Hvor Langt Kan Man Gå?


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg tænkte på om alle de på EliteFTS er clean, altså om man kan komme så langt clean?

OT: Fandt engang en hjemmeside af et hav af video klip af styrkeløftere, men har mist den væk, nogen der kender en/den? Et eller andet Ironlifters, iron....hmmm...lift....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, jeg tænkte på om alle de på EliteFTS er clean, altså om man kan komme så langt clean?

OT: Fandt engang en hjemmeside af et hav af video klip af styrkeløftere, men har mist den væk, nogen der kender en/den? Et eller andet Ironlifters, iron....hmmm...lift....

Jeg ved ikke om de alle er det, men flere af dem skriver åbent om at de er "geared".

Link to comment
Share on other sites

Giver heller ikke meget for dem der siger de er clean... med lidt insigt i branchen finder man hurtig ud af hvordan tingene hænger sammen... men og hvad så... det hele er et spørg. om penge i sidste ende... Klart der er clean people derude... men desværre ikke så mange som der burde være ;)

Hvis du ser på styrkeløft er det ihvertfald ikke på grund af pengene at folk tager noget. Det er jo ikke særlig mange lande der er hvor man kan tjene penge på styrkeløft.

Link to comment
Share on other sites

Tror det er lidt naivt at tro, at alle inden for diverse former for styrkesport i Danmark er clean. Underligt at fx styrkeløft, hvor man for særligt meget ud af AS, er den eneste sportsgren, hvor alle er clean :blink:

Men tror faktisk man kan gå hele vejen clean, hvis man har et stort talent og virkelig vil det :4thumbup:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

det synes jeg så tilgengæld er naivt...hvis du altså med hele vejen mener et verdensmesterskab i 3 kamp.

Ja, man bliver jo nødt til at tro på det, gør man ikke det, så er doping jo den eneste løsning, og jeg vælger at tro og håber tilmed at det ikke forholder sig sådant :smile:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Tjah det er jo et godt spørgsmål - hvor langt kan man nå. Prøv at checke tilmeldingerne til VM trekamp i november i USA. For at vinde fx 100 kg klassen skal man lave ca. 1000 - det er immervæk en slat hvis man er ren.

http://www.bvdk.de/nomm05.htm

Et tons er helt sikkert meget at lave i 100, men det er dog værd at bemærke, at der er langt ned til nr. 2. Der skal jo nok være nogen, der ikke følger reglerne, men det er meget svært at spå om, hvor langt man rent faktisk kan nå clean. Der er jo folk med som aldrig har taget noget og som begår sig fint.

Link to comment
Share on other sites

Jamen det er da også svært at vide hvor langt man kan nå ren - for det er der vel ret beset ingen der ved. Det er mere når løftere på ca. 20 år laver et ton.

Ja, man kan undre sig over sidstnævnte, men i Danmark er faktisk mange af juniorløfterne lige så gode som seniorløfterne, hvilket ikke umiddelbart kan forklares ved et dopingmisbrug.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Nej det synes jeg ikke

Der blir knaldet løftere jævnligt, bla til EM for nylig, og når siders så er verdens bedste/stærkeste styrkeløfter laver tæt på 1200 og folk tror han er Clean, så er det sgu da at være naiv :blink:

selvfølgelig er den mand da ikke ren, han bænker vist omkring 280-300 kg RAW

Link to comment
Share on other sites

Der blir knaldet løftere jævnligt, bla til EM for nylig, og når siders så er verdens bedste/stærkeste styrkeløfter laver tæt på 1200 og folk tror han er Clean, så er det sgu da at være naiv :blink:

selvfølgelig er den mand da ikke ren, han bænker vist omkring 280-300 kg RAW

Well… Jeg er så den naive I guess. :innocent:

Jeg tror at Siders er en freak uden lige. Han kunne tjene GODE penge og hente langt, langt mere hyldest og popularitet hvis han stillede op i WPO. IPF er bestemt ikke populært i USA i forhold til WPO, tværtimod. Alligevel vælger manden at arbejde i et fængsel og stille op til interview hvor han dybdegående forklare hvorfor han vælger at være dopingfri.

Selvfølgelig kan jeg ikke være sikker på noget som helst, men skal vi ned på det niveau er det kun manden og hans evt dealer der kan være sikre. :wink:

Niels Stærkjær har bænket 255kg RAW og såvidt jeg har hørt haft noget i retning af 335kg oppe og nede til træning. Er det så også klart at han ikke er ren? :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Well… Jeg er så den naive I guess. :innocent:

Jeg tror at Siders er en freak uden lige. Han kunne tjene GODE penge og hente langt, langt mere hyldest og popularitet hvis han stillede op i WPO. IPF er bestemt ikke populært i USA i forhold til WPO, tværtimod. Alligevel vælger manden at arbejde i et fængsel og stille op til interview hvor han dybdegående forklare hvorfor han vælger at være dopingfri.

Selvfølgelig kan jeg ikke være sikker på noget som helst, men skal vi ned på det niveau er det kun manden og hans evt dealer der kan være sikre. :wink:

Niels Stærkjær har bænket 255kg RAW og såvidt jeg har hørt haft noget i retning af 335kg oppe og nede til træning. Er det så også klart at han ikke er ren? :nonono:

For det første er Siders Verdens stærkeste Styrkeløfter, og han er noget stærkere end Stærkjær. En anden ting er folk herinde som sikkert ikke engang kender Niels har meget travlt med at fortælle at han er den eneste Athlet som de VED er ren, men der er vel kun EEN person der ved dette, og det er Niels Stærkjær.

Og nej når nogle af vinderne af vægtklasserne ryger til EM pågrund af Doping, så tror jeg ikke at verdens stærkeste Styrkeløfter (Brian Siders) er ren og aldrig har taget Doping, jeg er ret sikker på han ville kunne gøre sig i WPO og der ligger de ikke ligefrem skjul på deres Forbrug af AS og det gør WESTSIDE heller ikke, hvorfor skulle Siders så være ren? altså vi snakker en mand der næsten laver 1200, i snit 400 pr øvelse :blink:

Frank Jørgensen var Dopet og han lavede altså 372,5 i dødløft, og bænkede 230 RAW som sit bedste.

Oldenburg bænkede 250 RAW og han var heller ikke REN, hvorfor i alverden skulle en Freak som Siders så være det? Der gik jo også rygter om at grunden til han ikke stillede op til VM ikke var pågrund af skade :innocent:

Men doping eller ej, det er heavy shit den mand løfter, og jeg er imponeret uanset mængde af AS han evt skulle indtage.

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Giver heller ikke meget for dem der siger de er clean... med lidt insigt i branchen finder man hurtig ud af hvordan tingene hænger sammen... men og hvad så... det hele er et spørg. om penge i sidste ende... Klart der er clean people derude... men desværre ikke så mange som der burde være ;)

Morsomt det kommer fra en spiller i Ex Inferis... .... ...

Link to comment
Share on other sites

Der blir knaldet løftere jævnligt, bla til EM for nylig, og når siders så er verdens bedste/stærkeste styrkeløfter laver tæt på 1200 og folk tror han er Clean, så er det sgu da at være naiv :blink:

selvfølgelig er den mand da ikke ren, han bænker vist omkring 280-300 kg RAW

Jeg syntes sgu, at det er sørgeligt, at du ud fra hvad manden løfter tror du kan afgører om han er clean eller ej. Så mener du måske også, at du selv er ved at have nået din egen naturlige grænse. Du vejer jo omtrent det halve af Siders og bænker omtrent det halve af hvad han gør. :wink:

Jeg tror at Siders er en freak uden lige. Han kunne tjene GODE penge og hente langt, langt mere hyldest og popularitet hvis han stillede op i WPO. IPF er bestemt ikke populært i USA i forhold til WPO, tværtimod. Alligevel vælger manden at arbejde i et fængsel og stille op til interview hvor han dybdegående forklare hvorfor han vælger at være dopingfri.

Selvfølgelig kan jeg ikke være sikker på noget som helst, men skal vi ned på det niveau er det kun manden og hans evt dealer der kan være sikre. :wink:

Siders er uden tvivl en freak. Manden bænkede 3x140 da han var 13 år. Om han er dopet eller ej ved jeg ikke. Han slår jo gang på gang de østeuropæiske løftere som er systematisk dopet op til de internationale stævner. Desuden har jeg ikke den store tiltro til de amerikanske IPF-løftere. Det er jo ikke ligefrem fordi der testes særligt omfattende i USAPL, og out-of-competition-test er et nærmest ukendt begreb derovre. Men omvendt er manden jo aldrig testet positiv.

Med hensyn til WPO så tror jeg nu ikke, at det er nogen økonomisk guldgrubbe. Det er ihvertfald ikke noget folk kan sikre sig økonomisk på resten af deres dage. De fleste af deres løftere har da også et almindligt job ved siden af sporten.

Angående populariteten af IPF/USAPL contra APF/WPC/WPO er jeg noget uenig med dig. Men styrkeløft i USA er delt op i flere lejre der konkurrere i hver deres forbund. Alle disse lejre mener, at deres eget forbund er bedst og har ikke det store til overs for folk i andre forbund. Det er ihvertfald det indtryk jeg få fra de amerikanske løftere jeg kommunikere med via nettet. IPF/USAPL har faktisk rigtigt mange løftere. :smile:

For det første er Siders Verdens stærkeste Styrkeløfter, og han er noget stærkere end Stærkjær. En anden ting er folk herinde som sikkert ikke engang kender Niels har meget travlt med at fortælle at han er den eneste Athlet som de VED er ren, men der er vel kun EEN person der ved dette, og det er Niels Stærkjær.

Og nej når nogle af vinderne af vægtklasserne ryger til EM pågrund af Doping, så tror jeg ikke at verdens stærkeste Styrkeløfter (Brian Siders) er ren og aldrig har taget Doping, jeg er ret sikker på han ville kunne gøre sig i WPO og der ligger de ikke ligefrem skjul på deres Forbrug af AS og det gør WESTSIDE heller ikke, hvorfor skulle Siders så være ren? altså vi snakker en mand der næsten laver 1200, i snit 400 pr øvelse :blink:

Frank Jørgensen var Dopet og han lavede altså 372,5 i dødløft, og bænkede 230 RAW som sit bedste.

Oldenburg bænkede 250 RAW og han var heller ikke REN, hvorfor i alverden skulle en Freak som Siders så være det? Der gik jo også rygter om at grunden til han ikke stillede op til VM ikke var pågrund af skade :innocent:

Men doping eller ej, det er heavy shit den mand løfter, og jeg er imponeret uanset mængde af AS han evt skulle indtage.

Igen syntes jeg det er en sørgelig holdning du udviser, når du selv er indvoldveret i sporten. Det er da muligt, at Siders er dopet. Men at du udelukkende det på, hvad manden løfter stiller jeg mig ganske uforstående overfor. Der foreligger trods alt også den mulighed, at Siders har væsenligt bedre gener end de dopingdømte du vælger at sammenligne ham med.

Iøvrigt er der også løftere i WPO som er drugfree. Og det samme er der i Westside Barbell Club. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share