ingen cals


korsager
 Share

Recommended Posts

ja, har egentlig gået og tænkt på det længe, så inspireret af det topic med 0 cals i saft, kunne jeg godt tænke mig at vide om nogen ved hvordan forskningen går angående mad, simpelthen uden nogen cals?

jeg er ikke i tvivl om det kommer en dag - også skal jeg da leve af pizza med ekstra cheeeeese, eks bacon - MAKE it triple BACON and Cheese + salat og dressing allll the way, den skal være splattet ind i dressing, muhahaha, hver dag!!

Link to comment
Share on other sites

ja, har egentlig gået og tænkt på det længe, så inspireret af det topic med 0 cals i saft, kunne jeg godt tænke mig at vide om nogen ved hvordan forskningen går angående mad, simpelthen uden nogen cals?

jeg er ikke i tvivl om det kommer en dag - også skal jeg da leve af pizza med ekstra cheeeeese, eks bacon - MAKE it triple BACON and Cheese + salat og dressing allll the way, den skal være splattet ind i dressing, muhahaha, hver dag!!

Opfinder mad uden Calorier? :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Opfinder mad uden Calorier? :laugh::laugh:

du må være meget snæversynet siden du tydeligvis ikke har fattet pointen - det er jo netop den udvikling - altså 0 kalorier i visse produkter vi nærmer os - bare se på diverse læskedrikke.

og det er da helt sikkert dominos ville sælge endnu flere pizzaer vis du ku få en XXl pizza med ekstra cheese som kun indeholdt 200 kalorier - eller for den sags skyld nul.

Link to comment
Share on other sites

du må være meget snæversynet siden du tydeligvis ikke har fattet pointen - det er jo netop den udvikling - altså 0 kalorier i visse produkter vi nærmer os - bare se på diverse læskedrikke.

Hvad er det lige for en udvikling du snakker om der er sket?

At vand + tilsætningsstoffer ikke giver ret mange kalorier er ikke noget nyt. At der rent reklamemæssigt er sket en del fra producenternes side er en anden ting - men det giver ikke meget mening, at blande det sammen med hvor langt man er i forskningen indenfor mad med 0 kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det lige for en udvikling du snakker om der er sket?

At vand + tilsætningsstoffer ikke giver ret mange kalorier er ikke noget nyt. At der rent reklamemæssigt er sket en del fra producenternes side er en anden ting - men det giver ikke meget mening, at blande det sammen med hvor langt man er i forskningen indenfor mad med 0 kalorier.

jeg forstår overhovedet ikke jeres tankegang...

det er da netop relavant, da man tilsynladende forsøger at proklamere zero cals i sodavand - tror du så ikke producenter af andre fedende produkter, vil forsøge at skabe mad uden calorier??

hvis jeg feks ejede mars-bar ville jeg da naturligvis prøve at lave en ikke fedende version - det ville du måske ikke?? [fjernet af mod, personlig fornærmelse]

desuden var dette bare et spørgsmål - ikke noget jeg lige frem havde regnet med skulle være et emne jeg skulle forsvare - i det jeg er helt sikker på det er den udvikling vi vil se indenfor mad-branchen

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

jeg forstår overhovedet ikke jeres tankegang...

det er da netop relavant, da man tilsynladende forsøger at proklamere zero cals i sodavand - tror du så ikke producenter af andre fedende produkter, vil forsøge at skabe mad uden calorier??

hvis jeg feks ejede mars-bar ville jeg da naturligvis prøve at lave en ikke fedende version - det ville du måske ikke??[fjernet af mod, personlig fornærmelse]

desuden var dette bare et spørgsmål - ikke noget jeg lige frem havde regnet med skulle være et emne jeg skulle forsvare - i det jeg er helt sikker på det er den udvikling vi vil se indenfor mad-branchen

Ja, men hvordan pokker har du tænkt dig at du skulle få feks. bacon uden kalorier? :wink:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

desuden var dette bare et spørgsmål - ikke noget jeg lige frem havde regnet med skulle være et emne jeg skulle forsvare - i det jeg er helt sikker på det er den udvikling vi vil se indenfor mad-branchen

Så du er helt sikker på at der i den nærmeste fremtid vil blive produceret madvarer uden makronutrienterne? Fascinerende.

Link to comment
Share on other sites

jeg forstår overhovedet ikke jeres tankegang...

det er da netop relavant, da man tilsynladende forsøger at proklamere zero cals i sodavand - tror du så ikke producenter af andre fedende produkter, vil forsøge at skabe mad uden calorier??

hvis jeg feks ejede mars-bar ville jeg da naturligvis prøve at lave en ikke fedende version - det ville du måske ikke?? [fjernet af mod, personlig fornærmelse]

desuden var dette bare et spørgsmål - ikke noget jeg lige frem havde regnet med skulle være et emne jeg skulle forsvare - i det jeg er helt sikker på det er den udvikling vi vil se indenfor mad-branchen

Hvis du havde 0 cal, eller tæt på, i al mad, hvordan ville du så få dækket dine makronæringsstof behov?

Jeg synes det er uansvarlig at der udvikles produkter som olestra, da det netop kun er lappe løsninger til problemer som fedme, man bør istedet accepter vores fysiske begrænsninger på netop det område.

Jeg synes istedet man bør udvikle energitæt billig mad til den 3. verden.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

jeg forstår overhovedet ikke jeres tankegang...

det er da netop relavant, da man tilsynladende forsøger at proklamere zero cals i sodavand - tror du så ikke producenter af andre fedende produkter, vil forsøge at skabe mad uden calorier??

hvis jeg feks ejede mars-bar ville jeg da naturligvis prøve at lave en ikke fedende version - det ville du måske ikke?? [fjernet af mod, personlig fornærmelse]

desuden var dette bare et spørgsmål - ikke noget jeg lige frem havde regnet med skulle være et emne jeg skulle forsvare - i det jeg er helt sikker på det er den udvikling vi vil se indenfor mad-branchen

Grunden til at der reklameres med 0 kcal og ingen carbs er, at det er oppe i tiden. Engang var det 0% fedt der stod på tingene, men nu har folk læst lidt om Atkins og den slags, så nu vil de have ting uden kulhydrater.

Jeg kan godt se hvad du mener med dit synspunkt, men som folk skriver kan man ikke sådan lige ændre i sammensætningen af naturligt forekommende fødevarer. Der er meget meget langt fra at have fremstillet et produkt der ikke kan optages af kroppen, til at lave en gris der laver bacon af samme slags fedt. Nu skal man aldrig sige aldrig, men jeg tror ikke det nogensinde vil blive opfundet. Det er muligt der vil blive opfundet produkter der f.eks. smager som bacon, men det er der vel ikke noget nyt i, der findes jo kunstige smagsstoffer i tusindvis. Sjovt nok vil folk gerne have rigtige jordbær og den slags alligevel. Egentlig skal man være mere end almindeligt fedt/kalorieforskrækket for at gå efter fødevarer med 0 kalorier i, hvad skal man så leve af?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share