Champions League


donprehn
 Share

Hvem vinder i år?  

146 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

I dag er der trukket lod til Champions League, som igen er uden danske deltagelse. Pulje fordelingen blev således:

Gruppe A

Bayern München

Juventus

Club Brugge

Rapid Wien

Gruppe B

Arsenal

Ajax

Sparta Prag

Thun

Gruppe C

Barcelona

Panathinaikos

Werder Bremen

Udinese

Gruppe D

Manchester United

Villarreal

Lille

Benfica

Gruppe E

AC Milan

PSV Eindhoven

Schalke 04

Fenerbahce

Gruppe F

Real Madrid

Lyon

Olympiakos

Rosenborg

Gruppe G

Liverpool

Chelsea

Anderlecht

Real Betis

Gruppe H

Inter

Porto

Rangers FC

Artmedia Bratislava

Hvem mener I vinder i år?

Jeg har det selv sådan at hjernen siger Chelsea, mens hjertet siger Madrid.

Chelsea tror jeg vinder, fordi det er et komplet hold, som er stærkt besat på alle pladser. Samtidig har Chelsea en bred trup, som vil kunne klare en del skader uden at det svækker holdet væsentligt. Chelsea lignede også en vinder sidste år, men snubblede noget ufortjent mod Liverpool i semifinalen. Holdet er så i år blevet forstærket med Crespo, Essien og Shawn-Wright Phillips, der gør at Chelsea står endnu stærkere i år.

Real Madrid har et spændende hold i år. Hvor man i år har investeret i følgende spillere:

Pablo García

Carlos Diogo

Julio Baptista

Robinho

Alle 4 spændende spillere, hvor det vel egentlig kun er Baptista der har præsteret noget i en stor europæisk liga. Angrebsmæssigt ser det utrolig godt ud for Real Madrid selv om de har solgt Figo og Owen nok følger den samme vej. Hvis dette hold får tur i den kan det gå hele vejen, men midterforsvaret ser ikke så stærkt ud efter at Samuel har skiftet til Inter. hvilket kan give lidt bekymringer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Iøvrigt en lidt sjov historie. Brøndby det største taberhold i Europa.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var du vel ikke i tvivl om :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

He, he nej egentlig ikke :tongue: Danske hold er jo generelt ringe i Europa og da BIF har vundet flest mesterskaber i perioden med CHL-formatet. Kan det ikke komme som nogen overraskelse, at BIF er det hold i Europa der er snublet flest gange i kvalifikationen.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er Lyon som outsider...også selvom de har solgt tudefjæset Essien!

<{POST_SNAPBACK}>

Havde dem med først, men der er kun plads til 10 muligheder i en poll. Så de blev valgt fra, selvom jeg er enig i at de er en outsider.

De har jo fået Thiago istedet, hvilket jeg ikke umiddelbart ser som en svækkelse.

Link to comment
Share on other sites

Har stemt på Chelsea. :cooldance:

Har iøvrigt følgende bud på, hvem der kommer videre fra de indledende puljer. :smile:

Gruppe A

Bayern München

Juventus

Club Brugge

Rapid Wien

Gruppe B

Arsenal

Ajax

Sparta Prag

Thun

Gruppe C

Barcelona

Panathinaikos

Werder Bremen

Udinese

Gruppe D

Manchester United

Villarreal

Lille

Benfica

Gruppe E

AC Milan

PSV Eindhoven

Schalke 04

Fenerbahce

Gruppe F

Real Madrid

Lyon

Olympiakos

Rosenborg

Gruppe G

Liverpool

Chelsea

Anderlecht

Real Betis

Gruppe H

Inter

Porto

Rangers FC

Artmedia Bratislava

Link to comment
Share on other sites

Har stemt på Chelsea. :cooldance:

Har iøvrigt følgende bud på, hvem der kommer videre fra de indledende puljer. :smile:

Gruppe A

Bayern München

Juventus

Club Brugge

Rapid Wien

Gruppe B

Arsenal

Ajax

Sparta Prag

Thun

Gruppe C

Barcelona

Panathinaikos

Werder Bremen

Udinese

Gruppe D

Manchester United

Villarreal

Lille

Benfica

Gruppe E

AC Milan

PSV Eindhoven

Schalke 04

Fenerbahce

Gruppe F

Real Madrid

Lyon

Olympiakos

Rosenborg

Gruppe G

Liverpool

Chelsea

Anderlecht

Real Betis

Gruppe H

Inter

Porto

Rangers FC

Artmedia Bratislava

<{POST_SNAPBACK}>

Er enig med squatfather pånær gruppe D, hvor jeg tror Villareal går videre sammen med Man. U,

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror på Chelsea til trods for at de kun er i anden seedningsgruppe. Det er simpelthen for dårligt system UEFA bygger deres seedninglag på :mad:

Jeg håber lidt på Barca, da de spiller meget fremadrettet bold, som er yderst interessant at se på :smile:

Har stemt Chelsea :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror på Chelsea til trods for at de kun er i anden seedningsgruppe. Det er simpelthen for dårligt system UEFA bygger deres seedninglag på  :mad:

Jeg håber lidt på Barca, da de spiller meget fremadrettet bold, som er yderst interessant at se på  :smile:

Har stemt Chelsea  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo de sidste sæsoner Chelsea har gjort det godt i CHL, hvor de kom til semifinalen begge gange. Problemet er at Seedningen er på baggrund af en 5-årig periode. Man kan så undre sig over hvorfor Liverpool er 1. seedet.

Link to comment
Share on other sites

Har stemt på Chelsea. :cooldance:

Har iøvrigt følgende bud på, hvem der kommer videre fra de indledende puljer. :smile:

Gruppe A

Bayern München

Juventus

Club Brugge

Rapid Wien

Gruppe B

Arsenal

Ajax

Sparta Prag

Thun

Gruppe C

Barcelona

Panathinaikos

Werder Bremen

Udinese

Gruppe D

Manchester United

Villarreal

Lille

Benfica

Gruppe E

AC Milan

PSV Eindhoven

Schalke 04

Fenerbahce

Gruppe F

Real Madrid

Lyon

Olympiakos

Rosenborg

Gruppe G

Liverpool

Chelsea

Anderlecht

Real Betis

Gruppe H

Inter

Porto

Rangers FC

Artmedia Bratislava

<{POST_SNAPBACK}>

Liverpool og Schalke får alvorlige problemer med at komme videre!

D, E og G ikke for børn!

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

I gruppe B kan Ajax sagtens trække det lange strå.

I gruppe D tror jeg mere på Villarreal.

I gruppe E kan det både blive en dreng eller en pige. Det er en rigtig dynamitpulje. PSV og Milan mødtes sidste år. Milan gik videre, mange mener dog at det bedste hold tabte (heriblandt jeg selv).

I gruppe G er jeg overbevist om at Chelsea går videre. Liverpool er lidt svingende, men klarer sig altid godt internationalt (UC og CL).

Link to comment
Share on other sites

Ok here it goes

Gruppe A

Bayern München

Juventus

Club Brugge

Rapid Wien

Bayern og Juventus er for stærke for Club Brugge og Wien og bør ikke have noget problem med at gå videre. Det der bliver spændende i denne pulje er de indbyrdes opgør mellem Bayern og Juventus. Bayerns hold har efterhånden den klasse der skal til at gå hele vejen, hvilket de især viste i kvartfinale hjemmekampen mod Chelsea, hvor Bayern IMO spillede som det gamle Bayern, der for nogen år siden kom i finalen to gange. Juventus har et frygtindgyende hold og bør være favorit i alle de turneringerde stiller op i. Juventus vandt sidste år det italienske mesterskab og har siden fået tilgang af Viera. Dermed har Juventus den måske bedste midtbane i verdenen med spillerne Caramoranesi, Veira, Emerson og Nedved :blink: WOOW hold som FC Barcelona og Real Madrid vil virkelig få problemer med at få deres pasningsspil mod sådan midtbane til at fungere.

Gruppe B

Arsenal

Ajax

Sparta Prag

Thun

Har ændret min forudsigelse fra Sparta Prag til Ajax i denne pulje. Dette er måske den svageste pulje af dem alle. Arsenal må være favorit her, selvom de måske i år har det svageste hold i mange år efter afgangen af Viera. Modstanden er dog for ringe til at kunne true et trods alt udemærket Arsenalhold. Andenpladsen bliver en kamp mellem Ajax og Sparta Prag. Jeg tror ikke at sensationen FC Thun kan klare det, men hvem ved, de er jo ikke kommet i verdens sværeste pulje og med sejr over Dynamo Kiev i kvalen kan de ikke være helt dårlige. Jeg tror på Ajax fordi, at de viste at de angrebsmæssigt har stort potentiale, defensivt viste Brøndby kampen dog at Ajax er meget sårbare. Deres offensive kvaliteter bør dog være nok til at få en andenplads i denne gruppe.

Gruppe C

Barcelona

Panathinaikos

Werder Bremen

Udinese

FC Barcelona er gruppens store favorit. Devisen for FCB i år må have været, hvis noget fungerer, så lad være med at ødlægge det. FCB havde sidste sæson måske den bedste sæson siden "El dream team" æren og blev kun knebent slået ud af Chelsea. Dette FCB hold er en af favoritterne til at nå rigtigt langt og de andre hold i puljen bør ikke kunne stoppe FCB i dette. Kampen om anden pladsen bliver nok mellem Udinese og Werder Bremen to rimelig stærke hold, hvor det ligeså godt kan blive Udinese som Werder Bremen der snupper 2. pladsen. Panathinaikos tror jeg dog ikke har klassen til at blande sig, det er ligesom om at græsk fodbold er nede i en bølgedal iøjeblikket.

Gruppe D

Manchester United

Villarreal

Lille

Benfica

I denne pulje mener jeg at Villereal godt kan true Man. U. i kampen om 1. pladsen i puljen. Dette lille hold lige udenfor Valencia gjorde det fantastisk i den spanske liga sidste sæson og med forstærkninger som Kromkamp til forsvaret og Tacchinardi til midtbanen, ser det ud til at der i år også er styr på den defensive organisation i år. Dette Villereal hold kan gå hen og lave nogen gedigne overraskelser i CHL i år, men den manglende bredde i truppen kan skade dem. Man. U. vil så gerne gøre det godt i CHL, men jeg kan ikke rigtig se hvorfor, de skal klare sig bedre i år end de sidste par år. Dog har holdet kvalitet til at gå videre fra puljen.

Gruppe E

AC Milan

PSV Eindhoven

Schalke 04

Fenerbahce

Favoritten i denne pulje er helt klart Milan, som måske også har Europas bedste hold. Milan ser ligeså stærke ud som sidste år, hvor de på nær finalen IMO var turneringens bedste hold, de har godt nok mistet Tomasson og Crespo, men tilgengæld har de fået tilgang af Gillardino (sidste års topscorer Serie A) og Christian Vieri, så mon ikke det går lige op. Havde PSV haft det samme hold som sidste år, havde jeg skudt dem til en anden plads, men PSV har mistet mange spillere i år og skal næsten til at få et nyt hold til at fungere. Derfor tror jeg at Schalke måske kan snyde PSV, Schalke ser stærke ud i år, men det bliver svært at tage den anden plads også er gruppens sidste hold Fenerbahce ikke noget dårligt hold.

Gruppe F

Real Madrid

Lyon

Olympiakos

Rosenborg

Olympiakos og Rosenborg har slet ikke kvaliteterne til at true Real Madrid eller Lyon. Lyon har de sidste to sæsoner vist at de er blandt Europas bedste og der er intet der tegner til at de mister den position i år. Glamorøse Madrid ser stærkere ud end sidste sæson, hvor de trods alt kun endte 4 point efter, det succesfulde Barca hold i La liga. Angrebsmæssigt ser det utrolig godt ud for Real Madrid med tilgangene i år, selv om de har solgt Figo og Owen nok følger den samme vej. Hvis dette hold får tur i den kan det gå hele vejen, men midterforsvaret ser ikke så stærkt ud efter at Samuel har skiftet til Inter. Der går dog rygter om at træneren Luxembourgo gerne vil købe en midterforsvarer inden transfervinduet lukker også er Woodgate meldt klar til debut i aften mod Cadiz. Hvis Woodgate bliver klar og de får købt en godt forsvarsspiller har Real Madrid pludselig den balance på holdet der har manglet i mange år.

Gruppe G

Liverpool

Chelsea

Anderlecht

Real Betis

Liverpool vandt sidste års CHL med en benhård defensiv taktik. I år skal de ud og forsvare titlen og tilhængerne kommer nok til kræve en mere offensiv approach. Jeg tror ikke at Liverpool kan lave det samme nummer 2 gange, hertil er holdet bare ikke godt nok, men alt kan jo ske i fodbold. Det kan allerede gå galt for holdet ved Merseyside i puljespillet, hvor pulje modstanderne Anderlecht og Betis er ganske stærke. Chelsea tror jeg vinder puljen. Chelsea er et komplet hold, som er stærkt besat på alle pladser. Samtidig har Chelsea en bred trup, som vil kunne klare en del skader uden at det svækker holdet væsentligt. Chelsea lignede også en vinder sidste år, men snubblede noget ufortjent mod Liverpool i semifinalen. Holdet er så i år blevet forstærket med Crespo, Essien og Shawn-Wright Phillips, der gør at Chelsea står endnu stærkere i år. Så jeg tor virkelig Chelsea går efter hævn over Liverpool i denne pulje.

Gruppe H

Inter

Porto

Rangers FC

Artmedia Bratislava

Inter og Porto går helt klart videre fra denne pulje, de andre hold er simpelhen for svage. Rangers ligger pt. nr. 4 i den skotske liga og kan ikke true, de to hold. Artmedia Bratislava fra Slovakiet kender jeg ikke så meget til, men jeg har svært ved at forestille mig at de kan true Inter og Porto. Inter har i år et meget stærkt hold og hvis de ikke løber ind i skader kan, de komme langt. Midtbanen er nemlig meget afhængig af at Veron og Pizarro er klar.

Link to comment
Share on other sites

PSV går ikke videre, de har nu solgt 4 spillere siden sidste år, fra deres startopstillingen, så det er nok yderst tvivlsomt de går videre :wink: Bommel, Park, Vogel Og Lee, så det skal du nok IK regne med!

Ja milan fik ikke hvad de fortjente, en skandale at et stinkende mandskab som liverpool kan vinde. De vil tabe 9 ud af 10 gange hvis de mødte milan igen. magen til heldigt lorte hold skal man lede længe efter! Alle milans startende 11 er jo bedre end liverpools. :tongue: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

PSV går ikke videre, de har nu solgt 4 spillere siden sidste år, fra deres startopstillingen, så det er nok yderst tvivlsomt de går videre  :wink: Bommel, Park, Vogel Og  Lee, så det skal du nok IK regne med!

Ja milan fik ikke hvad de fortjente, en skandale at et stinkende mandskab som liverpool kan vinde. De vil tabe 9 ud af 10 gange hvis de mødte milan igen. magen til heldigt lorte hold skal man lede længe efter! Alle milans startende 11 er jo bedre end liverpools.  :tongue:  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er Hollandske klubber (Ajax, PSV mm.) jo nogen bedste i verden til at udvikle talenter, så mon ikke de har nye talenter stående klar. Så de skal nok gøre en god figur :wink:

PS. De har lge købt rutinerede Michael Reiziger! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har de nogen nye unge talenter klar, men tillader mig bare og tvivle på de slår igennem i deres måske første sæson på psv's 1 holds mandskab :raisebrow: Der er os rimelig stor forskel på at spille godt i den hollandske liga og kunne gøre det samme i CL. Men nu må vi se :smile:

Reiziger er en god spiller, han har bare ik vist det det sidste år. De har os mistet en rutineret herre som Bouma, så mon ik de får det svært :wink:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har de nogen nye unge talenter klar, men tillader mig bare og tvivle på de slår igennem i deres måske første sæson på psv's 1 holds mandskab  :raisebrow: Der er os rimelig stor forskel på at spille godt i den hollandske liga og kunne gøre det samme i CL. Men nu må vi se  :smile:

Reiziger er en god spiller, han har bare ik vist det det sidste år. De har os mistet en rutineret herre som Bouma, så mon ik de får det svært  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen tvivl om at de unge talenter kommer på en prøve, men de kom jo også som underdog i sidste års CL, såååå...... :smile:

Reiziger er jo ældre end rav, så mon ikke han er der for at få de unge spillere på rette vej ligesom Per Nielsen har været det for Agger.

Det bliver ihvertfald spændende med CL i år :4thumbup:

Edit: Har lige set at de har skrevet kontrakt med den nu forhenværende Everton- og Rangersspiller Michael Ball.....

Edited by Totti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share