Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Fredag 30DEC2011 @ IK99

Årets sidste træning. Antal træninger i 2011: 1 mere end Biiver.

Kom lidt sent afsted fordi jeg var ude og løbe ærinder.

Skrå bænk

2x5x71kg

7x71kg

Udmærket gårsdagens gak og gøgl taget i betragtning.

Flad DB Bænk

2x15x20kg

Resten af træningen gik med at instruere verdens 3 tyndeste drenge i DL.

Link to comment
Share on other sites

Resten af træningen gik med at instruere verdens 3 tyndeste drenge i DL.

Jeg diskuterede programmering med de unge mennesker. Imorges skrev jeg følgende ned, som en slags begynderprogram jeg vil pushe overfor dem.

Full body, mandag-onsdag-fredag, man skifter mellem træningspas A og B.

A

Back Squat 3x5

Bænk 2x5, 1x5+

Chest Supported Rows 5x6-8

Curls 3x8

B

Front squat 3x5

Dødløft 1x5

Skrå DB press 5x5

Pull downs 5x6-8

Back Squat

De er alle +1.90cm og ingen af dem er bygget til back squat. Stod det til mig skulle de kun front/SSB squatte (Word Up til Dan John). Back squattet øges med 2,5kg per træning på alle 3 set (Word Up til Rippetoe).

Front squat

De kan front squatte dybt og fejlfrit. Der øges med 2,5kg per træning. Fucking lige i abs. Opvarmning foregår med "zombie greb", arbejdsset evt. med straps.

Dødløft

Konventionelt med dobbelt overhånd. Stangen hævet til 7,5cm klods. De har problemer med "hip hinge". Vægten kan sikkert øge med 5kg i starten, senere 2,5kg.

Bænk

Set/reps som i GSLP. Jeg ved ikke helt hvor meget de skal øge med per træning. 2,5kg i starten - dernæst 1kg regner jeg med. Jeg tør godt lade dem reppe-ud i bænk og har tiltro til, at de kan nå at restituere.

Skrå DB Press

De vil åbenbart gerne undgå stem og køre DB press istedet. Fint nok - unilateral training and shit. Vægten øges med 1kg per træning (justérbare dumbbell / små skiver + gaffatape).

Chest Supported Row

Fokus er på scacula-retraction - shoulder health and shit.

Pull Downs

Med v-greb. De kan endnu ikke lave kropshævninger, så pull downs med være svaret (Word Up til Johnny Pain).

Curls

Med DBs og offset greb. Korte pauser for the pump - de vil jo gerne være badejern.

Link to comment
Share on other sites

Kære Byggemand Bob,

Er det din JCB-teleskoplæsser i baggrunden af det flotte billede af dig med gul hjelm-kasket på hovedet? Er det en god teleskoplæsser? Kan den løfte tunge ting?

Jeg er selv vældig interesseret i teleskoplæssere lige for tiden.

Kh,

Vædderen

Link to comment
Share on other sites

Kære Byggemand Bob,

Er det din JCB-teleskoplæsser i baggrunden af det flotte billede af dig med gul hjelm-kasket på hovedet? Er det en god teleskoplæsser? Kan den løfte tunge ting?

Jeg er selv vældig interesseret i teleskoplæssere lige for tiden.

Kh,

Vædderen

Kære Vædderen

Dette billede opsummerer mit forhold til teleskoplæssere:

cf29d111_2n0mzd.jpeg

Billedet er fra Copenhell forrige år, hvor jeg fik en billet for at slæbe rundt på ting med hænderne. Det var kun de vokse der kørte teleskoplæsseren.

Dog var jeg imponeret over hvor lækkert et stykke maskineri det lod til at være.

Med vanlig hilsen

Byggemand Bob.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 02JAN2012 @ IK99

SSB squat

5x92kg

2x92kg

Jeg 'pussied out'. Vældigt ironisk, min kommentar d. 28. taget i betragtning.

Stem

2x5x55kg

8x55kg (+3 rep PR)

Sidst jeg havde 55kg på i stem blev det til 1x5 (siddende). Stronger - I haz it! Sidste rep var et episk grind til stor imponade for alle der overværede det.

Kropshævninger

3½ x 1 x BW

Hva'behar! Har desværre ikke adgang til en vægt for tiden.

Lidt Zottman curls.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 04JAN2012 @ IK99

Motta var i huset for at sige hej - det var fedt. Vi udvekslede pleasentries om konvektion.

Har købt ørepropper, som jeg håber kan hjælpe lidt på min søvn. Sidder og overvejer at trykke bestil på en Phillips Wake Up lampe - er de pengene værd? Findes der alternativer?

Edit: Nå ja for helvede din idiot (ja - dig!); Jeg har syet mig et harness til at træne nakke. Jeg er fucking huslig. Dagens træning bestod, udover nedenstående, også af 5-6-8 set på ~20 reps med 10-15kg.

Semi Sumo DL

10x126kg

Skrå Bænk

2x5x72kg

10x72kg (2 mere end Nils - hvilket er det vigtigste i verden).

Low Incline DB Bench

2x15x20kg

EO DB Rows

3 set @ 15kg

Curls

3x8x40kg

Hej.

HTFU.

Og godt nytår da.

Jeg må hellere købe nedenstående patch og sy på træningstasken. Eller på loggen.

post-9807-085716000 1325710259_thumb.jpg

Og i lige måde da. Du var godt nok stiv nytårsaften - kan du huske da du stjal min vens hat?

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Fredag 06DEC2012 @ IK99

Slatten træning. Jeg må hellere begynde at træne ben igen på et tidspunkt.

Stem

3x5x56kg

Lidt skuffet over at jeg ikke fik mere end 5 på sidste set. Jeg forklarer det med den episke indsats i stem/bænk i løbet af ugen. Jeg tror måske også at tilføjelse af neck work har påvirket styrken i øvre ryg.

Kropshævninger

6 x 1 x BW

Nakke

12kg + kæde

Liggende ext. rotations

2 set @ 2,5kg

BURN!

+ uendelige mængder kæbe med DocH, Bruce og psykiateren. Konklusionen blev at kvinder er Fågt Op I Skalle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må hellere købe nedenstående patch og sy på træningstasken. Eller på loggen.

post-9807-085716000 1325710259_thumb.jpg

Og i lige måde da. Du var godt nok stiv nytårsaften - kan du huske da du stjal min vens hat?

Det ville klæde din taske og log.

Stjal jeg hatte? Indvi mig gerne. Min hukommelse mangler.

Link to comment
Share on other sites

What is this madness?

Cookie cutter rehab:

  • Ingen presseøvelser med proneret greb - kun supineret eller neutralt
  • Fat Gripz på alle presseøvelser
  • Flere strækkere (albuerne ind til proppen)
  • Fokus på scapula re- og detractors ("tilbage og ned i baglommen"). Hvis du bruger øvre traps - then you're doing it wrong. Bat wings, EO DB rows, face pulls, band pull aparts.
  • Ingen dips
  • Externe rotationer skal have prioritet (dette er røvkedeligt).

Jeg har et miniband du må få.

Hej du jeg har siddet og spekuleret over det her, er der pressøvelser med underhåndsgreb? :unsure: Jeg har siddet og prøvet og lave bevægelsen her i de tidlige morgentimer :sleepy: , og det føles helt mærkeligt....

Link to comment
Share on other sites

Er dine skuldre jacked-up? Har du mulighed for at udføre øvelsen sikkert? Håndvægte er også et alternativ.

Jeg ved ikke helt hvad du mener med jacked-up(?), men mine skuldre kan ikke lide bænkpress. Den ene er blevet lidt overbelastet af det, så jeg render mest rundt og laver ekstern rotations øvelser og har ikke fundet nogen press erstatnings øvelse.

Sad og læste den igennem, og kan godt se at man har brug for en spotter... Øv, men det må jeg lige kigge på om jeg ikke kan recruitere på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share