Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Kom i bare søndag (ved mindre mandag passer jer meget bedre?), jeg ville rykke det lidt rundt for, at det skulle passe Falk lidt bedre... but nevermind

Har du snakket med kasernefolkene ang. grej?

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Kom i bare søndag (ved mindre mandag passer jer meget bedre?), jeg ville rykke det lidt rundt for, at det skulle passe Falk lidt bedre... but nevermind

Har du snakket med kasernefolkene ang. grej?

Ja, det har jeg. Mangler dog stadig én person som jeg snakker med i morgen.

Det med rygsække og basis var nok lige optimistisk nok, men jeg skaffer i hvert fald sløringsnet+creme (det er jo vigtigt.. :tongue: )

Og så spørger jeg lige hvad han ellers har at byde på!

Søndag passer i øvrigt fint, så tager jeg båden tidligt om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

2. Afdeling af femkampscuppen

Fredericia, Ryes Kaserne

Kl 0600 Linkede jeg op med en wolkswagen transporter fyldt med glade mennesker fra HO. Peter, Ruben, Mette, Jonas, og Carina. Alle lå og blundede lidt men der blev taget imod mig med store smil og vi kørte imod Fredericia. Mette og Carina var lige blevet udnævnt premierløjtnanter og fortalte om patruljekursus og FALDGRU ved Jægerkorpset. Spændede beretninger! :w00t:

Vi ankom til svømmehallen i fredericia. En 50 meter bane! Vi begyndte at slæbe banen op af kælderen og vi fik sat den i vanden, det tager sin tid. Ruben svømmede lige banen igennem med mig 3 gange og så begyndte 1. heat ellers. Så blev jeg fløjtet igang, af Kresten fra eliten, i min iver kommer jeg alt for hurtigt over 1. forhindring og får ikke sparket ordentligt fra, men derfra går det helt okay og jeg kommer ind på 34. sek. Med lidt træning på banen tror jeg sagtens, at jeg hurtigt kan få skrabet et par sekunder af. Men det var en mærkelig fornemmelse at sætte sig op og mærke energien i kroppen og så er det hele overstået efter 34 sekunder. Og man tænker kun på om man kan få lov at få en tur til :devil:

Efter at have pillet banen op kører vi til vingstrup for at skyde. De gode, gamle og de garvede landsholdsskytter skyder første heat. Man skal ramme en alm. skydeskive på 200 meters afstand uden optisk sigte. Shit tænker jeg, det er da fuldstændigt umuligt. Ruben og Jonas Pløgger instruerer mig og hjælper mig med riflen og skydevesten. Jeg får at vide at vi skal skyde med 7,62 mm og ikke med salon riffel som jeg ellers havde troet, fedt nok! Jeg får skudt de 2 x 20 skud af. Et par enkelte gange rykker kolben tilbage og slår i kravebenet og det straffer. Jeg får skudt 156 point og ved ikke rigtigt om jeg skal være tilfreds, men det er da altid en start at jeg ramte pladen med alle skudene.

Vi kører til kasernen og i bilen ligger vi igen alle og blunder. Vi er helt færdige allerede. Og jeg begynder at tænke, at 5 discipliner egentlig er ret mange! :laugh:

Vi får spist noget god frokost og får slået mave og så er det ellers tid til hinderbahn. Nu begynder vejret som ellers har været det herligste solskin at slå over i regndråber af lårfede kalibre. Banen bliver våd og glat og jeg løber den igennem et par gange og bliver overrasket over at de rent faktisk varierer en del fra min hjemmebane i slagelse. Shit tænker jeg der mangler både gribtape og grus og det hele er glat, det kommer aldrig til at gå godt. Jeg skal løbe imod Peter B. fra hærens officerskole. Jeg har heldigvis et par tørre sko i tasken som jeg tager på lige inden vi starter. Kresten fløjter og vi sætter igang i fuld firspring. Den mere garvede Peter fra HO tager den lidt med ro i starten men jeg springer selvfølgelig afsted som en skræmt væddeløbshest. Peter ædder mig langsomt op bagfra og får mig omkring 2 metermuren. Jeg løber ind 3 sekunder efter ham i 2:33 min. Ny PR med 7 sekunder! Ikke dårligt, men er alligevel ærgerlig over, at han åd mig til sidst!

Så står den på håndgranatkast og landsholdskæmper Pløgger hjælper mig lige med lidt instruktion inden jeg går igang. Jeg scorer 95 point og altså 2 point mere end Peter fra HO. Jeg er godt tilfreds da jeg næsten aldrig har kastet før og kun misser de 4 ringe med 2 granater ud af 16.

Vi er nu alle våde og trætte og søvnige og så står den på 4 km løb. Meget af banen består af vådt græs og er flere steder meget mudret. Jeg går efter at ligge mig lige bagved den gode Ruben. Planen holder stik og jeg kommer ind lige efter ham og Peter i omkring 16 min.

Et velfortjent bad og så premieoverrækkelse. Stævneledelse råber op: "Nr. 1 Brian Dåsbjerg, Nr 2 Allan, Nr. 3 Morten Østfeldt og bedste civile: Peter Augustinus!" Sådan!, tænker jeg det var alligevel ikke så dårligt

Et par skiver pizza og så ellers tilbage til djævleøen. Vi er helt færdige og sover selvfølgelig hele vejen tilbage. Alt for fedt stævne og super fede og flinke mennesker jeg mødte og fulgtes med fra HO og selvfølgelig også alle de mange andre kæmpere

I ly for regnen

post-8923-1183391778_thumb.jpg

post-8923-1183391803_thumb.jpg

Brian Dåsbjerg

post-8923-1183391916_thumb.jpg

post-8923-1183391950_thumb.jpg

Morten og Jonas Pløgger

post-8923-1183392014_thumb.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Mandag

8 timer i haveservice, op kl 0530 :blink:

Halvanden times styrketræning

1 x 50 pushups

Var godt nok lidt smadret da jeg skulle stå op. Gårsdagens hændelser sider stadig godt i kroppen.

Styrketræning med Emil, Anders og Thomas

Skrå bænk: 8 x 50, 60, 60

Bænk:

8 x 50, 60, 65,

3 x 70,

1 x 80 RM

Biceps:

8 x 27,5, 32,5, 32,5

Mavebøjninger

Skulder

Triceps

Ben og læg

lidt ryg

lidt træk

Og så lige et billede af den premie jeg fik overrakt igår. Det er to lysestager fra Rosendahl med forsvarets mærke

post-8923-1183404983_thumb.jpg

post-8923-1183405080_thumb.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

WALK the TALK | No. 8, Juli 2007________________________________________________________ Nyhedsbrevet fra CoachForum | http://www.coachforum.net_________________..._______________ Få Anthony Robbins bog "Notes from a Friend" tilsendt gratis. Vi er ved at rydde op på vores kontor, og har en kasse med Anthony Robbins bog "Notes from a friend" stående. Det er en lille bog, der er summen af Anthony Robbins viden, præsenteret på en let og overskuelig måde. Bogen er oprindelig skrevet og udgivet af Anthony Robbins med det formål at give den til forskellige grupper i samfundet, som normalt ikke har adgang til eller tradition for at læse bøger om personlig udvikling - en måde at give hans viden om hvordan man får et bedre liv til dem der har mest brug for det. Bogen er rigtig god og inspirerende, og koster ca. 100 kr. i butikkerne. Vi i Coachforum vil gerne sende et eksemplar af bogen gratis til nogen der kunne have brug for at læse den - den gør jo ikke nogen gavn når den bare står på vores reol. Vi har 120 eksemplarer at sende ud. Hvis du kender nogen du mener gerne vil have bogen tilsendt, så skal de gå ind på www.coachforum.net og tilmelde sig nyhedsbrevet "Walk the Talk". Kort efter får de en bekræftelsesmail, hvor der står hvor de skal sende deres adresse hen for at få bogen tilsendt. Vi vil bestræbe os på at sende alle bøgerne ud i denne uge. Navnene på dem der få bøger tilsendt bliver offentliggjort i næste nyhedsbrev. ---------- Stor interesse for nyt Nicolai Moltke-Leth seminar d. 25. august! Oplev Nicolai Moltke-Leth's nyeste og mest motiverende foredrag til dato - en sand gaveregn af indsigt, motivation, live coaching og et kæmpe spark fremad - 4 timer hvor du vil blive inspireret, handle, træffe beslutninger, reflektere og se dit liv og dine muligheder i et nyt lys. Der har været stor interesse for arrangementet, og når jeg spørger folk hvorfor de har tilmeldt sig, svarer de fleste at det er fordi at de får et utroligt godt seminar til en uhørt lav pris. Faktisk er der nogle der ringer ind for at høre om det virkelig kan være rigtigt at det kun koster 250 kr. at deltage. Vores mål på de 4 timer er at give så meget af værdi for dig som muligt, og skabe et miljø, en energi og en stemning, der påvirker dig på alle planer til at tage et skridt i den retning du ønsker. Vi ønsker også at give denne mulighed til flest mulige, så derfor holder vi fast i den lave pris. Så gør en forskel for dig selv og andre, deltag d. 25. august kl. 13-17. Benyt dig af at der stadig er ledige pladser på seminaret - der kan blive udsolgt i løbet af sommerferien. Tilmelding og information på http://www.coachforum.net/nicolai.html --------- Pablo Russell Det var med mange sommerfugle i maven, at jeg i marts i år stod foran 350 deltagere og bød velkommen til Pablo Russell, en blackfoot-indianer fra Canada. Foredraget blev en stor succes, at dømme på stemningen på dagen og de mange ultra-positive tilbagemeldinger på email bagefter. Jeg har aldrig før oplevet en foredragsholder få en så lang stående klapsalve fra publikum efter foredraget. Nu har vi fået Pablo Russel til Danmark igen, og du har mulighed for at høre foredraget "En Indsigt for Livet" d. 23. oktober i Københavnsområdet - for kun 150 kr. Foredraget er non-profit, alt overskud går til Pablo Russells arbejde med unge narkomaner. Det er en stor ære for mig at få lov at arrangere dette foredrag, med en af de bedste og mest respekterede formidlere af den indianske livsfilosofi og visdom. Se mere påhttp://www.coachforum.net/pablorussell.htm Tak til alle der i marts sendte information om Pablo Russells foredrag rundt til deres netværk. --------- De allerbedste hilsner Jesper KjærgaardCoachForum Tilmelding og afmelding påhttp://www.coachforum.net

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

MTB

Tyrens røvhul

FHB

Fulgtes med Jonas ud i dykkerklubben for at hente svømmeveste til alle. Derefter ud i o-klubben og hente poster og klippere. Derpå ned til en lille selvtillidsprøve.

Om aftenen lidt fhb-teknik og et par rolige gennemløb.

Link to comment
Share on other sites

Mht. til PTRTUR så er det vigtig at alle medbringer et sæt tøj, man kan anvende ved våde momenter og et tørt til at gå i resten af tiden. Ellers kan det godt blive en kold uge.

Husk også, at den enkelte skal kunne være istand til at sætte et primitivt shelter op for regnvejr. Husk derfor en pressening eller lignende plus snor (og pløkker eller lignende)

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg har skaffet sløringscreme, sløringsnet og 2 radioer med headset.. Tror næsten jeg har fået plads til det hele! :4thumbup:

Jeg har dog ikke nogen dykkermaske eller svømmefødder...

Fungerer det sådan at vi tager ud på turen, og så kommer hjem og laver den resterende del? eller måske omvendt?

Jeg er lidt rundt på gulvet efter en uges fester.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Heej Peter!

Jeg vil spørger dig om, hvor det er bedst at købe løbe-sko, hvis man vil have en god vejledning?

Jeg vil nødig ende med et dårligt knæ, fordi jeg har løbet i forkeret sko, :nonono:

Simon.

Altså der er jo Hechmann sport i din egen by, ellers er kaiser sport i Brønshøj virkelig fremragende!

Link to comment
Share on other sites

Altså der er jo Hechmann sport i din egen by, ellers er kaiser sport i Brønshøj virkelig fremragende!

Jeg havde også overvejet at tage i Hechmaan, da jeg har hørt det skulle være et godt sted!

Tak for hjælpen, jeg vil tage der ned en af dagene.

Link to comment
Share on other sites

Simon. Ja tag ned til Heckmann og snak med Claus eller Thomas, de har styr på det. Hvis du vil hele vejen til KBH er der også marathon sport ved trianglen, den er også god.

Patrick lyder godt!

Programmet er blevet rykket lidt frem og tilbage, så i vil ikke kunne regne med det der står på programmet.

Vi kommer ikke i svømmehal da det desværre ikke er muligt. Til gengæld kommer vi til at svømme rundt en del andre steder, så sørg for at have et sæt tøj med til vandpassager og et ekstra tørt sæt, foruden et sæt fut-tøj. Husk også badedyr/affaldssæk så bagagen ligeledes kan komme tør over.

Jeg har svømmefinner, svømmevest og maske til dig Patrick. Sørg for at have et ekstra par sokker med til brug i svømmefødderne. Men husk din egen våddragt. Jeg går forresten udfra at du følges med Mathias?

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

What the fuck, er I ved at starte en privat hær? Jeg skal vist til at følge med her :4thumbup:

Haha :laugh:

7-døgnsprognoseUdsendt lørdag d. 7. juli 2007 kl. 05.20.

Oversigt

Et lavtryk over Hviderusland bevæger sig de næste dage mod nord til Nordskandinavien, og kølig luft med byger strømmer det meste af perioden ind over Danmark vestfra.

I dag

Mest skyet med byger flere steder, men i den sydlige halvdel af landet også lidt sol ind imellem. Temp. mellem 15 og 18 grader. Svag til jævn vind omkring vest, der tiltager til let til frisk vind, ved kysterne op til hård vind. I aften og i nat fortsat blæsende jævn til hård vind fra vest, men kun enkelte byger og temp. omkring 13 grader.

Søndag

Lidt eller nogen sol, men også byger flere steder. Dagtemp. mellem 15 og 18 grader, om natten mellem 12 og 15 grader. Jævn til hård vestlig vind, ved kysterne stedvis op til kuling, til natten lidt aftagende.

Mandag

Enkelte byger, men også nogen sol ind imellem. Dagtemp. op omkring 18 grader, og let til frisk, stedvis hård vind omkring vest. Om natten mest klart, lidt aftagende vind og temp. mellem 10 og 13 grader.

Tirsdag og onsdag

Nogen sol, men i perioder også mulighed for byger. Let til frisk vestlig og sydvestlig vind. Dagtemp. op omkring 18 grader, om natten ned mellem 10 og 15 grader.

Torsdag og fredag

Ustadigt med ret uændrede temperaturer.

Usikkerhed

Den ustadige vejrtype er sikker, men nedbørmængderne er noget usikre.

Husk regntøjet, presseningen, masser af tørre sokker og den gode sovepose :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

ca 40 km MTB

Svømning + "løb"

3 timer MC i kravlegård

Jonas og jeg skulle lige testsvømme sorø sø. Vandet er lækkert og distancen er heller ikke længere end man kan overskue den uden udstyr, som vi gjorde det idag. Men på turen bruger vi svømmefødder ellers kommer vi til at ligge for lang tid i vandet.

Hjem til slagelse og køre MC for første gang. Super fedt og den ene øvelse tog den anden og så var de timer gået. Rigtig fed følelse at fyre den af ud af et hjørne :4thumbup:

Imorgen kommer Jonas og så skal vi i skoven og sætte o-posterne ud. Så kommer gutterne og så er vi igang! Patrick & Mathias og Casper i må lige skrive hvornår i regner med at være fremme

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hej Peter

Vil i afholde PTRTUR hvert år, eller er der et nyt tiltag i selv har arrangereret :bigsmile:

Grundet interresen er at vi er to venner som godt kunne tænke sig at komme med næste år (altså hvis i har lyst til to mere :smile: ) hvis i vil gentage succesen, ser frem til at høre hvorn det har gået.

God tur og god vejr :4thumbup:

Jelle

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

ca 40 km MTB

Svømning + "løb"

3 timer MC i kravlegård

Jonas og jeg skulle lige testsvømme sorø sø. Vandet er lækkert og distancen er heller ikke længere end man kan overskue den uden udstyr, som vi gjorde det idag. Men på turen bruger vi svømmefødder ellers kommer vi til at ligge for lang tid i vandet.

Hjem til slagelse og køre MC for første gang. Super fedt og den ene øvelse tog den anden og så var de timer gået. Rigtig fed følelse at fyre den af ud af et hjørne :4thumbup:

Imorgen kommer Jonas og så skal vi i skoven og sætte o-posterne ud. Så kommer gutterne og så er vi igang! Patrick & Mathias og Casper i må lige skrive hvornår i regner med at være fremme

Vi rejser 0645, så regner med vi er der mellem middag og tidlig eftermiddag. :smile:

Jeg tager 5 sløringsnet med, så der sku være rigeligt ikke?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share