Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Tak, folks.

I ved, at jeg værdsætter jeres support.

I dag har min far og jeg været ude at fyre en stribe patroner af, bare for skægs skyld. Det gav mig en tiltrængt adrenalin-indsprøjtning. Faktisk gik det overraskende nemt for mig at ramme det, jeg skulle, selv om jeg ikke øver mine skyde-færdigheder regelmæssigt.

Min Mossberg virkede som altid upåklageligt. Egentlig følte jeg også, at det gik nemmere for mig at håndtere rekylen. Det kan bl. a. skyldes, at mine arme og skuldre er blevet stærkere. Der er simpelthen mere masse til at absorbere stødet.

Det er muligt, at hardball og andet legetøj er sjovt nok, men det er nu noget andet, når det siger BANG, og gik et lille gok på skulderen.

Jeg ville dog ikke tage Mossberg´en med, hvis jeg skulle på skovjagt eller lign. Det skyldes bl.a. at den ikke har automatisk sikring. Til havjagt, hvor der sjældent er andre menesker tæt på, kunne det bedre gå an. Stadig vil jeg dog sige, at det ikke er et våben for begyndere. Til en førstegangs-køber bør automatisk sikring være alfa og omega. På Mossberg´en skal man altid huske: `If you see red, you´re dead!´ (man kan se en rød plet, når sikringen er slået fra), og man skal selv slå sikringen til, imens man lader.

Nu skal jeg lige have trukket rensestokken gennem løbet på den, og så er der ellers dømt nytår.

Vi ses.

Link to comment
Share on other sites

Dybe tanker du her kommer med min Mol ven. Men tror faktisk at mange menesker i denne tid lukker sig ind i sin egen lille verden, DERFOR har du også et nytårsforsæt som du skal arbejde dig hen imod. nemlig at komme mere ud og ikke mindst åbne op for det du føler indeni. så næste gang du ser en sød pige så dyrk det og nyd det du opnår. måske fejler du men du kan ikke tage nederlaget som et tab, for du forsøgte og så er du jo på vej. og med din omtanke for andre menesker ville der være mange der kunne vinde ved at du lukkede dem ind i varmen. DU er sku en sej okse.... vil undlad at komme med et smart engelsk udtryk her for så får jeg bare at vide det er stavet forkert :-)

Glæder mig til at følge dine kampe, ærge mig når du fejler men så sandlig også glæde mig over dine sejre.

Ønsker dig et fantastisk godt nytår og ikke mindst lys i dit sind..

Kenn

Tak, også til dig, Kenn.

Jeg har nu aldrig følt, at min omtanke for andre var noget at skrive hjem om.

Jeg har i øvrigt glemt at nævne, at jeg jo, i løbet af 2008, måtte undvære mit køretøj i ca. 2 mdr., pga. strejken i foråret. Det var en ret syret oplevelse. Vist blev der til tider bandet, så der nærmest stod blå røg ud af halsen på mig, men på en måde fik jeg udvidet min horisont, fordi jeg var nødt til at vende tilbage til noget af det mest basale for et menneske: Simpelthen det, at det ikke længere var så ligetil at skaffe det daglige brød. Livet kom til at handle om at knokle ned og købe ind, knokle hjem igen, holde min lejlighed i orden, træne lidt, når jeg magtede det, og så ellers spise en helvedes masse, simpelthen fordi jeg var fysisk aktiv hele tiden.

Det var noget af det hårdeste, jeg har været med til. Men jeg måtte jo stå det igennem, og det gjorde jeg, bl.a. med MOLboernes hjælp.

I dag var jeg relativt tidligt nede og træne i City Gym.

Benpres:

15@140

15@150

10@160

Leg extension:

3x15@25

Vertical row:

3x15@45

Maskin curls:

3x15@25

Triceps cable pull down:

3x15@35

DB skulderpres:

3x15@8.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver rart, snart at komme i gang med noget cykling igen. Har vist bulket en smule her i julen. Godt, at jeg har haft City Gym, så jeg i det mindste har kunnet få trænet noget styrke. Når jeg igen kommer ned i FW, skal jeg vist have kigget på nogle ændringer af mit program. Det med håndvægte osv. virker stadig mere tillokkende på mig.

Hvis jeg havde lige så nemt ved at opnå resultater på det rent menneskelige plan, som jeg har ved træningen, så ville meget være vundet. Et af flere problemer er også, at jeg ganske enkelt ikke har energi til ret meget andet end det, der er nødvendigt i min dagligdag. Ganske vist træner jeg en hel del (og det bliver jeg ved med, naturligvis), men fitness er næppe noget, der som sådan styrker en persons sociale kompetencer; man ser de folk, der er til stede, hilser måske ganske kort, og udveksler et par kvikke bemærkninger, men ret meget snak kan det sjældent blive til, fordi man jo heller ikke ønsker at forstyrre nogen.

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre for at komme videre. Der er også en del ting, som jeg efterhånden føler mig for gammel til. Og jeg kan jo ikke tvinge folk til at kunne lide mig. Jeg prøver at optræde afdæmpet, og undlade at være mere kontroversiel end højest nødvendigt, men det er svært.

Link to comment
Share on other sites

Sidste træning i City Gym.

Det blev nogenlunde som de andre gange, bortset fra, at jeg var oppe på 9 kg i DB skulderpres.

Generelt har jeg været glad for at træne i City Gym, selv om jeg glæder mig til at komme tilbage til FW på Jens Baggesensvej. jeg savner også min egen kondicykel lidt. Men den kan jeg måske få en lille tur på i morgen.

Jeg har desværre slidt et lille hul (hård hud, som så er revnet) inde i min højre hånd. Det er ret irriterende. Må vist se at få kigget på et par træningshandsker. Det kan være, at jeg skal ned og kigge i Fit4Fight.

Nu skal jeg lige have træning og humør op at køre igen.

Link to comment
Share on other sites

Mit humør er i bund for tiden. Som altid er det mit selvværd, det kniber med. Uanset, hvor godt, det ellers går, føler jeg aldrig, at jeg er god til noget. Inderst inde synes jeg, at jeg er et forfærdeligt menneske. Tit har jeg overvejet at forlade MOL, men jeg bliver her, bl.a. fordi der trods alt er flest gode ting ved et sted som MOL.

For pokker Okse.. hvis du forlader MOL kommer vi og henter dig!!!

for der er Pilsnere der skal nydes

der er patroner der skal skydes

Der er cykler der skal prygles

der er vægte der skal kyles

Der er historier der skal fortælles

der er oplever der bli'r fælles

der er knallerten der skal røres

der er Country der skal høres

og jeg bliver sur og begynder at moppe

hvis du overvejer at stoppe!!!

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Tak til Blackmoore for hans altid glimrende support. Kunne virkelig være fedt at møde dig i virkeligheden, Blackmoore. Men jeg ved jo, at du har meget at se til. Det får jeg i øvrigt også snart, for jeg skal på kursus fra d. 19/1 og 6 uger frem.

Jeg håber dog at kunne styrketræne 2-3 gange om ugen, idet FW jo har åbent til kl. 22.

Nå, vi må se, hvad der sker. Evt. må jeg træne 2 dage i træk i weekenden, og så restituere lidt mere i løbet af ugen. Det går jo nok, al den stund, at kurset jo kun varer 6 uger. Og der er jo også vinterferie.

Jeg har tænkt lidt over romaskiner. Men jeg tror ikke, at det er noget for mig. Jeg er ganske stærk i benene, men jeg har næppe bevægelighed nok til, at romaskiner er noget for mig. Sådan er det jo: Man får nogle idéer, og tit må en del idéer kasseres, før man finder noget, der kan bruges. Da Edison skulle opfinde sin elektriske pære, slog det angiveligt fejl for ham 2000 gange, før han fandt ud af det. Dette så han ikke som 2000 fiaskoer. I stedet sagde han, at han havde fundet 2000 forklaringer på, hvordan man IKKE skal gøre, hvis man vil lave en el-pære. Herlig holdning at have.

I hvert fald skal jeg til at have gang i noget opvarmning, nede i FW. Det gælder ikke mindst, hvis jeg vil forsøge at satse på frie vægte i de øvelser, hvor jeg kan bruge dem.

Link to comment
Share on other sites

Rart at være hjemme igen.

Det trækker jo noget i mig for at komme ned i FW, men jeg valgte at overholde restitutions-tiden, og i stedet kaste mig over noget cardiiiiiiiiio. Det har jeg jo, i sagens natur, forsømt noget her i julen.

Jeg lagde ud med et lidt forsigtigt mål på 14 km. Men det gik godt derudad, og pludselig havde jeg cyklet hele 22 km!

Humøret er i bedring. De problemer, der gjorde mig lidt nedtrykt, er så nogenlunde blevet klaret. Endnu engang tak til alle mine trofaste støtter på MOL.

Nu skal jeg i bad, og i aften er der jo `Livvagterne´ på DR1, og `The Last Castle´ på TV2.

I morgen: Styrketræning, og helst rimeligt tidligt på dagen.

Link to comment
Share on other sites

I morgen: Styrketræning, og helst rimeligt tidligt på dagen.

Hey Ox, godt nytår!

Hvor mange er der i FW der hvor du træner på de forskellige tidspunkter? Her inde i Kbh er der umuligt at være ca. fra kl. 15 og frem til 19... Mandage er specielt slemme, hvor det først tynder ud omkring kl. 2030...

Link to comment
Share on other sites

Hey Ox, godt nytår!

Hvor mange er der i FW der hvor du træner på de forskellige tidspunkter? Her inde i Kbh er der umuligt at være ca. fra kl. 15 og frem til 19... Mandage er specielt slemme, hvor det først tynder ud omkring kl. 2030...

Også et godt nyt hår (eller noget) til dig, spoer.

Der er en del folk i FW Jens Baggesensvej fra ca. 17 til 19.30. Jeg har ikke trænet så meget dernede i aften-timerne, men det kommer jeg nok til, når jeg begynder på kursus, og derfor ikke kan træne tidligt. Jeg var dernede ved 18-tiden engang. Det var lidt crowded, men med lidt god vilje kunne man sagtens få trænet.

Når jeg træner om morgenen, er det mest for at være lidt hardcore. Der er en speciel stemning om morgenen, simpelthen fordi man skal være lidt crazy på den fede måde, for st stå så tidligt op, og tage ned i cenrtret.

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg da omsider ned i FW igen.

Benpres:

15@130

15@140

15@150

8@160

Seated leg curl:

15@45

15@45

15@45

Vertical traction:

15@70

15@75

10@80

Lower back maskine:

15@55

15@55

10@60

Brystpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Skulderpres maskine:

15@35

15@40

10@40

Juleferiens mange DB skulderpres øvelser har sikkert gavnet mig.

Seated cable row:

15@50

15@55

10@60

5@65 :devil:

Arm extension, samt abd. crunch maskine: En del reps med 30/35 kg.

Protshake med skummetmælk, en halv banan, samt choko-prots.

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver lige endnu et indlæg. Det bliver i høj grad `anecdotal´, men det skal med, også fordi det i nogen grad handler om træning. Hvis folk finder det irrelevant, har de lov at springe let hen over det.

Jeg har før fortalt om, hvorledes min interesse for træning altid er blevet påvirket af mange personer og begivenheder. Det er også det, dette indlæg vil komme til at handle om.

Knud var min mors onkel (han var en bror til min bedstemor), og ud over at være passioneret jæger og våbensamler (en ekspertise, som bl.a. modstandsbevægelsen nød godt af) var han én af styrketræningens pionerer. Han og jeg jokede tit med, at han, i sin ungdom, havde haft vestjyllands første træningscenter. Det var såmænd ikke helt løgn, idet han var med til at arrangere træning for egnens bønderkarle osv. i en stue på en gård. Det er naturligvis noget, jeg kun har hørt om, da det skete længe før min tid. Det var stort set kun frie vægte, samt enkelte fjeder-redskaber, man havde dengang.

Som ung var Knud til et marked, hvor en stærk mand optrådte. Man sendte også nogle fjedre rundt, for at se, om der var nogle stærke mænd blandt publikum. Der må have været tale om fjedre af den typer, som jeg linker til her:

http://dk.sourcingmap.com/five-springs-che...ed-p-27472.html

Knud fik fat i fjederen, og kunne, uden det store besvær, strække den ud. `Der har vi en stærk mand! Send ham lige her op´, sagde gøgleren. Altså måtte Knud op på scenen. Gøgleren gav ham nu en noget kraftigere fjeder. Hvis han kunne strække den ud, ville han vinde 5 kr., hvilket omtrent var en dagløn for ham. Knud tog fat. Den var godt nok stram, den fjeder. Det kneb for ham. `Ha! Han kan jo ikke!´, lød det hånligt fra en tilskuer. Så blev Knud gal! Han lagde alle kræfter i, og fik strukket fjederen så meget ud, at forsøget måtte godkendes. Nu forsøgte gøgleren at sno sig uden om. Han havde jo ikke regnet med at skulle af med pengene. Men retsindige tilskuere blev sure, og forlangte, at Knud fik de penge, som han ærligt og redeligt havde vundet.

`Tag så pengene, og forsvind!´, hvæsede gøgleren. `Hvis du viser dig igen, har vi folk nok til at smadre dig!´ Knud tog det roligt, og gik ud og købte jagtpatroner for pengene. Det var noget, han kunne bruge.

I en periode kørte Knud taxa. Han havde en stor, gammel Plymouth, som han brugte til formålet. Dengang skete det af og til, at taxaerne blev bedt om at køre arrestanter til politistationen. Det var ikke altid, at politiet i mindre byer selv rådede over køretøjer til transport af de anholdte. Således skulle Knud en dag fragte to betjente og en anholdt slagsbror til stationen. Den anholdte lavede en del bøvl, og både Knud og betjentene måtte slås kraftigt med ham, for at få ham ind i bilen. `Så tag dog stavene i brug!´, brølede Knud til betjentene. `Det må vi ikke!´, svarede betjentene. Endelig fik de kørt slynglen hen til politistationen, men da de skulle have ham indenfor, gik han amok igen. I Plymouth´en var der en glasrude mellem forsæderne og bagsædet. Denne rude fik den anholdte sparket i stykker. SÅ flippede Knud totalt! Han greb slynglen i hans lange hår, slæbte ham ind på stationen, og op ad en trappe, til et afhørings-lokale på 1. sal. Da Knud var på vej ned ad trappen igen, kunne han høre, at betjentene omsider havde taget stavene i brug.

Navnligt denne sidste anekdote har vi tit moret os over.

I sidste halvdel af 90´erne gik Knud bort. Hans helbred gav ham en del problemer, livet igennem. Men passionen for jagt, træning og store biler beholdt han til det sidste. Jeg tænker tit på ham. Han ville, med stor interesse, have fulgt min træning, hvis han havde været her i dag.

Link to comment
Share on other sites

Der er en del folk i FW Jens Baggesensvej fra ca. 17 til 19.30. Jeg har ikke trænet så meget dernede i aften-timerne, men det kommer jeg nok til, når jeg begynder på kursus, og derfor ikke kan træne tidligt. Jeg var dernede ved 18-tiden engang. Det var lidt crowded, men med lidt god vilje kunne man sagtens få trænet.

Når jeg træner om morgenen, er det mest for at være lidt hardcore. Der er en speciel stemning om morgenen, simpelthen fordi man skal være lidt crazy på den fede måde, for st stå så tidligt op, og tage ned i cenrtret.

Tak for info og ja, kender godt den der lidt specielle stemning. Det er oftest når man har den fornemmelse at træningen går bedst!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu aldrig følt, at min omtanke for andre var noget at skrive hjem om.

Jeg kan bevidne det modsatte.

Jeg har været glad for de gange du har skrevet i min log, når jeg har haft det aller værst. Du har lige kigget ind med trøstende og opmuntrende ord. Det har haft stor betydning for mig.

Jeg er ked af at læse du er inde i en hård periode. Jeg synes du er meget hård ved dig selv og stiller alt for store krav til hvad en enkelt menneske burde kunne klare.

Vi er alle forskellige og det skal der også være plads til.

Kig endelig ind i min log, jeg vil læse med hér :bigsmile:

PB

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bevidne det modsatte.

Jeg har været glad for de gange du har skrevet i min log, når jeg har haft det aller værst. Du har lige kigget ind med trøstende og opmuntrende ord. Det har haft stor betydning for mig.

Jeg er ked af at læse du er inde i en hård periode. Jeg synes du er meget hård ved dig selv og stiller alt for store krav til hvad en enkelt menneske burde kunne klare.

Vi er alle forskellige og det skal der også være plads til.

Kig endelig ind i min log, jeg vil læse med hér :bigsmile:

PB

Tak for det, PB.

Det er heller ikke så slemt nu, som da jeg skrev de der andre indlæg.

Jeg kan også godt love dig, at det var en fed fornemmelse at sende de der satans SSRI-piller til destruktion. De var i øvrigt også blevet for gamle til at bruge, men alligevel. Da jeg først opdagede, at de stadig lå i skabet, måtte jeg simpelthen have dem ud af mit hjem. Jeg beder til, at jeg aldrig mere får brug for det lort, der fik min vægt til at stige, gjorde mig seksuelt vanvittig ( det er en atypisk, men ikke ukendt bivirkning, at driften stiger. Hos de fleste mænd har pillerne den modsatte effekt) og meget andet. Det ligger mig bestemt fjernt at forgribe mig på en kvinde, men imens jeg fik de piller, var der en del situationer, hvor tanken var foruroligende nærliggende. Tænk, hvis det havde taget magten fra mig! Det ville have været ubærligt at leve med.

Nå, det er jo gudskelov forbi!

I går cyklede jeg 21 km. Lidt hårdt, men det gik nu ok.

Nu smutter jeg ned i FW!

Link to comment
Share on other sites

Tak for det, PB.

Det er heller ikke så slemt nu, som da jeg skrev de der andre indlæg.

Jeg kan også godt love dig, at det var en fed fornemmelse at sende de der satans SSRI-piller til destruktion. De var i øvrigt også blevet for gamle til at bruge, men alligevel. Da jeg først opdagede, at de stadig lå i skabet, måtte jeg simpelthen have dem ud af mit hjem. Jeg beder til, at jeg aldrig mere får brug for det lort, der fik min vægt til at stige, gjorde mig seksuelt vanvittig ( det er en atypisk, men ikke ukendt bivirkning, at driften stiger. Hos de fleste mænd har pillerne den modsatte effekt) og meget andet. Det ligger mig bestemt fjernt at forgribe mig på en kvinde, men imens jeg fik de piller, var der en del situationer, hvor tanken var foruroligende nærliggende. Tænk, hvis det havde taget magten fra mig! Det ville have været ubærligt at leve med.

Nå, det er jo gudskelov forbi!

I går cyklede jeg 21 km. Lidt hårdt, men det gik nu ok.

Nu smutter jeg ned i FW!

Det er godt at høre at du har fået det lidt bedre igen :bigsmile: . Jeg kender godt til at humøret kan variere fra da jeg havde det skidt. Jeg er heldigvis ovre den periode og er idag meget stabil.

Jeg har heller ikke hørt om den bivirkning til SSRI-medicin før må jeg sige. Nu er det ikke en medicin jeg selv har fået, så jeg kan ikke tale med om bivirkninger, men jeg har læst om den del, der har oplevet impotens, anorgasme og nedsat lyst til sex. Det er en ret almindelig bivirkning tror jeg.

Jeg kan sagtens følge dig i tanken om at du ikke havde kunne tilgive dig selv hvis det var gået galt. Godt det ikke kom så vidt.

Jeg synes det er super du bruger energien i FW og kæmper for at lægge pillerne på hylden :4thumbup: det var også den strategi jeg kørte efter. Selvfølgelig skal man gøre det man har det bedst med personligt og som man overlever på, men idag er jeg glad for jeg kom igennem uden.

Fedt med de 21 km !

PB

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Tak for dine gode indlæg, PB.

Du har ret i, at jeg tit er meget hård ved mig selv. Gennem hele mit liv har jeg været slem til at give mig selv skylden for meget mere, end jeg på nogen måde kunne være skyld i. Et eller andet sted burde jeg nok have langt mere psykolog-hjælp, end de 2 gange 10 samtaler, jeg har fået i mit liv.

Heldigvis har jeg aldrig snittet mig selv, eller udvist lignende selvskadende adfærd. Det kommer nok bl.a. af, at jeg, lige fra barnsben, har haft meget stor respekt for knive, både som våben og (primært) som værktøjer. Og hvis man for alvor vil tage sit eget liv, så er et snit i håndleddet omtrent den mest usikre metode, man kan bruge. Selv, hvis man snitter på langs, bliver døden langsom, og bestemt ikke fredfyldt.

Nå, men nu skal det jo ikke hedde sig, at jeg giver folk råd om, hvordan man dræber hverken sig selv eller andre!

Dagens træning i FW:

Benpres:

15@130

15@140

15@160

5@170 :devil:

Seated leg curl:

3x15@45

Skulderpres maskine:

15@35

15@35

10@40

8@45 :devil:

Lower back maskine:

15@60

15@60

8@65 :devil:

Brystpres maskine:

15@35

10@40

10@40

Vertical traction:

15@70

15@75

10@80

Seated cable row:

15@55

10@55

10@60

Arm extension og abd. crunch maskiner: Ukendt antal reps @30/35 (i arm extension var det udelukkende 35).

Link to comment
Share on other sites

Tak for dine gode indlæg, PB.

Du har ret i, at jeg tit er meget hård ved mig selv. Gennem hele mit liv har jeg været slem til at give mig selv skylden for meget mere, end jeg på nogen måde kunne være skyld i. Et eller andet sted burde jeg nok have langt mere psykolog-hjælp, end de 2 gange 10 samtaler, jeg har fået i mit liv.

Heldigvis har jeg aldrig snittet mig selv, eller udvist lignende selvskadende adfærd. Det kommer nok bl.a. af, at jeg, lige fra barnsben, har haft meget stor respekt for knive, både som våben og (primært) som værktøjer. Og hvis man for alvor vil tage sit eget liv, så er et snit i håndleddet omtrent den mest usikre metode, man kan bruge. Selv, hvis man snitter på langs, bliver døden langsom, og bestemt ikke fredfyldt.

Nå, men nu skal det jo ikke hedde sig, at jeg giver folk råd om, hvordan man dræber hverken sig selv eller andre!

Nu er der stor forskel på selskade og egentlig selvmordstrang hvis man kan kalde det det. Det er to vidt forskellige ting. Selskade er også meget andet end at snitte i sig selv.

Jeg synes det er ærgerligt at læse at du ikke har fået mere hjælp end de 20 samtaler, men det er jo aldrig for sent. Jeg ved det er en jungle at kaste sig ud i det private udvalg af psykologer - nogle af dem sidder der sgu kun for pengenes skyld :mad: - men du må ikke miste håbet om at få det endnu bedre :smile: Selvom jeg har det godt idag vil jeg stadig gerne have det endnu bedre.

Håber du havde en god træning !

PB

Link to comment
Share on other sites

Det blev til 23 km på cyklen i dag. Det var ikke så ringe.

Nu nærmer weekenden sig, og så må vi se, hvad den skal gå med. På søndag er der jo Man Utd, vs Chelsea, og jeg gad egentlig godt ned på Bridgewater, for at glo på kampen. Jeg gider ikke sidde hjemme og se bold, men på en pub er det rimeligt sjovt. Ikke mindst på Bridgewatwer, hvor der kommer mange herboende englændere. De opfører sig jo, som om de var på Old Trafford, og det giver en stemning, som man ikke finder ret mange andre steder her i DK. Hold kæft, hvor de hurtigt kan tømme nogle `spande´ (med 6 stk. Heineken i)!

Der kommer nok også en del Chelsea-fans. Men jeg har nu aldrig oplevet noget ballade dernede.

Hvis jeg lader være med at tage derned, så bliver det af hensyn til kcal-regnskabet. Jeg gider nemlig ikke sidde dernede og drikke light cola.

I morgen er der morgen-træning i FW, og så må vi se, hvordan det hele udarter sig. Ikke spekulere for meget allerede nu!

Link to comment
Share on other sites

Allerede omkring kl. 7.30 var jeg nede i FW.

Jeg venter lidt med at lægge stats ind, men jeg kan da røbe, at jeg liiiige var oppe og køre 5 reps med 180 kg i benpres. :devil: . Før eller siden skal jeg dæleme nok tage de der fårking 200 kg!

I cable row var jeg oppe på 10 reps @ 65 kg, som det højeste.

Arm extension måtte jeg droppe, da begge maskiner var screwed up. DAMN YOU, TechnoShit! :laugh:

Men i det store hele kører min træning udmærket, vil jeg sige.

Link to comment
Share on other sites

Rent fysisk har det været en lidt hård dag, idet jeg bl.a. har vasket tøj, samt skurret gulvet i entréen, foruden min træning. Men så gik tiden da med det. Jeg gider ikke køre downtown, da der ikke sker en dyt på denne tid af året.

Men stats skal der til!

Opvarmning: 1 km på TechnoGym `hånd-cykel´ (ved ikke, hvad den rigtigt hedder)

Benpres:

15@130

15@150

10@170

5@180 (PR!)

Seated leg curl:

3x15@45

Skulderpres maskine:

15@35

10@40

10@40

Vertical traction:

15@70

15@75

10@80

Lower back maskine:

15@60

15@60

10@65

Brystpres maskine:

15@35

10@40

10@40

Seated cable row:

15@50

15@55

10@60

10@65 :devil:

Abd. crunch maskine: Ukendt antal reps @30/35

Det var vist det!

Vi tager lige en sang, i anledning af den forestående weekend. Det bliver lidt til nostalgikere og jernbane-entusiaster (ikke mindst Gregers TF! :laugh: ):

Og så lige en ekstra!

Jeg vidste ikke, at Ringo Starr havde lavet en musikvideo sammen med Buck Owens, men her er den altså:

God fredag til boardet! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Okse

Tak for sangene :bigsmile:

og sjovt at se hvordan man designede tingene anderledes derovre i forhold til Europa allerede dengang.

Hav en rigtig god weekend!!!

Også god weekend til dig, Gregers.

Ja, der er en vis charme ved de der gamle damplokomotiver. Min farfar, som var baneformand, sagde, at i den hårde vinter i 1972 var der så høje snedriver, at man kunne kigge ned i skorstenen på lokomotivet, når man stod på en snedrive. Den vinter havde nær slået ham ihjel. De knoklede nærmest i døgndrift, for at holde banelinjen åben. Og hvis han trængte til et varmt bad, måtte han gå ned i fodboldklubben (som han havde nøgle til, fordi han var dommer). Bruser havde de ikke hjemme hos mine bedsteforældre.

Ja, det var dengang. Og det er ikke engang vildt mange år siden.

I aften var det nær glippet med cykladsen, men jeg fik taget mig sammen til at cykle 18 km. Det er jeg glad for.

I morgen er der træning i FW, og så må vi se, hvad søndagen ellers skal gå med.

Link to comment
Share on other sites

I går var der en god omgang træning på programmet.

Især i vertical traction maskinen går det fint. Jeg er oppe på at kunne køre med 90 kg, når jeg rigtig tager hårdt fat. Engang så jeg en instruktør køre med 90 kg i den øvelse, og det var med straps rundt om grebene på maskinen. Så jeg er nu lidt stolt over mit resultat. Omvendt ved jeg også, at bliver jeg ved længe nok, så vil der være flere maskin-øvelser, der ikke længere slår til. Hvilken forskel, straps evt. gør i den forbindelse, ved jeg ikke. Jeg vil gætte på, at effekten er begrænset.

På en måde bliver jeg tit forundret over, hvor lidt, mange mennesker løfter. Bevares, jeg er langtfra centrets stærkeste, men i betragtning af mit handicap og min beskedne størrelse er der vist ikke nogen, der kan sige, at jeg ikke er nogenlunde godt med. Tit ser man store, friske knægte, der kører med lettere vægte, end jeg gør, i f.eks. cable row og førnævnte vertical traction. Det kan naturligvis være, at de har en grund til at køre med mindre end deres max, men hvis de ikke KAN tage mere, så undrer det mig. Måske har jeg også en tendens til at tænke, at for folk, der ikke har et handicap, må alle fysiske ting være nemme. Sådan kan det naturligvis ikke altid være.

I dag bliver der nok ingen træning, da jeg skal til fys over middag.

I går eftermiddags var jeg nede og se Man Utd. vs Chelsea. Pubben var proppet til sidste ståplads. Nogle af de relativt få Chelsea-fans var vist meget sikre på sejren, og brugte et sprog, der var ret ekstremt, selv i forhold til, hvad der plejer at være normalt i de kredse. Men da Vidic så fik lavet et mål, fik den jo på alle tangenter, med `He comes from SEEEEEERBIA. He´ll f#ckin´ MUUUUURDER ya´! :laugh: og som bekendt vandt Man Utd 3-0.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share