Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Jeg besluttede, at dagen i dag skulle være cykelfri. Det var ganske enkelt nødvendigt, for at mine ben og mine skuldre kunne komme sig efter dagens behandling. Håndvægte, grippers og elastik fik jeg dog kørt nogle gode sæt med.

I morgen er der atter en dag, og så cykler Oksen igen. :4thumbup: . Jeg KAN jo trods alt heller ikke ligge og jagte en ny PR hver uge, hvis jeg så må betale den pris, at mine muskler bliver ømme og stramme. Og hvis jeg kan nå op i omegnen af de 140 km i denne uge (og det skulle jeg nok kunne), er det heller ikke nogen dårlig total.

Link to comment
Share on other sites

I dag skal jeg love for, at der blev taget revanche for gårsdagens cykelpause: Hele 25 km, fik jeg cyklet. :4thumbup:

Nååå, ja, jeg har forresten også nået mit erklærede mål: at cykle lige så langt, som fra Århus til Gibraltar (3289 km, i følge AutoRoute). Det mål nåede jeg allerede i forgårs. Jeg glemte bare at skrive det.

Det var rart, at jeg kom så tidligt i gang med at cykle i dag. Det er rart, at der er dagslys, og så blev jeg også færdig, inden aftensmaden, og kan nyde aftenen med god samvittighed. Dog fyrer jeg nok liiige et par sæt af med håndvægtene.

Link to comment
Share on other sites

22 km, fik jeg banket aw i dag. Det var udmærket. Dermed kommer ugens total op på 148 km. Det er ikke så galt, når man tager i betragtning, at jeg holdt fri i forgårs.

Nu smutter jeg lige en tur ned i byen. I aften kommer der trods alt næppe, sådan en bunke sne, som der gjorde, sidst jeg var ude på en aftentur.

Når jeg kommer hjem, skal jeg kokse ud, og drikke et par pilz.

Vi zez!

Link to comment
Share on other sites

I dag og i morgen cykler jeg ikke. I stedet laver jeg så lidt træning med håndvægte, grippers og elastik.

I går havde jeg en stille & rolig tur ned i byen. Ikke noget ballade. Jeg tager nok også en lille tur i aften. Jeg fik da også samlet en god posefuld flasker i går. Ærgerligt, at jeg ikke begyndte med at føre regnskab, dengang jeg begyndte at samle flasker. Flaskerne har mindst betalt halvparten af det TH ur, som jeg forventer at købe. Og selv om der er blevet købt daglivarer for de penge, så er de samme penge jo sparet et andet sted. Og så er der jo også gået sport i det.

Søndag forventer jeg at gå i gang med at cykle igen.

God søndag til MOLboerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan garantere for, at de nye grippers har fået tæsk i dag. De føles allerede meget lettere, men det er naturligvis fordi jeg er blevet stærkere. Og det er jo det, der er meningen med det hele.

I morgen er det cykel-tid igen.

Nu skal jeg have lidt mad, og så et bad (orv, det rimede endda)! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige inde og kukkulure :blink: i Scandinavian Center i dag, da jeg var dernede i andet ærinde. I er da rimeligt godt forsynet med maskiner, må man sige. Og så er det lyse og venlige lokaler. Helt klart et sted, jeg ville overveje, hvis jeg havde brug for et center (det har jeg så ikke, lige pt, da jeg ikke kan holde til mere træning, end jeg allerede får).

Ja, du får da virkelig trænet igennem. Du må jo være i topform nu Okse :4thumbup: (Og så alligevel er der liiiiige plads til en PR eller to i benerne :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Du er altid så flink til at rose mig, MH. :blush:

Ved ikke, om jeg er i topform, men jeg er noget bedre stillet, rent fysisk, end før jeg begyndte at cykle. Og at jeg skulle komme til at cykle så meget, ville ingen have troet.

Jeg var nede hos skattevæsenet, for at skaffe de sidste f....ing papirer til det aktiverings-halløj, og det viste sig, at Equinox lå tæt på, så jeg kiggede lige indenfor.

Nu skal jeg have lidt mad :4mewantfood: . Er blevet sulten som en bamsebjørn af at drøne sådan rundt. Og bagefter er det snart cykeltid.

Link to comment
Share on other sites

Kommer der ikke snart nogle nye Okse historier? :w00t:

Tjaaa, normalt sker der jo mest på gader og stræder i den varme årstid. Derfor ikke så mange historier for tiden.

I dag, da jeg var til spansk, ringede lærerens mobil. Det var åbenbart hendes datter. Vores lærer skulle jo passe sit job, og kunne ikke snakke ret meget i mobil, så hun lagde hurtigt på.

Nogle minutter senere ringer mobilen igen. Carmen, vores lærer, tager den, og tænder totalt af, på en meget spansk facon :4ranting: : Naarj, naarjj! Jeg schkal undervise! Jeg KAN igge! No puedo! COMPRENDES???

Men pigen hylede og skreg, så vi kunne høre det i hele lokalet. Så Carmen måtte gå udenfor og tale hende til ro.

Bagefter fik vi at vide, at det drejede sig om følgende: I opgangen, hvor Carmen og hendes ca. 12-årige datter bor, er der flyttet en sindsforvirret dame ind, og hun lavede åbenbart sådan en ballade, at pigen ikke turde være alene hjemme. Så det blev til, at pigen skulle gå et sted hen, hvor hendes mor så ville møde hende efter timen.

Trist, at der findes sådanne ulykkelige skæbner, og synd for pigen, at hun blev bange. Men det VAR nu underholdende at se det spanske temperament komme i kog! :laugh:

Cyyyyykeltid!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

21 kilometers fremragende cykling. Måske var jeg lige i stand til at give den endnu en tand, rent tempo-mæssigt, fordi jeg vidste, at der ikke var vildt meget tid at give af. Fint gik det i hvert fald.

Hurtig vask under armene, frisk Aqua-fitness deo på, og så afsted til fys. De var imidlertid ikke klar over, at jeg havde en tid i dag. Men da jeg heldigvis havde kortet, måtte de gå til biddet.

I øvrigt gik det overraskende nemt med udspændingerne i dag, måske fordi cyklingen havde løsnet mine muskler op, eller whatever.

Nå, men nu skal jeg snart til at lave mad. I aften vil jeg prøve at bruge håndvægtene lidt. Det skal jo også holdes ved lige.

Link to comment
Share on other sites

Hele 25 km kunne det blive til i dag! Aldeles glimrende :4thumbup:

Dermed har jeg cyklet 89 km på 4 dage. Det er et snit på 22,25 km. Det kan simpelthen ikk være bedre. Hvis jeg kan holde den fine tendens, bliver det en rigtig god uge. Jeg ved bedre end at love PR allerede, men jeg vil tro, at jeg kommer over de 150.

Håndvægtene fik jeg også kørt et par sæt med. Jeg tror snart, jeg smider et pund mere på i hver side. Det sker der næppe noget ved.

Ellers har jeg ikke lavet så meget i dag. Været online en del af tiden, læst lidt, og været ude at handle. Jeg vandt 40 kr på et skrabelod, så jeg kunne både holde de penge hjemme, som jeg havde givet for loddet, og derefter købe en capuccino. Så jeg var såmænd godt tilfreds.

I morgen skal jeg gøre rent, og have booket noget vasketid. Og så bliver det nok læsning og cykling, indtil jeg skal ud på min aftentur. Jeg skal jo se, om jeg kan opleve noget, der er værd at fortælle Okse-historier om! :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Jeg sidder lige og tænker. I dag skulle jeg gerne nå de 109-110 km i foreløbig total. Det vil ikke være så dårligt. men stadig skal der rykkes hårdt, hvis jeg skal ende op inden for en 5-10 km margin af min sidste PR.

Jeg tror, jeg vil sætte mig det mål, at komme til at ligge inden for 10 km af min sidste PR. Så har det været en god uge. Og bliver det til mere, er det jo kun dejligt.

Nu smutter jeg lige ned i kælderen og booker noget vasketid, og så gør jeg lidt rent. Derefter lidt læsning, og så cykling, inden jeg drøner ned i byen i aften.

Link to comment
Share on other sites

Jubiiiii! 26 fårking kilometer! :clap: Det har jeg kun gjort én gang før, og det var i sommers, lige efter, at jeg var flyttet ind i lejligheden .

Nu drøner jeg en lille tur downtown, og kigger, om der er noget at opleve, og når jeg kommer hjem, skal jeg have et stykke mad og en :beer:

I morgen skal jeg vaske tøj, og så skal jeg nok ned i Storcenter Nord, for der er noget med, at Mikkel Kessler kommer ned og laver et eller andet show. Sådan med :4boxing: osv.

Foreløbig har jeg cyklet 115 km, fordelt på 5 dage.

God fredag aften til MOLboerne. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Og hvor mange km på hvor mange dage skal der til før endnu en PR er i hus? :devil::w00t:

Tjaaa, det er, indtil videre, min hemmelighed. Men det bliver close race. I går nåede jeg liiige, med hiv og sving, at cykle 20 km. Jeg var liiige ved at komme for sent i gang, så jeg cyklede som om det gjaldt mere end blot mit eget liv, for at nå mest muligt, inden jeg kørte ned i byen.

Der blev imidlertid ikke noget af det show med Mikkel Kessler. Han var blevet syg, så det var lidt noget øv.

I dag lover de jo sne. Så vi må se, hvad der sker. I hvert fald er det godt, at der kommer Kill Bill 2 i aften. Jeg har den ganske vist på dvd, men jeg vil nu alligevel se den i flimmeren. Jeg skal bare lige nå at træne først.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm. Endnu ingen sne. Men det behøver ikke skynde sig for min skyld.

Nu vasker jeg lige op, og så cykler jeg, så det er slut, inden der kommer Kill Bill. Og skulle der gå lidt længere tid, så smider jeg den bare på DVD´en i stedet for.

I nat drømte jeg, at jeg lukkede en vildt stor, COC-agtig gripper. Det var en fed drøm at have. I hvert fald er jeg blevet meget stærkere i hænder og underarm, og der er vel håb om, at jeg, en dag, kan komme til at lege med virkelig seriøse grippers.

Vi ses!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share