KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Hej Garder,

Kan se det går godt med træningen!

Hvordan kan det være, at du har sat vægten ned i dødløft? Selvom det stadig er lidt af en workload du lægger for dagen, så har du da tidligere reppet med 110-120kg har du ikke? Du må i øvrigt have en ryg på størrelse med dækket på USS Enterprise? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Garder,

Kan se det går godt med træningen!

Hvordan kan det være, at du har sat vægten ned i dødløft? Selvom det stadig er lidt af en workload du lægger for dagen, så har du da tidligere reppet med 110-120kg har du ikke? Du må i øvrigt have en ryg på størrelse med dækket på USS Enterprise? :blink:

Hey Garder

Det går fint med træningen. Jeg klager ikke. Vejer et par kilo mere end jeg plejer, og det kan mærkes i styrken. Så det lette pas i dag skal ikke tages som tegn på, at jeg ikke længere løfter tungt i dødløft. Jeg har bare ikke kørt øvelsen i et par uger, og ville starte let ud i dag. Bare for lige at få aktiveret kroppen lidt. På tirsdag starter jeg et program i dødløft hvor jeg skal løfte singler. 1RM sættes til 150 kg, og så må vi se 11 uger senere om ikke der er til mere end det. :superman:

Ryggen er dog ikke alverden. Ligesom resten af skroget er det åletyndt og ærgerligt. :laugh:

Men vi arbejder da på sagen. :devil:

Link to comment
Share on other sites

salt > Jeg er en travl herre p.t., både på job og hjemmefront. Så der er desværre ikke tid til vildskab og metal. Men med lidt held er der det ondeste metal i logbogen om et par uger, når jeg forhåbentlig får lov at fotografere når jeg skal til Gorgoroth koncert i Århus. Det bliver ikke meget ondere, og så skal jeg nok logspamme denne lille nuttede dagbog med noget djævelsk tråd! :devil:For Satan skal vide, jeg savner også selv at gå amok. Det kribler dybt nede for at gi' den gas.

Tirsdag d. 20. november 2007

Styrketræning

Bænk: Gillingham, Uge 3 - Dag 1

20 @ 11 kg

10 @ 51 kg

5 @ 71 kg

5 @ 71 kg

5 @ 71 kg

5 @ 71 kg

5 @ 71 kg

Dødløft: TJ singlecyklus, Uge 1 - Dynamisk

10 @ 51 kg

15 x 1 @ 101 kg

DB Skulderpres:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

Cable Front Pulldown:

10 @ 55

10 @ 60

10 @ 60

10 @ 60

Triceps Cable Pushdown:

10 @ 60

10 @ 70

10 @ 70

Alt. DB HammerCurl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake :4flex:

Træningstid: 60 min. (19.05 - 20.05). Fin omgang med masser af overskud i både bænk og dødløft. Resten god support, og mine svage skuldre fik lov at arbejde lidt i de to sidste sæt med 22'erne. Triceps SS'et med hammer til sidst. Godt pump i underarmene.

I morgen er der forhåbentlig baskettræning, efterfulgt af styrketræning torsdag; det lette pas i bænk og det tunge pas i dødløft. Her i første uge af cyklussen er det dog samme vægt og reps som den dynamiske del, så det bliver først i næste uge at jeg skal til at trække lidt. Det bliver dog først i uge 3 at det begynder at blive skægt. For de interesserede er 1RM sat til 150 kg i dødløft, og i Gillingham'en i bænk er 1RM sat til 100 kg.

Så skulle der gerne være et par max-løft der skal revideres derefter! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 21. november 2007

Basketball @ BBK70

90 min. basketball.

Kun fire mand troppede op. Lidt straffeskud, hvor vi skød på skift. Når man satte én i nettet fortsatte man sin stime. Jeg vandt med en stime på otte. Godkendt. Derefter tre kampe 2 v. 2. Der endte det 1 - 2 i en skidt favør. :laugh: Masser af sved når man kun er fire mand under en kurv. Man kan ikke gemme sig. Nåede også at indkassere en vabel under venstre storetå. Den skal nok blive rar at træde på de næste par dage. :superman:

I morgen styrketræning. Let dag i bænk og nogle singler i dødløft. Fredag off, og forhåbentlig en hurtig træning lørdag eller søndag. Nu sen aftensmad! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 22. november 2007

Styrketræning

Bænk: Gillingham, Uge 3 - Dag 2

20 @ 11 kg

10 @ 51 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

Cable Front Pulldown:

10 @ 55

10 @ 60

10 @ 60

10 @ 60

Dødløft: TJ singlecyklus, Uge 1 - Løft

10 @ 51 kg

15 x 1 @ 101 kg

DB Skråbænk:

10 @ 20 kg

10 @ 27,5 kg

10 @ 27,5 kg

9 @ 30 kg

7 @ 30 kg

Crunch:

12

12

12

Triceps Cable Pushdown:

10 @ 60

10 @ 70

10 @ 70

+ protshake :4mewantfood:

Træningstid: 60 min. (18.30 - 19.30) Lige efter bogen. Patten døde lidt ud under 30'erne, men sådan er det. :devil:

I morgen er off-day. Så kan jeg forhåbentlig presse lidt rows og cg bænk ind lørdag eftermiddag + lidt til gunz. :4flex:

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24. november 2007

Styrketræning

CG Bænk:

20 @ 11 kg

10 @ 51 kg

10 @ 56 kg

10 @ 56 kg

10 @ 61 kg

Alt. DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

BB Rows:

10 @ 71 kg

10 @ 71 kg

10 @ 71 kg

10 @ 71 kg

DB Laterals:

10 @ 12,5 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

+ protshake :4flex:

Træningstid: 30 min. (13.30 - 14.00). CG bænk SS'et med biceps. Rows SS'et med laterals. Hurtig, svedig omgang hvor pulsen var begrænsende faktor. :laugh:

Nu lige en halv time på sofaen, og så i bad og videre til opvarmning før årets julefrokost med kollegerne fra jobbet. Den dag på året hvor det er smart at have en gravid kæreste, der arbejder samme sted. For så er kampen om hvem der skal holde sig ædru ikkeeksisterende. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 28. november 2007

Basketball @ BBK70

80 min. basketball

Onsdagstræningen er så småt ved at blive god. I dag var vi syv og om et par uger bliver vi 10. Lækkert. Vi spillede 3 v. 3, og det gik fint.

Gårsdagens styrketræning gik dog i vasken da stokerfyret gik ud og skulle renses. Det tog et par timer, lige præcis det vindue hvor jeg skulle have trænet. I morgen er jeg i Mørkhøj (KBH) til møde i Fødevarestyrelsen hele dagen, så styrketræning bliver først fredag og søndag. Tung bænk og dynamisk dødløft fredag, og omvendt søndag.

Og så fik jeg bilen lavet i dag. Den skulle lige have nye bremser, og den fik ikke bare nye klodser men også nye skiver. Den bremser dæleme godt nu. Første gang siden den kom fra fabrikken den har fået skiftet skiver, så de må siges at have klaret det nogenlunde. 290.000 km. er vel ok? Det kostede 2100,- men det er okay, for deres lærling har åbenbart haft så god tid, at bilen også blev vasket. :laugh: Det er da service. :tongue:

Nu i bad, i seng og så op og flyve fra Aalborg til Kastrup i morgen tidlig. Mon de har en Dash8 jeg kan spille hasard med? :w00t:

:crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

salt > Ja, det gik godt i første halvleg, men ak... de var bare bedre. :dry: Men FCK fik da skovlen under russen! :wink:

Fredag d. 30. november 2007

Styrketræning

Bænk: Gillingham, Uge 4 - Dag 1

20 @ 11 kg

10 @ 51 kg

3 @ 86 kg

3 @ 86 kg

3 @ 86 kg

3 @ 86 kg

3 @ 86 kg

Dødløft: TJ singlecyklus, Uge 2 - Dynamisk

10 @ 51 kg

15 x 1 @ 101 kg

DB Skulderpres:

10 @ 20 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

Cable Front Pulldown:

10 @ 55

10 @ 60

10 @ 60

10 @ 60

+ protshake og banan :superman:

Træningstid: 45 min. (12.10 - 12.55) Godt skub i patten i dag. Det var cyklens tunge pas og det gik uden problemer overhovedet. Skuldrene trykkede også med overskud, så fire dages pause er åbenbart lige hvad Kongens front havde brug for. Dødløft var også pærenemt, så det tog vel ikke mere end syv - otte minutter. Minimale pauser og godt bundtræk. Legede lidt med at vende hænderne omvendt, så det var modsat der havde over- og undergreb. Det betød ingenting, men føltes dog lidt underligt.

Næste pas er søndag. Dynamisk i bænken og tunge singler i dødløft (dog ikke voldsomt tunge). Support bliver noget db skråbænk, lidt til hesteskoene og biceps.

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore > Jo tak. Det bliver en ond aften. Så vidt jeg er orienteret må jeg godt tage kamera med denne gang, så jeg skal se om ikke jeg kan få noget guf med hjem i linsen. Den onde mand Gaahl er jo altid et gensyn værd. Billedreportage FTW! :superman:

Søndag d. 2. december 2007

Styrketræning

Bænk: Gillingham, Uge 4 - Dag 2

20 @ 11 kg

10 @ 51 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

3 @ 61 kg

Cable Front Pulldown:

10 @ 55

10 @ 55

10 @ 55

10 @ 55

Dødløft: TJ singlecyklus, Uge 2 - Løft

10 @ 51 kg

10 x 1 @ 113,5 kg

DB Skråbænk:

10 @ 20 kg

10 @ 27,5 kg

10 @ 27,5 kg

10 @ 27,5 kg

Alt. DB Curl:

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 20 kg

Triceps Cable Pushdown:

10 @ 60

10 @ 70

10 @ 70

10 @ 70

+ protshake og banan

Træningstid: 55 min. (11.00 - 11.55) Søndagstræning. Programmet skulle bare køres igennem i bænk og dødløft og så lidt let support. Ingen drama. Bænk SS'et med pulldowns. Biceps SS'et med triceps pushdowns.

Nu skal der lige arbejdes lidt herhjemme inden jeg senere skal ud og se et par stokerfyr. Mit eget er simpelthen så elendigt, at det er til at tude snot over. Så nu skal det udskiftes med et nyt. Jeg skal bare lige finde ud af hvilket et det skal være. For der er lige så mange producenter som der er kunder i den branche. :laugh:

Senere står den på Gorgoroth i Århus. Første gang jeg skal til koncert i Studenterhuset i 8000. Det plejer at være Train eller Voxhall der napper metalkoncerterne. I de gode, gamle dage var det 'Huset. Nu får jeg mit fjerde spillested i Århus at se og det præcis to år siden (på dagen!) jeg sidst var i Århus og se/høre Gorgoroth. Det kan kun blive ondt. :devil:

Og præcis 12 år siden jeg så Deicide første gang i Århus, 2. dec. '95 i 'Huset. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Mødet med Det Onde

En kold og våd decemberaften rejser Kongen sig fra sofaen. Det er tid til at skrive endnu et dystert kapitel i metalbogen, så jeg drager mod Smilets By der for en stund omdannes til Hadets By. Sådan er det nemlig hver gang Det Onde gæster Århus. Da jeg træder ud af bilen pisker regnen ned. Jeg går ubekymret hen til parkeringsautomaten for at konstatere at den er ude af drift. Sådan. Århus tør ikke kræve parkeringsafgift af Kongen. Er på ingen måde overrasket.

Går derefter ind i Studenterhuset. Ser danske Horned Almighty spille i noget der ligner 15 minutter. Derefter svenske Tyrants der får en lille halv time. Derefter er det tid til mægtige Gorgoroth. Bevares, en lettere amputeret udgave eftersom der er skyttegravskrig internt i bandet. Infernus, den sidste tilbageværende medlem af det oprindelige lineup gør krav på navnet, men Gaahl og King ov Hell turnerer dog stadig under Gorgoroth banneret, og sammen med en flok mere eller mindre prominente lejesvende afslutter de deres vinterkolde Europaturne i Århus. Hadets By. Gaahl er forudsigeligt spændt op med nitter, beskidt krigsmaling og en dyster attitude. Det samme er de andre også.

Det bliver til 50 minutters intens svartmetal fra Norge. Ingen sceneshow. Bare bandet og en 20 cm. høj scene. Publikum nærmest læner sig op af scenens monitorer, så tæt er vi på. Det er bistert, intimt og råt. Kongens linse fanger adskillige gange bandmedlemmernes sjæle. På et tidspunkt blitzer jeg Gaahl lige i masken et par gange. Han ser ned og som to Alpha-hanner påbegyndes en kort men retfærdig nedstirring. Ikke overraskende vinder Kongen. Gaahl ser, at her har vi at gøre med et pragteksemplar af metalracen. Den slags der har set det hele flere gange end alle andre tør drømme om. Den slags der ikke imponeres af mænd der måler 175 cm. og vejer mindre end en trillebørfuld træpiller.

Så nu kan Gaahl tage hjem til Norge og årelade de lokale lidt igen, alt imens et par stavkirker sættes i brand for at holde varmen i den kolde vinter. Og han kan gøre det med ro i sindet. For nu er det hele gået op i en højere enhed. Meningen med denne turne var, at han igen skulle møde Det Onde. Det gjorde han søndag d. 2. december 2007. Og denne gang var der kontakt og han fandt ud af, at han alligevel ikke er øverst i fødekæden. Sådan er det at møde Det Onde.

Her et par skud fra aftenens koncert i Århus. Naturligvis knipset af Det Onde. Fænomenet der får det til at løbe koldt ned af ryggen på enhver der forsøger at være mere end de i virkeligheden er.

Gaahl1.jpg

Band1.jpg

Guitar1.jpg

Gaahl2.jpg

Band2.jpg

KingOvHell.jpg

Gaahl3.jpg

Sådan! Fed koncert og nedenfor følger setlisten:

  • Procreating Satan
  • Forces Of Satan Storms
  • The Rite Of Infernal Invocation
  • Profetens Aapenbaring
  • Carving A Giant
  • Destroyer
  • Incipit Satan
  • Sign Of An Open Eye
  • Wound Upon Wound
  • Possessed (By Satan)
  • Unchain My Heart
  • Prosperity And Beauty
  • Revelation Of Doom

:devil:

Link to comment
Share on other sites

Halløj Garder

Det var sku da ikke Halloween den 2. december? :blink: (I øvrigt nøjagtig 11 år efter vi stod på Høvelte for første gang! :tongue: )

Hvorfor er de klædt ud? Er det noget der følger med, når man tilbeder Satan? Render du også sådan rundt til daglig, eller er det kun når der er galla? :w00t:

Deeet Gaaaas! Ka' du ta' det? Gu ka du så! :smilerock::king:

Link to comment
Share on other sites

Halløj Garder

Det var sku da ikke Halloween den 2. december? :blink: (I øvrigt nøjagtig 11 år efter vi stod på Høvelte for første gang! :tongue: )

Hvorfor er de klædt ud? Er det noget der følger med, når man tilbeder Satan? Render du også sådan rundt til daglig, eller er det kun når der er galla? :w00t:

Deeet Gaaaas! Ka' du ta' det? Gu ka du så! :smilerock::king:

Hey

Ja, det er lidt spøjst. 2. december har flere gange været skæringsdato for undertegnede. I 1995 så jeg Deicide live første gang på den dato. Året efter startede vi nede på gårdspladsen på Høvelte iført civil og anede intet. 12 måneder senere vidste vi alt. I 2005 var det så første gang jeg så Gorgoroth og sørme samme dato, og igen i år. Hvilket hyggeligt sammentræf. :wub::laugh:

Angående krigsmalingen: Det er vist for at bidrage til stemningen. Det skal jo være så ondt som muligt, så man tegner noget grum ansigtsmaling, påfører sig nitter og slidt lædertøj. Langt hår og onde, stive blikke til publikum. Tja, det hele virker åbenbart. Men det er jo teater. Det sjove er jo, at de fleste bandmedlemmer jo går rundt blandt publikum mens opvarmningsbandsene spiller, hilser på fans osv., så det er 100% et sceneshow. Forsangeren i Gorgoroth er dog en af undtagelserne. Han mener det seriøst og har bakket sine sataniske holdninger op med handling (og har været i spjældet for det!). Ellers er det bare lir.

Og nej, jeg render ikke sådan rundt. Heller ikke til koncerterne. Jeg kan til nøds iføre mig en sort t-shirt med et bandlogo på, men så heller ikke mere. Jeg er endda blevet så arrogant at jeg ikke længere slår håret ud og headbanger. For det filtrer håret, og jeg gider ikke rede det ud igen fordi det gør ondt. :w00t: Så jeg står bare og ser sej ud. Men det er også dejlig nemt og falder mig meget naturligt, så det passer mig fint. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er de klædt ud som cirkusartister?

Selvom Peber og BB1 forsøgte sig, så var det to forkerte greb i posen. Nitter. Men så er det heldigt at det menneskelige orakel har svaret.

De klæder sig ud af samme årsag som du støvsuger lejligheden før du får venner på besøg. Af samme årsag som borgmestre sørger for at få fejet gaderne før et royalt besøg. Som når en ungkarl går i bad og bruger duftevand før han skal i byen. De gør det alle for at imponere og gøre et godt væsen ud af sig selv. Man vil gerne være sej med de seje. Gorgoroth viste at jeg ville komme, og derfor gjorde de sig ekstra umage.

Helt naturligt. Og jeg kvitterede da også høfligt ved ikke at mæle et eneste ord til dem og bare gå efter koncerten uden at vise nogen form for reaktion. Det var den ultimative ros jeg kunne give disse forskruede nordmænd.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 3. december 2007

Basketball @ BBK70

90 min. træning. Et par gode drives. Kan mærke jeg teknisk er ved at blive bedre. Der er stadig et (laaaaangt) stykke vej til en fast plads i opstillingen, men forhåbentlig får jeg snart tilkæmpet mig en plads i truppen der spiller kamp. :smile:

I morgen gælder det bænk og dødløft. Tung bænk og dynamisk dødløft + lidt til skulder og det løse.

PS: Ovennævnte Gorgoroth er netop i dag blev bekræftet til Wacken Open Air 2008. Min billet er forlængst købt og ligger spændt og venter på august måned næste år. Udover Gorgoroth kommer også navne som Iron Maiden, Carcass, Obituary, At The Gates og Kreator. Vi er ikke engang kommet ud af 2007 og næste års festival er så godt som pakket med gode bands. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 4. december 2007

Styrketræning

Cable Front Pulldown:

10 @ 55

10 @ 55

10 @ 60

10 @ 60

Dødløft: TJ singlecyklus, Uge 3 - Dynamisk

10 @ 51 kg

15 x 1 @ 101 kg

Bænk: Gillingham, Uge 5 - Dag 1

20 @ 11 kg

10 @ 51 kg

5 @ 78,5 kg

5 @ 78,5 kg

5 @ 78,5 kg

5 @ 78,5 kg

5 @ 78,5 kg

DB Skulderpres:

10 @ 20 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

+ protshake og banan

Træningstid: 45 min. (19.55 - 20.40) Hurtig træning. Dødløft SS'et med pulldown. Presset skema med job, gravid kæreste, hjem og træning. Der skal gerne være plads til det hele i døgnets 24 timer. :bigsmile: Kørte et simpelt program igennem og så videre hjem...

I morgen basketball og torsdag formiddag styrketræning. Hængepartierne på styrkefronten hentes hjem på lørdag eller søndag, alt efter hvornår jeg kan få presset et pas ind.

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share