Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Update:

I går havde jeg sat mig det mål at cykle en halvmarathon. Det endte så med, at jeg tog 3 km ekstra, da jeg var i gang. Det kan der næppe klages på.

I dag var jeg tidligt nede i FW, for at give den en gang gas.

Benpres:

15@160

15@170

10@180

Seated leg curl:

3x15@45

Vertical traction:

15@85

15@85

10@90 (leeeeeeee´! :devil: )

Til 90 kg plejer instruktør T at bruge tøse-straps. En skam, at han ikke var der i dag, så han kunne se, hvor David købte øllet. :laugh:

Brystpres maskine:

15@40

15@40

10@45

Cable row:

15@65

15@65

10@70

Lower back maskine:

3X15@75

DB skulderpres:

3x10, med en 12-kilos i hver hånd.

Arm extension maskine og abd. crunch maskine efter behag, med hhv. 40/35 kg.

Til slut et antal wrist curls med en 6-kilos chrome håndvægt.

Frokost: Kalvekoteletter med kartofler, rå gulerødder, samt lidt hvidløgssmør. :4mewantfood:

Det var meningen, at jeg ville have været ned på Bridgewater, for at se Man Utd. vs Tottenham, men netop i dag kunne jeg ikke få det over mit hjerte, da det kom til stykket. Hvorfor helvede har jeg den vane at nægte mig selv næsten al fornøjelse? Aner det ikke.

I morgen ved jeg ikke, hvad det bliver til af træning. Vi får se.

Link to comment
Share on other sites

hvad mon det kan være ?

PB

Ja, det ved man jo aldrig. Lad os nu se, om det kan gennemføres. Og jeg kender heller ikke dig godt nok til at vide, om du vil kunne se det fede i det.

Jeg vil, i givet fald, forsøge at skyde nogle pics, men jeg vil ikke love, at jeg kan finde ud af at lægge dem ind her.

Link to comment
Share on other sites

I mangel af tid og energi nøjedes jeg med 10 km cyklads i dag.

Det er da langt, langt bedre end ingenting.

I morgen bliver det nok til en tur i FW.

Og det andet? Tjaaa, jeg er sgu ved at tro på, at det kan lykkes. I hvert fald er jeg ved at lade batteriet til mit digi-cam op, så det kan foreviges. I givet fald kommer det til at ske på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Nøjes med? Det er da mere end fint - du får godt nok trænet noget for tiden :smile:

Det er nogen imponerede vægte du efterhånden løfter i FW - godt gået, Martin! :4thumbup: Især vertical traction, hvor du i hvert fald kan tage noget mere end jeg ville kunne :wink:

Jeg er spændt på at se, hvad du finder på her på onsdag..

Link to comment
Share on other sites

Nøjes med? Det er da mere end fint - du får godt nok trænet noget for tiden :smile:

Det er nogen imponerede vægte du efterhånden løfter i FW - godt gået, Martin! :4thumbup: Især vertical traction, hvor du i hvert fald kan tage noget mere end jeg ville kunne :wink:

Tak, Rune. Det varmer mit gamle hjerte.

Mht. vertical traction, så har jeg altid følt, at der skulle en del på, før den virkede tung. Min fys siger også, at jeg har gainet temmelig meget på `vingerne´.

I aften var ADD i aktion i FW, og et par stykker blev prikket ud. Resultaterne af prøverne kender jeg ikke, og det interesserer mig heller ikke vildt meget. Men hvis jeg var tis-kontrollant, ville jeg forsøge at møde op om morgenen. Da er der som regel flere store gutter til stede.

Dagens stats:

Benpres:

15@160

10@160

10@170

Seated leg curl:

3x15@45

Brystpres maskine:

3x15@45

Lower back maskine:

3x15@75

Seated cable row:

15@65

10@65

10@70

5@75 (UBEHA´LIG! :devil: )

Skulderpres maskine

15@45

10@50

10@50

Arm extension masmine efter behag @40/45 kg (går nok snart op til 45 hele tiden), og så abd. crunch maskine efter behag @35 kg.

Imidlertid trak de frie vægte i mig, så det blev lige til en omgang DB skulderpres, med hhv. 12 og 14-kilos håndvægte. De 14-kilos er tunge for mig, men det mærkes tydeligt, at det går fremad. Bemærk i øvrigt også den gode styrke-fremgang i skulderpres maskinen. Men det beviser vel bare, at jeg godt kan bruge håndvægte, og at disse, i en del tilfælde, er maskinerne overlegne.

Ude på Købmandsskolen var der en vældig hurlumhej. Da jeg skulle hen og hente prots i kantinen, sad Lis Sørensen og skrålede, imens personalet var ved at lægge hvide duge på bordene. Det var vistnok noget med, at det nu skal hedde Aarhus Business College, i stedet for Købmandsskolen, ligesom CBS ikke har heddet Niels Brock´s i nogle år. Men vores underviser kendte nu ikke noget til den festivitas, så det var jo nok kun for dem, der virkelig er noget ved musikken.

Nå, men i morgen har vi F tilbage på kateder-stolen. Det skal der nok blive en vældig spas af, for han forstår at bringe skæg & ballade ind i undervisningen.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Så blev det onsdag, folkens!

For nu at tage hul på den historie, som jeg har vævet lidt frem og tilbage omkring, må vi lige begynde fra begyndelsen:

F, som er én af vores undervisere på Aabc (som det hedder nu), har en gammel Range Rover, som han af og til holder meget af at fortælle om. Den gamle kasse kan simpelthen det hele!

Jeg er jo selvsagt ikke helt uinteresseret i firehjulstrækkere. Derfor spidsede jeg også ører, da én af pigerne begyndte at snakke om, at hendes kæreste havde en Hummer, som hun nok kunne låne, så vi kunne få vist F, hvordan en RIGTIG 4X4 skal se ud! Vist er Range Rovere fede, men for en redneck som mig er en Hummer naturligvis noget særligt.

Det blev så til, at når damen fik held til at låne køretøjet, ville hun køre mig hjem, og jeg kunne så afbestille min kørselsordning for hjemturen. Jeg har været ellevild, men har så også hele tiden sagt, at hun ikke skulle sætte himmel og jord i bevægelse for min skyld. Men hun syntes nu også selv, at idéen var sjov. I drømme var jeg naturligvis på vej ud ad en støvet Route 66, med min Stetson på hovedet, Buck Owens på CD´en, og min Mossberg pumpgun bag sædet.

I morges kunne man så se en ordentlig MF af en knaldrød Hummer trille ind på parkeringspladsen, hvor den jo omtrent fyldte to båse. Vi var meget spændte på, hvor længe, der ville gå, før F lagde mærke til kareten. Og naturligvis kiggede han ikke ud af vinduet, men plaprede bare løs om sin undervisning. Til sidst sagde én af pigerne: `F, hvor er det nu, kontoret ligger?´ `Det er ovre i nummer 9´, svarede F, lettere henkastet. Pigen: `Hvor ligger nummer 9?´ F (lettere irriteret): `Der ovre!´ (peger). Pigen: `Er du HELT sikker? Kig hellere godt efter´. F rystede irriteret på hovedet, og fortsatte med at snakke om Microsoft C5.

Pludselig råber én af gutterne: F, se lige hende pigen, der ude! Hun er sateme lækker! (der var ikke nogen pige, men vi MÅTTE jo have lokket F hen til vinduet). Endelig fik han da øje på Hummeren, og så gloede han jo et par omgange. :laugh: . Hans Range Rover var pludselig dwarfed.

Efter undervisningen kom så det store øjeblik, hvor næsten hele holdet var med ude og beundre Hummeren, og jeg kunne kravle ind på forsædet. Min Stetson havde jeg naturligvis medbragt. Det hører sig til.

FUCK, hvor var det en fed oplevelse! Så fylder man sgu godt nok noget i trafikken. Politisk korrekt er den jo ikke, men lidt skæg og ballade skal der jo være plads til.

Da turen var ovre, fik jeg taget en del billeder af køretøjet, så jeg har dokumentation for min historie. Jeg var, og er til dels stadig, ganske euforisk! Jeg tror ikke, jeg kunne have haft en fedree oplevelse, om det så havde været en Ferrari, jeg havde fået en tur i. Tak til Hummer-ejerne.

Jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal lægge billeder ind, men jeg har fået lov til at lægge dem på MOL, når jeg engang finder ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Super oplevelse du har fået der, Martin :bigsmile: Heldigt at det kunne lade sig gøre og kan virkelig godt forstå du synes det var fedt :superman:

Hvis du får brug for lidt teknisk assistance til at lægge billederne ind i loggen, så kan du bare sende en PM :smile:

Link to comment
Share on other sites

Super oplevelse du har fået der, Martin :bigsmile: Heldigt at det kunne lade sig gøre og kan virkelig godt forstå du synes det var fedt :superman:

Hvis du får brug for lidt teknisk assistance til at lægge billederne ind i loggen, så kan du bare sende en PM :smile:

Tak, Rune. Det må jeg lige se på, når jeg igen får tid.

I dag fik jeg noget uventet motion, idet jeg vistnok står med en sive-punktering på el-scooteren. Derfor turde jeg ikke køre ned til fys, og jeg kunne dårligt nå at tilkalde en taxa. Altså måtte jeg sadle aspostlene (som Osvald Helmuth sagde), og rende derned, så hurtigt, som det lader sig gøre i min situation.

Pyyyh, hvor jeg svedte. Har min fys ikke tidligere rørt ved en svedig overkrop, så har hun prøvet det nu! :laugh::laugh:

Nå, men det gik jo godt. Det er en stor lykke, at min grundform er så relativt god, som den er. Ellers kunne jeg ikke klare sådanne hurtige gå-ture.

I morgen slutter mit kursus, og så får jeg tid til igen at give træningen en skalle (selv om man næppe kan sige, at jeg har ligget på den lade side i de sidste 6 uger).

Nu skal der noget mad til, og så et bad og en lille lur.

Link to comment
Share on other sites

Assistant accountant Ox signing off, SIR!

Så er mit 6 uger lange, og ganske pressede, bogførings-kursus på Aabc tilendebragt, og jeg fik, ligesom alle andre på mit hold, udleveret papirer på, at jeg har gennemført med tilfredsstillende resultat. :superman:

Det sker i øvrigt af og til, at de afviser at udstede kursus-bevis. Det er f.eks. hvis en kursist gør en så ringe indsats, at han vil kunne plette skolens vistnok ret gode ry, fordi en arbejdsgiver ikke kan være tjent med ham. Jeg havde selv frygtet at blive vejet og fundet for let, men sådan gik det gudskelov ikke. Så den stod opå kage, chokolade og et lille glas vin, inden hjemturen.

En god medkursist, S, og jeg pakkede alt vores habengut ( bl.a. 6-8 ringbind pr. mand, samt min rollator) ned i bagagerummet på S´s lille Renault, og kørte ind mod byen, imens radioen pumpede noget `Old Time Rock N´ Roll´ ud.

Dem gode stemning blev dog brat afbrudt: En teenage-knægt trådte frem bag en bus, og lige ind i vores vognbane. S kørte bestemt ikke stærkt, og bremsede hårdt, imens han kastede bilen over i den modsatte side af vejen (Gudskelov for ABS, og for, at der var fri bane i den anden halvdel af vejen). Vi undgik imidlertid helt ikke kontakt med knægten, og jeg skal sent glemme det øjeblik, da han gled af på køleren, og rullede frem foran bilen. Det så nærmest ud, som når en hare kommer løbende, for så at blive fældet af et haglskud.

I et nu havde jeg mobilen fremme, klar til at taste 112, og S var allerede ude for at hjælpe drengen. Han var imidlertid sluppet med et par hudafskrabninger. Vi stillede ham et par kontrollerende spørgsmål, for at være sikre på, at han var ok, og fortsatte så.

Derefter kom reaktionen hos os begge: Vi grinede, pjattede og fortalte sjoferter. Det var jo bestemt ikke, fordi vi havde nydt episoden. Tvært imod. Det var bare en måde at reagere på, også fordi vi begge var lettede over, at det ikke var gået helt galt.

En lille tur i FW blev det også til, dog uden de helt tunge sæt. De sidste dages pres og nervøsitet har tæret noget på mig. Så jeg venter til i morgen med at smide stats ind.

Nu vil jeg havde noget god mad, et par øl, og så en stor, tjære-osende Islay Malt, inden jeg skal sove i mange, mange timer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde desværre ret i, at der var tale om en sive-punktering på min el-scooter. Så nu må der punkterfrie dæk til. De koster 1600 for alle 3, og i betragtning af, at én lapning koster omkring 500, spå kan det sagtens svare sig i længden. Plus at jeg så er fri for at leve i evig frygt for at strande ude in the middle of nowhere, fordi der springer en slange.

Altså er det også blevet til en smule walking med rollatoren i dag. Heldigvis er det ikke noget, der kan hidse mig op. Glæder mig bare til at få de nye dæk, så jeg ikke fortsat skal smide penge i et tilsyneladende bundløst hul.

Men stats fra i går er dog det primære:

Benpres:

15@160

10@160

10@170

Vertical traction:

3X15@85

Lower back maskine:

3X15@75

Brystpres maskine:

3X15@40

Seated leg curls:

3X15@45

Cable row:

3@15@65

Skulderpres:

15@45

DB skulderpres (det er federe end maskinen, som jeg regner med at udfase brugen af):

2x12@12

Arm extension maskine wfter behag @40 kg. Abd. crunch maskine efter behag @35.

Som jeg også nævnte i går, var energien ikke til de helt tunge sæt.

Jeg sluttede af med en omgang vrist curls med en 7-kilos chrom håndvægt. Min venstre arm føles også noget DOMS´et i dag.

Alt i alt er moralen god, og jeg håber da også at få en lille cykel-etape i aften.

Nu: :4pizza: (nu er det jo slut med at hærge Aabc´s kantine for pølsehårner :laugh: ). De andre gloede af og til lidt, når jeg kastede mig over føden. Men min betydelige mængde træning kræver naturligvis en del, plus at det var nogle lange undervisnings-dage, vi havde.

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til 16 km på kondicyklen, plus lidt walking med rollatoren.

Cyklingen var sådan set god nok. Rart med lidt cardiiiiio.

Jeg gider ikke skrive det helt store, men vi tager lige et nummer med `Dangerous Don´ Rich, der desværre alt for tidligt mistede livet ved en MC-ulykke. Her synger/spiller han sammen med den mindst lige så legendariske Buck Owens:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det ved man jo aldrig. Lad os nu se, om det kan gennemføres. Og jeg kender heller ikke dig godt nok til at vide, om du vil kunne se det fede i det.

Jeg vil, i givet fald, forsøge at skyde nogle pics, men jeg vil ikke love, at jeg kan finde ud af at lægge dem ind her.

Nu er biler ikke min store interesse, men jeg har da set et par store humvees i min tid på mine utallige ture til Tyskland :bigsmile: Af de specialbyggede slags men dog altid i sorte og metallic og aldrig i røde.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i din fornøjelse den dag :4thumbup:

Min eks snakkede en overgang om at bytte Boxsteren ud med en Porsche Cayenne - den er altså også voldsom stor, men fin synes jeg da. Jeg har ikke selv bil og for mig er en bil noget der transporterer mig fra A til B. Det er nok typisk for piger :laugh:

Jeg håber du får smidt billeder på fra dagen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu er biler ikke min store interesse, men jeg har da set et par store humvees i min tid på mine utallige ture til Tyskland :bigsmile: Af de specialbyggede slags men dog altid i sorte og metallic og aldrig i røde.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i din fornøjelse den dag :4thumbup:

Min eks snakkede en overgang om at bytte Boxsteren ud med en Porsche Cayenne - den er altså også voldsom stor, men fin synes jeg da. Jeg har ikke selv bil og for mig er en bil noget der transporterer mig fra A til B. Det er nok typisk for piger :laugh:

Jeg håber du får smidt billeder på fra dagen :smile:

Der ER taget billeder, PB. og før eller siden bliver de forhåbentlig lagt ind.

En Cayenne må også være en fed bil. På motorvejen ville jeg nok tage en Cayenne, og i terrænet ville jeg tage en Hummer, hvis jeg kunne vælge. Generelt er der dog mere redneck-stil over en Hummer.

I aften har jeg cyklet 16 km. Det gik fint. Jeg gad baere ikke traske ned i FW. Det bliver der tid nok til, når jeg igen bliver kørende. Og et par dage med cardio skader ikke.

I morgen kommer mine forældre på besøg.

Link to comment
Share on other sites

Takket være mine forældres velvilje kom jeg alligevel ned i FW i dag.

Benpres:

15@160

15@170

10@180

Lower back maskine:

3x15@75

Seated leg curls:

3x15@45

Brystpres maskine:

15@40

15@40

10@45

Cable row:

15@65

10@65

10@70

6@75

DB skulderpres:

3x12, med 12 kg i hver hånd.

2x7, med 14 kg i hver hånd (UBEHA´LIG!).

Arm extensions maskine efter behag @40.

Adb. crunch maskine efter behag @35

En del vrist curls med en 7-kilos chrom håndvægt.

Det går godt, i det store hele.

Min el-scooter er kørt til mekkeren, for at få påsat massive hjul. Det er dyrt, men prisen skal nok tjene sig selv ind, plus at jeg så kan tage en langtur, uden at frygte at køre glasskår eller andet svineri op i dækkene.

Link to comment
Share on other sites

Pudsigt nok var det lige nøjagtig denne her Hummer:

http://bilmagasinet.dk/image/36659/2/0/475

Jeg kan kende nummeret. Det billede, jeg har linker til, må være fra før den nuværende ejers tid. Den er jo mindre end H2´eren, men ganske stor alligevel. I hvert fald en fed oplevelse. Og en meget flot bil at se på.

Jeg var ret spændt på, om jeg kunne komme op i det høje køretøj, men det gik overraskende let: Døren op, ryggen til kabinen, fødderne op på trinbrættet, og så støde fra med ben op arme, så jeg kunne få rumpen op på sædet, og svinge stængerne ind. Det er i sådanne situationer, at det er en fordel, at jeg har stærke arme og ben.

Vandpyt: Mine forældre har desværre måttet nedtone deres rejse-ambitioner, da min mors knæ ikke er så gode.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Du er jo blevet leee'! :cool:

Flot fremgang Oxi!

Tak, Spoer.

Jeg mødte også en perifært bekendt som jeg ikke har snakket med (undtagen online) i over 1 år, og han sagde (uden at vi havde omtalt træning med et ord), at han næsten ikke havde kunnet kende mig, fordi jeg var blevet så meget bredere. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg mit køretøj tilbage fra mekkeren. Og nu har den dæk, som IKKE under nogen omstændigheder kan piftes, hverken af hærværksmænd eller ved uheld. Det var en dyr omgang, men så er jeg fri for at spekulere på, om jeg nu kan komme hjem igen, når jeg endelig kører mig en tur. Og jeg er også fri for at bekoste lapninger hele tiden.

I hvert fald en hurtig og god indsats af mekkeren.

Ud over at vaske gulve, og hente el-scooter, har jeg i dag også cyklet. Faktisk blev det til 18 km, i overraskende god stil. Min cardio-form er tilsyneladende god. Men måske den seneste tids gå-ture også spiller ind der. Der blev svedt igennem, det kan man roligt regne med.

Jeg har ikke rigtig fået noget aftensmad, så nu vil jeg lige smide noget Matador på dvd´en, og så nuppe mig et par spanske koteletter. Det er meget velsmagende mad, og rigt på prots, såvel de animalske som de vegetabilske (sidstenævnte bl.a. fra champignons). Opskriften kan findes via google.

Link to comment
Share on other sites

Udmærket formiddags-træning i FW i dag.

Benpres:

15@160

10@160

10@170

10@180

Seated leg curls:

3x15@45

Cable row:

15@65

10@65

10@70

Lower back maskine:

3x15@75

Brystpres maskine:

15@40

15@40

10@45

Vertical traction:

15@85

15@85

10@90

10@90

DB skulderpres:

3x12 med 12 kg i hver hånd.

Abd. crunch maskine efter behag @35, samt arm extension maskine efter behag @40/45.

Vrist curls nåede jeg ikke, men dem kan jeg lave herhjemme.

Og så har jeg kørt en laaaaang tur på el-scooteren. Massive dæk PWNER det hele! Hvor ER det dog skønt, at jeg ikke behøver frygte punkteringer!

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg sulten igen.

Hmmmmmmm! Der må jo nok være en logisk forklaring på det. Jeg synes selv, at jeg æder som en gal. Men om jeg får prots nok, er svært at sige. Jeg drak en PWO shake i dag, men den gør vel næppe nogen underværker, i det store regnskab. Køber noget kyllingebryst i morgen, hvis jeg kan få det. Det er lige lidt mere delikat end kalkun, imo, selv om kalkun også smager godt.

Jeg tror, jeg vil smide lidt tun på femkornsbrød, som natmad. Har de ondeste cravings.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg drønet en del rundt på gader og stræder. Jeg har jo savnet at køre på min scooter, dels fordi jeg ikke har haft tid til megen kørsel, og dels fordi der v ar det der med de dårlige dæk, som omtrent kunne ødelægge fornøjelsen ved det.

Så jeg var først på statsbib, og derefter en tur downtown, hvor jeg bl.a. købte et par fitness-handsker af denne slags: http://fit4fight.dk/shop/wrist-protect-525p.html

Derefter var jeg en tur på sandwich-baren Kenya, og sluttede af med en billig fadøl på Tir na Nog, hvor værten forsøgte at lokke mig til at komme ned og give den gas på tirsdag, hvor det er Saint Patrick´s Day. Ja, jeg ville gerne, men jeg skal til fys næste morgen, og det går nok ikke an at lave fys-tiden om. Desværre. Tanken om hardcore irsk mad (scrambled eggs, pølser, bacon og bønner), god musik, mørkt øl, billig Jameson´s whiskey, og letpåklædte, rødhårede skønheder virker ellers ret tiltalende på mig.

Nå, men sådan skulle det ikke være.

Det rykkede kraftigt i mig for at komme ned i FW og prøve de nye handsker, men af hensyn til restitueringen holdt jeg mig til cykladsen. Det blev til en halvmarathon, selv om det holdt hårdt. Men noget i mig sagde, at hvis jeg ikke gennemførte det, ville det være et frygteligt nederlag. Men jeg sejrede, gennem en stærk vilje.

Link to comment
Share on other sites

Dagens stats:

Benpres:

15@160

15@160

15@170

10@180

Seated leg curl:

3x15@45

Lower back maskine:

3x15@75

Vertical traction

2x15@85

10@90

Brystpres maskine:

2x15@40

10@45

Cable row:

2@15@65

2x10@70

Skulderpres maskine (i mangel af frie bænke i rummet med håndvægte):

2@15@45

10@50

Arm extension maskine efter behag, vekslende mellem 40/45.

Abd. crunch maskine efter behag @35

Til sidst nogle vrist curls med 8-kilos chrome håndvægt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share