Champions League


donprehn
 Share

Hvem vinder i år?  

146 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

At pege på en decideret favorit er alt for tidligt IMO. Jeg vil hellere stille et felt op af hold, som har styrken til at vinde CHL. Disse hold mener jeg er:

Juventus: Har et komplet hold med måske verdens bedste midtbane.

Chelsea: Bred trup er noget semfinalen to år i træk.

Bayern München: Ser ud til at være tæt på fordums styrke. Jeg mener godt dette hold kan overraske.

Liverpool: Tror egentlig ikke rigtig på dem, men hvis de kan vinde med et dårligere hold kan de vel også vinde med dette.

AC Milan: Har de sidste to år været det bedste hold, dog har de ikke haft det sidste der skulle til for at vinde.

Lyon: Spillede fantastisk mod Real og har gjort det rigtig godt de sidste 2 år. Dette hold har formatet til at gå hele vejen med det fornødne held.

Inter: Har igen i år et kanon hold. Spørgsmålet er så om de endelig kan få det til at fungere.

FC Barcelona: Var egentlig heldige med at vinde over Bremen. Dette hold er nok publikumsfavoritten p.g.a. deres positive tilgang til fodbold.

Storhold som jeg ikke tror.

Real Madrid: YNK YNK. Jeg brækker mig. Verdens mest vindende klub spiller uden koncept.

Manchester United: Det er vist snart på tide at Feguson går.

Arsenal: Det dårligste Arsenal hold i mange år har ikke kvaliteten til at gå hele vejen.

Til sidst. Der har været en tendens over de senere år i CHL, at de spanske hold klarer sig dårligere og dårligere. Fra jubel sæsonen 1999-2000, hvor Real Madrid, Barcelona og Valencia var i semifinalerne er det stille og roligt gået ned af bakke for Spanien.

I år stiller Spanien med 4 hold: FC Barcelona, Real Madrid, Villereal og Betis. Villereal og Betis er i IMO 2 hold uden chance for at gå hele vejen, mens det ikke ser godt ud for Real Madrid. Havde den spanske liga haft samme styrke som i 2000 ville de 2 hold slet ikke være i CHL.

Real Madrid kan blive reddet af at de er i en nem pulje og til playoffs har fået tilgang af forsvarsspilleren Cincho og den defensive midtbane spiller Ricardinho. Det er dog tvivlsomt om tilgangene kan tilføre Real Madrid det der skal til. For Real Madrid har i år på trods af på papiret et godt mandskab spillet forfærdeligt. Hvor der er masser af problemer (jævnfør mit tidligere indlæg).

Tilbage er der kun FC Barcelona (som jo egentlig ikke er et spanskhold) som sidste år blev slået ud i to underholdende kampe mod Chelsea. Holdet er nogenlunde identisk med sidste år og mange mener at holdet har kvaliteten til at gå hele vejen. Jeg stiller mig dog tvivlende overfor dette. I 2 halvdel af sæsonen i den spanske liga fik de færre point end et kriseramt Real Madrid hold og samtidig synes jeg egentlig Chelsea havde rimelig godt styr på dem i 1/8-finalen.

Det ser umiddelbart udtil at CHL igen bliver en fiasko for de spanske hold.

<{POST_SNAPBACK}>

Seriøst hvis du siger juventus har den bedste midtbane i verden så tag et kig forbi LIverpool og Chealsea.

Liverpool har DEN nok stærkeste midtbane I alonso, momo, SG. Kun chealsea kan matche det.

Link to comment
Share on other sites

Seriøst hvis du siger juventus har den bedste midtbane i verden så tag et kig forbi LIverpool og Chealsea.

Liverpool har DEN nok stærkeste midtbane I alonso, momo, SG. Kun chealsea kan matche det.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu skriver jeg måske verdens bedste midtbane. Ja, jeg mener en midtbane bestående af Caramoranesi, Veira, Emerson og Nedved må betegnes som en af verdensbedste. Jeg er tilgengæld helt uenig i at Liverpool har en af de bedste i verdenen. Hvis vi tager Liverpools midtbane mod Betis i sidste kamp bestod den af: Xabi Alonso, Mohamed Sissoko, Boudewijn Zenden, Louis Garcia. Udover Alonso mener jeg ikke dette er imponerende, hvis du sammenligner med de andre storhold i CHL. Jeg ved godt at Gerrard ikke var med og normalt vil være med i startformationen.

Hvis vi tager spillerne en for en:

Gerrard: Den bedste på Liverpools midtbane. Uden tvivl en klassespiller. han har det dog med at forsvinde i kampene.

Alonso Udemærket defensiv midtbanespiller, men ikke god nok til startformationen på det spanske landshold. Talent ja, men ikke samme kvalitet som en Viera eller Emerson.

Zenden: Tjaa, ham er jeg ikke imponeret over. Han er rimelig hurtig og havde begrænset succes i Barcelona og Middlesbrough (kan ikke stave :smile: ).

Sissoko: Formådede aldrig at slå igennem på et kriseramt Valenciahold sidste år.

Garcia: God offensiv wing. Jeg kan dog nævne en del bedre.

Så alt i alt er jeg egentlig ikke imponeret over Liverpools midtbane. Det Liverpool vandt CHL sidste år var en benhård defensiv, med mange mand bag bolden også et fantastisk comback.

Link to comment
Share on other sites

Synes heller ikke liverpool har en klasse midtbane, som DP nævner falder deres vigtigste mand (gerrard) tit ud af kampene når det ik lige kører helt på skinner..

Men synes dog tilgengæld sissoko er en rigtigt spændene spiller, forventer han bliver en af verdens bedste! så vidt jeg husker er manden kun 19 - 20 år gammel. Det er godt gået han allerede er fast mand, og tildels var det i hans Valencia tid..

Derudover synes jeg da Os både Inter og Milans midtbane er værd og nævne i den her sammenhæng. :wink:

Andrea Pirlo

Manuel Rui Costa

Serginho

Johann Vogel

Kaka

Massimo Ambrosini

Gennaro Ivan Gattuso

Clarence Seedorf

Marek Jankulovski - kan også bruges i forsvaret.

Det der vil jeg kalde en af verdens bedste midtbaner, hvis du kigger på hvert enkelt spiller, den eneste spiller som ik har vist noget endnu, er johan vogel. Men ser ham os mest som en udviklings spiller. Han bliver sikkert lånt ud til vinter.

Edited by SimonV
Link to comment
Share on other sites

Men synes dog tilgengæld sissoko er en rigtigt spændene spiller, forventer han bliver en af verdens bedste! så vidt jeg husker er manden kun 19 - 20 år gammel. Det er godt gået han allerede er fast mand, og tildels var det i hans Valencia tid..

<{POST_SNAPBACK}>

Enig Sissoko er en spændende spiller, der kan blive rigtig god. Han har dog bare ikke etableret sig endnu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Men synes dog tilgengæld sissoko er en rigtigt spændene spiller, forventer han bliver en af verdens bedste! så vidt jeg husker er manden kun 19 - 20 år gammel. Det er godt gået han allerede er fast mand, og tildels var det i hans Valencia tid..

<{POST_SNAPBACK}>

Enig Sissoko er en spændende spiller, der kan blive rigtig god. Han har dog bare ikke etableret sig endnu :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Præcis, man skal ikke udråbe talenter før de har vist deres værd. Sissoko har potentialet, men om han kan finde ud af at håndtere det er en helt anden snak.

Tror desuden han er lidt ældre omk. 21år

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Så er det slut med liverpool, bayern og real af de store hold for i år. Ikke dårligt. Bliver spændene og se hvem der løber med titlen.. :smile:

Tror stadig på milan, de er godt kørende lige pt. Der er kommet styr på forsvaret, kaladze gør det faktisk utroligt godt ved siden af Nesta i center forsvaret. Bliver endnu stærkere når Maldini kommer tilbage..

Men der er selvfølgeligt også andre hold som kan vinde, barca, lyon, inter osv

Link to comment
Share on other sites

Afskriv aldrig Juventus før de er slået ud :innocent:

juventus spiller dårligt fodbold i øjeblikket. mit bud på en finale hedder barcelona - lyon og den ender med en 3-1 sejer til barcelona. :4thumbup:

synes de fortjener at vinde. de spiller rigtig flot fodbold. selv i returkampen mod chealse gik de frem på banen og spillede offensivt på trods af at de kunne tillade sig at tabe 0-1. det synes jeg er god stil.

Link to comment
Share on other sites

Afskriv aldrig Juventus før de er slået ud :innocent:

Hehe siger det ikke lidt sig selv... at man først kan afskrive et hold når det er røget ud af turneringen eller?` :tongue:

Bortset fra det så var Arsenal - Real -kampen en af de fedeste 0-0 kampe jeg har set i lang tid :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det var to fede kampe der blev vist igår... Længe siden jeg har fulgt så intenst med i to kampe! :4thumbup:

EDIT: Jeg kunne ikke lade være med at gnide min små fede hænder da Milan scorede umiddelbart efter Kahn var helt oppe og støde over at Milan brændte det straffespark... Lær det lorte tysker

Edited by Thorhauge
Link to comment
Share on other sites

juventus spiller dårligt fodbold i øjeblikket. mit bud på en finale hedder barcelona - lyon og den ender med en 3-1 sejer til barcelona. :4thumbup:

synes de fortjener at vinde. de spiller rigtig flot fodbold. selv i returkampen mod chealse gik de frem på banen og spillede offensivt på trods af at de kunne tillade sig at tabe 0-1. det synes jeg er god stil.

ja, men samme dårlige Juventus fører Serie A med 10 points margin ned til Milan. Undervurder aldrig et Juventus hold med Capello i spidsen.

Egentlig er jeg ligeglad hvem, der vinder bare det ikke bliver Barcelona. Mon ikke de snubler, som de plejer :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tror på en finala mellem barca og Milan.. Hvis Gattuso for lukket godt af for ronaldinho, og milan er lidt mere konsekvente når barca har dødbolde, så er jeg ik et sekund i tvivl om milan vinder den kamp..

Eneste svaghed hos et velspillende milan hold pt, er når modstanderne har dødbolde.

INzaghi i topform det er så vigtigt :w00t:

Men som DOnprehn skriver skal man aldrig afskrive den gamle kælling, selvom deres spil ik er så godt lige i øjeblikket

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share