Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Fik desværre ikke snakket med nogen. Overhørte dog en masse gode samtaler. Der er mange gode anekdoter der flyver igennem luften sådan en dag. Men det er ret uvirkeligt at der pludselig er frøer, exfrøer, jægere, navy seals, svenske, tyske, franske specialstyrkesoldater over det hele.

Men så bl.a. Tot, Voyeur, Sjuske, Pingo, Glimmer, Bent Koch (bl.a. instruktør i eliten) og Christian Ring (jægere) desuden mange gamle frøer fra den usynlige hær, fx ham skovhuggeren.

Men jeg var også utrolig heldig at jeg kunne komme ind. Igennem Morten kunne jeg følges med en Officer fra sundhedstjenesten, men det var lige før MP'erne ikke ville lukke os ind, da vi ikke stod på gæsteliste.

Dagen idag

Til, i og fra Kongsøre kl. 9-1650

Trafikteori 1700 - 1900

12 km. løb i regnen, gode ben men lang tur i mørket.

post-8923-1182459215_thumb.jpg

post-8923-1182459257_thumb.jpg

post-8923-1182459279_thumb.jpg

post-8923-1182459455_thumb.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Halvanden times styrketræning

Boks

Bænk:

8 x 50, 60, 70 kg

5 x 75

1 x 80 RM

1 x 85 failure

Biceps: 3 x 8 @ 27,5 kg

Triceps

Flyers

Fri bryst: 3 x 8 af 2 x 24 kg.

Skulder

Lat

Bryst maskine

Dips

Pullups

Pushups

Ryg-træk

Glemte fandme dødløft og squat igen :nonono: Glemmer det når jeg træner sammen med Anders.

Var tidligt oppe og ude hos en landmand for at søge en sommerferiejob. Det starter på mandag og så skal jeg ellers rende rundt og hjælpe til i en haveservice.

Efterfølgende kørsel med køreskolen, de højre-vigepligter er godt nok svære at opdage i tide :crazy:

Og så ude at kigge på en motorcykelhjelm. Jeppe og jeg skal lige til MC-centret i Køge imorgen inden vi bestemmer os.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Søndag

2 km. opvarmning

Gennemløb FHB

4 x tredjedele

4 x kvarte

1 x fuld skrue uden de 4 høje.

4 km. afløb

Snatch

Clean and jerk

Bottom up

Med Morten på kasernen. Synes egentlig jeg var ret træt til at starte med, men der kom god gang i benene da vi kom på hinderbahn. Vi fik trænet rigtig godt og til sidst måtte jeg lige prøve mig selv af på hele banen uden de fire høje. Morten tog tid og coachede og tiden blev 2.40.10 min, jeg gav mig fuldt ud og var godt nok også på opkastens rend da jeg kom i mål. Efterfølgende 4 km med syre i benene, der var jeg sgu godt nok udsolgt :laugh:

Så havde jeg taget KB'en med og den blev da også svinget lidt og så blev det ellers bare til en masse hygge og bla...bla...

Link to comment
Share on other sites

Mandag

9 timer i haveservicen

1,5 times styrketræning:

Boks

Bænk: 8 x 60, 8 x 65, 8 x 70 kg

Squat: Starte blidt op igen 3 x 8 @ 50 kg

Biceps: 3 x 8 @ 27,5 kg

Triceps

Pullups

Dips

Træk

Bryst, maskine

Flyers

fri bryst

Jeg var godt nok træt efter at have rydet have en hel dag. Det er godt nok noget andet end at sidde hele dagen på gym.

Link to comment
Share on other sites

Programmet er ikke helt finpudset endnu, men i kan bare komme dumpende i løbet af søndag eftermiddag/aften. Det kan dog anbefales at komme tidligt, vi skal op tidligt næste morgen.

Vi er færdige torsdag aften og så regner jeg med at vi skal hygge osv og folk så tager hjem når de engang har fået sovet ud og vågnet fredag.

tirsdag

8 timer i haveservice

10 km med Heckmann sport - hårdt tempo

2 timer MC-teori - Kravlegård næste lørdag! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så er der program og intro til PTRTUR - med kraftig inspiration:laugh:

Programmet vil dog højst sandsynligt blive lavet om, da noget af svømmehallen i Slagelse er brændt delvist ned. Forbehold for mange og store ændringer, men synes det kunne være meget skæg at lægge en lille appetitvækker ud.

PTRTUR er et forholdsvist nyt tiltag. Kursuset har til formål at skabe de bedste forudsætninger for kursisterne før forkursus. PTRTUR er delt op i flere moduler. Et landmodul og et vandmodul. Udover dette har PTRTUR også en social funktion, idet kursisterne kan knytte relatio-ner så de kan træne sammen og motivere hinanden igennem den videre uddannelse.

PTRTUR varer 4-5 hverdage 8 juli til 12-13 juli i uge 28, og finder sted i og omkring Antvorskov kasernes øvelsesterræn. Der lægges særlig stor vægt på det sociale aspekt, den enkeltes vilje, udhol-denhed, snarrådighed og vilje til at samarbejde.

PTRTUR udbydes som et frivilligt led i forberedelsen til patrulje- og jægeraspirantkursus.

Formålet med PTRTUR er at give den enkelte kursist erfaring indenfor bl.a. selvtillid, patruljetjeneste, svømning, enkeltkæmper-egenskaber og samarbejde. Hvorfor PTRTUR til tider vil være krævende og sætte krav til den enkeltes vilje og udholdenhed.

PTRTUR indeholder:

· Patruljetjeneste

· Patruljeøvelser

· Skydning

· Idræt herunder svømning, livredning og dykning

· Kortlære / orientering

· Sanitetstjeneste

· Feltkundskab

· Selvtillidsprøver

· Og meget mere…

Vanddel (ca. 2 timer)

· Svømning

· Undervandssvømning

· Dykning

· Udvidede undervandsøvelser

· Selvtillidsøvelser

· Redningsøvelser

Landdel

· Alm. Løbetræning, terrænløb (ca. 11-12 km, med Slagelse Motionsklub hold 5)

· Forhindringsbaneløb (Instruktion ved landsholdskæmper Morten Østfelt)

· O-march

· Selvtillidsprøver

· Fastroping fra bygninger og vægge

· Samarbejdsøvelser

· O-løb

· Knoblære

· Skydning og rumkamp (Østerby)

· Patruljetjeneste

· Kampsvømning

Program / Grej, Instruktører

Søndag

Indkvartering: Løbende eftermiddag / aften

Arizonavej 10, 4200 Slagelse

Evt. mulighed for at prøve lidt kettlebell træning Ved Jonas / Peter

Uddeling af grej: Basis?, våben, knæklys, etc.

Check af udstyr og teltslagning: Pressening, pløkker, snor/reb + diverse grej

Mandag

Vækning og morgenmad Kl. 0500

Let løb til svømmehal Ca. 3 km

Klar til svømning Kl. 0600 (husk badetøj, maske, briller, hånd-klæde, drikkedunk og penge til entre)

Dykning. Ved Peter / Jonas / Uffe?

Selvtillidsprøver POW, Død mur, Udspring, luftstop, nightline,

Samarbejdsøvelser bjergning, makkerånding, hercules, ishul, rugbyøvelser

Let løb retur Ca. 3 km kl. 0830

2. morgenmad Gøre klar til individuel o-march (sværhedsgrad: nem) Udlevering af kort. Afgang med 10 min. mellemrum. (mobil-nød) start: kl 10:00

Fremmøde på location Selvtillidsprøve; Skydebanen (tovværk og handsker) 11:30

Fælles march til Østerby 12:30 Udlevering af våben, kort instruktion

Skydning, rumkamp (Dukker, papskiver, ammunition, skydebriller)

Selvtillidsprøve Østerby, væg.

Fastroping Tovværk + læderhandsker

Find location for LUP/BSO 15:00

Vagtordning og klar til i aften

Ved mørkets frembrud taktisk patrulje til Sorø ca. 21:00 Ca. 15-20 km.

”Angreb” på Sorø Akademi 01:00

Angrebet foregår ved at der kampsvømmes over Sorø Sø (500 m.) Rygsække efterlades. Akademiet findes og angrebet fuldføres ved at alle patruljemedlemmer får en hånd på hoveddøren. Herefter retur over søen. (Vand: Gode forhold)

Tirsdag

Inden lysets frembrud skal patruljen være tilbage i skoven i lup.

Overdagning og vagtordning

I BSO i løbet af dagen evt.

Knoblære

Sanitetstjeneste v/ Peter

Båreræs

Patruljeøvelser

Tilbagetrækning til Slagelse igennem skoven ca. 15-20 km

Klar til i aften Restituering i LUP

Angreb på Østerby - Kampsvømning Kl. 00:00 Moment: Hemmeligt

Onsdag

Overnatning i remis tæt på østerby Ca. 0200 - 1000

Introduktion til o-løb

O-løb, individuelt 11:00 - 13:00

Fælles retur hjem 14.00-15.00

Mad og hygge Restituering

FHB/ Antvorskov kaserne (kørsel til kasernen) 18:00-2000 Omklædning til FUT-tøj

Undervisning på FHB v/ Morten Østfeldt

evt håndgranatkast på ringe

Hjem og hygge, spise, drikke 2000 - ????

Torsdag

Tak for denne gang Evt. styrketræning, sauna og hygge i styrkecentret 'aktivt velvære' (gratis)

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Vejledende pakkeliste

Husk at pakke vandtæt

Løbesko

højskæftede vandresko

Badebukser

Dykkermaske

Håndklæde

Løbebukser

Løbe t-shirts

Svømmebriller

Løbesokker

Pressening/regnslag til bivuak

Snor

Pløkker

lile knobreb

Vabelplaster

Sløringscreme

Evt. net.

Primus + gas / rævefælde

Camelbak / vandbeholdere 4-5 liter

Badedyr/plastikpose

Sovepose

Frysetørret mad / dåsemad / morgenmad, personlig forplejning generelt

hurtig energi; chokolade, nødder, snacks

liggeunderlag

lygte / pandelygte (rødt glas)

underdrenge

t-shirt

sokker

varm fleece / trøje / sweater

tommelfingerKompas/alm. kompas

Jakke

Ski undertøj.

Mini håndklæde

bestik

Toilet papir

Mobil

Lighter

evt. Poncho

Evt poncholiner

Trekking bukser

gryde

Våddragt

Tynd elefant hue / halsterklæde

Hat/hue

Evt. Nomex

Kniv/lommekniv/multitool

Muk

Myggebalsam, myggenet

Evt. Knæbind

Evt. Ankelbind

ur

regntøj

skydebriller

langærmet buks og bluse til FHB

Radio - Patrick?

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

5 km. løb godt tempo i regnen

1 x 50 pushups

Pakker til femkamp imorgen. Skal følges med folkene fra HO. Jeg er spændt og glæder mig til at kæmpe hele dagen :devil: Mit hemmelige mål var egentlig, at jeg skulle slå Dennis/Musashi, men jeg kan se at han ikke tør stille op i denne omgang :4flex: Så jeg går istedet efter at komme under 2:40 på fhb og under 16 min på løberuten og så bare ellers suge til mig. Det bliver for fedt!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Rigtig godt program du har fået stablet på benene :4thumbup: også derfor jeg ikke syntes det er særlig fedt at meddele at jeg ikke kommer med. Min form er ikke lige den bedste efter 8-9 månederes pause fra løb, så vil nok bare sænke jer. Plus at jeg har en gammel skade som er i begge ben, og som endelig er ved at være væk tror jeg nok. Så vil ikke stresse min krop mere end højst nødvendigt, fordi den skade vil jeg bare af med!

Håber i får en rigtig fed tur, med ikke noget lorte vejr :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.... det er altså ærgerligt at høre. Falk meldte også fra for nogle dage siden, det ender med at vi slet ikke er nogen tilbage, det er åbenbart kun Jonas, jeg, Patrick og Mathias der hænger på. Er i stadig klar Patrick?

Men som jeg også sagde til Falk, man styrer selv hvor meget man vil presse sig. Desuden vil der jo være mange teknik-og selvtillidskrævende øvelser, som jeg ikke kræver nogen særlig fysik.

Jeg synes godt nok, at det er ærgerligt at det hele skal falde sådan lidt til jorden, lige inden vi starter.......

Link to comment
Share on other sites

Hmm.... det er altså ærgerligt at høre. Falk meldte også fra for nogle dage siden, det ender med at vi slet ikke er nogen tilbage, det er åbenbart kun Jonas, jeg, Patrick og Mathias der hænger på. Er i stadig klar Patrick?

Men som jeg også sagde til Falk, man styrer selv hvor meget man vil presse sig. Desuden vil der jo være mange teknik-og selvtillidskrævende øvelser, som jeg ikke kræver nogen særlig fysik.

Jeg synes godt nok, at det er ærgerligt at det hele skal falde sådan lidt til jorden, lige inden vi starter.......

Ja, vi er stadig på!

Men jeg ved ikke om jeg har misforstået noget - er turen ikke rykket til mandag alligevel?

Hvilken dag skal vi komme? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share