Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Efter to hviledage er Oksen i gang igen. 20 kilometers sveddryppende cykling, med en rigtig god følelse i stængerne.

Ellers er det begrænset, hvad jeg har at fortælle. Jeg var en lille tur nede i byen i aftes. Der skete ikke så meget. Det vildeste var, at jeg liiige skulle til at drøne inden om en bil, som cruisede op ad Strøget, da jeg pludselig kom i tanke om noget: Hmmm, mørkeblå Mondeo, der cruiser stille og roligt afsted, der, hvor man ellers ikke må køre.... Jeg venter lige, til den har passeret.

Mine anelser blev bekræftet, da en gruppe knægte, der gik lidt længere fremme, spredtes til alle sider , under udråbet `civilstrømer´. Om de havde noget at frygte fra ordensmagtens side, ved jeg ikke. men det er da kun et fjols, der løber, bare han ser en mørkeblå Mondeo. Så er man da sikker på at påkalde sig opmærksomhed. :nonono:

Nu må jeg hellere få vasket op. Cykeltøjet er lige blevet vasket, så det er klart til en ny uges strabadser.

Link to comment
Share on other sites

Det er dælme sejt, Okse. Du spytter jo PR'erne ud af ærmerne.

Keep'em comin' :devil::devil::devil::superman::superman: :4thumbup:

Tak, MH. Altid rart, når du kigger indenfor i loggen.

I dag fik jeg igen cyklet 20 km. Det går fint med det. Først var jeg dog til fys. jeg skal desværre snart have en ny fys, da Peter skal til at starte en klinik op i Randers, sammen med én, han kender :cry3: : Jeg kommer til at savne den gamle slyngel. Men der er heldigvis andre af næsten samme kaliber nede på fys-klinikken.

I går fik jeg også trænet skulderen en del. Jeg mærker hverken smerter eller ustabilitet, men forebyggende træning skader bestemt ikke.

Jeg var tæt på at få en date i sidste uge, men takkede høfligt nej, da det kom frem, at tøzen var `allergisk´ overfor våben. En person med den indstilling kan jeg ikke date, og langt mindre komme fast sammen med. Jeg skal ikke igen stemples som militaristisk wacko. Den galej har jeg, som log-læserne måske husker, været på én gang for meget.

Nå, `går det ikke, så går det nok alligevel´, som Teddy Edelmann synger. Han er i øvrigt en helt ok gut. Jeg har, ganske kort, hilst på ham et par gange i western-miljøet.

I morgen skal jeg ikke til spansk. Det er aflyst, da vores lærer skal et eller andet.

Der er gået lidt kludder i mine spisetider, så nu snupper jeg et stykke franskbrød og en kande kaffe. Hvis min nattesøvn så må udskydes lidt, gør det ikke så meget, for jeg vil gerne læse lidt i en ny bog, som jeg har hentet på statsbib.

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det dæleme til hele 21 km. Glimrende!

Det er vel for tidligt at varsle en ny PR, men jeg vil gætte på, at vi ender omkring 140-145 km, idet den foreløbige total er på 117 km.

Nu smutter jeg lige en tur downtown, og så skal jeg lige humle den lidt, når jeg kommer hjem. :beer: .

Link to comment
Share on other sites

Nå, så fik jeg lige købt en lille afskedsgave til Peter fys, som jo snart skal til at arbejde i Randers. Peter fys er ikke en fyr, som man bare giver en potteplante eller et æske After Eight. Men jeg købte `Night of the Living Dead´ på dvd (da han er meget vild med gamle gyserfilm), og så to Haribo-poser, som han kan dele med sine unger.

Nu skal der lige gøres lidt rent, og så må jeg have en lille cykeltur.

Link to comment
Share on other sites

I går cyklede jeg 16 km, og dermed er totalen oppe på 133 km, fra og med søndag. Når jeg nu lige har fået spist min hakkebøf, tager jeg en lille tur igen.

I aftes holdt det op med at regne lige ved 19.30, så jeg kunne godt køre en lille tur. Det var koldt, men ganske hyggeligt. Nede på Strøget stod en vildt lækker blondine :slut: og græd som pisket :cry3: . Du er da ikke blevet overfaldet?, spurgte jeg. Nææ, det var hun ikke. Det var bare hendes fyr, der var blevet sur, og var gået sin vej. Det var jo synd. Jeg ville sgu ellers gerne have trøstet hende :tongue: !

I eftermiddag var jeg igen ude på en lille tur. Denne gang oplevede jeg følgende: En flok arabiske drenge på 12-13 år, ingen af dem større end tobak for en skilling, stod og skændtes højlydt. Imens en af dem stod med front mod en mur, tog en anden tilløb, og langede ham et drabeligt spark :bruce: lige i ryggen, så ham ramte muren, og begyndt at :crybaby: . Heldigvis skete det bedste, der kunne ske: ovre fra sankt Knuds Torv kom en hårdtpumpet arabisk gut, virkelig grande mofu, rendende, fik fat i misdæderen, og skældte ham huden fuld :4ranting: . Halloooo, mand! Hvad helvede har du gang i? Hvis du skal slås, kan du kraftedeme slås med mig! , brølede han, og fik snart styr på gemytterne, og trøstet ham, der var blevet sparket.

De var da også totalt ondsindet og fejt at sparke i ryggen. og så på én af dem, han selv gik sammen med ! :nonono::nonono: .

Men cool stil af ham, der greb ind : :clap: .

Spiiiisetid!

Link to comment
Share on other sites

They said it was impossible, but I did it!!!!!

WEEEEEEE HAVE A PR! :superman::devil::laugh::bigsmile:

Ugens samlede total kom op på 153 km. Det er to km mere end den gamle PR!

:strat::firebounce: :4dog: :cheer::cheer: :4band: :headphonedance::icecream: :4drunk:

Jubiiiiiiii!

Nu er der et par cykel-frie dage forude. Men Oksen er snart tilbawz!

Det er dælme sejt, Okse. Du spytter jo PR'erne ud af ærmerne.

Keep'em comin' :devil::devil::devil::superman::superman: :4thumbup:

Ned I say more? :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Ned I say more? :bowdown:

Tak igen, MH! Det er bare så sødt, at selv en gammel, hårdhudet okse kan blive helt rørt.

Nu har jeg haft et par dage til at hvile benern´. I morgen går det igen løs med cykladsen.

I dag har jeg fået kørt et par glimrende sæt med håndvægtene.

Og så fik jeg at vide, at jeg nok snart kunne vente besøg af inspektøren fra boligforeningen, fordi der er indledt en klagesag, ikke mod mig, men mod min underbo. Der er åbenbart en person, som har følt sig generet af, at han, af og til, spiller saxofon.

Selv har jeg da hørt en smule muzak dernedefra, men har bestemt aldrig følt at det har været på et niveau, der var værd at påtale. Det vil jeg sige, hvis inspektøren spørger. Så er det muligt, at klageren bliver sur på mig, men så må han stille sig op i den efterhånden mange km lange kø af okse-hadere. Det kan jeg ikke tage mig af. Jeg har været uvenner med værre personer end ham.

Hvis nogen virkelig generer beboerne her i ejendommen, på en måde, så vi ikke allesammen kan være her under tålelige forhold, så kan enhver trygt stole på, at Oksen stiller på barrikaden, parat med råd og til dåd. Men skulle jeg bidrage til en klagesag mod en flink, midaldrende herre, fordi han, midt på eftermiddagen, trutter lidt på en sax? Njet, njet! :nonono::nonono::nonono:

Nå, det ordner sig vel.

Jeg kommer med en update i morgen, når jeg har cyklet.

Link to comment
Share on other sites

Så er Oksen flyvende igen!

20 kilometers udmærket cykling i dag.

I formiddags var jeg til fys, og jeg skal love for, at Peter fys gloede en ekstra gang :blink:, da han fik den afskedsgave, jeg havde købt. Det havde han ikke lige regnet med. Men glad blev han bestemt.

Jeg smutter igen, for der kommer snart les Miserables, og den vil jeg se.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gentog sucessen med de 20 kilometer. Håndvægtene fik jeg også brugt lidt. Så det er jo ok.

I morgen er der reception på den nye fys-klinik, og om aftenen bliver det jo nok til en lille tur downtown. men træning skal der nok også blive tid til. Ingen tvivl om det.

Til spansk går det ok. Jeg laver da fejl af og til, men det gør vi allesammen. Jeg skal nok komme efter det, så sandt mit (MOL)navn er Oksen!

Vi ses snart igen her i loggen!

Link to comment
Share on other sites

Receptionen på den nye klinik var fin nok. Der var `pølsehorner´ (som Oksen fra Hammel siger i Drengene fra Angora :laugh: ), små, trekantede butterdejs-dimser med laks i, frugt, chokolade og meget mere. Jeg fik smagt på lidt forskelligt, og skyllede det ned med en :beer: og en smule Squash (jeg var jo på scooter, så det måtte blive ved den ene bajer).

Hjemme igen snuppede jeg et par sæt med håndvægtene, og sprang derefter på stålhesten. Det gik overraskende fint, og jeg endte på 21 km. :smile:

Nu tager jeg lige en aftentur ned i byen, og så skal jeg vel hygge lidt, når jeg kommer hjem.

Vi ses! :bigsmile:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag havde jeg sat mig et foreløbigt mål på 18 km, men jeg endte på 21!

Det er bare feeedt! Desuden fik jeg kørt et par glimrende sæt med håndvægtene. Jeg tror snart, jeg kan sætte mere vægt på, så jeg løfter det samme som før min skulder-skade.

Nu er det snart tid til en lille aftentur downtown. I aftes var det nu lidt af en tam omgang, men det kan jo være, at det er federe i aften. Afsted vil jeg i hvert fald!

See u!

Link to comment
Share on other sites

Lige nu kan motivationen sateme ligge på et lille sted. men jeg skal & må! Hvis jeg kun kan cykle 15 km, så er 15 trods alt 15 gange federe end 1, og uendeligt meget federe end nul.

:w00t::w00t::w00t::w00t:

Nu må du sku stramme ballerne :4thumbup: vi er jo nogle der spændt venter på hvornår du slår din pr igen :superman: og så dur det ikke med alle de dårlige undskyldninger :wink: har læst en stor del af din log og synes du har gjort det rigtig godt og synes det er rigtig sejt gået :superman:

så op på jernhesten igen du :devil: MERE BELASTNING og godt vind herfra :smile:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

:w00t::w00t::w00t::w00t:

Nu må du sku stramme ballerne :4thumbup: vi er jo nogle der spændt venter på hvornår du slår din pr igen :superman: og så dur det ikke med alle de dårlige undskyldninger :wink: har læst en stor del af din log og synes du har gjort det rigtig godt og synes det er rigtig sejt gået :superman:

så op på jernhesten igen du :devil: MERE BELASTNING og godt vind herfra :smile:

Kenn

nemlig HØRT HØRT. Kunne ikke have sagt det bedre :smile:

Psssst følger stadig med :wink:

Link to comment
Share on other sites

Gudskelov kan jeg så glæde jer med, at det blev til 20 km i går. :smile: Det var faktisk ikke slemt, da jeg først fik begyndt.

Til gengæld faldt jeg så for fristelsen til at drikke en pilz før sengetid. Men i det mindste kan jeg sige, at jeg ikke længere er den `binge drinker´, som jeg nok var tidligere.

Nu snupper jeg lige lidt håndvægttræning, og så skal jeg have hentet en bog på statsbib, og derefter skal jeg til spansk.

Men cykling skal der nok blive tid til i dag også. No worries!

Link to comment
Share on other sites

:w00t::w00t::w00t::w00t:

Nu må du sku stramme ballerne :4thumbup: vi er jo nogle der spændt venter på hvornår du slår din pr igen :superman: og så dur det ikke med alle de dårlige undskyldninger :wink: har læst en stor del af din log og synes du har gjort det rigtig godt og synes det er rigtig sejt gået :superman:

så op på jernhesten igen du :devil: MERE BELASTNING og godt vind herfra :smile:

Kenn

Tak skal du have, britone. Det er rart med noget anerkendelse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik, med hiv & sving, cyklet 19 km i dag. Det kan der næppe klages på.

Desuden var jeg nede på Statsbib, hvor jeg afleverede en bog, og lånte en anden. Hvis jeg skal igennem alle de bøger, jeg har på `kunne være interessant at læse´-listen, løber jeg ikke tør for bøger det første par år. Jeg har også et par bøger på ønskesedlen til jul, men det er mest militærhistoriske værker. Skønlitterære bøger kan jeg altid låne på Statsbib.

Spansk-holdet er undergået en skræmmende forandring: Der er kun cirka halvdelen tilbage af dem, der startede, og i dag styrtede en ældre dame pludselig ud af lokalet. Hun var tydeligvis tæt på at :cry3: , så det er uvist, om vi ser hende mere.

Det kommer i høj grad bag på mig, at et FOF-kursus er så hardcore. Men jeg vil da stadig mene, at jeg ligger lunt i svinget, ikke mindst fordi et par af dem, der var bedre end mig, også er stoppet.

Nå, the battle rages on. Både på den træningsmæssige front, og på andre områder.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Tralalulalej! :bigsmile:

Gæt engang, hvad vi har`????

Viiiiiiii har en PR!

Med slid og slæw fik jeg banket den op på 16 km i dag. Dermed ender jeg på 158 km, fra og med onsdag til og med onsdag. Det er hele 5 km over sidste PR (som i øvrigt ikke ligger langt tilbage i historien).

Det kræver en hel del:

:superman::devil::wub: :4mewantfood: :strat::4jumpy::4pizza::beer::rocketwhore::cheer::cheer: :4band:

Og ikke mindst en god omgang :clap::clap::clap:

Tak til alle jer, der har heppet på mig. I couldn´t have done it without you!

Oksen vender tilbage efter et par dages cykelpause.

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share