Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

hej jelle

Måske tager vi en sidste tur næste år. Det hænger sammen med at vi alle mere eller mindre er i eller er på vej ind i forsvaret til den tid.

Men Falk snakker om at lave en tur i Jylland til efteråret. Det ser jeg personligt meget frem til :4mewantfood: , der kan i sikkert komme med, hvis i spørger falk pænt :wink:

Det er sq ærgerligt i ikke henvender jer noget før, i kunne sagtens have nået at komme med på vores tur her nu.

Patrick - - lyder kanon!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

hej jelle

Måske tager vi en sidste tur næste år. Det hænger sammen med at vi alle mere eller mindre er i eller er på vej ind i forsvaret til den tid.

Men Falk snakker om at lave en tur i Jylland til efteråret. Det ser jeg personligt meget frem til :4mewantfood: , der kan i sikkert komme med, hvis i spørger falk pænt :wink:

Det er sq ærgerligt i ikke henvender jer noget før, i kunne sagtens have nået at komme med på vores tur her nu.

Patrick - - lyder kanon!

Okay, lyder kanon, men jeg vil da holde mig opdateret :bigsmile:

Okay jeg vil da prøve at spørge ham pænt :smile:

Ja desværre, jeg sidder os helt misundelig, og kigger på det program som er strikket sammen, men vi har ingen mulighed for at få afsat LORTE vagter i bilka :mad:

Link to comment
Share on other sites

Hva' fa'en sker der for det nye layout?

Søndag-Onsdag

PTRTUR

Aktive medlemmer: Casper Maveas, Jonas Omega, PatrickGO, Mathias, (Uffe) og Peter

Søndag kommer Jonas forbi og vi kører i lystskoven for at sætte poster op. Derefter i byen og hente bornholmerne, som sad og spiste frokost i centrum. Hjemme hos mig stod den på snak og check af grej. Kettlebellen blev også hurtigt svinget for en kort bemærkning. Aftensmaden bliver bestilt og Casper dukker op og når lige at få en bid med inden vi kører forbi Uffe og derefter dykkerklubben for at få fyldt luften i dykkerflasken. Ved bildsø strand er poseidon godt gal i skralden, men bortset for den kraftige blæst er det herligt vejr. Patrick, Mathias og jeg hjælper Mathias igang med en masse forskellige dykkerøvelser, de andre drenge svømmer langt ud for at fridykke. Endelig har mathias fået godt kendskab til lungeautomaten og vi tager en lille frømandstest. Vha. en kompaskurs svømmer han små 500 meter ind mod stranden uden at bryde overfladen. Jeg kommer ind til de andre på stranden og vi står og kigger i lang tid uden at kunne få øje på en eneste sjæl. Mathias har snart været under i lang tid. De andre bebrejder mig lidt at jeg har efterladt en hel grøn dykker i bølgerne alene. Jeg er nu ikke så bekymret for der nu ikke så dybt og Mathias har god styr på teknikken.

Champen dukker pludselig op på stranden med et stort grin på læben og vi andre ånder lettet op.

Vi sætter os op på stranden for at vente til mørket falder på. Omkring 2330 tiden er natten kulsort og vi hopper i dragterne, får monteret knæklys og aftalt body-swimteam. Bølgerne er stadig høje og vi prøver så vidt muligt at følges ad. Vi prøver at svømme på række men vi bliver kastet rundt af bølgerne og bliver nød til at bryde vores kolonne. Vi svømmer i lang tid og Uffe og jeg er sikre på at vi kan genkende stranden vi skal op på. Ingen af os lægger dog mærke til at vi for længst har passeret den rigtige strand, som er blevet totalt opslugt af mørket og vi fortsætter derfor indtil vi beslutter at få en parthfinder til at svømme ind. Uffe svømmer ind med et par ekstra knæklys og vi andre ligger standby i vandet og kigger ind mod stranden efter signalet. Pludselig kan vi se 2 knæklys der krydser hinanden i gentagne bevægelser. Det er tegnet og vi går ind. Vi er svømmet ca. en kilometer for langt. Lidt ærgerlig over unøjagtigheden trasker vi tilbage til udgangspunktet og får skiftet til noget varmt tøj. Og så er det ellers bare hjem og få noget natmad.

Næste dag klargøres de sidste ting og folket bliver sendt afsted på individuel o-march. Mathias og Casper har lidt problemer men alle finder skydebanen.

Selvtillidsprøve nr. 1 er at kravle op på de høje betonpiller i ca. 6-7 meters højde og balancere 50 meter frem og tilbage på en margen af ca 40 cm.

Efterfølgende fastroping ned af muren og kravl op af muren.

Derpå individuel o-løb. 12 poster sværhedsgrad: mellem/svær. Posterne bliver fundet og efterfølgende samlet ind. Og derpå afgang til østerby, hvor Mathias står for lidt instruktion i rumkamp. Vi får skudt nogle papkasser sønder og sammen, men efterhånden som våbene går ned, går der frokost i folket. Derpå fastroping ud fra loftet fra nærkampshuset.

Så et hvil på en lille time. Vækning og en lille selvtillidsprøve i ca. 2-3 meters højde med en margen på ca 15-20 cm. at gå på.

Afgang til Sorø efter 50/10 tempo/hvil princippet.

Fortsættes.........

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

2 x 45 min i skolevognen

4 x 45 min på køreteknisk anlæg, glatbanekursus

Bornholmerne sendes afsted og derefter ud og køre. Hjem og tage en morfar og så til næstved for at køre på glatbane. Super fede lektioner, med udskridninger, katrastrofe opbremsninger, undvigemanøvre og hele svineriet.

Min MC-lærer snakker om at vi måske kan komme derned senere på et viderebyggende kursus. Kunne være alt for sprødigt! :4mewantfood:

Fredag

2 x 45 min på skole-MC

15 min hurtig løb som opvarmning

og KB

1 x 50 pushups

Link to comment
Share on other sites

PTRTUR fortsat

Vi holdte et godt tempo imod sorø og jeg havde skaffet et rigtig godt 1:25000 kort, så vi tog en ny og lækker rute og kom forbi en hel masse rigtig lækre steder. 50/10 princippet virkede rigtig godt så vi aldrig nåede at køre træt. Casper havde dog knas med bentøjet, men havde alligevel viljen til at følge med. Omkring 24 tiden er vi tæt på Sorø. Jeg har fundet mig en bakketop i den nærliggende skov på kortet, og jeg er ret tilfreds med navigationen da vi igennem natten og den mørke skov finder den lille bakkentop.

Vi holder en times hvil, får sat BSO og får kogt nogle nudler. Vi efterlader rygsækken og markere stedet med et knæklys så vi kan finde tilbage til vores grej. Vi går den sidste halvanden kilometer ned til søbredden, hopper i svømmetøjet. Jeg er iført nogle lange vintertights, en sort t-shit, redningsvest, knæklys sorte svømmefødder, og grønt sløringsnet over hovedet. Vi kommer i vandet. Ikke en vind rør sig. Søen er helt stille og det sorte vand ligner nærmest olie. Vi ligger på ryggen og padler derudaf. Ovenover os kan man se den klareste nattehimmel. Jeg kigger til siden og kan se 3 andre knæklys bevæge sig imod den modsatte kant. Da vi kommer halvvejs ud på søen er det umuligt at se hvorfra i skoven vi kom i vandet. Heldigvis har vi markeret udgangspunktet med et knæklys som lyser som en lille grøn prik i det fjerne. Mathias og jeg er de første der kommer frem og vi lader os glide de sidste meter ind under grenene fra et stort træ der raver ud over søen. Vi kravler op på breden og "sikrer" hinanden mens vi tager svømmefødderne af. De andre kommer i land og vi står og hopper lidt sammen for at få varmen og så løber vi ellers op imod akademiet. Vi løber hele skørt for at få varmen. Med høje knæløftninger og powerwalk arme lunter vi igennem natten på strømpefødder. Vi løber ind over plænen op til den store bygning der rejser sig i mørket. Vi løber op af trapperne til hoveddøren og glasruden. Mathias markerer target med et buttprint og vi lunter tilbage til svømmefødderne og svømmevestene som vi har aflagt ved søbredden.

Det kolde gys er ikke så slemt på tilbage vejen og vi får hurtigt skiftet og gået tilbage til BSO. Klokken er omkring 0300 da vi ligger os.

Jonas og jeg står op igen ved 0600 tiden og løber til bageren i Sorø for at købe morgenbasser som surprise til patruljen.

Da vi har nedlagt BSO går vi til Slagelse. Stængerne er lidt ømme.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hey Augustinus

Hvis i ikke allerede er 3 mand til http://aacc.dk/elite/ er jeg super interesseret.

Jeg har ikke sindssygt meget erfaring inden for sporten, men er i rigtig god form og kan bidrage med en masse godt humør. Min orientering stinker desværre, men arbejder med det.

Mvh. Bechfeldt

Link to comment
Share on other sites

Vi arbejder PT med hvem der skal være sidste mand på Team Andersen/ Team Hechmann sport.

Claus Hechmann er muligvis interesseret i at deltage med os, og da vil han være 1. prioritet.

Jeg har også kort luftet ideen for 789 her på forum'et, men har ikke fået endelig udmelding fra ham.

Men hvis du er interesseret i at stå i en slags reserve og kan affinde dig med at jeg pt ikke kan give et endelig svar på om du kan være med på holdet, så vil det være helt perfekt!

Hechmann har brændt mig og et hold af engang før, da vi skulle køre DTU AR. Så lad os lige se hvad han siger.

Mandag

8 timer i haveservice

en lilletimes styrketræning

6-7 km løb med rygsæk.

1 x 50 pushups

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det jeg sgu okay med, men har du et nogenlunde tidsperspektiv, til hvornår jeg får svar?

Jeg valgte i sidste ende ikke at søge.

Det ville simpelthen være for tidskrævende i forhold til jeg måske også lige skulle "nyde" det sidste af de 3 "bedste" år i ens liv :)

Så meldte mig istedet ind i en ret aktiv motinf-enhed i aalborg, som jeg langt om længe er ved at blive optaget i (HJV-administrativt arbejde er som kommunalarbejde)

Jeg vil ikke gøre noget stort i det, men vil gerne kunne benytte skydebane, idrætsfaciliteter osv. så jeg er helt skarp til sergeantskole i 2008. Derudover får HJV-drengene heroppe ofte mulighed for at være moment for jægerbasserne og aspiranterne, og tænkte det sgu egentlig også kunne være ret sjovt.

Lige et mega mol-noob spørgsmål - Min temmelig nedern log, som jeg aldrig rigtig får skrevet i. Hvorfor kan jeg ikke få den til at blive fremvist som her, altså sådan så man ikke skal ind og åbne svarene i links til højre?

Link to comment
Share on other sites

Lige et mega mol-noob spørgsmål - Min temmelig nedern log, som jeg aldrig rigtig får skrevet i. Hvorfor kan jeg ikke få den til at blive fremvist som her, altså sådan så man ikke skal ind og åbne svarene i links til højre?

Det er fordi du har oprettet en blog, som i princippet er et helt andet forum. Hvis du går ned i bunden til højre på denne side, vil du kunne trykke "NYT EMNE" og derved oprette en logbog, hvor svarene vil stå nedenunder.

Link to comment
Share on other sites

Bechfeldt det lyder sgu da godt nok

Sidste gang jeg læste på patruljekompagniets hjemmeside skulle man også have en del brevkursus/uddannelse for overhovedet at kunne søge SSR, så jeg kunne ikke forstå at du ville melde dig uden at have været medlem af HJV tidligere

Ang. løb så har vi pt. 4 mand at vælge imellem. Min makker er taget til Island for at give den gas, så jeg kan ikke komme med noget svar før han er tilbage.

Men du må da gerne skrive lidt om dig selv osv.

Link to comment
Share on other sites

PTRTUR 3.del

Fra Sorø gik vi igennem skoven til Slagelse 50/10. Med ømme fødder fandt vi frem til løbeklubbens skovhus og spiste aftensmad. Herefter måtte jeg tage til MC teori og de andre tog på FHB.

Ved 2130 tiden mødtes vi igen og vi gik i LUP omkring kl 24 i GHR's TN. Ved 0500 blev folket vækket og vi gik ned for at lave en klaustrofobi behændigshedstest. Kravle igennem et vandrør med meget lidt albueplads og med vand løbende igennem. Se billeder i Jonas Andersens log.

Herefter gik vi hjem til headquarters hos mig. Spiste morgenmnad, så rød zone: opklaringsbataljonen, tog en morfar, så eliten, spiste frokost og en lille morfar til. Efter frokost kørte vi til Kongsøre for at kigge nærmere på frøernes base og deres forhindringsbane.

Der var lækkert vejr deroppe og vi fik afprøvet selvtilliden på nogle af rebbanerne. Især på det høje edderkoppenet helt op til en små 10 meters højde og en anden armgangs forhindring er det en rigtig dum ide at miste grebet! Så hjertet fik lov at banke igen den dag også. Også en anden forhindring som jeg havde haft svært ved i 2005 fik jeg nu klaret i fin stil.

Ellers rendte vi rundt om hegnet og nød udsigten over Ise- og lammefjorden.

Tirsdag

8 timer i haveservice

Intervalløb med Hechmann Sport:

Opvarmning: 1,5 km

Intervalløb:

400 meter

600

800

1200

800

600

400

Afløb: 1,5 km

2 timer MC-teori

45 min på skole-mc

MTB ca. 15 km.

1 x 50 pushups

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Ved 2130 tiden mødtes vi igen og vi gik i LUP omkring kl 24 i GHR's TN. Ved 0500 blev folket vækket og vi gik ned for at lave en klaustrofobi behændigshedstest. Kravle igennem et vandrør med meget lidt albueplads og med vand løbende igennem. Se billeder i Jonas Andersens log.

Hvad lavede vi mellem 2130 og midnat? Har helt svedt det ud.. :bigsmile:

Fedt at læse om det hele igen.. Tak for en rigtig fed og velarrangeret tur! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fedtede over til BSO og lavede lidt mad efter at have stået på banen lidt. Mener vi lagde os til at sove ved en 24 tiden

Onsdag

8 timer med hakkejernet i den stegende sol for haveservice

3 km jog

1 x 50 pushups

Billeder fra 5kamp cup. Der er et billede af mig på FHB, hvor jeg løber i en rød Helly hansen undertrøje, lige blevet overhælet til sidst af kadetten fra HO

http://picasaweb.google.dk/5kamp.com/Femka...pFredericia2007

Der er også et billede af den tidligere jæger, Kresten, med en paraply ved hinderbahn

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Så kom dagen, hvor jeg meldte mig ud af folkekirken. Nu har jeg snart gået i mange år og ærget mig over, at jeg ikke var stærk nok til at sige fra til min konfirmation. Idag havde kirkekontoret længe åbent og så skulle det bare være. Synes det er dejligt endelig at have taget aktiv stilling til religionsspøgsmålet. Jeg tror simpelthen ikke på det metafysiske.

Selv om ateismen afviser eksistensen af gud(er), er det ikke ensbetydende med, at ateister nødvendigvis afviser den etik eller moral, der er fremelsket af et samfunds teistiske rødder. Det er således muligt at kvalificere sig som både ateist og kulturkristen, hvor man afviser metafysiske principper, men erklærer sig enig med kristne værdier.

Herligt at man med rette kan kalde sig barbar og fuldblodsateist.

αθεος - "those who are without God"

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Så kom dagen, hvor jeg meldte mig ud af folkekirken. Nu har jeg snart gået i mange år og ærget mig over, at jeg ikke var stærk nok til at sige fra til min konfirmation. Idag havde kirkekontoret længe åbent og så skulle det bare være. Synes det er dejligt endelig at have taget aktiv stilling til religionsspøgsmålet. Jeg tror simpelthen ikke på det metafysiske.

Herligt at man med rette kan kalde sig barbar og fuldblodsateist.

αθεος - "those who are without God"

Haha, way to go champ :4thumbup:

Og velkommen i klubben :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Okay fair nok.

Jamen jeg opretter lige en ordentlig blog på et tidspunkt - Jeg køre pt. et pilotprojekt efter det træningsprogram som er opstillet på den norske marinejæger hjemmeside. Er på 3. uge og synes det fungere meget godt, men stængerne begynder glæde sig til noget ordentlig restitution.

Jeg opretter en ordentlig blog og linker til den når jeg får skrevet en ordentlig, men grundlæggende har jeg ingen ægte AR erfaring, men ang. det mentale og sådan har jeg helt klart gå-på modet. Ligesom du selv har jeg også løber Copenhagen Marathon, og planlægger i øvrigt at løbe enten Copenhagen Marathon eller The Great Wall Marathon i maj 2008.

Synes det fedt nok du har taget stilling til religion og sådan - all though, jeg ikke har det på samme måde :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Kæft så aktiv jeg er :4thumbup: - måske det er fordi jeg er på arbejde :blush:

Der står lidt om min person og mine mål osv. på Bechfeldt's blog som jeg nu har oprettet herinde på det "ordentlige" sted således, at svarene vises korrekt. Tak for hjælpen Patrick :-)

Link to comment
Share on other sites

Kæft så aktiv jeg er :4thumbup: - måske det er fordi jeg er på arbejde :blush:

Der står lidt om min person og mine mål osv. på Bechfeldt's blog som jeg nu har oprettet herinde på det "ordentlige" sted således, at svarene vises korrekt. Tak for hjælpen Patrick :-)

*log :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

8 timer i haveservice

6 km jog med rygsæk

1 times styrketræning

1 x 50 pushups

Vi kørte BOR, Cable cross, Bryst, træk til ryg, dips, pullups, biceps, laterals

Jeg har været lidt doven på pullups siden. Kan mærke at jeg er gået tilbage i pullups imens jeg kun har trænet pushups. Jeg har lidt en tendens til kun at træne, det jeg synes er sjovt på det styrkemæssige. Det er jo ikke optimalt.

Mødte en veninde på vej hjem og så gik løbet ellers over i Bla bla istedet :secret:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share