Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I går: 22 km fin cyklads. Vistnok 27,2 i snit.

Den næste uges tid kommer så til at stå i cyklingens tegn, idet min crosser er væk i en uges tid. Den skal, ganske som ventet, sendes ind. Men efter alt at dømme er det en overkommelig reparation. Så jeg må bare glæde mig over, at det ikke sker midt i sne og is.

Og så må jeg jo bare se frem til, at musklerne vil reagere helt vildt, når der igen bliver pumpet jern.

Og når alt kommer til alt er cykling slet ikke så ringe.

Der bliver bare en del tøjvask ud af alt det walking. Er jo nødt til at udskifte de svedige undertrøjer hele tiden.

Nå, men vi kan godt tage en sang. Det bliver et Johnny Cash-nummer, som jeg ikke kendte, før jeg tilfældigt fandt det på Dig-Røret:

http://www.youtube.com/watch?v=MabNGhgZpEc&feature=player_detailpage

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går: 16 km cykling, plus de ca. 3 km walking.

Dæleme nej, om jeg skal have kørselsordning, sålænge, jeg har min rollator, og der ikke er glat føre!

Og til syvende og sidst bliver det jo ikke mange dage, jeg skal undvære min kære crosser. De ville såmænd ikke mere end lige kunne nå at lave papirarbejdet på en evt. kørselsordning, før crosseren var tilbage.

I dag skal jeg have ordnet en kogevask, for det er noget, der kræver nogle rene/tørre undertrøjer, når jeg skal rende så meget rundt.

Men jeg kender jo turen: En stærk vilje, ordentlig mad, og ingen sprit i hverdagene. Jeg må ikke slække på mine generelle standarder. Tristhed og kraftesløshed ligger på lur bag eftergivenheden. I stedet skal jeg holde mig for øje, at jeg før har klaret værre ting, og at den gamle kriger trods alt ikke er helt affældig endnu.

Link to comment
Share on other sites

I går: 10 km cykling.

Når det ikke blev til mere, skyldes det, at jeg er ramt af en lille virus. Det er ikke sådan, at jeg er hamrende syg, men det er nok til, at min energi absolut ikke er i top. Men når jeg kan cykle 10 km, så er jeg da i det mindste ikke voldsomt syg. Seruminstituttet siger, at vi i øjeblikket er tæt på en epidemi af den slags ting (hoste, træthed osv.).

Nu håber jeg, at jeg snart får min crosser igen, så jeg ikke skal bruge så megen energi på at rende rundt.

Til næste uge er jeg forhåbentlig igen både rask og kørende, så der igen kan blive løftet jern. Jeg skal nok vende stærkt tilbage!

Link to comment
Share on other sites

Kære læsere!

Som nogen af jer sikkert har opdaget via en anden tråd, så har min crosser kørt sin sidste km.

Det var noget af en besked at få, skal jeg hilse og sige!

Foreløbig låner jeg et erstatningskøretøj, imens den meget lange sagsbehandling står på. Hvordan det kommer til at flaske sig med evt. egenbetaling osv. kan ingen vide noget om endnu, så jeg skal undlade at fylde loggen med spekulationer desangående. Det kan tidsnok komme.

Foreløbig har jeg ikke haft større nedture over det. Og hvis alt andet slår fejl, så må jeg iværksætte den plan B, som jeg har haft klar i flere år. Men foreløbig ser vi tiden an.

I går cyklede jeg 12 km. Min energi er ved at vende tilbage, men jeg er ikke blevet hosten helt kvit.

Når jeg forhåbentlig snart bliver kørende igen, så skal jeg nok få pååååmp på mullerne igen.

Hvis jeg kommer til at drikke lidt her i weekenden, så er det tiltrængt. Den sidste uge har været hård, med alt det walking. Men jeg har nu klaret det godt.

Link to comment
Share on other sites

16 km i går.

Så det går da den rette vej.

Desværre var natten et helvede at komme igennem: Først mareridt, så søvnløshed fra kl. 2, efterfulgt af opkastning kl. 4. Nåede heldigvis at komme ud på badeværelset, og få fat i en pøs (et af de sproglige levn fra min maritime oprindelse er, at jeg kalder en spand for en pøs. :laugh: ). Opkastningerne skyldes sikkert rigelig mavesyre, kombineret med nervøsitet. jeg fandt derfor ingen grund til at holde mig hjemme fra arbejde.

I weekenden har jeg bl.a. curlet lidt med mine gene håndvægte. men damn, hvor jeg længes efter udstyret (og sekundært samværet med bros´ene) i Ny Helse! Håber snart at blive kørende igen. Savner det vildt. Men må jo se at holde fanen højt.

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes, omend med hiv & sving, at cykle 17 km i dag. Godt, at jeg kom i gang i god tid.

Sidste nat sov jeg som en sten. Ville have set Station 2, men gik ud som et lys, og snorkede igennem til kl. 2, hvor jeg lige var en tur på retiraderne, inden jeg returnerede til det skønne Drømmeland.

Energien er endnu ikke på toppen, men som det ses af cykel-distancerne, så går det den rette vej.

Et erstatningskøretøj har jeg også modtaget. Det er samme model, som jeg havde før, men der er noglæe enkelte detaljer, som jeg lige skal vænne mig til. Og det kan jeg naturligvis også. Men det tager jo tid at bryde de gamle vaner.

I morgen håber jeg på en forsigtig opstart med styrketræningen. Er du gal, hvor jeg længes efter det!

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg da, stille og roligt opstartet styrketræningen igen.

Tog nogle wristrolls, pecdeck, rope hammer curls, db curls, db skulderpres, nogle ikke alt for tunge leg extensions, samt naturligvis maveøvelser og triceps pushdowns.

Det gjorde godt at komme i gang igen. Det er bare SÅ kedeligt at være off (som BLACKICE siger).

Rart var det da også at få hilst på nogle af gutterne igen.

I dag håber jeg at kunne cykle en mellemlang etape. Hvor doms-prægede, mine ben er, kan jeg dårligt sige noget om, før jeg sidder på cyklen.

Og så skal jeg sørge for at få varm mad i aften. I min sygdomsperiode har jeg holdt den kørende på brød og pålæg, og det kan jeg ikke blive ved med, hvor jeg skal have alle mine kræfter igen.

Link to comment
Share on other sites

Hehe!

Ja, de sjoveste posts er jo tit dem, der opstår spontant.

Anygay, så kan kondicyklen i dag fejre 2500 km´s jubilæum (siden 22/1-2011). Denne milepæl blev passeret med en etape på 18 km. 27,2 km/t i snit.

Det ser da ud til, at jeg er ved at genvinde min energi.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Super fin træning i dag, men bevar mig, hvor er jeg træt!

Rope hammer curls var gode, og jeg var ikke under 60 kg.

Wristrolls var atter oppe på 35 kg, takket være brug af kalk.

Pecdeck lå stabilt på 60 kg. Patværket var jo lidt ømt efter sidste gang.

Det blev dog også til skulderpres, brystpres, samt en masse maveøvelser.

Har også fået tanket op med skyr og oksefars, så jeg kan få nogle gode prots i weekenden.

Det var vist godt det samme, at jeg ikke havde regnet med at skulle holde J-dag, for det kunne jeg ikke have holdt til. En enkelt dram til natmaden går nok an, men så tror jeg også, at lyset går ud.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tilbragt en betydelig del af dagen i kamp mod husstøvmiderne. Og man må da formode, at mine vedholdende angreb med Rodalon-bomber har decimeret fjendens tropper betydeligt. :laugh:

Men cykle skulle jeg jo også, og det fik jeg gjort: Jeg endte på 20 km, med 28,3 i snit (takket være nogle gode spurter).

Madmæssigt vil jeg synde lidt i aften: I fryseren havde jeg et lille stykke kogt, saltet flæsk, og det skal nydes, med rugbrød og dsennep, imens tempelridder Arn Magnusson rider over TV-skærmen.

Og en del log-læsere kan sikkert godt gætte, hvilken drik, der hører til saltet flæsk!

Link to comment
Share on other sites

Godt og langt styrke-pas i dag.

Især DB skulderpres, db curls, rope hammer curls og pecdeck kørte fint.

Benene kneb det måske en anelse med.

Nogle reverse wrist curls blev det også til, samt brystpres, maveøvelser og triceps pushdowns.

Jeg svedte i hvert fald som en gal.

I Storcenter Nord måtte jeg kæmpe hårdt med mig selv, for ikke at raide boden med franske hotdogs. Kunne nemt have hamret 3-4 dogs ned i skuffen. Men jeg holdt mig i skindet. Nu bliver det så skyr og rugbrødsmadder i stedet for.

Vi får se, hvad den kommende uge vil bringe. Arbejdsmæssigt frygter jeg det værste. Men i det mindste har jeg fri på onsdag, efter ordre.

Link to comment
Share on other sites

I går:

Langt, og rimeligt tungt, styrke-pas.

DB skulderpres kørte fint. Lavede også en del curls med en 10-kilos DB, samt naturligvis de uundværlige rope hammer curls. Det ville være rart, hvis jeg ikke længere behøvede gå under 65 kg. i rope hammer curls. Må prøve, om det går an i morgen.

Leg extensions: 85 kg i det tungeste sæt. Det var ikke noget problem.

Pecdeck: 3 sæt, á hhv. 60, 62,5 og 65 kg. Den sidste var tung, men god.

Wristrolls: et ukendt antal `ture´ (vel 6-8 stykker), med 35 kg. Med brug af kalk skulle det nok snart kunne lade sig gøre at øge lidt.

Maveøvelser og triceps pushdown blev naturligvis heller ikke forsømt.

En velkendt gym buddy var til stede, og vi fik en del snak om en del ikke log-egnede emner. :laugh: I dag holder jeg fri fra jobbet, pga. flytningen. Derfor cykler jeg lige om lidt.

Link to comment
Share on other sites

Bevar mig vel!

Hele 26 km, endte jeg på i dag.

Snittet var 28,2 km/t. Det er vist ganske udmærket. Men det var da godt nok en tur, der trak tænder ud.

Nu har jeg fået et bad, og skal snart have et måltid mad.

I morgen er jeg også nødt til at holde fri, idet de bavianer og ferskvandspirater ikke har fået flyttet mine kontor-ting endnu. Det er lidt irriterende, men så må jeg bare tage endnu en arbejdsfri dag.

Så går det nok sådan, at jeg træner tidligt i morgen, og spiser frokost i Storcenter Nord. :4mewantfood:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går: 18 km cyklads. Var lidt tung i stængerne, men det gik.

I dag: Alm. godt styrkepas. Jeg kan mærke, at jeg bliver stærkere i curls, både db og cable.

En masse wristrolls fik jeg også lavet.

Benene kørte ligeledes fint, og jeg havde 90 kg på i det tungeste sæt i leg extensions.

Madmæssigt har jeg holdt den gående med en protbar, skyr og et par bananer siden i morges. Det holder ikke helt. Må se at få mig noget aftensmad.

I morgen skal der gerne cykles mindst 18 km.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg ikke har andet at lave, må jeg se at få vasket gulv.

Vil godt nok håbe, at der snart kommer mere ordnede forhold på jobbet. Jeg frygter, at der går længe, før mit nye kontor bliver til at bruge. Jeg tager ned og snakker med min boss i morgen, men hvis jeg ikke tager meget fejl, bliver jeg hurtigt sendt hjem igen.

Det er godt nok ikke videre motiverende, når man nu ellers gerne vil lave noget.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer jo at stræbe efter 40 km, fordelt på to etaper, i løbet af en nogenlunde god weekend. Det ville jo så altså sige, at jeg skulle hive 22 km hjem i går.

Heldigvis fik jeg startet op, inden klokken blev for mange, og det resulteredse i, at jeg nåede op på 26 km. Snittet var 27,9 km/t. Det hjalp lidt, at den lokale radiostation spillede `Star of Bakersfield´ (Ivan Johnsens hyldest til Buck Owens). Den findes desværre ikke på Dig-Røret. Ellers havde jeg forlængst linket til den her i loggen. Ivan Johnsen er en gudsbenådet musiker, som jeg har haft mange gode oplevelser med i country-kredse.

Det mærkes tydeligt, at der brændes en del kcal af. Jeg bliver stærkere i en del øvelser (bl.a. curls), men jeg bliver ikke vildt meget større. Men det er imo også federe at være stærk, end at være vildt stor. Det er også én af grundene til, at jeg godt kan lide en strongman som Dennis Rogers. Han er vildt stærk, men vejer jo ikke meget mere end 2/3 af, hvad den typiske WSM strongman vejer. Ca. 100 kg er jo ikke vildt meget for en grandmaster strongman. 140-150 er jo slet ikke uhørt i WSM-regi.

Men med mit handicap vil det også være en fordel, hvis vægten ikke når alt for højt op.

I dag skal jeg træne, og til aften skal jeg have gode skinkeschnitzler. Lidt skyr og skummetmælk ryger der nok også ned. Prots skal der til.

Nå, men nu skal jeg snart ned og bøvle med mit nye kontor. Skal først møde kl. 9, idet jeg skal have en snak med min boss, så vi kan blive enige om, hvordan vi skal få styr på hele den abe-jungle. Forventer ikke at skulle være der mange timer i dag. Men nu får vi se.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes at cykle 21 km i dag.

De sidste 3-4 km var hårde, men jeg gav mig ikke en tomme.

Jeg startede i øvrigt denne dag med en portion skyr. Er blevet en stor fan af denne lidt sære substans.

I går fik jeg gennemført et langt styrke-pas. Verner gav mig som sædvanlig en gevaldig reprimande, men fik også lært mig et par nye ting om træning. Så det var godt nok.

På jobbet skete der det, at lige, da jeg mødte op, kom også to håndværkere, medbringende en Hilti-hammer, hvormed de skulle lave 200 huller i væggene på mit kontor. Så det var udelukket, at jeg kunne være der samtidig. I morgen skulle der dæleme gerne blive mulighed for at lave noget. Man er der jo trods alt for at arbejde.

Link to comment
Share on other sites

I går blev det naturligvis til et styrke-pas.

Var ved at prøve at rulle wristrolleren den modsatte vej af, hvad jeg er vant til. DAMN, det var hårdere, end man lige skulle tro! 15 kg var alt tilstrækkeligt, når der skulle rulles den modsatte vej. Men jeg skal nok få det lært!

Men så lærte jeg da det.

DB curls går godt. Det er blevet nemmere for mig at køre den skiftevis med højre og venstre arm. Det er sådan noget med koordinering, som jeg til tider kan have lidt svært ved. Desværre blev mine rope hammer curls lidt begrænsede, pga. trængsel ved kabeltårnet.

I dag skal jeg til fys, og har sikkert ikke energi til andet bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes alligevel at få cyklet 16 km i går. 28,0 km/t i snit.

Man er jo heldigvis ikke helt tabt bag af en stålhest.

Og hvor er det dog skønt, at der ikke er udsigt til sne! Sne-fansene har så sandligt været rigeligt tilgodeset det sidste par år! Samtidig har det givet en masse bøvl for mange mennesker, og kostet statskassen (der er hårdt nok belastet i forvejen) ganske dyrt.

Sneen kommer jo nok, men jeg glæder mig over hver dag, vi er fri for den! I år undværer jeg gerne en hvid jul.

I dag skal der igen trænes, og jeg skal igen prøve at køre wristrolleren den `modsatte´vej. det er svært, men det skal gå!

Link to comment
Share on other sites

I alt 41 km cykling i weekenden (to etaper á hhv. 21 og 20 km).

I aftes var jeg oppe på imponerende 29,1 km/t i snit, på en 20 km´s etape. Det skyldtes desværre, at jeg var noget hidsig. Har været noget humørsvingende på det sidste, bl.a. arbejds-relateret bøvl. Men hellere, at det går ud over stålhesten end over familie og andre.

I dag: Styrke-pas.

Skulle der komme en log-pause, så behøver det ikke give anledning til de store spekulationer.

Link to comment
Share on other sites

18 km cyklads i går, trods en del arbejds-bøvl.

Jeg syntes, jeg var nødt til at holde det kørende, og det gjorde jeg så.

I dag skal der løftes jern. Det kan ses på biceps, at jeg er begyndt at køre DB curls. Kunne sikkert også godt køre BB curls, hvis vægten blev tilpasset korrekt (hvilket den jo altid skal).

Vægtmæssigt (altså min egen kropsvægt, og ikke den vægt, jeg løfter) har jeg tabt mig på det seneste. Synes ellers, at jeg æder meget.

Nå, men der er jo ingen skade sket.

Link to comment
Share on other sites

God træning i går.

Wrist rolls gik fint, omend mine næver blev noget mishandlede af det. Har aldrig haft så meget hård hud i hænderne, som efter at jeg begyndte med den øvelse.

DB skulderpres, DB curls, DB reverse wrist curls, samt rope hammer curls. Kan dog efterhånden bedre lide DB curls end rope curls. Det ender nok med, at jeg begynder med DB hammer curls, og dropper rope hammer curls. Så var man også fri for trængslen ved kabeltårnene, der tit er optaget.

Maveøvelser, pecdeck og leg extensions var, som de plejer at være.

Ved ikke helt, hvad det bliver til i dag. Cykling er vel det mest sandsynlige. Så må vi se, om jeg kommer til træning i weekenden. Hvis det varslede uvejr bliver slemt, er det ikke sikkert, at jeg gider drøne rundt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share