Begyndergains


SAB
 Share

Recommended Posts

Siden jeg startede med at løfte vægte har jeg taget 10 kg på, med en gennemsnit på ca. 1 kg/mdr. Det må vel betragtes som "begyndergains". Men spørgsmålet er, hvor længe kan man forvente at massen kommer så "let"?? Jeg satser på at runde 75 kg inden året er omme (vejer 69 kg nu), er det realistisk?

mvh SAB

Link to comment
Share on other sites

Supersonic> for de fleste mennesker som ikke er decideret overvægtige, vil det gå så langsomt med et kalorieunderskud, at det simpelt hen ikke er det værd. Jeg har set alt for mange som tror at de kan rippe og gaine på samme tid. Det er muligt at undersøgelser på overvægtige og utrænede mennesker har vist at man kan øge i muskelmasse mens man smider fedt, men i praksis gælder det ikke for de fleste. Nogen folk står simpelt hen stille i deres muskelmasse øgning, hvis de tror at de kan blive store samtidig med at de ripper. Så hør på dem som har været der. Hvis du vil være større, så spis derefter. Længere er den ikke.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Der er vel en grænse for hvor meget muskelmasse pr. mdr. man kan tage på. Med det jeg spiser nu er det lykkes at øge vægten uden at øge min BF% synderligt (jeg er godt klar over at jeg så har øget min absolutte fedtmasse). Hvis jeg nu spiste efter at nå 80 kg, ville de ekstra 5 kg så ikke bare være fedt?? Ligesom fedtet skal "sniges" af, skal musklerne vel også "sniges" på, eller hvad??

mvh SAB

Link to comment
Share on other sites

SAB> det er der allerede blevet svaret på.

Hvis du æder meget, tager du meget muskelmasse og fedt på.

Hvis du kun er interesseret i ren muskelmasse uden at tage synderligt meget fedt på, og derfor ikke spiser så meget, vil væksten i muskelmasse ikke være særlig stor. Så jo.. muskel-masse skal "sniges på" hvis du vil undgå fedtet.

Jeg tog de første 6 måneder næsten 10 kg på, hvor meget af det var fedt, men jeg var pludselig blevet stærkere end mine venner som havde trænet meget længere end mig. Det er helt sikkert fordi mine venner ikke prioriterer kosten særlig højt.

Her på det sidste har jeg dog begrænset ædeflippet så min fedt-% ikke har ændret sig, alligevel har jeg gainet 1,1kg ren muskelmasse på 2 måneder.

Det er vel ok... eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Det har som sagt aldrig været let at opbygge fedtfri muskelmasse. Og hvis det er det man satser på, kan man godt sætte de næste mange år af til at gaine i. Jeg ville som de fleste andre herinde nok anbefale dig at fortsætte som du allerede gør, ved at have et dagligt kalorieoverskud. Indtag en del mindre måltider og go'e snacks iløbet af dagen, få godt med proteiner, kulhydrater, og det gode fedt. Så giver du din krop (kostmæssigt) gode betingelser for vækst.

Link to comment
Share on other sites

SAB-> Prøv at kigge på Barbie (Baardi Bilder) det fede svin :) Hvis du læser hans log fra start til slut vil du se at han har haft en yderst fornuftigt fremgang styrkemæssigt, og det skyldes helt sikkert en øget muskelmasse. Når først han får rippet vil han være en ond fætter hvis man tager hans erfaring i betragtning. Jeg siger ikke at du behøver æde dig stor og fed, du må bare ikke være bange for at spise noget/for meget. Selvfølgelig vil du ikke tage nogle af de rigtige kilo på hvis du lever af roulade og skumfiduser, det skal være ordentlig kost. Og der skal være meget af det!!! Og glem det SuperSonic skriver. Du vejer 69 kilo og er formodentlig hardgainer, så det med at forblive ripped og gaine er praktisk talt umuligt for dig.

Keep it simple, Træn, Æd og Sov!!!

Link to comment
Share on other sites

En del af Barbies gode resultater skyldes også det powersvin som træner sammen med ham. :)

Det har resultateret i næsten total bandlysning af failure og forced reps(sker dog et par gange i ny og næ), periodisering(deload uge), og et overvældende brug af de store gode øvelser.

Og så æder Barbie som bekendt en hel del, og det hjælper også i den rigtige retning... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share