Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Synes programmet var fedt, men ville gerne have fulgt ham videre i uddannelsesforløbet. Ærgerligt han ikke gik igennem, det ville have været sjovere at se.

Torsdag

Trafikteori

Opvarmning 2 km. løb

1,5 time på FHB med Østfeldt. Hovedsageligt teknik.

1 x 50 pushups

Rigtig fint vejr og lærte en utrolig masse avancerede teknikker. Men de skal godt nok trænes meget, så de kan komme om og ligge i baghovedet.

Men ellers fokuserer jeg bare på Femkamp d. 1 Juli!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Arbejde og eksamenslæsning

1 x 50 pushups

Lørdag

Løb: Med Østfeldt.

2 km. opvarmning

5 x 1000 m. intervaller på kasernen.

Efterfølgende en halv times teknik på FHB

Morten kender et par jægere og frømænd, der har været på landsholdet, så det er rigtig fedt med et par historier

FHB var fyldt op med en stor familie fra Århus, rigtige hyggelige folk. Og så var det jo kanon vejr med op til 30 grader på Slagelse egnen

Søndag

2 km. løb

1 x 50 pushups

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hej Peter

Ser godt ud med din traenning og tillykke med alle de flotte resultater siden sidst.

Foelger stadig din log med stor interrese.

Og saa er der idag kun et/en (kan ikke lige huske hvilken en) maaned tilbage til at jeg kommer hjem til lille Danmark.

Held og lykke frem over

snakkes..,

Christian

Link to comment
Share on other sites

Skal du stadig "et smut" på Mont Blanc til sommer? Hvis jeg havde pengene var jeg taget med.

Ja det skal jeg da : ) gå ind på http://www.norreslet.dk/ og meld dig til så kan vi følges :smile:

http://www.norreslet.dk/Frameset.html

Jeg er på MB6

Hej Peter

Ser godt ud med din traenning og tillykke med alle de flotte resultater siden sidst.

Foelger stadig din log med stor interrese.

Og saa er der idag kun et/en (kan ikke lige huske hvilken en) maaned tilbage til at jeg kommer hjem til lille Danmark.

Held og lykke frem over

snakkes..,

Christian

Hej Christian godt at høre og tusind tak. Når du kommer hjem må vi samles på en PTRTUR

Mandag

Eksamen :blink:

På stranden og nyde friheden med gymnasiefolkene efterfølgende

2 timers dykning

1 x 50 pushups

Undervisning af elevdykkerne. Selvtillidsprøver, samarbejdsøvelser, udspring, undervandsrugby, redningsøvelser mm..

Da eleverne var gået hjem lavede jeg bl.a. en luftstopprøve på en af apparatdykkerne. Ned og angribe ham på bunden og så slukke for lufttilførslen.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Mont Blanc - 4810 m

Mont Blanc er Centraleuropas højeste bjerg og ligger på grænsen imellem Frankrig og Italien umiddelbart over bjergbyen Chamonix. Mont Blanc er det mest populære bjerg for bestigning i Alperne og samtidigt et af de aller hårdeste. Vores gennemførte program giver deltagerne de bedste chancer for at nå deres potentiale.

Billeder fra Mont Blanc - klik på billedet!

--------------------------------------------------------------------------------

Program Kontakt Asmus Nørreslet

Ratio: Guide/deltager forhold : 1-2 på Mont Blanc

--------------------------------------------------------------------------------

Niveau Mont Blanc er for den erfarne vandrer, bjergbestigeren og/eller klatreren, der er i meget god form, har viljestyrke samt sundt og raskt helbred. Intensiv træning op til 3 måneder inden Mt. Blanc er meget vigtig for at have størst chance for succes

--------------------------------------------------------------------------------

Varighed: 6 dages bjergprogram fra søndag til fredag

--------------------------------------------------------------------------------

Dato: Juni: MB1: 2-9/6* (annulleret), MB2: 9-16/6 (afgang sikret), MB3: 16-23/6 (afgang sikret) MB4: 23-30/6 (annulleret)

Juli: MB5: 30/6-7/7 (afgang sikret), MB6: 28/7-4/8 (afgang sikret)

August: MB7: 11-18/8(annulleret)

September: MB8: 15-22/9* (afgang sikret)

--------------------------------------------------------------------------------

Pris & tilmelding 1725 €

Tilmeldingsrabat: (tilmelding på samme tur)

10 % rabat ved 4 personners tilmelding.

*Ydersæsons pris 1650 euro pr person. Se mere om "ydersæson" i programmet.

Tilmelding sker ved at man kontakter Asmus Nørreslet på "[email protected]".

--------------------------------------------------------------------------------

Inkl. Pris

Eksl. Pris Guidning/Instruktion, 5 nætters overnatning på Bellevue på halvpension i 2-4 personners værelse*. (*for enkeltværelse hør nærmere) og 2 nætter i Refugie på halvpension i sovesal, lokal transport under ophold.

Rejse til Chamonix, udstyrsleje, lifter, forsikring.

--------------------------------------------------------------------------------

Program: Lørdag. Møde på Bellevue Alpine Lodge kl. 1800.

Søndag. Mer de Glace. (istræning på en af de store gletschere)

Mandag-Onsdag. Bjergture, akklimatisering og snetræning.

Torsdag - fredag. Bestigning af Mont Blanc. Afslutning af program

Lørdag. Hjemrejse

klik på billledet for at se vejen til Mont Blanc forstørret.

--------------------------------------------------------------------------------

Udstyr Tøj:Gore-tex jakke, buks, hue, varme hansker, fleece hansker, 2 par varme sokker, undertøj (tynd uld eller polypropylen), tyk fleece, snegamacher.

Klatreudstyr: 35-45 liter rygsæk, Støvler, der kan tage steigeisen med hurtigspænd (læderstøvler bedst), Steigeisen, Isøkse (55-65 cm klassisk isøkse), hjelm, Siddesele + skruekarabiner

Diverse: Energi-barer og chocolade, Pandelampe, Solcreme (høj faktor), Solstift, Solbriller (med beskyttelse i siderne, styrke 4), Snebriller (hvis meget vind mod toppen), 2, 1 liters vandflasker. (Nalgene eller Sigg), Lille førstehjælpssæt. (Smertestillende, plaster, compeed, sportstape).

--------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Det kunne være godt... Er ved at læse Adventure Race af Søren Brahe for tredje gang, så er lidt tændt på bjergbestigning lige nu.

Hvordan har du/i det med alkohol og rygning i forhold til træning osv.?

Link to comment
Share on other sites

Det kunne være godt... Er ved at læse Adventure Race af Søren Brahe for tredje gang, så er lidt tændt på bjergbestigning lige nu.

Hvordan har du/i det med alkohol og rygning i forhold til træning osv.?

Røg lidt vandpibe da jeg gik på efterskole, men ellers ryger jeg aldrig. Prøver også at holde alkoholen nede, men når man er til fest synes jeg også man skal fyre den af :w00t:

Ser godt ud med træningen mester, og vildt du skal bestige mont blanc (gid man havde de penge)

Når du kommer hjem må vi samles på en PTRTUR= vi andre vil også med :smile:

Vi må finde ud af noget. Sidste år var jeg på Bornholm med Patrick og Mathias. Vi havde en rigtig fed tur hvor vi overdagede og gik taktisk om natten blev jaget af hunterforce og lavede selvtillidsprøver (sprang i havet fra klipper fra omkring 10 meters højde :w00t: )

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

2 km svømning i åbent vand

2 km løb i sand

4 x 1000 meter intervaller

en lille times styrketræning

1 x 50 pushups

Kunne for en gangs skyld få lov at sove længe, da jeg ikke lige har nogle eksamener hængende over hovedet. Tog til stranden med klassen. Svømmede fra Stillinge strand til bilsø strand og løb tilbage. Kan mærke at det er længe siden at jeg har svømmet i åbent vand (hav), havde en let kvalmen pga bølgerne hele vejen. De to km i sand i bare tæer sad også godt i benene.

Efterfølgende løbeintervaller med Team Heckmann. Jeg løb med et ungt talent, han løb den første 1000 meter på 3:17 :blink: Noget over min formåen måtte jeg hurtigt erkende. Men fik ellers en god snak.

Hjem og spise og så ned og styrketræne

Sjip

Boks

Cablecross

Bryst

Forøvelser til one arm pullups

Triceps

Biceps

Ryg

Bænkpress

Biceps

Pullups

Så 3 x træning idag. Udemærket

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Røg lidt vandpibe da jeg gik på efterskole, men ellers ryger jeg aldrig. Prøver også at holde alkoholen nede, men når man er til fest synes jeg også man skal fyre den af :w00t:

Vi må finde ud af noget. Sidste år var jeg på Bornholm med Patrick og Mathias. Vi havde en rigtig fed tur hvor vi overdagede og gik taktisk om natten blev jaget af hunterforce og lavede selvtillidsprøver (sprang i havet fra klipper fra omkring 10 meters højde :w00t: )

Hvis patrick kan arrangere sådan en tur igen, så er jeg fandme frisk! Kan godt huske jeg læste om den tur, og den lød vild.

Link to comment
Share on other sites

Sidste år var jeg på Bornholm med Patrick og Mathias. Vi havde en rigtig fed tur hvor vi overdagede og gik taktisk om natten blev jaget af hunterforce og lavede selvtillidsprøver (sprang i havet fra klipper fra omkring 10 meters højde :w00t: )

Ja, jeg nød virkelig også den tur.. Selvom jeg bakkede ud ved de fleste selvtillidsprøver.. Men i var sgu seje!

Uanset hvad du finder på af PTRtur og hvorhenne er jeg frisk.. Vil MEGET gerne med! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil godt hjælpe med planlægningen af en evt. tur!

Det kunnne være fedt at lave en tredags tur eller lignende og så slutte af med en hyggeaften. Det er jo lige før vi er igang med forkursus så :tongue:

Vi kunne lave indivuel orienteringsmarch og patruljefremrykning om natten, så kunne vi sove, svømme, løbe o-løb, klatre, lave selvtillidsprøver, udveklse viden og kundskaber osv. om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil godt hjælpe med planlægningen af en evt. tur!

Det kunnne være fedt at lave en tredags tur eller lignende og så slutte af med en hyggeaften. Det er jo lige før vi er igang med forkursus så :tongue:

Vi kunne lave indivuel orienteringsmarch og patruljefremrykning om natten, så kunne vi sove, svømme, løbe o-løb, klatre, lave selvtillidsprøver, udveklse viden og kundskaber osv. om dagen.

Det lyder super fedt.. Så skal der næsten også være en person der ikke deltager, som kan stå for den overordnede planlægning og evt. udlægning af poster osv. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis i vil have mig med, og det ikke skal udvikle sig til en stor gang baarefraes med mig i midten, saa maa i sgu lige give mig et par maaneder til at komme i form.

Lige pt. gaar tiden nemlig mest med bajer og "lettere bedoevende" midler.

Men ellers lyder det sgu godt, jeg er frisk.

Link to comment
Share on other sites

Efterfølgende løbeintervaller med Team Heckmann. Jeg løb med et ungt talent, han løb den første 1000 meter på 3:17 :blink: Noget over min formåen måtte jeg hurtigt erkende. Men fik ellers en god snak.

Hvem er det? Flemming? Er det hans AT eller over?? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Falk, Christian, Danielsson, Omega og den gode Patrick

Her i sommerferien står den for mig på MC og alm. kørekort dvs, at kørekort kommer til at kræve at jeg for det meste er i slagelse egnen ca. 4 gange om ugen. Derfor ville det være nemmest for mig om vi havde vores tur i Slagelse området i år. Her er jeg jo også lokalt kendt og ville kunne få arrangeret

O-løb

Dykning indendørs og udendørs

O-March

Kaserne, øvelsesterræn og FHB (muligvis med undervisning af Morten Østfeldt, hvis han er frisk)

Strand og mulighed for kampsvømning med grej - med base i sommerhuset

+ Kajak

Selvtillidsprøver i Korsør og Slagelse

Fastroping i øvelsesbyen

Løb i løbeklubber

Desuden er der også gode muligheder for MTB

Muligvis kan jeg låne hardball-rifler til CQB-træning i Østerby

Kettlebell-træning

Desuden har jeg også kort over skovene her.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Vi skal jo heller ikke ud og top-performe vi skal bare ud og gå i skoven en uges tid. Så om formen topper betyder jo ikke det store, så længe vi har det sjovt og får nogle fede fælles oplevelser.

Kan folk ikke lige skrive, hvornår de evt har en lille uge fri

Jeg kan fx i perioden 2. Juli og frem til omkring 25 Juli.

Og så igen engang i August, men der ved jeg at fx Omega ikke kan.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal jo heller ikke ud og top-performe vi skal bare ud og gå i skoven en uges tid. Så om formen topper betyder jo ikke det store, så længe vi har det sjovt og får nogle fede fælles oplevelser.

Kan folk ikke lige skrive, hvornår de evt har en lille uge fri

Jeg kan fx i perioden 2. Juli og frem til omkring 25 Juli.

Og så igen engang i August, men der ved jeg at fx Omega ikke kan.

jeg er væk i perioden 3-5. juli, ellers har jeg også tid i tilsvarende tidsrum.

Link to comment
Share on other sites

Uge 28 (9-15 juli) ville passe mig perfekt!

Tror jonas er på Island i uge 29-30?

Ang. militært grej plejer Patrick at kunne skaffe lidt at hvert.

Jeg tænker vi altid kan bruge sløringsnet og sløringscreme samt diverse m84.

Jeg kan muligvis skaffe svømmegrej til os alle. Dvs. svømmefødder og masker, desuden har jeg et par våddragter.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Uge 28 lyder helt fint, skal saltum ikke med hvis det bliver til noget?

Men regner dog ikke med at kan jeg være med til alt det fysiske det er formen ikke til, og bentøjet har det heller ikke så godt. Er mere ude efter at have det sjovt, og prøve noget anderledes :smile:

Edited by Danielsson
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share