederskab sidst i denne mail og deltag med rabat på den særlige introduktionspris.

Jeg håber, at du deltager i et eller flere af arrangementerne og at denne mail kan sætte nogle tanker i gang hos dig om de ting der er allervigtigst i dit liv.

Kærlig hilsen

Nicolai Moltke-Leth

Indhold i dette nyhedsbrev:

1. Artikel:

Din mission =

inspirationskraft og energi

2. Nyt foredrag:

Find din retning og slip din

indre energi løs i

Charlottehaven 9. maj

3. Tilbud på mit nye kursus:

Dit Personlige Lederskab

15.-17. juni.

Aktuelle links:

Foredrag: Slip din indre energi løs d. 9. maj.

Kursus: Dit Personlige Lederskab d. 15.-17. juni - PDF.

Skal du til nogle af foredragene?

Edited by klowN
Link to comment
Share on other sites

Fredag

7 km løb

oppakning ca. 5 kg.

1 x 50 pushups

Morgenløb med coastzone rygsæk. Knæene brokker sig en del indtil de bliver varme. Jeg bliver nødt til at give dem en god pause så de er fuldstædigt klar til coastzone. Jeg skulle nødigt havne i en skade ligesom sidste år.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

FØHJKUR

7 timer

15 km. MTB

1 x 50 pushups

Mark-ræs i Golf GTI 1,8

lovpligtigt trafikorienteret førstehjælpskursus af 7 timers varighed i forbindelse med kørekort. Forfærdeligt at blive sat ned på en stol i 7 timer i træk på sådan en dejlig dag. Det kursus drænede mig virkelig for alt energi.

Om aftenen cyklede jeg en tur med en ven, han var på racer og jeg på MTB. Rigtig lækkert vejr.

Efterfølgende kørte vi rundt i GTI'en. Der gik helt Dakar-rally i den ude på den støvede tørre mark, hvor vi høvlede så meget støv op at vi til sidst ikke kunne se frem for os :4jumpy:

Søndag

Evolution Race træning

2 x 3 km. løb

KB - 6 x 10 Snatches - 6 x 10 Clean n Jerk's

2 x 50 pushups

Har lavet en tovbane og et tovtræk. Samt sat en tyk pæl op til at gå i armgang i. Har skåret en træstamme tilpas så den vejer 30 kg. Godt at få motorsaven frem :4winkkiss:

Mangler nogle tunge sten til dødløft, de må findes i skoven.

Og så var jeg ude og køre lidt i peugeoten i et forladt industriområde.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hvis det generelt er Evolution-Race, du tænker på har jeg været en del i tvivl om jeg skulle stille op i elite eller motions-klassen (I princippet kunne jeg også stille op i juniorklassen - max alder 18 år). Jeg er lidt i tvivl om jeg på nuværende tidspunkt kan klare alle de tunge øvelser.

Men er kommet frem til at jeg må forberede mig så godt jeg kan og så må det bræste eller bære.

Hvor intet vover, hvor intet vinder.

Men takker for oppakningen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det generelt er Evolution-Race, du tænker på har jeg været en del i tvivl om jeg skulle stille op i elite eller motions-klassen (I princippet kunne jeg også stille op i juniorklassen - max alder 18 år). Jeg er lidt i tvivl om jeg på nuværende tidspunkt kan klare alle de tunge øvelser.

Men er kommet frem til at jeg må forberede mig så godt jeg kan og så må det bræste eller bære.

Hvor intet vover, hvor intet vinder.

Men takker for oppakningen :smile:

Jeg tænker lidt over om du ikke med fordel kunne deltage i juniorklassen, ene og alene for at få den nødvendige selvtillid, til at få mere blod på tanden. Misforstå mig ret, men hvis du deltager i eliteklassen får du nok ikke det boost du kunne have brug for, hvorimod du i junior klassen har gode muligheder for en god placering og dermed større selvtillid i praksis, og ikke kun i tanke, for derved senere som stadig ung klaske de "gamle" næste år.

Nogle gange skal man ikke sætte for høje mål, men blive med de mere realistiske for derefter at gøre de høje mål realistiske

W

Link to comment
Share on other sites

Du har ganske vidst ret. Det er dog lidt kompliceret, da jeg gerne ville følges derop med Jonas og junior og eliteklassen løber ikke samme dag.

Men nogle gange kan man også blive nødt til at satse og melde sig til noget, hvor man ikke kender udfaldet.

Nederlag kan være lige så lærerige som sejre.

Desuden tror jeg på at jeg godt kan klare eliteklassen, hvis jeg får trænet korrekt op til løbet.

Motionsklassen ved jeg, at jeg ville kunne klare - så det ville ikke være den store udfordring eller sejr.

Eliteklassen er jeg lidt i tvivl om og dermed er det en udfordring og en sejr hvis jeg kommer igennem.

Nu skal jeg til træningscamp på HO her engang i juli og så må jeg se på det. Hvis jeg kan se at jeg ikke kan nå at blive klar - må jeg prøve at ændre min tilmelding.

Men som sagt - Hvor intet vover - hvor intet vinder.

Link to comment
Share on other sites

Jonas Ja der skal bare trænes igennem så klarer vi den!

Ja det var et ret fedt stativ du havde fået dig der Patrick. Kan du huske hvor meget vi trak op da vi prøvede der i sommers?

Niceman du kan tage med på træningscamp på HO - så kan du jo høre lidt om det.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

10 km. løb med Morten. Tempo ca. 4.10-4.15

En lille times undervandsrugby.

ABC-prøve

3 x 100 m. (fly, rygcrawl, bryst, crawl)

4 x 50 m. sprint crawl

1 x 50 pushups

Med hr. Østfeldt i skoven. Ikke helt gode ben og jeg har slidt et mærkeligt hul i begge mine løbesko sådan at de kradser huden op på min hæl. Undervandsrugby - lækkert at få spillet i lang tid.

ABC prøve på 4 meter. Svømme ned på bunden og tage blybælte, maske, snorkel og finner på. Masken og snorklen skal selvfølgelig være helt tømt for vand når man bryder overfladen.

Efterfølgende lidt svøm med et svømmehold.

Har lånt nogle sko til CoastZone af Uffe, idet at jeg ikke kan bruge mine egne pga. gnavsår.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share