Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Har lånt nogle sko til CoastZone af Uffe, idet at jeg ikke kan bruge mine egne pga. gnavsår.

Det lyder ikke som en specielt god ide... Løbesko er ikke noget man låner, specielt ikke når vi skal løbe så lang. Medmindre du selvfølgelig har 100 % samme anatomi og løbestil som Uffe..

Link to comment
Share on other sites

Jonas Ja der skal bare trænes igennem så klarer vi den!

Ja det var et ret fedt stativ du havde fået dig der Patrick. Kan du huske hvor meget vi trak op da vi prøvede der i sommers?

Niceman du kan tage med på træningscamp på HO - så kan du jo høre lidt om det.

Kunne være en god idé, men snak uden træning giver ikke den store mening. Så medmindre de har en bane klar kommer jeg nok ikke. Det er dog på Frederiksberg så mon ikke det kunne blive en fin løbetur derop på bakken.

Mht. junior, motion eller elite så bliver der ikke taget hensyn til svage skabninger, når civilisationen går ned. I evolutionsstadiet er det alligevel kun de stærkeste der overlever...så elite tak!

Det med gnavehuller i skoene skal du lige være opmærksom på. Har selv en smule i mine og mistænker dem for min sidste omgang betændelse på min inderside af akilles. Ellers så sørg for at skoen sidder godt.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder ikke som en specielt god ide... Løbesko er ikke noget man låner, specielt ikke når vi skal løbe så lang. Medmindre du selvfølgelig har 100 % samme anatomi og løbestil som Uffe..

Han har næsten ikke løbet i dem og de er ret kraftige. Det er et par north face terræn sko, en smule tunge, men tror de er ok til CoastZone. Helt nye og kun en halv størrelse for stor.

Mine asics gav mig simpelthen vabler på begge hæle. Meget irriterende har kun haft dem et halv år og så går de i stykker.

Tirsdag

5 km. løb oppakning ca. 3 kg.

1 times styrketræning

1 x 50 pushups

Bænk. Tog 75 kg RM og var ret tæt på at få 80 kg RM flere gange, men Anders blev nødt til at sætte en finger under for at hjælpe mig igang fra udgangspunkt.

Boks på sæk

Pistols

Biceps

triceps

Cable cross

clean and jerk.

+

Kan ikke huske hvad vi kom igennem, det er jo snart langt tid siden.

Onsdag

Slip din indre energi løs

3,5 timers foredrag ved Nicolai Moltke-Leth - Charlottehaven, København

1 x 50 pushups

Lidt genbrug fra tidligere foredrag, men ellers var det super fedt. Kan anbefales. Og så var der jo også et lille fysisk indslag af Guarden midt i foredraget. Kanon! :4thumbup:

En lang, men god dag.

Torsdag

Kørekortteori 2 timer.

2 timers styrketræning

ca. 3 km. løb

1 x 50 pushups

Så kom dagen hvor jeg startede på kørekortet. Rigtig fed kørelærer og så står den på køreteknisk anlæg d. 21 maj!

Styrketræning med Anders.

Boks på sæk med og uden handsker

Bænk

Biceps

Triceps

Cablecross

Pullups

Dips

Abs

Clean and jerk

Ryg

Fredag

4,5 timers undervisning i svømmehallen. Kan mærke at jeg er blevet god til at kunne tale højt i lang tid uden at min stemme bliver hæs.

3 km. løb

1 x 50 pushups

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Kære Peter Tusind tak for din deltagelse på seminaret i onsdags.

Denne mail indeholder præsentationen fra arrangementet i går, samt nogle vigtige informationer. Da meget af indholdet var nyt, skred tidsplanen lidt, og Nicolai nåede ikke at komme omkring alle punkter der var lovet i invitationen, og den information kommer her: Mange har spurgt efter mere information om 3-dages kurset "Dit Personlige Lederskab" som Nicolai afholder i juni. Kurset henvender sig til almindelige mennesker, der ønsker sig et ualmindeligt godt liv på alle planer. Kurset er revolutionerende, da indlæringen ikke kun foregår til dit mentale jeg. Mange af dine handlinger og vaner sidder dybt indkodet i kroppen, og hvis du vil ændre nogle af dem er det din krops indlæring og dine følelser der skal arbejdes med. Det sker på dette kursus. Derfor går du ikke kun fra kurset opstemt med en nedskrevet manual for hvad du gerne vil ændre - du går derfra med ændringer indlært på det fysiologiske niveau, hvor du begynder at HANDLE anderledes i forskellige situationer, uden at du skal huske på hvad du har skrevet ned. Du får ændret retningen på dit indre kompas, som Nicolai kalder det. Disse ændringer kan både være på det personlige plan, i forholdet til din partner, dine børn eller forældre, eller i forhold til dit job, karierre eller egen forretning. Du vil få fornyet energi på alle planer, og værktøjer til selv at kunne vedligeholde dit energiniveau. Selv om kurset er en investering for livet, er prisen sat så lavt at alle kan være med. Det er ikke kun dig selv du vil gavne - tænk på hvad du kan gøre for dine børn, din partner, din karierre eller mennesker i din omgangskreds der behøver din styrke. Du når et nyt niveau i livet når du får energi og overskud til både at nurse dig selv og samtidig have overskud til at hjælpe andre med dine styrker og gaver. Det er målet med kurset, og jeg kan kun opfordre dig til at prioritere at deltage de 3 dage. Ud over Nicolai Moltke-Leth underviser 3 af danmarks dygtigste undervisere sammen med ham. Brug derfor tilbuddet om at få 1000 kr. i rabat ved tilmelding inden fredag kl. 16. Du kan skrive direkte til mig på [email protected]. Se også program m.m. på http://www.coachforum.net/personligtlederskab/

CAMP TRUE NORTHNicolai nåede ikke at fortælle om hans ungdomsprojekt Camp True North, der er en 5-dages ungdomscamp udviklet til unge der ønsker at styrke deres kompetencer indenfor kendskabet til dem selv, deres værdier og mål. Nicolai har længe haft drømmen om at kunne give nogle af de værktøjer han lærer voksne, til de unge på de unges forudsætninger og niveau, og den drøm er nu realiseret med Camp True North. Vil du læse mere om ungdomscampen så klik på http://www.truenorth.dk.

PÅ MED VANTEN"På med vanten" er en gruppe af frivillige, der hvert år samlet i December for at dele flotte julekurve ud til trængende familier. Projektet er startet af Nicolai og Cathrine Moltke-Leth, og gruppen startede i efteråret 2006 arbejdet med at finde sponsorer og organisere projektet, og gruppen delte i december 2006 over 100 julekurve ud. Gruppen fortsætter arbejdet og målet er at dele flere tusind kurve ud i 2007 og 2008. Har du lyst til at være med eller sponsere projektet kan du kontakte Cathrine Moltke-Leth på [email protected].

HVAD HOLDER DIG TILBAGE?Kan du huske øvelsen "Hvad holder dig tilbage?" Inden den øvelse havde vi talt om at vise en scene fra filmen Fight Club med Brad Pitt, som nok er en af de bedste film jeg har set. I scenen støder Brad Pitt ind i en fyr, der vasker tallerkner på fuld tid. Brad Pitt retter en pistol mod mandens pande, og rædselslagen for sit liv sætter han sig ned på sine knæ, mens Brad Pitt siger "You're gonna die". Fyren flipper helt ud, og fremstammer hulkende "Please, please, don't kill me, I don't wanna die..." Brad Pitt spørger ham hvad han drømte om at blive, da han var yngre. Fyren er helt oppe og køre, og ind i mellem hans paniske åndedræt får han fremstammet, at han gerne ville være dyrlæge. Brad Pitt tager hans kørekort fra hans tegnebog, og siger at han har 6 uger. Hvis han ikke efter 6 uger er på vej til at blive dyrlæge, vil han komme tilbage og slå ham ihjel. Brad Pitt's makker i filmen er temmelig oprevet over Brads handling, og da fyren endelig får lov at stikke af, vender Brad sig mod makkeren og siger "Think how sweet tomorrow morning will be for that young man." Har du tænkt over hvad du ville gøre, hvis du ikke havde noget andet valg end at forfølge dine drømme? Forestil dig at du ikke havde noget valg. At du ville dø om seks uger, hvis ikke du ikke kom i gang nu. Måske dør du ikke fysisk, men mentalt vil du måske dø. Tænk så på hvordan det vil være at vågne op hver morgen uden anden mulighed at forfølge din livsdrøm, det der får nerven frem i dig hver dag, og får dig til at stå tidligt op og gå sent i seng. Jeg vil gerne høre fra dig hvad du synes om seminaret - God vind på din vej, og vi håber at se dig en anden gang.

Jesper KjærgaardDansk Coach [email protected] P.S.: Vil du gense Nicolais præsentation kan du downloade den her: http://www.coachforum.net/9maj2007.pdf Musikken du hørte var bl.a. Temaet fra Forest GumpChariots Of Fire - VangelisI'm Alive - Celine DionMan in the Mirror - Michael JacksonGettin Jiggy With It - Will Smith P.P.S.:Husk at tilbuddet på Dit Personlige Lederskab gælder til fredag kl. 16.00.Se program m.m. på http://www.coachforum.net/personligtlederskab/

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Kære langlopps-langrender,

Du får denne mail fordi du de seneste år har deltaget i et langlopp eller har ytret interesse herfor. Ønsker du ikke længere at modtage info om langlopp fra mig, beder jeg dig om at besvare denne mail med et nejtak til langloppsinformation.

Vasaloppsgruppen under Dansk skiforbund har taget endnu et skridt ud på internettet, så din tilmelding sker nu der, som beskrevet nedenfor.

Samtidig overlader jeg styringen af vasaloppsdeltagelsen til Gert Olsen. Gert vil være kendt af de fleste. Han har været aktiv i dansk konkurrence-langrend i mange år, været formand for nordisk afdeling i Skiforbundet, gennemført 12 vasalopp (til nu!) samt mange andre langlopp, så han er en af de 9 danske "Worldlopp Masters" (læs på www.worldloppet.com )

Bortset fra tilmeldingsproceduren vil arrangementet i 2008 i høj grad være som de seneste år. Jeg vil fortsat også deltage i arbejdet, men på de indre linier. Jeg vil derfor sige alle tak for interessen, deltagelsen og samværet på den årlige udflugt siden 1992 til sporet mellem Sälen og Mora. Det har været en fornøjelse at møde så mange langrendsløbere, være vidne til jeres sejre og skuffelser og fornemme jeres glæde ved at deltage i turarrangementet. Forhåbentlig mødes vi fortsat i sporet.

Hilsen

René

Informationer

finder du på Skiforbundets portal www.skiportal.dk

Tilmelding og betaling

Sker til (klik på linket) https://secure.sportsindex.net/onreg2/front/step1.php?id=351,

eller se www.ultimate.dk

Dansk Skiforbund Deltagerliste, se https://secure.sportsindex.net/onreg2/startlist/?id=351

Kan anbefales, hvis man vil presses lidt på udholdenheden. Tror det er det hårdeste løb jeg har været med til, til dato.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

1 times styrketræning inkl. løb.

2-3 km. løb med coastzoneoppakning

wannabe secret service snatch test

1 times kørsel i personbil

10 km+ MTB

Morgen træning i styrkecentret. Boks, løb, bænk, clean and jerk, triceps, ryg, cablecross, biceps, dødløft (av min ryg).

Så kom jonas forbi og vi pakkede vores coastzone tasker. Hver taske vejer lige omkring 3,6 kg inkl. vand. (Det vil sige over dobbelt så let som sidste år)

Vi mangler dog morgenmad - flere energibarer - og affaldsække til vandpassage.

Så testede vi lidt udstyr og deltes om en 10 min. snatch test. Vi kom op på 251 udført i god stil.

Efterfølgende ud og køre lidt i peugeoten. Glæder mig til køreteknisk anlæg :smile:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Evolutionrace 2007 Tilmelding

Der er nu åbnet for tilmeldinger til dette års løb. Vi ser frem til en spændende weekend, hvor vi håber både at kunne udfordre deltagere og underholde tilskuere. Tilmelder I flere ad gangen, så husk at påføre de øvriges deltagerinformationer i kommentarfeltet på tilmeldingsformularen.

Tak...Inden vi begynder optakten til dette års Evolutionrace, skal der allerførst lyde en stor tak til samarbejdspartnere og leverandører. Uden dem intet Evolutionrace.

Læs mere om de gode kræfter på www.evolutionrace.dk Evolution CampsVi starter med 2 Evolution Camps henholdsvis d. 2. (Frederiksberg Slot) og d. 9. juni (Friluftscenter Sprækkebjerg) - begge med start klokken 10.00. Få mere information om begge camps på www.evolutionrace.dk.

Banen venter på dig!

Banen er opmålt og markeret. Distancen per runde er 1050 meter, og terrænet er dejligt kuperet. Vi kunne naturligvis ikke holde os tilbage, da først banen var lagt. Det blev til en banerekord (uden discipliner) på 5.10 min. Formkurven er et godt stykke under middel, så der er absolut plads til forbedringer. Sagt med andre ord: Vi håber ikke banerekorden holder i lang tid!

Banen på Isterød er åben for træning hele ugen 24 timer i døgnet fra dags dato, og vi glæder os til at få tilbagemeldinger på jeres banetider. Bedste tid eksponeres på www.evolutionrace.dk. Vejviser til banen er under udarbejdelse... Disciplinerne placeres Banen fremstår nu uden discipliner, men i løbet af de kommende par måneder vil de enkelte discipliner blive placeret. Vi melder ud i takt med, at banen bliver færdiggjort. Banetiderne skal inkludere de på det givne tidspunkt færdige discipliner, så sammenligning af banetider er mulig. Vi oplyser herom på ww.evolutionrace.dk

Isterød Er stedet, hvor Evolutionrace fremover afholdes. Men kan du ikke nøjes med at færdes på Isterød alene i forbindelse med Evolutionrace, så har du muligheden for at en fast stilling som daglig leder på stedet. Læs mere om stillingen på www.i-h.dk Vi ses i elementerne,Team Evolutionrace.www.evolutionrace.dk

Tilmeldte solodeltagere 2007

Andreas Kirkby Aalborg Elite

Patrick Kirkby Gedser Elite

Jørgen Vestergaard Holbæk H40

Martin Vestergaard Holbæk Elite

Tejs Jansen Farum Elite

Carsten Lysholt Bindslev H40

Henrik Nymark Vanløse Motion

Thomas Bundgaard Jensen Århus C Elite

Jonas Andersen Dianalund Elite

Peter Andersen Slagelse Elite

Jonas Cronfeld Valby Elite

Rune Pedersen Aalborg Elite

Jesper Pedersen København Motion

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hold da op en modtagelse i loggen :w00t: Tusind tak til alle! :smile:

Igår var, som i har opdaget, en af de helt store dage, som jeg har glædet mig til i langt tid.

Endelig blev jeg myndig og folketinget sendte et styks grundlov inkl. lykønskninger.

Kanon dag - meget afslappet i skolen og så ud og spise på cafe med papa tidligt, så jeg stadig kunne nå træning uden for meget mad i maven.

Træning på H.K.H Kronprins Frederiks bryllupsdag d.14/5

1 times styrketræning

12 km. løb hurtigt tempo med klubben

En times instruktion af dykkerne - heri en halv times undervandsrugby

+ Et par hundrede meters crawl efterfølgende

1 x 50 pushups

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

12 km. løb i regnen

1 times styrketræning

1 x 50 pushups

Der var kun én holdkammerat fra mit hold der mødte op i klubben så vi tog os bare en tur alene i skoven.

Fuldstændigt gennemblødte da vi kom ind. Men så var der også nogle fra de andre hold der havde bagt kage pga. kristihimmelfartsdag :4mewantfood:

Efterfølgende styrketræning med Anders.

Bænk

Ryg

Triceps

Biceps

Mere bryst

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik godt nok aldrig skrevet så meget om vasaloppet, men det er nok den største oplevelse jeg har haft siden jeg begyndte denne log.

Det er det vildeste, mest udmattende og mest bekræftende jeg har været med til endnu. Denne video giver et meget godt indtryk, hvis man ser bort fra ham franskmanden

http://youtube.com/watch?v=n0-Av6wjjQs

Link to comment
Share on other sites

Han var på patruljekursus i 2 uger, hvorefter hans skade i knæet var så slemt at han måtte stoppe. Han gav dog aldrig op og han har fået lov at komme tilbage næste år, når knæet er kommet sig. Han havde nydt kursuset rigtig meget så længe det varede, og han sagde at jægerne virkelig havde været nogle fine folk.

Har du egentlig erfaring med kreatin?

Dagens træning

Halvandens times styrketræning

6,5 km. løb

Opvarmning: løb

Skulderpress - 2 variationer

Triceps - 2 variationer

Squat

Bænk

Pullups

Dips

Træk og hiv - ryg - 2 variationer

fri bryst

pistols

benpres

Biceps - 3 variationer

Fremspring i kinesis

1 x 50 pushups

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share