Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Er du rask, Martin?

Det var det første, vores underviser sagde til mig i morges. Rask var hun nemlig ikke selv. Faktisk var hun i en så trist forfatning, at ledelsen sagde, at nu skulle hun skrubbe hjem i seng, og det var en ORDRE! Det måtte hun jo så gøre, så vi andre måtte klare os uden underviser.

Det kunne vi nu også, så nogenlunde.

Jeg er ved at få en grundlæggende forståelse for transaktioner osv., så jeg er mere fortrøstningsfuld end tidligere. Det var rart at få tidligt fri, så jeg kunne komme til træning.

Stats:

Benpres:

15@140

15@150

15@160

10@170

Leg curl:

3x15@45

Skulderpres maskine:

15@40

15@40

10@45

Vertical traction:

15@75

15@80

10@85

Brystpres maskine:

15@40

15@40

10@45

Cable row:

15@50

15@55

15@60

10@65

5@70 :devil:

Arm extension maskine og abd. crunch maskine: Ukendt antal reps @35 (samme vægt i begge øvelser).

I morgen er der en pokkers masse rengøring, som jeg skal have ordnet. Har ikke tid/energi til det i hverdagene, og det kan ses på min lejlighed. Men ingen kan være alle vegne på samme tid.

Vi fejrer lige weekenden med et par sange. Først et nummer med én af de meget få sorte country-sangere, nemlig Charlie Pride.

http://www.youtube.com/watch?v=0SdbFIzKY8c

Dette nummer er dog nok mere kendt med Bobby Bare, men ham har jeg promoveret så tit i denne log.

Og så tager vi det mest kendte nummer med Roger & Over. Det er en hyldest til en klassisk bil, fra dengang, svenskerne stadig kunne lave biler. Om det egentlig er country, kan diskuteres, men drengenes humor og spille-glæde kan der ikke sættes spørgsmål ved. Jeg mødte dem personligt for nogle år siden. Herlige gutter.

God fredag til MOL. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Cykle, cykle, cykle.

Det er ikke tit, at jeg har tid og overskud til de længere etaper, så stålhesten fik lige en ordentlig én på skaw´et i dag. Der er ikke noget ordentligt i fjerneren, så jeg kunne lige så godt motionere noget (gid flere danskere ville ræsonnere sådan! :laugh: ).

Hele 26 km, blev det til. Skøøønt at nå der op, hvor endorfinerne virkelig arbejder, og hvor det hele begynder at opføre sig anderledes, end det plejer.

Et af dagens højdepunkter var, at jeg mødte en gammel homie, som jeg ikke har set i lang tid. Så vi fik os en god omgang :blahblah: om fester, film, biler, kvindfolk, og hvad vi nu ellers snakker om. Rart, at nogen husker mig.

I morgen skal jeg ned i FW, og så skal jeg have gjort rent her i mit lille domicil. Det er der jo ikke megen tid til i hverdagene.

Link to comment
Share on other sites

Folks, jeg er begyndt at overveje min trænings-mæssige fremtid.

Med den kommende prisstigning er der ikke længere nogen økonomisk fordel ved FW, fremfor de deciderede BB/SL centre i byen. Jeg skal understrege, at jeg hverken er sur på FW som helhed, eller på nogle medlemmer af personalet. Men omvendt skylder jeg jo ikke FW nogen særlig loyalitet.

Jeg ved ikke, hvad udfaldet bliver. Jeg har været glad for FW, men der ER en anden stemning i et lidt mere hardcore gym. Bevares, stemninger skal ikke betyde alt, men de påvirker dog motivationen.

Stats må vente lidt. Men generelt var det ok træning i dag. Nu trænger jeg til mad, og så skal der gøres rent. Det går ud i et for tiden. Må passe på, ikke at blive for stresset.

Link to comment
Share on other sites

Stats:

Benpres:

15@150

15@160

10@170

5@180 :devil:

Skulderpres maskine:

15@40

15@40

10@45

Vertical traction:

15@75

15@80

10@85

Brystpres:

15@40

15@40

10@45

Lower back maskine:

15@65

15@65

10@70

Seated cable row:

15@50

15@55

10@60

10@65

Arm extensions og abd. crunches efter behag @35.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Uuuh, jeg er smadret efter en dag med kursus og fys.

Men det går da. I morgen skal jeg i FW. Det glæder jeg mig til. Kurset er hårdt, og stoffet er meget fremmed for mig, men jeg kæmper mig igennem. Hvis jeg bare får mit kursusbevis, så er jeg tilfreds.

Nu: Mad, bad og søvn!

Godt, at det bøvl ikke varer evigt. Det ville smadre mig, fysisk og mentalt.

Link to comment
Share on other sites

Jævnt godt træningspas i dag. ikke mange afvigelser fra det sædvanlige program, bortset fra, at jeg var inde i den frivægts-afdeling, hvor jeg legede lidt med et par 10-kilos håndvægte.

Bevar mig vel, hvor er det altså et hundeliv at være Oksen lige nu. Jeg er sådan set ikke ked af kurset, men jeg takker min skaber for, at det ikke varer evigt. Hvis jeg skulle være `på´ henved 40 timer om ugen, år ud og år ind, så ville jeg næppe kunne undgå at blive nødsaget til at søge hjælp til rengøring, madlavning osv.

Nå, men i morgen er vi da halvvejs igennem uge 2, som siges at være kursets hårdeste uge.

Nu: Mad, bad, lidt TV-kiggeri, og så søvn!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

12 kilometers vedligeholdelses-cykling, samt 15 DB curls @13,8 kg med hver arm.

Der er ikke tid/energi til andet end at være på kurus, spise, træne, og klare den mest nødvendige rengøring.

Det er ikke uden grund, at det giver flere gryn at være bogholderiass., end at være kontorass. Der ER menget, man skal kunne! Og så skal man tænke på, at jeg ALDRIG havde set noget nævneværdigt regnskab, inden jeg begyndte på kurset.

Vi kan i øvrigt også notere et lille jubilæum for min kondicykel: 10500 km!

Jeg glæder mig til weekenden!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Udmærket træning i FW i dag. For første gang nogen sinde var jeg oppe på 50 kg i skulderpres maskinen. Det er godt at konstatere, at det går den rette vej. Jeg må nok tage mig sammen, mht. at få lidt mere håndvægt-træning ind. Om jeg skifter center, ved jeg ikke. Egentlig har jeg det jo ok i FW.

Det er godt, at det snart er weekend. Det kursus er dæleme hårst.

Link to comment
Share on other sites

Godt klaret med en PR selvom du er presset for tiden, Martin :bigsmile:

Du må have en god weekend, når du når så langt :smile:

Tak, Rune. Du er en udmærket MOL-ven.

Dagen i dag har været træls. På kurset var der en del ting, der drillede. Men det sker jo. I næste uge kommer der et nyt tema, som burde være lettere tilgængeligt.

Nu er det i hvert fald weekend.

For at blæse frustrationerne ud af systemet, snuppede jeg 22 km på kondicyklen. Det kørte udmærket.

Vi skal lige have en sang, og det bliver med en ægte country-pioner, nemlig Ernest Tubb:

Ham er der ikke mange, der kender nutildags. Som én af mine country-bekendte engang sagde: `Those jerks at the record companies probably think that Ernest Tubb is a sincere wash basin!´ (denne joke kan ikke oversættes til dansk).

Og mens vi nu er i gang med at revse MTV-kulturen og dens profithunger for dens udvanding af den gamle country-kultur, så tager vi lige denne her:

Chaufføren, der kørte mig hjem i dag, spillede lyttede i øvrigt til `Jambalaya´, da jeg satte mig ind i bilen. Det viste sig, at han var medlem af en trucker-klub, og da jeg nævnte et par navne, fandt vi ud af, at vi kendte mange af de samme mennesker i det miljø.

Vi ses her i loggen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det må du nok spørge om, Pave. Jeg ville også hellere arbejde med sprog, eller noget med salg. Og tænk, en af kursisterne er en dame, som har siddet hos et større revisor-firma i mange år, og har alle de eksamener, man skal have for at blive revisor (dog ikke statsaut.), og så sætter man hende til at lære `Grundlæggende regnskab´, med det argument, at det er en opkvalificering! :nonono: . Spredningen er således enorm, idet der er flere (heriblandt mig), som for 14 dage siden aldrig havde set et regnskab for en virksomhed.

Men nu skal vi have Excel i næste uge, og det forventer jeg at være lidt bedre til.

Men den største belastning er, at det er MANGE timer om ugen. Så meget ville jeg ikke kunne holde til, hvis det var permanent.

Nå, men foreløbig går det. Det skal det jo.

Nu går turen snart ud i kulden, og ned i FW.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til en udmærket gang træning i går.

I dag ved jeg ikke, om jeg får cyklet, da jeg har meget andet at lave. Rengøring er der jo ikke megen tid til i hverdagene. Jeg glæder mig vildt til vinterferien. Hvis jeg da ikke skal til begravelse! Min bedstemor er kraftigt på retur. De sidste 20 år har hun bare længtes efter at komme afsted, og når bliver hun nærmest mere og mere træt hver dag. Mad og drikke skal man nærmest tvinge i hende. Så det er noget værre noget.

Nå, men hendes tid kommer jo, når den kommer.

For nu at vende tilbage til træningen, så synes jeg, at jeg har passet det udmærket her på det sidste. Jeg må også passe på, at jeg ikke nærmest kommer til at føle, at jeg skal træne som en pro, for det har jeg hverken tid, energi eller styrke-gener til. Men tit har jeg faktisk følt, at der for mig stod mere på spil, end der gør for profferne. Jeg skal bestemt ikke forklejne de elite-udøvere, som findes på MOL eller andre steder. Flere af dem har jeg såmænd haft god fornøjelse af at skrive med. Min pointe er bare, at jeg tit har følt mig forpligtet til at yde en indsats, som var overvældende i forhold til min fysiske kapacitet. Det gælder ligesom om at lære, at fordi jeg måske kun træner en enkelt gang pr. uge i en måneds tid, så betyder det ikke, at jeg nødvendigvis svæver i overhængende fare for at falde om med en blodprop.

Ligeledes ville jeg ønske, at jeg kunne erkende, at jeg ikke skylder mine forældre en hel masse pga. af alt det ekstra bøvl, som mit handicap har givet dem. Ingen af mine forældre har nogen sinde trænet, eller været sportsfolk (bortset fra at min far gik til judo som helt ung), så jeg har bestemt hverken fået træning eller decideret sport ind med modermælken. Det er måske også én af flere grunde til, at handicap-idræt ikke siger mig en dyt. Tit føler jeg, at jeg sidder mellem to stole: I forhold til mange andre handicappede er jeg overraskende velfungerende, men jeg kan jo aldrig blive helt som alle I andre.

Men i hvert fald kører min træning godt. Jeg har lagt en betydelig mængde muskelmasse til, siden jeg startede i FW, og det er da også uomtvisteligt, at jeg er blevet meget stærkere. Imidlertid kan jeg heller ikke nægte, at det er hårdt, altid at være så dedikeret.

Nå, det var lige et terapeutisk indlæg. Hav en fed søndag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag, nede ved Storcenter Nord, var der en gut, der rullede sit bilvindue ned og hilste på mig. Det viste sig at være `Store-Keld´, som er styrketrænings-instruktør og SL-mand. Han ville lige høre, hvor jeg trænede henne, og gøre opmærksom på, at jeg jo var velkommen tilbage i folden, hvis det skulle blive aktuelt. Egentlig ganske pænt af ham. Om jeg virkelig skifter center, ved jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Kære venner!

Endelig er der fremgang at spore, mht. mit kursus. I dag havde vi om Excel, og underviseren sagde straks, at han kunne fornemme, at jeg havde evner for det. Det følte jeg nu også selv. De personer, som åbenbart har tendens til at være sure, var lige så sure, som de plejer at være. Værst for dem selv.

Efter 14 meget hårde dage er det jo en glæde at opleve, at jeg også kan ligge i den gode ende. Jeg kunne næppe have været gladere, om man så havde foræret mig 100 000 kr.

Ved 17-tiden gik turen ned i det ret crowdede FW. Heldigvis var det nogenlunde til at komme til maskinerne:

Benpres:

15@150

15@160

10@170

Skulderpres maskine:

15@40

15@40

10@45

5@50

Leg curl (seated):

3x15@45

Vertical traction:

15@80

15@80

10@85

Brystpres maskine:

15@40

15@40

10@45

Lower back maskine:

3X15@70

Cable row:

15@50

15@60

10@65

10@70 (BOOOOOOOOM! :devil: )

Arm extension maskine efter behag @35

Abd. crunch maskinen var okkuperet af tøzer, så den sprang jeg over i dag.

Til sidst DB incline chest press (mener jeg, at det hedder) 2X15@10 kg. Det er nok derfor, at mine brystmuskler vokser godt for tiden. Den, der undervurderer håndvægtes anvendelighed og effektivitet, har ladet sig forblænde af alt det nymodens udstyr.

Til aften fik jeg kartofler og pølser. Et jævnt, men meget velsmagende, måltid.

For første gang i lang tid kan jeg gå i seng med en følelse af glæde i mit hjerte.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Efter 14 meget hårde dage er det jo en glæde at opleve, at jeg også kan ligge i den gode ende. Jeg kunne næppe have været gladere, om man så havde foræret mig 100 000 kr.

For første gang i lang tid kan jeg gå i seng med en følelse af glæde i mit hjerte.

Det er rigtig godt at høre, Martin - det lyder som om det var en god idé med det kursus. Nogen gange er det de små ting i livet, der gør en glad :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtig godt at høre, Martin - det lyder som om det var en god idé med det kursus. Nogen gange er det de små ting i livet, der gør en glad :smile:

Tak, Rune, du min trofaste støtte.

Ja, det går udmærket med at lære at bruge Excel. Jeg vil ikke sige, at jeg ligger helt i top, men underviseren siger, at jeg er godt med. Og det sker da også, at jeg hjælper et par af de andre lidt. Det er så sandelig nye toner, i forhold til de første to uger.

De 3-4 sure citroner på holdet er stadig sure. I dag var der en kælling, der truede med at gå hjem. For min skyld kunne hun såmænd gå en tur ned til :devil: . Men han ville næppe heller kunne bruge hende til ret meget.

Jeg tror, de begår den fejl at tage sig det meget nær, når underviseren laver lidt skæg og ballade. Det gør han jo, med det formål at fremstille tingene så simpelt som muligt. Hvis man tror, at det er det samme som at tale ned til folk, så har man misforstået noget. De burde hellere grine med, og glæde sig over, at tiden går godt, i stedet for at stoffet skal terpes ind på den gammeldags facon. Mig skal de ikke få med på deres galej, for den attitude giver kun bøvl.

Nå, men dagens træning blev til 16 km på kondicyklen. Det gjorde godt med lidt cardiiiiio igen.

Jeg tørner ind. Jeg skal jo afsted igen i morgen. og da skal jeg også til træning og på indkøb.

Godt, at ferien nærmer sig.

Link to comment
Share on other sites

Dagens cykling var HÅRD, men jeg havde lovet mig selv 15 km, og det løfte holdt jeg. Ude på skolen var der chokolade, doneret af en sød tøs. Jeg gjorde mig dog hård, og takkede høfligt nej. Power of the will! :devil:

I weekenden skal jeg have smidt en hvid tornado gennem min lejlighed. Det kan godt ses, at jeg har meget lidt tid til rengøring. Nå, men det må gå, som det kan. I ferien kommer den forhåbentlig til at stå på træning, fys, scooter-kørsel og lidt fest (muligvis Man Utd vs West Ham på storskærm på søndag).

Nu: mad. Kl 20: Rejseholdet. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I guder, hvor er gamle Ox bare træt!

Ude på Købmandsskolen var der en vældig hurlumhej: De studerende havde gang i noget team-building, og det involverede bl.a. en masse brædder, som blev flyttet rundt, imens alle kanutterne larmede værre end en flok brøleaber på speed. Nå, men i kantinen var der i det mindste `pølse-hårner´ (som Oksen fra Hammel sagde), og dem spiste jeg en gevaldig portion af, alt imens jeg forsøgte at underholde et par søde babes.

I FW har jeg også været i dag. der var lige lovlig crowded, men det gik da.

Benpres:

15@150

15@160

15@170

8@180

Idet jeg udstødte et vikinge-brøl, der kunne have fået flok romerske gladiatorer til at løbe for livet, lykkedes det mig liiiiige at få de 200 Kg (maskinens max) løftet fri. Jeg kunne dog ikke reppe med de 200 kg. Men det skal nok komme.

Skulderpres maskine.

15@40

10@45

8@50

Vertical traction:

15@80

15@80

10@85

Lower back maskine:

3x15@70

Brystpres maskine:

15@40

15@40

10@45

Cable row:

15@50

15@60

10@65

Arm extension maskine efter behag @40 kg (har øget til 40, pga. at jeg har mærket lidt fremgang), samt abd. crunch maskine efter behag @35 kg.

Jeg sluttede af med håndvægt øvelser på skrå bænk, @9 kg.

Nu skal der bare slappes off!

Link to comment
Share on other sites

Trods manglende motivation fik jeg cyklet 18 km i aften. Det holdt hårdt med at komme i sving, men det lykkedes da.

Gudskelov for min stærke vilje. Et er sikkert: Når man begynder at cykle kl. 22.30 en lørdag aften, så er der kraftedeme tale om dedikation!

Vi snupper lige en sang.

Jeg har før linket til `The other side of the hill´, med tjekkiske Country Sisters. Her er den originale version. Den hedder Cadillac Cowboy, og synges af nu afdøde Chris Ledoux:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg da endnu en gang træning i FW, selv om der var godt crowded. Må se, om jeg kan få noget morgen-træning i den kommende uge, hvis sneen da ikke lukker det hele.

Eneste ulempe var, at det ikke var til at få fat i nogle håndvægte/bænke, så der blev ingen incline DB øvelser i dag.

På det rent personlige plan har det været en lidt sær dag. Jeg ragede lidt uklar med noget familie. De formulerede sig måske forkert, og jeg reagerede lidt hårdere, end jeg burde. Men det er ordnet igen

Jeg undlod at tage ned på pubben og se Man Utd. vs. West Ham. Jeg ville ellers gerne have været afsted. Dog ved jeg, at jeg skal holde mig fra den slags ting, når jeg ikke er 112% mentalt klar. Når jeg er hidsig, skal jeg bare passe mig selv, så det ikke går ud over andre. Der er såmænd psykoer nok på værtshusene, uden at jeg behøver bidrage yderligere.

Nå, men det ordner sig.

I morgen er der fys, så jeg ved ikke, om jeg får trænet.

Link to comment
Share on other sites

Trods manglende motivation fik jeg cyklet 18 km i aften. Det holdt hårdt med at komme i sving, men det lykkedes da.

Gudskelov for min stærke vilje. Et er sikkert: Når man begynder at cykle kl. 22.30 en lørdag aften, så er der kraftedeme tale om dedikation!

Dét er nemlig rigtigt, og det er den vilje der til forår/sommer gør dig hurtig på landevejen. Godt gået!

Link to comment
Share on other sites

Dét er nemlig rigtigt, og det er den vilje der til forår/sommer gør dig hurtig på landevejen. Godt gået!

Tak, Kermit.

Nu kører jeg så ikke på landevej. Men det kunne du naturligvis ikke vide, idet det ikke kan forventes, at du skal gennem-pløje hele min meget omfangsrige log.

Man KAN godt få en trehjulet handicap-racer til kørsel på landevej. Men jeg har det nu ok med at bruge min kondicykel. Så er jeg også uafhængig af vind og vejr, og jeg slipper for at spekulere på trafikken, der jo godt kan være ganske intens i en by som Århus. Desuden er det jo efterhånden styrketræningen, der fylder mest.

I dag bliver det nok kun til lidt DB curls, da jeg har meget, jeg skal have ordnet herhjemme, og jeg skal også til fys, hvilket trætter mig en del. Jeg er også nødt til at give mine ben hvile fra tid til anden.

Vi må se, hvad det bliver til med sneen. Hvis det ikke går værre, end de har spået, fortsætter træningen ufortrødent.

Link to comment
Share on other sites

Morgen-træning i FW.

For en gangs skyld var der plads og tid til at eksperimentere lidt i frivægts-rummet, så skulderpres maskinen blev droppet til fordel for lidt leg med et par 12-kilos DBs. De var dæleme tunge, men jeg kunne godt håndtere dem. Dog savnede jeg nogle lidt mere oldschool stænger, i stedet for TechnoCraps gummi-belagte pjat. Men det er rart, at jeg endelig er ved at få lidt håndvægt-træning med.

Øvrige stats:

Benpres:

15@150

15@160

10@170

Brystpres maskine:

15@40

15@45

10@45

Lower back maskine:

3x15@70

Vertical traction:

15@80

15@80

10@85

Cable row:

15@50

15@60

10@65

8@70

Leg curl:

3X15@45

Arm extensions efter behag @40 kg. Abd. crunch maskine efter behag @35 kg.

Om lidt kommer mine forældre på besøg.

I aften står den på grønkål med saltet flæsk til! :4mewantfood: . DET er dæleme oldschool vinter-mad!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share