Hærgede Hænder


ChristianMN
 Share

Recommended Posts

Det virker som en lille evighed siden min sidste gang "rigtig" traening og jeg forventede egentlig at det ville vaere vildt hårdt at komme igang igen, men det gik såmaend helt fint.

Dagens traening

5 runder med 2min hvile imellem

A – Alternating bull-whips: 6x(2x25lb)

B – Deck pistols : 3xbw v/h

C – Rock-it -> clean to flag: 6x(2x25lb)

D – Quad hops: 12xbw

Bull-whips og quad hops??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 525
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens traening

FlowFit Niveau 4: 15 flows på 16min

- puha, det var hårdt :devil:

Michael - bull-whip=½parry cast+½swipe - med hoejre hånd svinges koellen rundt om venste skulder og traekkes over hoejre skulder. Quad hops - du går ned på alle fire, men fremfor at hvile på knaeene laegger du vaegten på spidsen af foedderne (og armene natuligvis). Fra denne possition hopper du så op opad. Det er en progression fra "froen", som du spurgte til for et stykke tid siden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

FlowFit Niveau 4: 15 flows på 16min

- puha, det var hårdt :devil:

Michael - bull-whip=½parry cast+½swipe - med hoejre hånd svinges koellen rundt om venste skulder og traekkes over hoejre skulder. Quad hops - du går ned på alle fire, men fremfor at hvile på knaeene laegger du vaegten på spidsen af foedderne (og armene natuligvis). Fra denne possition hopper du så op opad. Det er en progression fra "froen", som du spurgte til for et stykke tid siden :smile:

Aha... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

Div. Prasara flows - for besvaerligt at forklare :blush:

Michael - bull-whips er en fin oevelser, men hvad mener du med at de kraever koncentration? Alternating bull-whips koeres ligesom alternating milipress - jeg holder en cb i hver hånd og tager så en bull-whip skiftevis med den ene arm og så den anden.

Hmm - jeg syntes den kræver lidt mere koordination - ikke koncentration, som skrevet står :laugh: end andre clubbell øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

FlowFit Niveau 4: 15 flows på 16min

- puha, det var hårdt :devil:

Michael - bull-whip=½parry cast+½swipe - med hoejre hånd svinges koellen rundt om venste skulder og traekkes over hoejre skulder. Quad hops - du går ned på alle fire, men fremfor at hvile på knaeene laegger du vaegten på spidsen af foedderne (og armene natuligvis). Fra denne possition hopper du så op opad. Det er en progression fra "froen", som du spurgte til for et stykke tid siden :smile:

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Gårdagens traening

4 runder med 3min pause imellem

A - armgangs pullups: 8xbw

B - screwup pushups til side plank: 5xbw

C - spinal rock pistols: 5xbw v/h

D - side swings til side step lunges: 5x(2x15lb) v/h

E - pivoting quad pumps: 5xbw - umulig oevelse at forklare

- nyt program med nye mål. Måske finder jeg lidt tid til at forklare naermere senere ...

Edited by ChristianMN
Link to comment
Share on other sites

...du er da blevet helt pjattet med det flow-halløj. :smile:

Hvordan var det nu lige med den CST-certificering - blev det ikke til, eller er tiden bare ikke så fremskreden endnu.?

Ellers god- og som altid anderledes træning du lægger for dagen.

Prøver så vidt muligt at forstå/google øvelserne, selvom der er mange af Mr. Sonnen's øvelser som er svære at finde på nettet.

Keep up the good work.

Link to comment
Share on other sites

...du er da blevet helt pjattet med det flow-halløj.
Hehe, man kan vist godt sige, at jeg er blevet pjattet med det flow-halloej. Jeg er i hvertfald pjattet med de forbedringer i udholdenhed og koordination, som de har givet :4thumbup:
Hvordan var det nu lige med den CST-certificering - blev det ikke til, eller er tiden bare ikke så fremskreden endnu.?

Cert'en er foerst i november. Det bliver sikkert en anderledes oplevelse :bigsmile:

Ellers god- og som altid anderledes træning du lægger for dagen.

Prøver så vidt muligt at forstå/google øvelserne, selvom der er mange af Mr. Sonnen's øvelser som er svære at finde på nettet.

Ja, mange af oevelserne er svaere at finde på nettet, og når jeg så finder på mine egne variationer, bliver det ikke lettere. Jeg har overvejet at laegge videoklip op af mine nye opfindelser, men kommer nok aldrig så langt ...
Keep up the good work.

Will try to!

Link to comment
Share on other sites

...det syntes jeg lyder som en RIGTIG god ide.

OK, men der er ingenting prangende ved disse klips. Det er begyndelsen af en ny cyklus, så jeg forventer, at teknikken bliver meget bedre i loebet af de naeste par uger ...

pivoting quad pumps

screwup pushups til side plank

FYI, disse oevelser er blot foerst trin i en 2-3 trins progression, som skal skabe carry-over til min cb'traening ... :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens traening

Hjemmestrikkede Prasara flows

2x"Bagover" *

2x"Boej"**

2x"Rotation" ***

Ledmobilitetsoevelser

Body flow sjov

Squat rotation til shin box: 2x3

Squat rotation til shin box -> shin box switch: 2x3

*

1. flatfoot squat

2. seated forward bend

3. rotation til hoeje til Up dog

4. rotation af haender til seal walk

5. rotation tilbage til forward bend

6. gentage trin 3-5 for venstre side

7. rotation til hoejre til hero

8. camel

9. rotation tilbage til forward bend

10. gentage trin 7-9 for venstre side

11. ingen anelse om hvad denne oevelse kaldes

12. spinal rock til flatfoot

**

1. stående forward bend

2. stående backward bend

3. stående sideward bend venstre

3. stående sideward bend hoejre

***

1. flatfoot

2. two-handed tripod switch

3. quad squat

4. elevated scorpion (venstre side)

5. rotation til half lord of the fishes

6. rotation til pigion

7. op til warior

8. side angle pose

9. gentagelse af trin 1-8 for hoejre side

Edited by ChristianMN
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ok, så er jeg naesten tilbage igen med mine uforståelige logbogsindlaeg :tongue:

I de sidste to uger har jeg vaeret forbi Oslo, Koebenhavn, Göteborg, Barcelona og nu er jeg endelig tilbage i Växjö, totalt udmagret og dekonditioneret. Jeg toer naesten ikke stille mig op på vaegten for at se hvor mange kg jeg har tabt :cry:

Nå, nok klynkeri og tilbage til traeningen

Dagens traening

4 runder med 3min pause imellem

A - CB Barbarian Bullwhip: 4x15lb - en bullwhip hvor cb'en koeres helt ud til strakt arm foran kroppen

B - CB Squatting Warrior with Crossbow: 4x(2x15lb) - cb'erne cleanes til back og kastes derefter op i et headkast samtidig med at der gås ned i et squat (dvs. det bliver til et OHS). Man kommer derefter op fra squattet igen og cb'erne kaste ud til et shoulder casts

C - CB Lunging hydra: 4x(2x15lb) - en rock-it+en lunge

D - CB Parallels: 4x(2x15lb) - en mill med den ene arm og en reverse mill med den anden

... forhåbentligt bliver det bedre i morgen. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens traening

Morgen

Advanced intu-flow ledmobilitetsoevelser

Be Breathed spinal rocks - 10reps x 5 forskellige typer spinal rocks

Standing forward, backward og sideward bends

Advanced 4 corner balance drill

Aften

4 runder med 3min pause imellem

A - CB Squatting Warrior with Crossbow: 3x(2x20lb)

B - CB Barbarian Bullwhip: 5x20lb h/v

C - CB Parallels: 5x(2x20lb) v/h

D - CB Lunging hydra: 3x(2x20lb)

- mit ellers så pålidelige greb forsvandt og visnede totalt efter de foerste par runder :dry:

Michael - tak for velkomsten. Du skal få de dimensioner asap

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share