Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Så blev der lige tid til lidt håndvægt-pump fra morgene af.

Og hvis jeg giver den en halv spand kul, kan jeg godt nå at cykle, inden jeg skal til spansk. Det må jeg hellere lige gøre. Så har jeg fred til at se Simpsons, og spise rødspætter :4mewantfood: , når jeg kommer hjem.

Link to comment
Share on other sites

Så blev der lige tid til lidt håndvægt-pump fra morgenen af.

Og hvis jeg giver den en halv spand kul, kan jeg godt nå at cykle, inden jeg skal til spansk. Det må jeg hellere lige gøre. Så har jeg fred til at se Simpsons, og spise rødspætter :4mewantfood: , når jeg kommer hjem.

20 kilometer. Benern´ fungerede rigtig godt i dag. Nu kyler jeg lige et par stykker mad i halsen, og så går det ned i byen. Jeg skal se, om min gode ven Arkade-gartneren har nogle gode tørrede figner. Dem kan min far så godt lide, så jeg har lovet ham, at han må få sådan en æskefuld i før-julegave. Så kan min mor få en lille plade Lindt chokolade. Hun er diabetiker, så hvis hun skal synde lidt her til jul, er mørk chokolade med et højt indhold af kakao et af de bedste forslag.

Aaaaaaaafsted!

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg sagt endegyldigt farvel til gode gamle Peter fys. :cry3: Min nye fys bliver efter sigende en dame, så man kan da altid håbe på, at hun er en konge-babe, :slut: , og i øvrigt har lidt humor i livet.

Peter fys stillede med en sjat whisky, og vi snuppede en lille ufortyndet hivert, skønt det var lidt tidligt på dagen. Desuden forærede han mig et mærke fra en shotokan karate-gi, og sit gamle baretmærke fra livgarden. Det blev jeg glad for. Det varmede, selv om det ikke er ting, der har nogen økonomisk værdi.

Nu skal jeg lige ned på statsbib, og så er der frokost og træning bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik cyklet 21 km i dag. Det var jo glimragende. Jeg har også fgået vasket op (spiste varm mad til frokost, da det er mest belejligt om fredagen, hvor jeg jo gerne vil ned i byen. jeg skal jo se, om der er nogen, der skal på sygehuset, eller i brummen (alt efter, hvad de trænger mest til).

Den slags ting sker der jo ikke så meget af hjemme hos de gamle. Derfor skal man også liiige akklimatiseres, når man flytter til en større by. Men så kan jeg da i det mindste underholde med vilde historier fra det her Sodoma & Go´morgen, når jeg er hjemme i Lemvig. :nissetunge:

Hvis jeg ikke får noget vildt at berette, dukker jeg op i loggen morgen igen.

Link to comment
Share on other sites

Tid til at tænke tilbage: Egentlig går det jo ok. Jeg mangler noget at lave, men hvis jeg ikke havde sparet for mange penge op, var jeg kommet i aktivering for længe siden.

Det er så forhåbentlig noget af det, der sker i 2007.

Træningsmæssigt har 2006 været et kanon år: Jeg fik min egen kondicykel, og har, stik imod mange menneskers dystre profetier, fået brugt den meget. Et pænt vægttab har jeg også opnået, og jeg er blevet meget stærkere.

Jeg forlod min studenterbolig, og flyttede ind på 5. sal et sted på Trøjborg. Det er jeg også blevet glad for, selv om det godt kan medføre lidt af en social isolation, at man næsten aldrig ser naboerne (og at en del af dem er meget gamle og/eller misbrugere).

Nåå, ja, så havde jeg min skulder af led. Det var nedtur, men gudskelov slap jeg rimeligt billigt.

Hvad skal jeg så have af målsætninger for 2007? Tjaa, store nytårs-forsætter er ikke min stil. På det rent menneskelige plan skal jeg lære at lade være med at blive så skrækkeligt gal, undtagen hvis det er meget påkrævet. Jeg har vist haft en tendens til at være konflikt-søgende, nogen gange. Omvendt er det så også sådan, at hvis man får ry for at være hidsig, så er der tit nogen, der liiige skal prøve én af.

Nå, livet går jo videre, og trods alt er jeg hverken blevet nakket, er endt i spjældet, eller er faldet til druk. Faktisk har jeg skåret en del ned på øl-forbruget, og mht. at lave gang i gaden, tjaa, jeg har været på barrikaderne et par gange i 2006, men det har været noget, der har kunnet klares med lidt råben og syngen. Nå, ja, der har været et par trusler mod mig, men ikke noget, der har givet anledning til den store ængstelse.

Jeg ville gerne have et lidt bedre socialt netværk, men problemet er nok, at jeg ER en smule utilpasset, og nok ikke rigtig kan være andet. Og så den omstændighed, at folk enten er mine bedste venner, eller mine fjender (eller i hvert fald uvenner) på livstid. Det eneste moralske forsvar for den indstilling er, at jeg heller ikke forventer, at folk skal tilgive mig, når jeg gør noget forkert.

Men anyway: I morgen går det hjemad, og så er jeg først tilbage på MOL engang i det nye år. Træningen vil blive holdt ved lige med håndvægte, og med mine forældres kondivykel.

Nu tager jeg lige en 15 km´s afskeds-tur på min egen cykel. I går cyklede jeg i øvrigt 20 km.

Goooooood juuuuuuul til alle MOLboer :Mrs_Claus::Mrs_Claus::Mrs_Claus::nissegrin::nissecool: :xmas: :4mewantfood: :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Tak, MH.

Ja, så blev det den 24/12!

I den tid, jeg har været hjemme hos de gamle, har jeg brugt håndvægtene flittigt, og også cyklet en del. Deres cykel er godt nok en værre gammel havelåge, men lidt motion kan den da give.

Styrke-mæssigt skal jeg nok komme godt igennem julen, og vægtmæssigt tror jeg ikke, at der sker de store forandringer. I hvert fald får jeg da en del motion, selv om det naturligvis ikke kan blive det samme som på min egen cykel.

God jul til alle MOLboer.

Ny update følger om nogle dage.

Link to comment
Share on other sites

Når man ikke er en dovenkrop (men derimod en okse :tongue: ), står man julemorgen tidligt op. :4thumbup: Det var netop, hvad jeg gjorde, for det var rygtedes, at der var rav at finde, så mine forældre ville gerne til haw´et tidligt i morges.

Først var jeg ikke så hooked på idéen, men jeg tog da med, for det er meget hyggeligt at lede efter rav, og jeg trængte til noget gangtræning. Walking :walking: i strandsand er bestemt ikke den ringeste form for motion.

Vi fik da også samlet en god lille portion rav, og da vi kom hjem var der lille julefrokost.

Måske kommer jeg, når jeg får bedre tid, med en lille indføring i, hvordan man bærer sig ad med at finde rav. Det er nærmest en hel videnskab, men sjovt, når det lykkes.

Nu har jeg så også lige fået brugt den gamle havelåge af en kondicykel i ½ times tid.

I morgen bliver det nok kun til et par håndvægt-sæt, for vi skal ned til min moster og onkel, og det går det meste af dagen med. Og jeg skal have kaktus-piller med, kan jeg love! :beerchug: :4drunk:. Og også en del :blahblah: med min fætter, som er lige så skydegal :gun2: , som jeg er.

Vi ses!

Link to comment
Share on other sites

Nå, det gik nu ikke så galt i går.

Da vi kom hjem, snuppede jeg liiige en rask tur på kondicyklen. Der er så sandelig ingen, der kan påstå, at jeg ikke yder en brav indsats.

I morgen har vi så selv julefrokost, så da bliver der nok ikke meget træning. Men i dag skal der nok blive tid til såvel cyklads som vægte.

Link to comment
Share on other sites

Hey du :superman:

så forsvandt alt juleriet hvad angår smileys :dry: kunne nu eller godt lide dem :laugh: fedt at læse du du bliver ved med at klare træningen :superman: ikke mindst set i lyset af at det er svært at tage sig sammen når man skal træne på noget der er dårligere end man er vant til :4thumbup: bliver spændende at se hvor langt tid der går før du får dig en pr til :superman:

kan du nu have dig en god baghjul :cool:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Tak og ilm, britone. :bigsmile:

Træningen fortsætter i det omfang, det er muligt. Når jeg først kommer hjem til min elskede Kettler Stratus, skal der nok komme mere fuuut i det.

Lige nu er vi ved at gøre klar til en julefrokost, så jeg har haft travlt med at fjerne våben, håndvægte, trænings-elastikker og andet potentielt farligt grej. Der er nemlig to super aktive små-drenge med, og det er så træls, hvis de smider en 13 kilos håndvægt ned på tæerne af sig selv. :wink:

Hvis jeg ikke ligger død af tømmermænd, kan det godt tænkes, at den står på morgen-walking ved havet i morgen. Det tror jeg nu nok, jeg kan, takket være kaktus-pillerne.

Vi zeeez! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det var en udmærket julefrokost i går, og jeg klarede den, uden at noget gik galt.

I dag var der liiige lidt formiddags-walking ved havet, og efter spisetid skal jeg have cyklet noget.

Og så en fed nyhed: Nytårs-torsken er reddet :4thumbup: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: .

Så kan folk godt beholde alle deres fine nytårs-menuer!

Fyrværkeri bliver der dog næppe meget af, da de lover blæst og regn.

Link to comment
Share on other sites

Pyyyyh, der er blevet cyklet på den gamle skod-cykel i dag. Men det er da bedre end total inaktivitet.

Håndvægtene er blevet brugt flittigt. Faktisk måtte et sæt termo-undertøj, som jeg fik til jul byttes, fordi det strammede, ikke om mavzen, men om brystkassen, og omkring biceps.

Træningen kan ikke køre optimalt på den gamle cykel, men jeg VIL holde mig i gang. Og om en uges tid er jeg i Århus igen.

Nytåret bliver stille og roligt. Da der er varslet regn, og en lille storm, har jeg ikke været ude og købe skyts. Så det bliver en god bog og par sjusser. Og så naturligvis kogt torsk, med masser af motherfu... stærk sennepsovs :4mewantfood: !

Link to comment
Share on other sites

Pyyyyh, der er blevet cyklet på den gamle skod-cykel i dag. Men det er da bedre end total inaktivitet.

Hmm der sker da vist ting og sager med den cykel. Du må have en ny :bigsmile:

Træningen kan ikke køre optimalt på den gamle cykel, men jeg VIL holde mig i gang. Og om en uges tid er jeg i Århus igen.
Det er jo det, jeg siger. Bliver nu godt at få dig til Århus igen. Husk nu 6/1 Åbent hus i Scandinavian center, så kom da ned og sig hej. :smile:
Nytåret bliver stille og roligt. Da der er varslet regn, og en lille storm, har jeg ikke været ude og købe skyts. Så det bliver en god bog og par sjusser. Og så naturligvis kogt torsk, med masser af motherfu... stærk sennepsovs :4mewantfood: !

Der er noget med mad der??? :4mewantfood:

God lørdag M

Danf :smile:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Taaak, kære Danf.

Nu er det jo mine forældres cykel (den gamle havelåge), og ikke min. At købe en Kettler, Tunturi eller lign., som kun bliver brugt sammenlagt 3-4 uger om året (når jeg er hjemme hos de gamle), ville nok være overkill.

Min egen Kettler har for øvrigt gået en strækning svarende til afstanden Århus/Gibraltar, siden jeg fik den, i marts måned 2006.

Tak for tilbuddet om at komme ned i Scandinavian Center. Desværre er det lige den dag, jeg kommer hjem, så jeg kan nok ikke nå det. Some other time, maybe.

Og ja, det bliver skøøønt at guffe nytårs-torsk i aften. :4mewantfood: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Ja, det var en noget tam nytårsaften, men jeg fik da fyret et par raketter af, selv om det skrækkelige vejr lagde en dæmper på aktiviteten.

I dag har jeg lidt ondt i halsen, og det er bestemt ikke pga. overdreven festivitas. Det er nærmere en lille virus. Det har jeg en gang imellem. Det plejer at gå i sig selv i løbet af et par dage.

En smule cyklads skal der nok blive tid til i dag. Man skal jo holde sig i gang.

Og så har vi fået ram på en dum halsbåndmus, som har drillet os det sidste lange stykke tid. Jeg var lige ved at tro, at det var husmåren, der lavede ballade oppe i vores gamle hønsehus (som der dog ikke er høns i).

Så jeg var lige ved at få nervøse trækninger i skydefingeren, og min mor var så smat ved at drømme om et pandebånd af mårskind. Men i morges sad musen i fælden, så jeg går ud fra, at det er den, der er synderen. Hvis måren virkelig var der, skulle musene nok holde sig væk, eller blive ædt.

På lørdag er jeg i Århus igen, og så skal træningen hurtigt komme op at køre max igen.

Link to comment
Share on other sites

Nul træning i dag. Jeg havde en smule feber i morges, så det går ikke an at begynde at træne.

Jeg havde så småt regnet med at skulle til dowteren, men lidt over middag var feberen faldet, så det er forhåbentlig ved at gå den rette vej.

Vi ses, når der bliver noget, der er værd at berette om.

Link to comment
Share on other sites

Feberen er væk igen, så jeg har trænet nogle gode sæt med håndvægte, og snupper nok en lille, forsigtig cykeltur inden sengetid.

Jeg er virkelig glad for den seneste tids forbedringer indenfor styrke/muskelmasse. Det ses tydeligt, at mine gunz vokser, og da jeg i dag skulle have en ny jakke, oplevede jeg, at et par af dem, jeg prøvede, strammede om overkroppen, hvor alt tøj tidligere kun strammede om maven.

Egentlig er det en skam, at jeg ikke har mere overskud til at arbejde med styrke. Jeg tror, at jeg trods alt har bedre fysiologiske anlæg for det end for cardio (selv om jeg elsker cyklingen, og absolut føler, at det gavner mig meget at cykle). Men nu har fys-klinikken jo fået en del maskiner til styrketræning, så måske engang, og den nye fys og jeg har lært hinanden at kende.

Nu er min far imidlertid begyndt at hoste en del. Vi frygtede, at det var en `kold´ lungebetændelse, men der var ikke noget at høre på lungerne, sagde doktoren. Men min far fik noget hostesaft med opium i, og det burde kunne hjælpe.

I hvert fald forventer jeg at være hjemme i Århus N på lørdag, og så kommer kost og træning igen ind i sin daglige gænge.

Link to comment
Share on other sites

Back in Århus!

I morgen skal der cykles. I aften skal jeg lige have ro til at finde mig til rette i min egen lejlighed igen. Jeg er heller ikke HELT på toppen efter den der virus. Men der er da gudskelov ingen tegn på, at det er bronkitis. Jeg er bare en smule kortåndet. Den noget irriterende hoste kunne en smule opium ( i hostesaft - bare rolig, jeg har hverken været ude at købe det på gaden, eller været nede hos talibanerne og hente det :tongue: ) få has på.

Så jeg regner med at starte stille og roligt op i morgen, og så må jeg jo se, hvad jeg kan holde til.

Pyyyh, sådan en virus er sgu ikke rar, men den er da bedre end en omgang bronkitis.

Nå, vi kan alle blive syge, og almindeligvis fejler jeg jo meget sjældent noget.

Link to comment
Share on other sites

I dag tog jeg 12 km cykling. Det var udmærket, når man tager i betragtning, at jeg stadig tager medicin. Jeg håber, jeg snart kommer helt over det.

Men omvendt har jeg lidt astma-agtige symptomer næsten hver vinter. Og i det mindste er der hverken feber eller andre tegn på bronkitis.

Men jeg fortsætter med let træning, indtil jeg er helt klar igen. Der kan godt gå en uges tid, men det er der så ikke noget at gøre ved.

Og når alt kommer til alt, er det begrænset, hvor dårligt, lungerne kan have det, når man kan cykle 12 km i raskt tempo, uden at tilstanden forværres mærkbart. Hvis det var bronkitis, ville jeg nærmest have hostet lungerne løs efter den cykeltur.

Nå, jeg må være tålmodig.

Natter.

Link to comment
Share on other sites

I dag tog jeg 12 km cykling. Det var udmærket, når man tager i betragtning, at jeg stadig tager medicin. Jeg håber, jeg snart kommer helt over det.

Men omvendt har jeg lidt astma-agtige symptomer næsten hver vinter. Og i det mindste er der hverken feber eller andre tegn på bronkitis.

Men jeg fortsætter med let træning, indtil jeg er helt klar igen. Der kan godt gå en uges tid, men det er der så ikke noget at gøre ved.

Og når alt kommer til alt, er det begrænset, hvor dårligt, lungerne kan have det, når man kan cykle 12 km i raskt tempo, uden at tilstanden forværres mærkbart. Hvis det var bronkitis, ville jeg nærmest have hostet lungerne løs efter den cykeltur.

Nå, jeg må være tålmodig.

Natter.

Tålmod er en dyd, men når det kommer an på træning, så er det dælme svært at holde sig i ro. De bedste helbredende tanker fra Århus C :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tak, Danf. :smile:

I dag cyklede jeg 13 km. Så det går da fremad. Jeg har lidt mere luft at gøre med, end jeg havde i går, så mine lunger er da i bedring. Om et par dage kan jeg nok droppe medicinen, og så skal træningen nok komme til at køre. Medicinen sløver også en anelse.

Og i morgen skal håndvægtene også have en tur. Jeg har gainet gode muller på det sidste. Det ville være synd, ikke at følge op på det.

Link to comment
Share on other sites

I dag klarede jeg dæleme 16 km cyklads. Det er jeg godt nok glad for. Så skal jeg nok komme igen :4thumbup: .

I eftermiddag var jeg til spansk, sidste gang på det intensive hold. Det blev en særpræget omgang: Til stede var, udover la professora, KUN Oksen! :laugh:

Jeg havde ikke regnet med at skulle fortsætte på et videregående spansk-hold, men professora Carmen starter vist et lille hold op, kun med de folk, hun selv headhunter til det, sådan at hun får de deltagere, som hun selv mener har evner for sproget. Det tror jeg godt, jeg gider være med til.

Jeg går og tænker på, at jeg skal have mig en ny seng. Min gamle madras er efterhånden nærmest farlig at ligge på. Det kan godt være, at jeg køber en helt ny seng, da en møbelhandler, som mine forældre kender, snart holder flytte-salg. For ca. 3 k kan jeg få en seng, der kan holde i mange, mange år. Og til syvende og sidst betyder det meget for kroppen, at man ligger godt.

Egentlig er jeg heldig: Rent materielt er der måske 4-5 ting, som jeg, med rimelighed, kunne finde på at ønske mig nu. Og de ting kunne jeg købe, hvis jeg tog mig sammen til det. Det er jo rart at have det sådan. Men det er jo nok mine vestjyske rødder, der gør, at jeg hænger ved de gamle ting, og lader pengene blive i pungen/på kontoen. Men uuuuuha, hvor det der Tag Heuer ur spøger! :w00t: Mindst en gang om dagen er jeg henne og lure i det flotte katalog.

Nå, nu vil jeg glo lidt film inden sengetid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share