Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Der er ikke rigtig nogen form for psykisk stress på CEM hvis man løber 35'eren. Vi kom til nightcamp halv 10 -lidt i 10 om aftenen og vi skulle først løbe igen næste dag klokken halv 10. Så der er massere tid til at krydde røv og hvad du ellers har tænkt dig.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke rigtig nogen form for psykisk stress på CEM hvis man løber 35'eren. Vi kom til nightcamp halv 10 -lidt i 10 om aftenen og vi skulle først løbe igen næste dag klokken halv 10. Så der er massere tid til at krydde røv og hvad du ellers har tænkt dig.

Okay. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må tilstå at jeg er fuld af beundring for at du gennemfører på trods af en kraftig skade, hvis omfang ikke kan klarlægges i løbet af turen.

Man kan måske sige at du ikke kam give dig fuldt ud på turen, men det må du jo netop have gjort da du efter mit gæt har skullet æde dig selv en masse gange. RESPEKT!

Så dette må da, om noget, være en bekræftelse på at du kan stå distancen på PTRKUR, ASPKUR eller hvad de nu prøver at knække dig med. Tillykke med gennemførelsen! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Patrick ja det er en meget god erfaring at have med. Selvom det gør forbandet ondt kan man godt slæbe sig selv en del kilometer.

Tirsdag

1 times styrketræning

Humpede rundt i centeret og fik lavet lidt forskelligt.

Tricpeps

Biceps

Pullups

Bryst

Mave

Ryg/træk.

Cablecross

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

http://www.coastzonex.dk/resultater/2007/resultat.htm

Så er der resultater fra CoastZone

Vi er blevet nummer 15 ud af 51 trods min skade. Udemærket! Vil vove den påstand at vi kunne have været i top 10, hvis jeg ikke var gået i stykker. Men en 15. plads er jeg i hvert fald ovenud tilfreds med.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hvordan har benet det, jeg antager det ikke har det så godt. Hvorfor holder du ikke lidt pause, så din krop kan få en slapper?

Hvis jeg havde en løbeskade, ville jeg nok kompensere ved at styrketræne mere. Også for at udnytte den ekstra tid med noget konstruktivt træningsrelateret. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Slet ikke dårligt med hensyn til løbet. . Man kan jo altid diskuterer om i var kommet i top 10 uden skaden.. Jeg ved flere af holdene i top 10 eller top 15 for den sags skyld selv løb rundt med nogle skavanker/skader, deriblandt mit eget hold. Så lur mig om resultatet ikke havde været nogenlunde det samme hvis alle hold havde sluppet for skader. Så det vil være lidt dumt at sidde og gætte på hvad man ville være blevet uden skader, Da mange af holdene løber under præcis de samme forudsætninger mht skader.. Vi fik selv for mit vedkommende en lidt skuffende 9 plads. men vi løb rundt med en dårlig ankel og mave problemer. Så omstændigheder taget i betragtning et godt løb.. Så må vi bare vise vores værd næste år :)

Har du fundet ud af hvilke AR løb du skal deltage i..

Link to comment
Share on other sites

Hej Peter.

Gud har sku hørt mine prayers omkring mit knæ, fandt lige et link på mol.dk

Hoppesko.dk

og den officele hjemmeside: http://www.kangoojumps.ch/

Har læst diverse steder om gode erfaringer, og hørt om folk der har løbet marathon med de sko. Det fede er at man efter sigende skulle få en bedre kondi hvis man sammenligner den samme hastighed mod traditionelle løbesko. Og så får du slet ikke alle de slags stød op igennem kroppen, så skal nok til at finde penge pungen frem :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

En af dem der var med i "Eliten" deltog også i år. Ham der prøver at smugle piller med til en af de sidste kontrolmarcher. Min makker overvejede også at spørge ham om han nogensinde havde været ansat på flyvestation Ålborg :wink:

Steen kom med sin makker på en 19 plads :)

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Evo-Camp på Hærens Officerskole på Frederiksberg slot

Foredrag om evo-træning og motivation.

Foredrag om Frømandskorpset af frømanden Tot (Peter Andersen)

Efterfølgende træning.

Diverse Evo-træning plus 1 x FHB og 4 x 4 min 90% løbeintervaller.

Løb omkring 1200 m. på alle intervallerne. Havde dog ret ondt i foden efter løbet, men blev grebet af stemningen.

Super flinke folk og god snak.

Søndag

1 times styrketræning

Boks

Bænk - 50, 60, 65, 70, 75 kg @ 5-8 rep.

Mave

Bryst

Biceps

Forøvelser til Onearmpullup

Triceps

mm.

Link to comment
Share on other sites

det var de sejeste og mest flinke personligheder jeg længe har mødt, der dukkede op. Træningen og foredragene var også kanon - havde dog håbet at vi kunne prøve en evo lignende bane - det nåede vi aldrig

Husk forresten programmet 'den store drøm' på dr1 kl 2030 på onsdag.

Programmet omhandler Frederik under de første optagelsesprøver til Frømandskorpset

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Til stiftende klubmøde hos Heckmann sport

2 timers dykning. Undervisning, rugby og lidt svøm

2 x 50 pushups

Venter stadig på at min fod bliver helt god igen, kan stadig ikke løbe uden at det gør ondt.

Derudover er det læseferie og jeg læser som en gal, skulle helst køre nogle gode eksamer i hus så jeg kan beholde medicin-snittet.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Opvarmning

4 x 800 m

4 x 400 m. intervaller

1 x 50 pushups

Intervaller med Morten Østfeldt. Vi var begge lidt ude af form efter at have ligget stile en uges tid pga hhv skade og sygdom. Men nu skulle der gang i benene.

Morten løb alle distancer med hastigheden 3:20 min / km. Dvs 2:40 på 800 m og 1:20 på 400 meter.

Det var noget over min AT, måtte jeg erkende efter at have løbet med på den første 800 m. Syren gjorde at jeg desværre ikke kunne gøre præstationen helt efter, men jeg havde alligevel acceptabel fart i benene.

Godt at løbe intervaller igen!

Men efterfølgende doms i foden og ekstra doms i dag onsdag.

Onsdag

1 x 50 pushups bred håndstilling

3 x 12 clean and jerk

Biceps & Bryst afstraffet med håndvægtene derhjemme

25 min svøm. Herunder uv, crawlsprint og træning i forlæns saldo.

2 x 1000 m. løbeintervaller. Fuld skrue

Efter en veloverstået old-eksamen er med.snittet stadig intakt og jeg kan ånde lettet op for en stund. Der har ellers været en del stress og nervøsitet på de sidste par dage, men nu er jeg homefree et par dage og det er lækkert at være afstresset lidt.

I eftermiddag stod den på køreskole i Toyota corolla!

90 min. Der er godt nok en del at holde øje med, men det er ellers super fedt at få lov at køre

Husk den store drøm i aften kl 2030 på dr1

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Du skrev i et tidligere indlæg at du virkelig skal læse for at holde dit medicin snit, har du nogle gode råd til hvordan man husker alt det vigtigste man læser? Syntes engang i mellem det er rimeligt svært at koncentrere sig 100 procent om at læse samfundsfag lige pt, og så kan jeg knapt nok huske halvdelen efter noget stykke tid. Hvis du har nogle gode råd til selve eksamen, så må du også godt komme med dem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når du læser en tekst er det vigtigt at "Highlighte" eller understrege det vigtigste og mest essentielle i teksten således at du senere hurtigt kan skimme teksten og få opfrisket hovedpunkterne. Det er ligeledes en god idé at skrive et par stikord udfra hvert tekststykke. Hvis du er helt vild kan du jo også skrive detaljede notater til hver eneste tekst du læser og så klipse notater sammen med grundteksten.

Til eksamen gælder det bare om at kunne holde en monolog igang så lang tid som muligt, så afbryder lærerne dig ikke med spørgsmål du ikke er forberedt på. Dog er det alligevel vigtigt at du svare på de spørgsmål der bliver stillet.

Og ellers sørg for at komme alle de taksonomiske niveauer igennem. Bliv ikke for længe ved det redegørende niveau, det er nødvendigt men giver ikke særlig gode point.

Og ellers er det jo bare at have styr på det man laver - så skulle der ikke være noget at være nervøs for. :beer:

Og så er der kommet updates på jaegeraspirant.dk bl.a. nyt nyhedsbrev fra moltke. :4eat:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Gode råd du kommer med der, kan bare ikke lige huske de taksonomiske niveaur selvom vores lærere konstant snakkede om dem. Kan du ikke lig genopfriske min hukommelse?

Her...

1) Redegørende niveau

2) Fortolkende niveau

3) Perspektiverende niveau

Link to comment
Share on other sites

Hva syntes du om programmet? Syntes det var utrolig godt klippet sammen, og flere af sådan udsendelser vil helt klart gøre dr1 bedre efter min mening :4thumbup:

Han virkede som en flink gut, men jeg tror sku at han ville være kommet længere i uddanelsesforløbet med en udd inde fra forsvaret (konstabel, seargent mm.)Den med kanylen vidste jeg ikke de havde i deres uddanelsesprogram, men tror heller ikke det bliver et problem for mig.

Link to comment
Share on other sites

Hva syntes du om programmet? Syntes det var utrolig godt klippet sammen, og flere af sådan udsendelser vil helt klart gøre dr1 bedre efter min mening :4thumbup:

Han virkede som en flink gut, men jeg tror sku at han ville være kommet længere i uddanelsesforløbet med en udd inde fra forsvaret (konstabel, seargent mm.)Den med kanylen vidste jeg ikke de havde i deres uddanelsesprogram, men tror heller ikke det bliver et problem for mig.

Det havde han helt sikkert.. Men man må da tage hatten af for at han giver det en chance.. I øvrigt en fyr, der trods sin unge alder, er utrolig moden. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share