Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Tak igen, MH. Dine beskeder varmer altid.

I dag er jeg i gang med at gøre lidt rent. Vaske-tid kunne jeg desværre ikke få inden i morgen.

Nu skal jeg også lige have lavet lidt spansk, så det er klart til i eftermiddag. Jeg tror nok, jeg har regnet sammenhængen ud i den episode med den ældre dame, der gik sin vej: Jeg tror, ganske enkelt, at det skyldtes, at læreren spurgte, om hun havde drukket :beer: :4drunk: . Det er ikke utænkeligt, at et sådant spørgsmål vil ramme en ældre dame hårdt, uanset om hun rent faktisk drikker eller ej (hvad jeg nu ikke tror, hun gør).

Hvis jeg var i byen sammen med nogle andre freaks, eller vi sad hjemme hos én og hørte musik, eller whatever, så kunne jeg godt sige: `Du har vist fået for mange morgen-snapse´, eller `Hallo, mand! Har du røget en stråhat eller hva´?´, uden at nogen tog sig det nær. Men at sige det i en undervisnings-situation, og til en ældre dame, der har svært ved at følge med, det er nok udtryk for en vis taktløshed.

Nå, vi må se, om damen dukker op til timerne i dag. Jeg håber det, men jeg har min tvivl.

Seeee u!

Link to comment
Share on other sites

Pyyyyh!

Så blev der lige dyrket lidt crosstrainer. Det gik faktisk helt udmærket. De bedste af det hele var, at Peter fys sagde, at han kunne se, at jeg ikke havde meget fedt på kroppen længere. Gud bevares, hvor jeg nød at høre de ord! :4thumbup:

Èn af de personer, der var værst til at mobbe mig, da jeg var mest kraftigt, har i øvrigt selv lagt sig en mave til nu. Og jeg må tilstå, at så er hævnen temmelig sød.

Nu må jeg se at få brugt håndvægtene noget i dag, og i morgen skal der cykles igen.

God weeeeeekend til alle. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu banker jeg lige en smule cyklads aw, og så skal jeg have en stegt spætte (som den kære danfanatiker plejer at sige) til aftensmad. Der er dog ikke tale om sådan en spætte, der flyver rundt og hakker i træerne, men om en af de flade, rødprikkede nogen ude fra haw´et.

Der kommer en kort update, når jeg har fået cyklet.

Link to comment
Share on other sites

21 kilometers cykling igen i går, plus et par sæt med håndvægtene. Desværre har jeg fået en lille forstrækning oppe i lænden. jeg tror, det skyldes at forkert trin, da jeg skulle træde op over trinnet ude fra altanen. I hvert fald kan jeg slet ikke mærke det, når jeg cykler, så det er næppe kommet pga. cyklingen.

Nå, men jeg strækker lidt ud, og bruger varmepuden i dag, og så må Peter fys lige give det en omgang i morgen, når jeg kommer derned.

Der bliver ikke noget spansk i dag. Det nordiske klima har åbenbart lænket vores lærer til sengen. Det er lidt træls, for så skal vi have den manglende lektion en anden gang. Nå, men jeg fortsætter fremad i bogen. Ingen skal tro, at jeg har tænkt mig at komme mere bagud end højest nødvendigt.

I morgen kommer mine forældre. jeg behøver heldigvis ikke forjage mig med oprydning osv., for jeg fik givet det hele en overhaling i weekenden.

Nu må vi se, hvad det kan blive til af træning i dag.

Og tak til miss female. Altid rart med nye besøgende i loggen. :smile:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Du må liiiige hive ham slangetæmmeren med til noget motion (og så naturligvis selv give den en gevaldig spand kul).

Jeg mener, Kbh´s Brandvæsen anbefaler ca. en times cardio-træning dagligt (det forudsættes, at dem, der vil være brandmænd, er i nogenlunde form i forvejen). Og de jyske brandmænd skulle dæleme nødig være ringere end dem på øen!

Jeg hepper på jer :cheer::cheer::cheer:

I totally agree, det kan han sg ikke ha' på sig :laugh:

Nu må vi se, hvad det kan blive til af træning i dag.

En 15-20 km på stålhesten? :superman:

Link to comment
Share on other sites

I totally agree, det kan han sg ikke ha' på sig :laugh:

En 15-20 km på stålhesten? :superman:

20 km, helt nøjagtigt.

I morgen kommer mine forældre, men først skal jeg ned til Peter fys og have lidt massage. Vi skal gerne have ordnet de der spændinger i min lænd. Det er ikke noget at være specielt nervøs for (og jeg mærker det slet ikke, når jeg træner), men det må bare ikke få lejlighed til at bide sig fast.

Jeg ved ikke, hvad det bliver til af træning i morgen. Måske en kort etape efter at de gamle er draget vestpå igen. 12-15 kilometer tæller jo også med.

Nu skal jeg snart se `The Red Dragon´.

Nat nat!

Link to comment
Share on other sites

Pyyyyh, der er gang i sagerne og sang i gaderne! (arj, måske ikke helt så meget sang i gaderne, men det kommer nok).

I går cyklede jeg 20 km, efter at mine forældre var taget hjem. Ellers gik det helt fint i går, og vi var blandt andet ude og se på en cykelbluse, som jeg skal have i julegave. Den, vi fik købt, var imidlertid så stram, at den var ved at sprænges, bare jeg flexede mine gunz en smule. Det er ikke sådan, at jeg er nogen Greg Valentino, men den der bluse var virkelig ved at skære sig ind i mine gunz. Så den måtte vi have byttet.

I dag tog jeg til spansk, blot for at konstatere, at Carmen, vores underviser, stadig var syg. Det var jo noget skidt. Men jeg tog hjem igen, og cyklede 20 km igen i dag.

Nå, ja, og så nåede jeg liige et par sæt med håndvægtene. Så nu er jeg godt træt. I morgen er der fys kl. 9,30. Det bliver nok ikke crosstrainer. Men alm. fys er også godt nok.

Natter

Link to comment
Share on other sites

Med hiv og sving fik jeg cyklet 21 km i dag. Det var jo glimrende.

Nu er jeg lige straks klar til at drøne en lille aftentur. Lad os så se, hvad det bliver til i morgen.

Ellers er der ikke meget at fortælle. Det har ikke været nogen dårlig dag, men heller ikke en særligt begivenhedsrig én.

Link to comment
Share on other sites

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :4thumbup: :bigsmile:

Så har vi en PR!

:superman::superman::bowdown::beerchug::pumpin::firebounce::firebounce: :4dog: :cheer::cheer: :4band: :headphonedance::icecream:

Og til sidst en masse :clap::clap::clap:

Dagens distance blev på 20 km. Det giver en samlet total, fra og med lørdag til og med lørdag, på 163 km! Det er 5 km mere end den `gamle´ rekord!

Jubiiiii, det var dog herligt.

Nu holder jeg, som vanligt, to dages cykelpause. Hvis jeg skal nå at smage årets julebryg, inden jeg skal hjem til de gamle, kan det godt være, at det skal være i forbindelse med morgendagens irske jamsession på Tir Na Nog.

Nu må vi se, hvad det ender med. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er der galt med smileyerne her??

Nå, never mind.

I dag cyklede Oksen 21 km. Der var et par udmærkede hviledage, jeg havde, og der blev også lige tid til at få smagt julebryggen.

Men når man har sagt to hviledage, så er det ikke mere end to!

Nu har vores spansk-lærer dæleme fundet på, at vi skal i gang allerede den 2/1, fordi vi har to gange til gode. Det bliver nu uden Oksen. Jeg vil ikke forlange af mine forældre, at de skal køre mig hjem så hurtigt efter nytår. Det er trods alt ikke ret mange gange om året, jeg er hjemme hos mine forældre.

Så blev jeg ringet op i går, af en dame, der sagde, at jeg kunne komme til et møde på mandag, nede i Vejlby-Risskov Hallen, hvis jeg evt. ville have et job. Jeg synes nu, det foretagende lugter lidt af pyramidespil eller lign., så jeg tror ikke, jeg tager derned. Nu kan det godt være, at de regner med, at jeg kommer derned, men det er der så ikke noget at gøre ved. Jeg plejer ikke at bryde mit ord, og jeg ville melde afbud, hvis jeg kunne, men de var ikke villige til at give mig deres nummer. Jeg har nemlig tjekket firmaet igennem nogle af mine forbindelser. Så jeg bliver liiiige syg på mandag. Hihi!

Nå, fuck de kanutter.

I dag åbnede Custom House på den københavnske havnefront. Hvis nogen af jer kommer der forbi, kan I tænke på, at det var Oksen, der oversatte mange af de dokumenter, de bruger der.

Nu skal jeg snart se Jul i Verdensrummet, og så skal jeg have en lur.

Link to comment
Share on other sites

Baaack!

Tjuhej, hvor det har gået i dag. Først fys-behandling i formiddags, så et par gode sæt med håndvægtene, og så hele 22 km cykling her til aften :clap:

I morgen skal jeg have vasket tøj, og så skal jeg til spansk. Med lidt held får jeg også banket en god del træning aw i morgen. Jeg kan også se, at mine gunz (ikke dem i våbenskaw´et) er blevet en smule mere fremtrædende. Bevares, jeg vil da ikke påstå, at der er dømt Greg Valentino (og det skal man nok heller ikke ønske sig), men det går den rette vej, uden tvivl .

Det eneste, jeg ikke har orket i dag, er at vaske op. Men opvasken render jo nok heller ingen steder i løbet af natten.

Nu tager jeg lige lidt mad, og en light :cola: og glor lidt fjerner. :bigsmile:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Føj for et vejr! :annoyed: Jeg må tilstå, at jeg havde temmelig ondt i pjækketarmen, inden jeg skulle til spansk. Men afsted kom jeg da. Det var nu en meget svær lektion i dag, men det gik da.

20 kilometers god cykling og lidt håndvægte blev det da også til. I morgen står den så på crosstrainer nede hos Peter fys. Damn, jeg kommer til at savne den gut, når han nu snart begynder på sit nye arbejde. Men sådan er det jo.

Efter en dag med tøjvask, to opvaske, en hård spansk-lektion og en del træning, er min energi-måler ved at nærme sig lavpunktet.

Til næste weekend drager jeg så hjem til de gamle for at holde jul :Mrs_Claus::nissetunge: . Men jeg tager håndvægte med, og mine forældre har da også en kondicykel, skønt den ikke står mål med min egen Kettler Stratus. Så lidt træning skal det nok blive til.

Men vi ses nok i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Så fik vi lige en vældig omgang crosstrainer, og så snupper jeg et par gode sæt med håndvægtene, og så må det være nok træning for i dag. Cyklingen er nødt til at hvile. Jeg kan mærke, at jeg har været liiige ved at syre til, og hvis det sker for mig, kan det sidste blive værre end det første.

Så der må en hviledag til, selv om det ikke huer mig. Nå, men i morgen er Oksen tilbage i sadlen.

Nu skal jeg have lidt mad. Har desværre spist og drukket alt for lidt i dag. Og så skal jeg læse lidt i en roman, jeg har lånt.

Jeg vender tilbage i aften, hvis jeg oplever noget vildt nede i byen.

Link to comment
Share on other sites

I dag gik det løs igen med cyklingen.

Det var tydeligt, at gårsdagens pause havde gavnet, og benern´ var dejligt lette. Det blev til 21 kilometer, og forbrændingen var lidt højere end sædvanligt ( det er omtrent det eneste, man kan bruge kcal-måleren på en cykel til. Tallet er måske ikke reelt i forhold til det , man forbrænder, man man kan se fra gang til gang, om man laver mere eller mindre end sædvanligt.

I aften var jeg så en lille tur nede i byen.

På Åboulevarden var der gang i gaden: To mænd, som havde været på vej ind på en bar, var blevet godt sure :4ranting: :4ranting: . Fløjlshandskerne var smidt, og boksehandskerne fundet frem :4boxing:

Den mest aggressive var en midaldrende mand, lidt feee´, men uden tvivl rimeligt stærk. Han fór frem mod modstanderen, en yngre, lidt tynd fyr. Et par friske unge gutter kastede sig heldigvis ind i kampen, og holdt kamphanerne adskilt, indtil nogen fik tilkaldt strissen, som ankom med hele to patruljer, og ryddede gaden.

Nu skal jeg lige glo lidt fjerner inden sengetid.

Zez! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

I dag gik det løs igen med cyklingen.

Det var tydeligt, at gårsdagens pause havde gavnet, og benern´ var dejligt lette. Det blev til 21 kilometer, og forbrændingen var lidt højere end sædvanligt ( det er omtrent det eneste, man kan bruge kcal-måleren på en cykel til. Tallet er måske ikke reelt i forhold til det , man forbrænder, man man kan se fra gang til gang, om man laver mere eller mindre end sædvanligt.

I aften var jeg så en lille tur nede i byen.

På Åboulevarden var der gang i gaden: To mænd, som havde været på vej ind på en bar, var blevet godt sure :4ranting: :4ranting: . Fløjlshandskerne var smidt, og boksehandskerne fundet frem :4boxing:

Den mest aggressive var en midaldrende mand, lidt feee´, men uden tvivl rimeligt stærk. Han fór frem mod modstanderen, en yngre, lidt tynd fyr. Et par friske unge gutter kastede sig heldigvis ind i kampen, og holdt kamphanerne adskilt, indtil nogen fik tilkaldt strissen, som ankom med hele to patruljer, og ryddede gaden.

Nu skal jeg lige glo lidt fjerner inden sengetid.

Zez! :nissegrin:

Altid rart at følge med i din 'julekalender'- Du oplever altid så mange spændende ting martin :nissegrin: Rigtig dejlig søndag til dig

:Mrs_Claus: J

Link to comment
Share on other sites

Altid rart at følge med i din 'julekalender'- Du oplever altid så mange spændende ting martin :nissegrin: Rigtig dejlig søndag til dig

:Mrs_Claus: J

Tak skal du have, Danf. Også god søndag til dig. Det er altid rart, når du lægger hilsner her i loggen. Ja, jeg oplever en del. Og det er egentlig rart, selv om adrenalinen nogen gange kommer lidt op. Jeg skal også indrømme, at jeg har lidt et had/kærlighedsforhold til de miljøer, hvor der sker nogle lidt syrede ting. Heldigvis kan jeg sige, at jeg aldrig hverken har set de virkelig alvorlige ting, eller selv er kommet til skade. En af måderne at bearbejde hændelserne på, er ved at skrive om dem her i loggen, og det gør jeg så, i de fleste tilfælde, på en humoristisk måde.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte lige at skrive, at jeg cyklede 20 km i går. I dag blev det til 18.

Jeg stoppede lidt før normalt, fordi jeg skulle være OBS på, om de der pyramidespils-nørder, eller hvad hulen de er, ringede og skældte mig ud, fordi jeg ikke mødte op til deres møde. Foreløbig har de da ikke ringet. men de kan nå det endnu. Nå, det går næppe helt galt.

Nå, nu må vi se, hvad der sker.

Om en uges tid er der dømt juleferie, dog med lidt cykling og håndvæge mv. :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share