Hærgede Hænder


ChristianMN
 Share

Recommended Posts

Back from the dead with a shaved head

... minder mig om, at jeg traenger til at blive klippet :tongue:

Gårsdagens traening

Morgen

Advanced intu-flow ledmobilitetsoevelser

Be Breathed spinal rocks - 10reps x 5 forskellige typer spinal rocks

Standing forward, backward og sideward bends

Advanced 4 corner balance drill

Aften

FlowFit niveau 3 flows - 3stk

Prasara flowchain I - for/bagover boejninger

Prasara flowchain II - rotation

- havde ellers energien til "rigtigt" traening, men sparede den til i dag

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 525
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens traening

Morgen

Intermediate intu-flow ledmobilitetsoevelser

Be Breathed spinal rocks - 10reps x 5 forskellige typer spinal rocks

Standing forward, backward og sideward bends

Advanced 4 corner balance drill

Aften

4 runder med 2min pause imellem

A - CB Squatting Warrior with Crossbow: 5x(2x15lb)

B - CB Barbarian Bullwhip: 5x15lb h/v

C - CB Parallels: 5x(2x15lb) v/h

D - CB Lunging hydra: 3x(2x15lb)

CB Mills: 1x30-10-10-10x15lb h/v

CB Swipes: 1x25-5-7-13-10x(2x15lb)

- en ikke saerligt mindevaerdig gang traening ...

Edited by ChristianMN
Link to comment
Share on other sites

Loerdags traening

Intermediate intu-flow ledmobilitetsoevelser

4 runder med 2min pause imellem

A - CB Squatting Warrior: 5x(2x20lb)

B - CB Crossbows: 5x(2x20lb)

C - CB Parallels: 6x(2x20lb) v/h

D - CB Lunging pendulum: 5x(2x20lb)

CB Mills: 1x30-10-10-10x20lb h/v

CB Swipes: 1x20-10-10-10-10x(2x20lb)

Be Breathed spinal rocks - 10reps x 5 forskellige typer spinal rocks

- haenderne/grebet begynder at blive bedre, men det er ikke helt godt endnu ... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Mandags traening

Morgen

Intermediate intu-flow ledmobilitetsoevelser

Be Breathed spinal rocks - 10reps x 5 forskellige typer spinal rocks

Standing forward, backward og sideward bends

Advanced 4 corner balance drill

Aften

Prasara flowchain I - for/bagover boejninger

Bodyflow flowchain I - rulninger for at loesne op i rygmuskulaturen

Prasara flowchain II - rotation

Bodyflow flowchain II - squats og shinbox switches for at loesne op i hofter og ben

- havde en fantastisk foelese i kroppen efter aftentraeningen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdags traening

Morgen

Intermediate intu-flow ledmobilitetsoevelser

Be Breathed spinal rocks - 10reps x 5 forskellige typer spinal rocks

Standing forward, backward og sideward bends

Advanced 4 corner balance drill

Aften

Runder med 1min pause imellem

A - CB Crossbow: 2x10x(2x15lb), 3x5x(2x15lb)

B - CB Squatting warrior: 2x10x(2x15lb), 3x5x(2x15lb)

C - CB Parallels: 2x10x(2x15lb), 3x5x(2x15lb) v/h

D - CB Lunging pendulums: 5x(2x15lb)

CB Swipes: 1x30-10-10-10x(2x15lb) - har haft problemer med smertefuldt pump ved tommelfingeren, så jeg brugte lidt tid på at eksperimenterede med greb og armrotation. Jeg tror, at jeg fandt et nyt trick til at mindske belastningen :banana3:

Link to comment
Share on other sites

Onsdags traening

Med forkoelelse i kroppen var jeg ikke klar til en gang haesblaesende traening, så jeg valgte at oege intensiteten ved at loefte tungt

A - CB Crossbow: 1x3x(2x15lb), 1x3x(2x20lb), 3x1x(2x25lb) PR

B - CB Squatting warrior: 1x3x(2x15lb), 1x3x(2x20lb), 1x1x(2x25lb) PR

C - CB Parallels: 1x3x(2x15lb), 1x3x(2x20lb), 1x3x(2x25lb) PR v/h

D - CB Lunging pendulums: 1x3x(2x15lb), 1x3x(2x20lb), 1x3x(2x25lb)

- er rigtigt godt tilfreds med den fremgang. For en måned siden var jeg ikke engang taet på at kunne håndtere 25'ere i disse oevelser :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Fredags traening

Morgen

Intermediate intu-flow ledmobilitetsoevelser

Be Breathed spinal rocks - 10reps x 5 forskellige typer spinal rocks

Advanced 4 corner balance drill

Aften

Prasara flowchain I - for/bagover boejninger

Bodyflow flowchain I - rulninger for at loesne op i rygmuskulaturen

Prasara flowchain II - rotation

Bodyflow flowchain II - squats og shinbox switches for at loesne op i hofter og ben

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg endelig igen leve op til min logbogs navn. Gårsdagens CB traening haergede nemmelig mine haender godt og grundigt - se selv: LINK

Gårsdagens traening

"Trial by Fire" clubbell challenge

CB Mills: 130 reps med 25lb h/v

CB Swipes: 130 reps med 25lb

CB Hammer swings: 130 reps med 25lb

Tid: 50'34'' :devil:

- hvis jeg ikke havde fået vabler og der ikke var gået hul på dem midt i traeningen, kunne jeg sikkert have gennemfoert på kortere tid, men jeg er egentlig rimeligt godt tilfreds med resultatet alligevel. Mit mål var nemlig at gennemfoere på under en time.

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg endelig igen leve op til min logbogs navn. Gårsdagens CB traening haergede nemmelig mine haender godt og grundigt - se selv: LINK

Gårsdagens traening

"Trial by Fire" clubbell challenge

CB Mills: 130 reps med 25lb h/v

CB Swipes: 130 reps med 25lb

CB Hammer swings: 130 reps med 25lb

Tid: 50'34'' :devil:

- hvis jeg ikke havde fået vabler og der ikke var gået hul på dem midt i traeningen, kunne jeg sikkert have gennemfoert på kortere tid, men jeg er egentlig rimeligt godt tilfreds med resultatet alligevel. Mit mål var nemlig at gennemfoere på under en time.

Holy sh******************t en vild omgang træning :4thumbup:

Og cool du endelig kan leve op til titlen, hehe :w00t: Det var på tide :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guard & hr. Hebnes -> mange tak :blush:

I den sidste uges tid har jeg ikke traenet specielt meget med koellerne eftersom haenderne skulle have en chance for at gro sammen igen - fy for pyffer, hvor har de vaeret oemme :devil:

Derfor har jeg brugt tid på bodyflow, ledmobilitetoevelser og prasara. Her i weekenden har jeg koert nogle swipes og mills og nu skulle jeg gerne vaere klar til CST seminar i Philadelphia. Jeg rejser af sted på torsdag - wish me luck :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guard & hr. Hebnes -> mange tak :blush:

I den sidste uges tid har jeg ikke traenet specielt meget med koellerne eftersom haenderne skulle have en chance for at gro sammen igen - fy for pyffer, hvor har de vaeret oemme :devil:

Derfor har jeg brugt tid på bodyflow, ledmobilitetoevelser og prasara. Her i weekenden har jeg koert nogle swipes og mills og nu skulle jeg gerne vaere klar til CST seminar i Philadelphia. Jeg rejser af sted på torsdag - wish me luck :bigsmile:

Heheheh.. De så dælemar også medtaget ud :cry:

For cool med cert.. Er der nogle onde krav der skal opfyldes.. Mon ik?? :devil:

Link to comment
Share on other sites

For cool med cert.. Er der nogle onde krav der skal opfyldes.. Mon ik??

Tja, kravene er ikke så forfaerdeligt onde igen når man foerst har fået styr på koellerne, men der er rimeligt mange af dem. Man skal bl.a.

- kunne udfoere 3x12 med 15lb i alle basis oevelserne, og dem er der ca. 65 af. Denne del foretages som en selvtest inden certen, så den har jeg allerede bestået :smile:

- kunne opnå en bestemt score i en forkortet ICS konkurrence (svarer til GS)

- kunne udfoere alle basis oevelser i prasara bodyflow

- kunne udfoere alle basis oevelser i intuflow ledmobilitetsoevelser

- skrive et par skriftlige opgave under og efter certen

Egentlig er jeg rimeligt rolig mht. disse krav, så jeg ser frem til at svinge med koeller og slå kolboetter uafbrudt i tre dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tja, kravene er ikke så forfaerdeligt onde igen når man foerst har fået styr på koellerne, men der er rimeligt mange af dem. Man skal bl.a.

- kunne udfoere 3x12 med 15lb i alle basis oevelserne, og dem er der ca. 65 af. Denne del foretages som en selvtest inden certen, så den har jeg allerede bestået :smile:

- kunne opnå en bestemt score i en forkortet ICS konkurrence (svarer til GS)

- kunne udfoere alle basis oevelser i prasara bodyflow

- kunne udfoere alle basis oevelser i intuflow ledmobilitetsoevelser

- skrive et par skriftlige opgave under og efter certen

Egentlig er jeg rimeligt rolig mht. disse krav, så jeg ser frem til at svinge med koeller og slå kolboetter uafbrudt i tre dag :bigsmile:

Hahahahhaha :laugh: God fornøjelse. Glæder mig til at høre om det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tja, kravene er ikke så forfaerdeligt onde igen når man foerst har fået styr på koellerne, men der er rimeligt mange af dem. Man skal bl.a.

- kunne udfoere 3x12 med 15lb i alle basis oevelserne, og dem er der ca. 65 af. Denne del foretages som en selvtest inden certen, så den har jeg allerede bestået :smile:

- kunne opnå en bestemt score i en forkortet ICS konkurrence (svarer til GS)

- kunne udfoere alle basis oevelser i prasara bodyflow

- kunne udfoere alle basis oevelser i intuflow ledmobilitetsoevelser

- skrive et par skriftlige opgave under og efter certen

Egentlig er jeg rimeligt rolig mht. disse krav, så jeg ser frem til at svinge med koeller og slå kolboetter uafbrudt i tre dag :bigsmile:

Clubbells'ene kender jeg lidt til.. (har i hvert fald læst lidt om dem hist og pist :smile: ). Men de andre to dele der, hvad går det lige ud på? :smile: (man er jo lidt nysgerrig. hehe)

Mvh Francis

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage fra et veloverstået CST instuktoer seminar i Philadelphia. Det var ellers taet på at jeg slet ikke kom afsted. Jeg ankom til Kastrup lufthavn to timer inden afgangen, hvilket normalt er mere end rigeligt med tid til at tjekke ind og komme hen til gaten, og jeg forventede ingen problemer på den front. Efter at have stået i koeen til check-in skranken i en time begyndte jeg dog at blive lidt halv-utålmodig, for jeg kunne se koeen til sikkerhedskontollen derfra hvor jeg stod, og den var også rimeligt lang.

Endelig blev det min tur, men uanset hvor mange gange damen ved skranken swipede mit pas og tastede mit reservationsnummer ind, kunne hun ikke finde min reservation. Efter et par telefonopkald viste det sig at det var lykkedes dem at bytte rundt på mit for- og efternavn, hvilket effektivt betoed, at jeg ikke havde nogen billet eftersom det er totalt umuligt at rejse ind i USA med en billet hvorpå der står et andet navn end det der står i passet. Derfor blev jeg sendt hen til service skranken for at få det ordnet.

Magen til inkompetente folk skal man daelme lede laenge efter!!! Det tog dem 45min at udstede en ny billet, som jeg endda skulle betale 50euro for ... Koeen foran check-in var heldigvis borte da jeg endelig kom derhen igen, og denne gang gik det lidt mere smertefrit med at få boardingkortene, men så sagder de "Hvis du vil have nogensomhelst chance for at få din bagage med dig, skal du gå ned og indlevere den ved skranke 57." og så slaeber jeg selvfoelgelig kufferten ned til skanke 57, blot for at finde den lukket. Nåh, men de tager imod den ved skranken ved siden af og jeg loeber op til sikkerhedskontrollen, kommer igennem den og når soerme flyet.

Selve rejsen går smertefrit (bortset fra de smerter man får af at sidde i et lille flysaede i over ni timer), men hele tiden ligger det i baghovede "Hvad nu hvis min bagage ikke kommer frem...?". Det er nemligt sådan, at man selv skal slaebe et par clubbells med til et CST seminar, og at moede op uden clubbells er ligesom ikke helt optimalt ... Heldigvis behoevede jeg ikke at have vaeret urolig, for min kuffert snurrede rundt på bagagekarrusellen da jeg kom ned til bagage-reclaim.

Seminaret startede kl. 9 fredag morgen med en lille holdoevelse, som vi desvaerre ikke klarede at loese tilfredsstillende, hvorfor vi blev sat til at koere quadhops, screw-up pushups og forskellige typer squats hele formiddagen. Formålet var at laere os åndedraets-timing, men fy for pyffer hvor var det hårdt. Heldigvis holdt vi jaenligt pauser for at modtage teoriundervisning, ellers var det da gået helt galt. Efter frokost blev vi koert igennem et par uendelige Prasara sessioner, hvorefter vi afsluttede med et par timers clubbell swings og rock-its.

Naeste morgen foelte jeg mig langtfra frisk, og jeg var ikke laenge helt sikker på, at jeg ville klare mig igennem i overbevisende stil. Heldigvis startede vi nogenlunde roligt med IntuFlow og Prasara. Efter frokost blev cb'erne fundet frem igen til en rolig session hvor der blevet fokuseret på teknik og vi blev vist en raekke geniale oevelser for at loese problemer med manglende arm-lock, core aktivering, leg drive osv. Dagen sluttede med programlaegningsoevelser.

Sidste dagen startede med "Trial by Fire", hvor det for foerste gang nogensinde lykkedes mig at miste grebet på en cb. Den floej ca. 4m igennem rummet og ramte heldigvis ikke nogen, men jeg fik sgu godtnok lidt af et chock. Resten af dagen gik med teori og en test i at lave kombinationsoevelser.

Alt i alt var jeg meget glaedeligt overrasket over hele seminar-oplevelsen. Jeg laerte utroligt meget og fik en masse inspiration til min kommende traening.

Link to comment
Share on other sites

Clubbells'ene kender jeg lidt til.. (har i hvert fald læst lidt om dem hist og pist :smile: ). Men de andre to dele der, hvad går det lige ud på? :smile: (man er jo lidt nysgerrig. hehe)

Mvh Francis

Hej Francis, og velkommen i loggen :smile:

Både ledmobilitetsoevelser og Prasara er designede til at kompensere for de hårde og ofte ensidige belastninger man laegger på kroppen gennem traeningen.

I ledmobilitetsoevelserne bevaeges led igennem deres fulde ROM - cirkelbevaegelser med håndleddet er et ekspempel. Derved sikres at ROM'en ikke mindskes med tiden.

I Prasara fokuseres der på også på ROM, men her er det musklerne der fokuseres på. En udfoerlig Prasara session er ikke så forskellig fra en gang sportsmassage. Forskellen mellem almindelig yoga og Prasara er, at man i Prasara ikke fokuserer på udelukkende på individuelle stillinger. Man bibeholder spaendingen i overgangene mellem stillingerne via flydende overgange. Anyway, det er lettere at vise end det er at forklare det ... :bigsmile: Hvis du er interesseret, kan du jo tage et kig på: LINK

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at lave nogle CST/ledmobilitetsøvelser i DK??

Det ville jeg meget gerne, men lige nu er der to forhindringer

1. Jeg mangler forbindelser nede i Danmark til at hjaelpe mig med at arrangere noget sådant.

2. Generel mangel på tid. Ved siden af arbejdet, studierne, min egen traening og andre forpligtigelser er det ikke helt let at finde en ledig stund.

Tilgengaeld kommer jeg rimeligt ofte forbi dk, som f.eks. i denne weeken hvor jeg kommer kbh på gennemrejse til Berlin, så det er da helt sikkert muligt at finde ud af noget hvis der er interessere for en gang uformel faellestraening :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tid til at komme igang med traeningen igen, selvom jeg ikke er blevet helt frisk igen.

Traening 15. November

2 x hjemmestrikket Prasara flow med speciel fokus på korsryggen - jeg skal forsoege at beskrive det naermere ved lejlighed ...

Traening 16. November

Lidt opvamning

A1 - L-sit pullups: 3x2

A2 - Rotation fra haengende L-sit til front lever: 3x2 - damn, den er ond :devil:

B1 - Rotation fra L-sit til planche: 3x2

B2 - Planche puch-up: 3x2

B3 - Forsoeg på at gå fra tuck elbow lever til elbow lever: 3x2

C1 - CB Two-handed armpit cast: 1x10x35lb, 2x5x35lb h/v

C2 - CB Two-handed press to flag: 3x5x35lb h/v

D1 - CB Two-handed front rock-it: 2x10, 1x15 h/v

D2 - CB Two-handed side rock-it: 2x10, 1x15 h/v

- en rimeligt let omgang men det var godt at komme igang igen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hep hey Mr Hærgede hænder. Når jeg kigger på mine poter pt kunne vi næsten være brødre :wink:

Kunne du ikke lige uddybe din B-serie lidt. Laves de i ringe, på gulv, på fingerspidserne osv?

Hvis du kalder det samme for planche som jeg gør, så er det jo for vildt (link)

Smider du ikke lige lidt video op :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share