Forslunds log vol. II


Chris27
 Share

Recommended Posts

I er, på et eller andet tidspunkt nød til at starte lidt ungdom op, så klubben er sikret langt frem, i behøver måske ikke gå ned til 9-10 år, men noget 13-16 årigt.

Der er sgu mange knægte i den alder der er nemme at motivere.

Noget der også altid er rart, er at komme ud og træne i andre klubber, bare en gang om måneden.

Men få kørt nogle folk igennem træneruddannelsen, mindst trin I og II. sidste trin er der ikke ret mange der tager, det kan være lidt tungt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke helt hvordan man får fat i de helt unge, og om vi er klar til at prioritere det på nuværende tidspunkt. Men vi skal nok snakke noget strategi på bestyrelsesmødet på onsdag.

Dagens træning: mandag 9/8-2010

Træk: 10x20 - 5x20 - 5x30 - 4x3x40 - 3x3x45 - 2x50

Smal bænk m pause: 5x50 - 5x60 - 4x5x70 - 4x75

OL squat: 5x50 - 5x62,5 - 3x3x72,5 - 5x62,5 - 6x62,5

Træning med nisserne, Adrian og Øyvind, hvor der gik lidt meget snak i det... nogen påstod, at det var min skyld :4whistling:

Træk var ren teknik, hvor jeg skal finde banen mm efter at have holdt pause med den i et stykke tid. Der er plads til foredringer, og jeg tabte et par løft.

Bænken var ret god med overskud på 70'erne og også en sikker 4x75kg. Den bedste bænkdag længe :dumbbell_lift:

Squat var efter planen + 2,5kg. Korrekt stil kræver fuld koncetration, da jeg er stærkere med forkert knævandring, så knæene gerne vil ind, når det bliver tungt. Samme vægt næste gang.

Tonnage: 5667kg

Det var ellers en slem dag, da jeg startede på arbejde efter min ferie. Jeg havde i øvrigt glemt mit password :4oops:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 12/09-2010

frivend: 5x20 - 2x5x50

stødhiv + frivend: 6x(2+1)x60

Frivend: 2x65 - 2x3x65 - 2x70

Bænk m pause: 5x50 - 5x60 - 5x70 - 4x4x75

OL squat: 5x50 - 5x62,5 - 3x3x72,5 - 5x62,5 - 6x62,5

Træning m Krebs, Kroer og Janus, hvor jeg havde god intensitet i starten med brugte en time på squat, da der gik lidt snak i den.

Jeg prøvede at få lidt hiv flettet ind i mit frivend efter opfordring flere steder fra, og planen skal måske lige finpudses. De tungere frivend var rimelige men ikke perfekte.

I bænk virker det som om jeg har fået lidt fremgang, efter en god smal bænk mandag, kunne jeg også øge i reps i normal bænk i dag, så måske er jeg ved at blive stærkere.

Squatten er der ikke så meget at sige til 72,5kg tungt men ikke svært at løfte. Men jeg øger ikke før stilen er godkendt fra kvalificeret side, for mine unoder skal væk.

Tonnage: 6342kg

På bestyrelsesmødet i går blev det besluttet at jeg og Niller skal tilmeldes trænerkursus (i første omgang trin 1), tanken er nok, at når jeg alligevel går og snakker hele tiden dernede, jeg jeg ligeså godt sige noget fornuftigt :tongue: , og så er jeg jo også blevet lovet kage af mads, det lokker også.

Jeg har besluttet at droppe løb for nu, for jeg har ikke været særligt motiveret for det på det seneste, og jeg skal trods alt ikke bruge det til noget.

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre med det trænerkursus der!

Man kan lære meget af det. I hverdagen bruger jeg mit en smule når jeg går og retter drengene i klubben, men aftalen mellem drengene og mig er, at når jeg ikke kan vægtløfte mere, så skifter jeg over til træner.

Og det kan jo gå hen og blive snart, hvis ikke min tommelfinger begynder at virke!

Link to comment
Share on other sites

Mads> Jeg så kurset holdes hos jer, hvis det bliver holdt (jeg mener, at det blev aflyst sidste gang), så jeg støder nok på dig. Har du selv været på kurset.

Jeg så din tommelfinger, og den så ikke rar ud, så held og lykke med comeback. Stævnerne er også lidt livligere, når du løfter.

Dagens træning: lørdag 14/8-2010

Frivend: 2x5x50

Frivend/frontsquat/opadstød-kombi: 2x4x50 - 2x3x55 - 2x2x60 - 2x1x65

Stødhiv: 2x5x50 - 4x5x60

Opadstød:2x3x50 - 2x3x60

Eksplosiv bænk m pause: 5x50 - 8x3x60

OL squat: 5x50 - 3x6x60

Rackpulls fra 3. hul: 5x70 - 3x110 - 3x2x130

Træning med Nisserne, Niller og Thor. I dag var en af den type træninger, som nok rent faktisk kan gøre mig til en god vægtløfter, men det var hårdt og ekstremt svedigt.

Mine kombier ser ikke ud af meget på tryk, men de er ganske modbydelige, feks består 50kg-kombien: 2xfrivend-opadstød-2xfrivend-frontsquat-opadstød og 65kg-kombien: frivend-frontsquat-opadstød , måske er de geniale og måske er det bare raffineret tortur, i hvert fald kræver de tilvending af mig.

Stødhiv bør nok ikke få stilkarakterer, for de kan bruge en del finpudsning.

Opadstød var god på 50kg men lidt for ustabil på 60kg.

Bænken var ultra eksplosiv, og generelt er der gode takter i bænk for tiden.

Squat skulle egentligt være 6x6 men med rackpulls tilbage og udsigt til 2½times træning skar jeg lidt.

Rackpulls var tunge i dag, men de var der, og med skiverne 10cm oppe nærmer det sig rigtig dødløft.

Tonnage:8420kg

Link to comment
Share on other sites

Ja kurserne bliver holdt hos os, og vi har et dejligt forhold til den lokale smørrebrødsdame, og bager :laugh:

Jeg har selv alle tre trin, vi var en større flok der tog dem sammen hele vejen, det hjælper også på det jo!

Jeg håber at det bliver afholdt denne gang!

PS: Ja, rygtet siger at jeg er en glad klovn til stævner, man har jo kun det fis man selv laver :smile:

Jeg er glad for at se, at du kører noget kombi, det er tortur, det er ulækkert, man bliver et MANster!!!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 16/08-2010

Trækbalance: 5x20 - 2x4x30 - 2x4x40

Råtræk: 3x4x40 - 3x3x45 - 1x2x50

Trækhiv: 5x4x55

Smal bænk m pause: 5x50 - 5x62,5 - 4x5x72,5

OL squat: 5x50 - 5x62,5 - 3x3x72,5 - 2x5x62,5

Pænt fremmøde i Thor i dag med mig Krebs, Janus, Per og forsvarsministeriet. Jeg var flittig i første halvdel af træningen, men brugte traditionen tro evigheder på squat, da der gik temmelig meget snak i det.

Trækbalance var i perfekt stil og råtræk også udmærket stil med overskud, dog var 50kg knapt så gode.

Smal bænk er stadigvæk god, så jeg smed en vaniliekrans oveni. Den blev dog tung i dag.

I OL squat er jeg lidt tvivlende overfor den anbefalede stil, for det føles som om jeg bruger noget kraft på at presse ud af pga de brede knæ, men jeg får ros for stilen, så måske er det rigtigt. Jeg burde bare efter 3måneders intensiv squat (tidligere sprang jeg tit over, hvor gærdet var lavest i squat), burde jeg efterhånden være stærkere end inden, men det er jeg endnu ikke pga teknikændringerne.

Tonnage: 6596kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 19/8-2010

Frivend+opadstød: 5x20 - 2x5x50 - 3x(4+1)x50 - 2x(3+1)x55 - 2x(2+1)x60 - 4x(1+1)x65

bænk m pause: 5x50 - 5x60 - 5x5x70

OH squat: 3x5x50 - 1x60 - 1x65 - 1x70(PR) :devil:

Træk balance: 3x1x50 - 2x0x50

Ikke særlig god træning. I frivend lavede jeg lidt kombo men hverken vend eller opadstød, hvor jeg fik ros for 60kg. Men på 65kg var vendet tungt og de fleste opadstød var på kanten af stem (jeg tabte vist også en), jeg havde håbet på mere sikkerhed på 65kg. Med min uforlignelige distræthed glemte jeg også at lave udfald på to af stdene uden at jeg opdagede det :crazy:

Bænk startede tungt men blev efterhånden bedre og sidste var udmærket.

Jeg kunne ikke overskue mit squat i dag, så jeg legede istedet med trækbalance og OH squat. 50kg var en del sværere end mandagens 40kg og jeg tabte to af løftene.

Men så maxede jeg i OH squat, hvor jeg fra 60kg satte stangen på øverste holder i squatracket, som jeg kunne tage den ud med strakte arme. Det betød, at jeg kunne prøve 70kg, som er nyt max og oven i købet føltes rimelig sikker (ellers havde jeg nok også tabt den). Styrkemæssigt føltes den nok lettere end frontsquat :blink: . Så fik jeg udrettet et eller andet i dag.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder nok underligt, når vi nu er nordens ældste klub, men vi på mange måder en ny klub. Vi har vores to nisser, som var på toppen for 40år siden, men alle andre er nye, og vores første løfter i nyere tid er Per Stokholm, derudover er det først indenfor det sidste år, at der reelt er kommet vægtløftningsinteressrede medlemmer, hvilket gav en debutant til begynder tidligere i år, og forhåbentligt et par flere til efteråret. De fleste har i øvrigt fundet os via Mol (vi skal også have lavet os en hjemmeside).

Så det er reelt først nu, vi har haft noget at bruge trænerkurser til, for der har ikke været nogen at træne.

Men vi har ingen ungdomsafdeling, som i har og beliggende så tæt på Viking med deres ungdomsafdeling, regner jeg ikke med at vi får det i nærmeste fremtid.

Jeg følger lige op. bigsmile.gif

http://en.wordpress.com/signup/?new=ak-thor

Med eller uden bindestreg - du bestemmer. :smile:

Registreret på 1 min og kørende med et par informative sider på en aften.

Sæt igang!

Ingen undskyldninger.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med PR i OH-squat, det er nu en meget sjov øvelse, jeg synes dog bare at den er hård mod håndledne.

Tak :smile: Det er rart at vide, at jeg kan rejse mig med 70kg og en PRer altid godt :bigsmile: , men det var mest for at få en succes med fra ikke lidt slatten træning. Jeg kan ikke mærke den i håndleddene, men jeg har vist også smidige håndled.

Jeg følger lige op. bigsmile.gif

http://en.wordpress.com/signup/?new=ak-thor

Med eller uden bindestreg - du bestemmer. :smile:

Registreret på 1 min og kørende med et par informative sider på en aften.

Sæt igang!

Ingen undskyldninger.

Man kan vist ikke makse i OH squat uden at få besøg af mister overhead :devil:

Med hensyn til hjemmeside arbejder mine navnebror vist med at lave hjemmesider, så vi håber at kunne lokke ham. Men problemet er, at jeg er i bestyrelse med 4 IT-mongoler, så alt IT-relateret (inklusiv alt indkøb) havner hos mig, og jeg synes, at jeg er ved at få skrabet en del opgaver til mig, så jeg vil helst ikke være web-master.

Træning: lørdag 21/8-2010

Trækbalance: 5x20 - 2x4x30 - 2x4x40 - 3x45 - 4x40

Træk: 2x4x40 - 2x3x45 - 3x2x50

Trækhiv: 5x5x50

Eksplosiv bænk m pause: 5x50 - 8x3x60

Rackpull fra 2 hul (10cm oppe): 5x70 - 2x110 - 1x120 - 2x1x130

Træning: mandag 23/8

Frivend: 5x20 - 2x5x50 - 4x3x60 - 2x2x65 - 3x65

Stødhiv: 5x5x60

Smal bænk m pause: 5x50 - 5x60 - 3x5x72,5

Frontsquat: 5x50 - 3x5x60

Lørdagens træning var med Niller i trækdelen, hvor der var pæn intensitet og fornuftige løft, mine træk var ret sikre. Jeg tror, at jeg skal være forsigtig med trækbalance, for den er hård ved skulderne.

Det blev ikke til squat pga tidsmangel, og jeg ville nå mine rackpulls, som var sikre, og hvor jeg næste gang skal lave 130kg fra gulvet, som er tangering at mine 'pæne PR' og 10kg bedre end inden prorammet.

Derefter var det ud til min brors fødselsdag med maaser af lgkage, flæskesteg, islagkage mm, så jeg har ikke tabt mig i weekenden :cool:

I dag lavede jeg ren frivend i stedet for kombinationer, da jeg føler, at de fjerner mit fokus fra frivend, og det behøver fokus. I dag var de rimelige og med teknikspot fra Krebsen, andethivet kan blive bedre.

Mine hiv (både træk og stød) er på lave kilo, men det skyldes, at jeg skal fokusere på at få knæene ud.

I bænk og squat skar jeg på sæt, fordi jeg var langsom og snakkede for meget, men begge øvelser var gode. Bænken ar igen sikker, og frontsquat, som jeg vendte tilbage til føles meget bedre end OL squat med knæ og ryg, så den vil jeg fokuserer mere på, for at få fremgang i squatten. 60kg var også med overskud.

Link to comment
Share on other sites

Man kan vist ikke makse i OH squat uden at få besøg af mister overhead :devil:

Med hensyn til hjemmeside arbejder mine navnebror vist med at lave hjemmesider, så vi håber at kunne lokke ham. Men problemet er, at jeg er i bestyrelse med 4 IT-mongoler, så alt IT-relateret (inklusiv alt indkøb) havner hos mig, og jeg synes, at jeg er ved at få skrabet en del opgaver til mig, så jeg vil helst ikke være web-master.

Jeg forstår udmærket din tankegang, sådan noget foreningsarbejdet kan være noget værre stads.

En hjemmeside på Wordpress er ikke signifikant sværere at opbygge og vedligeholde end et word-dokument (måske deraf navnet :wink:), så netop fordi bestyrelse består af IT-mongoler (og så dig), så er det den gode løsning.

Man kan også med lethed oprette en konto til hver person, der så har sin egen adgang til at redigere på siden.

Hvor meget har i reelt at fylde på den hjemmeside i første version? Lidt kontaktinformation, diverse andre oplysninger og et par billeder - måske et galleri.

Link to comment
Share on other sites

Hjemmesiden skal ikke indeholde de store fancy ting. Kontaktinfo, lidt generelle informationer om klubben (kontigent mm), og et par billeder. Vi kan måske finde på lidt mere efterhånden, men vi har ikke de store ambitioner, så som udgangspunkt skal det blot være en side med info om klubben, som er up-to-date. I øjeblikket finder de fleste nye folk, og der kommer en del til, Thor via tråden i generelt på Mol.

Faktisk troede vægtløftningsforbundet, at Motion-online var AK Thor's hjemmeside, som Krebs og bat fik stor ros for til forbundets generalforsamling sidste år :laugh: Krebs og Bat var vist ret forvirrede :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Til info, så er JEG MR. OH squat, og eventuelle modstandere vil blive mejet ned... Når min hånd er klar igen!

Historien var at Max havde læst om en diskustræner, som ikke ville lave sine atleter kaste diskos, før e kunne OH-squatte deres kropsvægt for 15 reps, han nåede vist 7x90kg, så 15x85kg, så er du vist mister OH squat.

For mig er det vist efterhånden mere styrke end balance, som er begrænsningen, men måske prøver jeg 75kg en dag.

Jeg bør nok også blive lidt stærkere, når nu folk begynder at læse mig log :cool:

Dagens træning: torsdag 26/08-2010

Frivend: 5x20 - 2x5x50 - 2x4x60 - 3x3x65

Stødhiv: 4x5x60

Bænk m pause: 5x50 - 5x60 - 5x70 - 3x75 - 3x80 :devil: - 1x85 - 5x70

Frontsquat: 5x50 - 4x5x62,5

Godt fremmøde i dag og det bedste siden før ferien med 9 folk i AK Thor.

Jeg lavede frivend igen, a den halter mere end træk, og jeg var heller ikke helt tilfreds med den i dag, for 65kg bør være lettere, men jeg burde nok have prøvet et sæt på 70kg alligevel.

Bænk går til gengæld godt i øjeblikket og 3x80kg er PR med pause, den var tung men nogenlunde kontrolleret. 85kg nærmede sig max, som jeg vil gætte på nu er 87,5 eller 90.

Jeg avede igen frontsquat, og da min stil her er meget bedre end bagpå kan jeg presse mig selv mere, så det rent faktisk føles som en styrkeøvelse, hvilket forhåbetligt kan hjælpe mine ærgelige ben. Jeg tager nok same vægt næste gang. Jeg fik bekræftet af Morten at jeg squatter ret dybt, så jeg burde nok skære et par cm.

Tonnage:5640kg

Morgenvægt 85,6kg

Link to comment
Share on other sites

Historien var at Max havde læst om en diskustræner, som ikke ville lave sine atleter kaste diskos, før e kunne OH-squatte deres kropsvægt for 15 reps, han nåede vist 7x90kg, så 15x85kg, så er du vist mister OH squat.

For mig er det vist efterhånden mere styrke end balance, som er begrænsningen, men måske prøver jeg 75kg en dag.

Jeg bør nok også blive lidt stærkere, når nu folk begynder at læse mig log :cool:

Jeg må desværre skuffe at det kun blev til 3x90kg ved kropsvægt 87-88 stykker og 15x70kg.

I øvrigt en helt igennem tåbelig plan med de 15 reps med kropsvægt, der var godt på vej til at kvase mine håndled. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg ikke har logget i en uge, så har jeg trænet, det har bare ikke vre værd at skrive hjem om. Lørdag var alt noget møg, frivend på 70kg var tæt på failure og max-forsøget i mit dødløft rojekt missede fuldstændigt, så den dag glemmer jeg bare.

Mandag kom Niller forbi, så jeg lavede frivend og frivend relateret træning i 1½ time, hvilket også ledte til nogle meget overbevisende 65kg-serier i frivend og nogle knapt så overbevisende opadstød på samme vægt. Men hans ide med at supersette military og frontsquat uder pauser var dumt og ødelagde min frontsquatserie, som er for vigtig til crossfitagtige kombinationer, så det gør jeg ikke igen.

Men i dag havde jeg en god træning:

Dagens træning: torsdag 2/9-2010

Trækblance: 6x20 - 4x30 - 3x40 (miss på 4.)

Træk: 2x4x40 - 2x3x45 - 4x2x50 - 2x55 - 0x55(2 miss) - 2x50 - 2x55 - 1x57,5

Bænk m pause: 5x50 - 5x60 - 5x70 - 4x75 - 5x75

Frontsquat: 5x50 - 4x5x62,5

Træning med Kres og Kroer. Mit træk har aldrig føltes bedre end i dag, hvor jeg bortset fra de 2 miss sad utroligt stabilt i bunden på alle løft og havde rigtig god kontrol. Styremæssigt var det nok ikke det store, men pga forbedret teknik fik jeg alle løft sikkert op på strakte arme. Med et sikkert løft på 57,5kg er der god chance for snart at forbedre mit max på 60kg :cool:

Bænk var endnu en gang fin, pga tid nøjedes jeg med 3 workset, men 5x75 med pause er muligvis på med pause.

Frontsquat var solid. Ikke nogen vild vægt men god stil og rimeligt overskud, en god vægt, hvis jeg skal presse mig lidt og stadigvæk have god stil. Jeg regner med at holde den vægt et par uger og derefter finde noget progression (nok 5-3-3-3-5-5 igen).

Tonnage: 4792kg - ikke alverden men en masse dubler giver ikke meget tonnage.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 04/09-2010

Frivend: 5x20 - 2x5x40 - 5x50 - 5x55 - 5x60 - 4x65 - 2x3x70 - 5x60

Opadstød: 2x3x50 - 3x60 - 2x3x55

Eksplosiv bænk m pause: 5x40 - 8x3x60

Frontsquat: 5x50 - 4x5x62,5

Fornuftig træning med nisserne og pølsemanden.

Frivend var meget bedre end sidste lørdag. Jeg havde nok taget noget med mig fra mandagens træning med bedre brug af skuldre. Jeg havde et par gode vend på 70kg, men jeg havde også et par mindre gode, hvor jeg knapt fik vendet rundt. Når teknikken bliver lidt mere stabilt, vil jeg prøve lidt tungere singler.

Opadstød var gode på 50kg, men på 60kg havde jeg håbet på mere overskud.

De sidste to øvelser var ren rutine. Jeg havde lidt overskud i squatten, som føles god.

Eller god stemning og lidt politisk debat.

Tonnage: 6255kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 06/09-2010

Trækbalance: 5x20 - 4x30 - 4x40 - 3x45

Træk: 5x40 - 4x45 - 2x2x50 - 3x55 - 1x60 - 2x0x62,5

Trækhiv: 5x55 - 5x60

Smal bænk m pause: 5x50 - 5x60 - 3x6x70

Frontsquat: 5x50 - 4x5x62,5

Totalt overfyldt i Thor i dag, hvor vi var 11 som trænede samtidig... sidste uge var vi 3.

Min trækbalance virker som god opvarmning til træk, hvor teknikken aldrig har været bedre. Eneste tydelige svaghed er at jeg bør få mere kraft i andethivet. Dagens 60kg var tangering af PR (lavet da jeg var 3-4kg tungere) med mine 2 PR forsøg var langt fra succes. Fremtidig fregang afhænger af fremgang i squat.

I bænk går det fortsat godt og dagens seksere var lette nok. Jeg bør nok få lidt input fra Anders næste gang.

Frontsquat var ren rutine, og jeg planlægger det samme på torsdag og så ændre lidt næste uge.

Tonnage: 5205kg

Det er i øvrigt rart at se sommeren gøre et comeback :bigsmile: jeg mente nok at have lidt til gode efter august.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 09/09-10

Frivend: 6x20 - 3x5x40 - 5x50 - 5x55 - 5x60 - 4x65 - 2x3x70 - 3x72,5 -1x75 (+1 miss) - 3x70

Bænk m pause: 5x50 - 5x60 - 5x70 - 2x5x75 - 2x3x70 - 5x60

Floorpress: 10x20 - 3x50 - 3x60 - 3x70 - 2x80

Frontsquat: 5x50 - 4x5x62,5

Pænt fremmøde i Thor i dag. Dog ikke så mange som i mandags, men stadigvæk fint.

Jeg havde grublet lidt over frived fra lørdagen, og hvad jeg skulle forbedre, og det gik fint, men gode serier på 70kg og endda en god single på 75kg, som vist er mit tungeste i et halvt år. Toeren på 75kg var dog lidt for ambitiøs. Måske kan jeg snart nå min pr på 80kg igen. Men som i træk kræver større fremgang, at jeg får fremgang i squat.

I bænk lavede jeg 2x5x75, som føltes pæne (bortset fra sidste rep), men Anders var ikke imponeret, så han dikterede først bredere greb og derefter floorpres for at komme af med min uvane med at løfte skævt. Gad vide om han opgiver mig :blink:

Frontsquat var rutinemæssigt. Jeg implementerer tungere treere i næste uge.

Tonnage: 7447kg - lyder af mere end det føltes.

I dag fik jeg også bekræftelse på, at jeg skal på trænerkurset i Atlas i sidste weekend i september og sidste weekend i oktober.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 11/9-2010

Stød: 3x5x20 - 3x5x40 - 4x3x50 - 3x55 - 2x60 - 1x65(stem)

Eksplosiv bænk: 5x50 - 8x3x60

Frontsquat: 5x50 - 4x5x60

Fint fremmøde i Thor for en lørdag i dag, måske fordi vi havde besøg af en pige, Sarah, som oven i købet trænede Sheiko :devil: . Det sker trods alt ikke hver dag. Gad vide om hun kommer igen eller nisserne har skræmt hende væk.

Min egen træning var ikke speciel god: Jeg havde ikke meget kraft i mine stød, hvor kun 2x60 føltes godt og der nok var stem på 65kg. Jeg må nok opprioritere mit opadstød lidt.

I bænk var jeg meget øm i den ene skulder fra torsdagens bænkpreseksperimenter, så eksplosiv bænk blev ikke så eksplosiv som planlagt.

Frontsquat føltes som det plejer, men på mandag tager jeg nogle tungere treere med for at presse mig lidt.

Diskoholdet nåede også at komme med Thor, Kroer og Incognito med børn.. Martha er nu charmerende :bigsmile:

Tonnage: 4975kg.

Træningen var dog ikke så hård som indkøb + farmerwalk fra Fields med 42kg indkøb, da jeg har fødselsdag i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 13/09-2010

Trækbalance: 5x20 - 5x30 - 4x40

Træk: 2x4x40 - 3x45 - 1x50(+1 miss)- 2x50 - 1x50(+1 miss) - 2x55

Trækhiv: 5x55 - 4x5x60 -1x60

Skrå bænk (75grader) - 5x25 - 5x40 - 4x5x45

Frontsquat: 2x5x50 - 5x62,5 - 3x67,5 - 2x3x70 - 4x67,5 - 5x60 - 6x50

Ikke den mest oplagte træning i dag, hvor jeg manglede den sidste gnist og styrke.

I træk var jeg ikke så skarp som i sidste uge og tabte et par løft i både trækbalance og træk pga årlig balance, så jeg ville ikke højere end 55kg.

Trækhiv var lidt svingende men et godt fif fra Niller hjalp på sidste sæt, så det bør blive bedre næste gang.

I bænk lavede jeg en skåneøvelse for at skåne min ømme skulder, som stadig kan mærke torsdagens bænk eksperimenter.

I frontsquat kunne jeg mærke, at jeg manglede det sidste, men min egen ambition med 3x3 sammen med Krebsen og Nillers urimelige krav gav en god hård serie, hvor dog ikke alt var lige kønt, næste gang kører jeg rent 5-3x3-5-5, som jeg egentligt havde planlagt i dag.

Så ikke verdens bedste træning, men jeg fik alligevel kæmpet mig til noget rimeligt.

Tonnage: 6040kg

Jeg er i øvrigt blev et år ældre siden sidst :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 16/9-2010

Frivend: 5x20 - 2x5x40 - 5x50 - 5x60 - 4x65 - 3x3x70 - 1x70

opadstød: 3x50 - 3x55 - 3x60 - 2x1x65

Smal bænk: 5x50 - 5x60 - 3x6x70

Frontsquat: 5x50 - 5x62,5 - 3x3x67,5 - 5x62,5

Udmærket ræning i dag. I frivend er teknikken ved at være på plads igen, jeg behøver dog lidt mere stabilitet, da et par af mine 70kg løft ikke var pæne.

Opadstød skal jeg lave mere fast for at få finpudset teknikken. 65kg var rimelige fornuftige, men jeg følte ikke, at jeg kunne lave noget fornuftigt på 70kg, så jeg stoppede der.

I smal bænk løftede jeg mere end Jesper, som bænkede 135kg til klubstævnet, men jeg bænker også det samme smalt og bredt, hvilket vist ikke er helt normalt.

Hvor frontsquat i mandags føltes grim og at for tung var den meget bedre i dag, hor jeg havde fint opspænd og lidt overskud. Næste uge øger jeg nok treerne til 70kg.

Tonnage: 5927kg

Vi havde også besøg af tre bulgarer, som trænede inde i diskopumperrummet og som gav frit løb for vores fordomme og paranoia, så folk mange gange 'tilfældigt' skulle ind og se dem træne og om de stjal noget :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 18/9-2010

Stød: 2x5x20 - 5x40 - 2x3x50 - 3x55 - 2x60 - 2x65 - 0x70(med stem i) - 0x71 - 2x60

Eksplosiv bænk: 5x50 - 3x60 - 8x2x55 - 1x65 - 1x70 - 5x50

Frontsquat: 5x50 - 5x62,5 - 3x3x67,5 - 5x62,5

Fornuftig men ikke særlig intensiv træning med nisserne og forsvarsministeriet.

Stød føltes bedre end længe og 65kg fløj op. 70kg kom også op, men e strenge dommere underkendte den pga minimalt stem. PR forsøget på 71kg nåede dog ikke i nærheden af strakte arme. Men godt, at jeg igen er nået til PR-forsøg.. så kommer PR nok også snart.

Bænk var tekniktræning under Anders opsyn og ekstremt let.

Frontsquat var igen overbevisende. På mandag øger jeg treerne til 70kg.

Tonnage: 4432kg

Efter træning så jeg Toystory 3, og den er genial :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share