Hvor Langt Kan Man Gå?


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Og igen hvorfra VED du at de er drugfree???

og det er nok noget nemmere for en på 80 kg at bænke 160 end det er for en gut på 150 kg at bænke 300.

Tråden går på om hvor langt kan man gå Clean, ALLE stærkmand er Dopet, men verdens stærkeste styrkeløfter skulle være ren???? :blink: folk kan tro hvad de vil jeg har bare mine holdninger til det

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Siders er uden tvivl en freak. Manden bænkede 3x140 da han var 13 år. Om han er dopet eller ej ved jeg ikke. Han slår jo gang på gang de østeuropæiske løftere som er systematisk dopet op til de internationale stævner. Desuden har jeg ikke den store tiltro til de amerikanske IPF-løftere. Det er jo ikke ligefrem fordi der testes særligt omfattende i USAPL, og out-of-competition-test er et nærmest ukendt begreb derovre. Men omvendt er manden jo aldrig testet positiv.

Jeg har lige i anden sammenhæng besøgt Brad Gillinghams profil på Athletebio.com, og der er også listet hans out-of-competition tests, og det er ikke så få.

http://www.athletebio.com/usa1966m4

Det er noget helt andet i østlandende, hvor en out-of-competiton test er hemmelig og bruges til at afgøre, om en løfter sikkert kan sendes til et internationalt stævne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige i anden sammenhæng besøgt Brad Gillinghams profil på Athletebio.com, og der er også listet hans out-of-competition tests, og det er ikke så få.

http://www.athletebio.com/usa1966m4

Tjah, 11 test på 9 år er jo ikke meget sammenlignet med feks. danske løftere. Jeg mener feks. at Sørig er blevet testet 6 gange uden for konkurrence på et år.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke selv en del af sporten, men når man ved hvad AS kan gøre, også for de genetisk favoriserede, så er det knaldhamrende naivt at tro, at de allerbedste indenfor sporten skulle være clean (med clean mener jeg, at de ALDRIG har taget noget).

Men dette gælder jo ikke kun for styrkeløft, men stort set alle kraftbetonede idrætsgrene.

Forresten har jeg et Eifeltårn til salg hvis nogle skulle være interesserede? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke så meget om styrkeløft. Men så vidt jeg ved, tester man i IPF. Hvis man tester et repræsentativt udsnit til konkurrencer og mellem konkurrencer (gør man det ?), må det vel indebære en eller anden sikkerhed for, at man vil fange så mange "krudtgrise" at det afskrækker resten.

Et kontrolprogram kan vel indrettes statistisk så godt, at det fanger en rimelig stor andel af synderne. I cyckelsporten, hvor pengene er langt større også til at udvikle nye produkter der ikke kan spores fanges det jo mange synderere (senest Heras), så tilliden til sporten om at være clean er om ikke genvundet, så ihvertfald forbedret.

Det jeg søger at sige er, at det der gør at man kan formode at styrkeløftere er cleane er om der testes og om testprogramet er troværdigt.

Hvis man kan sammenligne med BB og bodyfittnes, så testes der til DM i disse dicipliner, men ikke til Mr. Olympia.

Konklusion, der er nok overvejende cleane atleter til DM og nok kun krudtede til Mr. Olympia.

Som Lenin sagde tillid er godt kontrol er bedre.

Iøvrigt har jeg altid undret mig over, at folk vil løbe den risiko for helbredet at bruge doping til konkurencer i sportsgrene, hvor der er ingen eller små penge at tjene.

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt har jeg altid undret mig over, at folk vil løbe den risiko for helbredet at bruge doping til konkurencer i sportsgrene, hvor der er ingen eller små penge at tjene.

Penge er sekundært, viljen til at vinde/overgå sig selv er primær for 99% af alle elitesportsfolk. Det er lysten, der driver værket :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Der er sku ingen bb´er der er clean, kan ikke lade sig gøre og blive så stor. det logik.

Men hvorfor har alle så ondt i røven over folk der tar noget ? Der sker jo ikke noget med dem, kun dem der tar skidtet, tror det handler om misundelse. Nogle der giver mig ret `?? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Der er sku ingen bb´er der er clean, kan ikke lade sig gøre og blive så stor. det logik.

Men hvorfor har alle så ondt i røven over folk der tar noget ? Der sker jo ikke noget med dem, kun dem der tar skidtet, tror det handler om misundelse. Nogle der giver mig ret `?? :bigsmile:

Nej.

Link to comment
Share on other sites

Der er sku ingen bb´er der er clean, kan ikke lade sig gøre og blive så stor. det logik.

Men hvorfor har alle så ondt i røven over folk der tar noget ? Der sker jo ikke noget med dem, kun dem der tar skidtet, tror det handler om misundelse. Nogle der giver mig ret `?? :bigsmile:

Hvis en rytter kørte på motorcykel til tour de france, ville det så være ok for de andre ryttere at brokke sig, eller ville de bare være misundelige på hans motorcykel?

Vi taler om konkurrence sport. Folk der doper sig forbryder sig imod dem som ikke gør. :nonono:

Edit: desuden er det rart at tro at folk som siders er dopet. Han er for led. :laugh:

Edited by rasputin99
Link to comment
Share on other sites

selv uden pause tror jeg man kan gå ret langt.. kroppen hjar jo mange energidepoter (i fedt og musklerne). har hørt om folk der i liv og død situationer er gået rigtig langt i ørkenen osv

:laugh::cheer::laugh::cheer::laugh:

Hvis det da ikke er en joke må du nok lige læse tråden en gang :wink:

:yo: Cat

Link to comment
Share on other sites

Hvis en rytter kørte på motorcykel til tour de france, ville det så være ok for de andre ryttere at brokke sig, eller ville de bare være misundelige på hans motorcykel?

Vi taler om konkurrence sport. Folk der doper sig forbryder sig imod dem som ikke gør. :nonono:

Edit: desuden er det rart at tro at folk som siders er dopet. Han er for led. :laugh:

Ja Okay, nu mener jeg den alm. person der går i centeret for og styrke træne, ikke elite.

Min fejl jeg ikke lige skrev det :)

Link to comment
Share on other sites

Der er sku ingen bb´er der er clean, kan ikke lade sig gøre og blive så stor. det logik.

Men hvorfor har alle så ondt i røven over folk der tar noget ? Der sker jo ikke noget med dem, kun dem der tar skidtet, tror det handler om misundelse. Nogle der giver mig ret `?? :bigsmile:

"Ingen" vil jeg ikke være enig med dig i. Jeg har en veninde der stiller op i 52 kg klassen og hun er jeg rimeligt sikker på ikke ville lyve overfor mig om at ikke være dopet. I hendes arbejde ville det også være hul i hovedet at dope sig. Og hun knokkler også hårdt for at nå sine resultater.

Tror der er dem der kan blive større end man som "almindelig" tror, uden at være dopet. Jeg ved fra en bekent at den danske Helle Nielsen nåede rigtigt langt clean.

Hvis det var frit at dope sig, ville jeg ikke have nogle problem med det. Så kan det jo gå en sport i det også - hvem får størst ratio Bicep/løg, højest Crea før kollaps o s v. Men jeg synes det er snyd når de stiller op og siger de er clean i konkurrencer hvor det er sagt at man skal være clean og der også er dem der ikke taget noget med.

Link to comment
Share on other sites

Det er de færreste der stiller op i BB som jeg vil vurdere til at være clean.

I udlandet er der endnu færre.

Baseret på observationer gennem en del år efterhånden, vil jeg mene at en person på 180cm i konkurrenceform ikke kommer meget over 80-85kgs kropsvægt uden at der er kemi indblandet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Slettet bruger

Det der med at være clean, er det ikke bare et spørgsmål om planlægning?

Altså stoppe i tide og bruge nogen produkter der er hurtigt ude af kroppen.Har hørt om testoteron der er ude på et døgn?

Edited by motiononline
Link to comment
Share on other sites

Det der med at være clean, er det ikke bare et spørgsmål om planlægning?

Altså stoppe i tide og bruge nogen produkter der er hurtigt ude af kroppen.Har hørt om testoteron der er ude på et døgn?

Jo, hvis man træner i et center hvor ADD ikke kommer på uanmeldt besøg, ville det sagtens kunne lade sig gøre og det finder helt sikkert også sted.

Link to comment
Share on other sites

Jo, hvis man træner i et center hvor ADD ikke kommer på uanmeldt besøg, ville det sagtens kunne lade sig gøre og det finder helt sikkert også sted.

Det er nu ikke det jeg mener med clean.

Oplægget er spørgsmålet om hvor langt man kan gå som clean, hvilket så må betyder hvor langt man kan gå UDEN at bruge AAS/HGH og andet medicin OVERHOVEDET :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det der med at være clean, er det ikke bare et spørgsmål om planlægning?

Altså stoppe i tide og bruge nogen produkter der er hurtigt ude af kroppen.Har hørt om testoteron der er ude på et døgn?

Nej det er ikke et spørgsmål om planlægning.

Det er et spørgsmål om holdning!

For mig handler det ikke om, hvorvidt folk kan pisse rent den ene dag de er i konkurrence, men derimod, at man aldrig har taget ulovlige stoffer.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Det er de færreste der stiller op i BB som jeg vil vurdere til at være clean.

I udlandet er der endnu færre.

Baseret på observationer gennem en del år efterhånden, vil jeg mene at en person på 180cm i konkurrenceform ikke kommer meget over 80-85kgs kropsvægt uden at der er kemi indblandet.

Er det ikke deromkring du selv ligger?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share