Discopumpere


gvp
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg snart hørt så meget om discopump her på disse fora at jeg er blevet interesseret i hvad det egentlig dækker over.

Jeg har skam prøvet søge funktionen, men der er vist aldrig lavet en decideret topic om det, mens ordet til gengæld er bliver nævnt i overflod hvis man søger efter alle indlæg om det, hvilket gør det meget svært at sortere for at finde en definition.

1: Hvad gør jeg for at blive en ægte discopumper? Jeg kan forstå at det hænger sammen med om man squatter & dødløfter. Passer det?

2: Hvilke øvelser egner sig en til discopumper?

3: Er der specielle krav om tøj? I så fald hvilke?

4: Må man høre andet end disco, eller er man automatisk bandlyst hvis man nu f.eks. hører rock?

Jeg håber at der er nogle der vil tage sig tid til at svare på disse spørgsmål, så jeg ikke skal gå og tumle med dem alene.

Tak på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu har jeg snart hørt så meget om discopump her på disse fora at jeg er blevet interesseret i hvad det egentlig dækker over.

Jeg har skam prøvet søge funktionen, men der er vist aldrig lavet en decideret topic om det, mens ordet til gengæld er bliver nævnt i overflod hvis man søger efter alle indlæg om det, hvilket gør det meget svært at sortere for at finde en definition.

1: Hvad gør jeg for at blive en ægte discopumper? Jeg kan forstå at det hænger sammen med om man squatter & dødløfter. Passer det?

2: Hvilke øvelser egner sig en til discopumper?

3: Er der specielle krav om tøj? I så fald hvilke?

4: Må man høre andet end disco, eller er man automatisk bandlyst hvis man nu f.eks. hører rock?

Jeg håber at der er nogle der vil tage sig tid til at svare på disse spørgsmål, så jeg ikke skal gå og tumle med dem alene.

Tak på forhånd!

Ka kun skrive hva jeg forbinder med en disko pumper :

1: Disco pumpere træner ikke ben .

2: Disco pumpere SKAL se godt ud når og mens de træner .

3: Disco pumpere tager oftest ibyen hver weekend og drikker hjernen ud, og flasher deres pumpede overarme .

4: Tøjet skal spille, inkl. håret, husk at de ska se godt ud mens de træner .

5: Træner sjældent andet en bryst / biceps .

6: Altid solariebrun og velduftende, lugter med andre ord som en tøs :laugh:

7: Kan finde på at danse hvis der spilles hit musik i centret`s radio .

8: Flexer oftest biceps, eller hiver op i t-shirten så mavemullerne kan ses .

Der er sikkert andre kendetegn ved en diskopumper, det her er bare nogle stykker :tongue:

Edited by NANdro
Link to comment
Share on other sites

:laugh: You must be joking...

Og hvis det ikke er tilfældet, så dækker NANdro det meget godt.

En diskopumper er en person der udelukkende (eller i hvert fald hovedsageligt) træner bryst, biceps og mave.

NANdro -> Punkt 2 er vi jo nogle der ikke kan undgå at falde ind under :4flex: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: You must be joking...

Og hvis det ikke er tilfældet, så dækker NANdro det meget godt.

En diskopumper er en person der udelukkende (eller i hvert fald hovedsageligt) træner bryst, biceps og mave.

NANdro -> Punkt 2 er vi jo nogle der ikke kan undgå at falde ind under :4flex: :laugh:

Det er jo bare en uheldig faktor, nogle af os hardcore banditter falder ind under ...Til vores fordel :laugh::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg prøver nu at opsummere jeres forslag til hvordan jeg giver den max gas som discopumper i fremtiden:

* Jeg skal bruge de største skiver jeg kan finde. Også selvom de er i det andet rum.

* Jeg skal altid have altid hue på, også selvom det er sommer. (Gælder dette også for solbriller, måske endda også om vinteren?)

* Jeg skal benytte enhver chance jeg har for at vise mine overarme, og spænde godt igennem selvom jeg ikke laver noget.

* Jeg skal kun træne overarme/bryst/mave.

* Parfume er en vigtig del af træningen for mig.

* Jeg skal med jævne mellemrun bryde ud i spontan dans hvis der spilles et populært nummer i centeret.

* Jeg må aldrig strække ud. Så bliver mine muskler nemlig størst.

* Hvis min mobiltelefon ikke er lige ved hånden skal jeg sørge for at hente den med det samme.

* Jeg skal huske at klæde mig både feminint, moderne og dyrt.

Puha, det lyder hårdt. Kom endelig med flere råd hvis i har nogle.

Edit: Tilføjede Bruno J's forslag.

Edited by gvp
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg snart hørt så meget om discopump her på disse fora at jeg er blevet interesseret i hvad det egentlig dækker over.

Jeg har skam prøvet søge funktionen, men der er vist aldrig lavet en decideret topic om det, mens ordet til gengæld er bliver nævnt i overflod hvis man søger efter alle indlæg om det, hvilket gør det meget svært at sortere for at finde en definition.

1: Hvad gør jeg for at blive en ægte discopumper? Jeg kan forstå at det hænger sammen med om man squatter & dødløfter. Passer det?

2: Hvilke øvelser egner sig en til discopumper?

3: Er der specielle krav om tøj? I så fald hvilke?

4: Må man høre andet end disco, eller er man automatisk bandlyst hvis man nu f.eks. hører rock?

Jeg håber at der er nogle der vil tage sig tid til at svare på disse spørgsmål, så jeg ikke skal gå og tumle med dem alene.

Tak på forhånd!

ad 1) En ægte discopumper kunne ikke drømme om at squatte eller dødløfte. Det bliver man jo stærkere af, og det er bestemt ikke discopumperens mål.

ad 2) Øvelserne skal helst kunne udføres uden, at håret kommer i uorden. Derfor er biceps curls med løse håndled discopumperens yndlingsøvelse. Og helst med så lette vægte, at man ikke kommer til at svede.

ad 3) Tøjet skal være dyrt, moderne og gerne lidt feminint. Det skal også helst være helt uegnet til at træne i, da man ellers kunne risikere at blive forvekslet med en af dem, som træner for at blive stærkere. Det ville ikke være så heldigt, når nu målet bare er at blive set.

ad 4) Rock er bandlyst. Bee Gees er helt fint, da man så kan svinge krøllerne lidt pikant i takt til musikken, mens man biceps curler sine 20 reps med 4kg håndvægtene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tilføje at et hvert træningspas gerne indholder

- mindst tre forskellige curl varianter!

- bænk: både flad, incline og decline

- flyes

- maveøvelser med 25+ reprange

Alt kørt til failture, og endnu bedre masser af forced reps, mens de andre disco'er hepper på.

Link to comment
Share on other sites

Bruno J> Det lyder da mere som beskrivelsen af en svans/utroligt feminim mand!

Efter min mening er en discopumper en der træner igennem, men KUN når det gælder "strandmusklerne": bryst, biceps og mave!

Med andre ord, folk der udelukkende træner fordi de er narcissistiske og skal ud og vise deres biceps i en stram t-shirt på et disco om lørdagen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tilføje at et hvert træningspas gerne indholder

- mindst tre forskellige curl varianter!

- bænk: både flad, incline og decline

- flyes

- maveøvelser med 25+ reprange

Alt kørt til failture, og endnu bedre masser af forced reps, mens de andre disco'er hepper på.

Lige præcis det jeg mener

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

* Jeg skal altid have altid hue på, også selvom det er sommer.

Du behøver ikke altid have hue på. Som nogen af de andre nævner behøver du slet ingen hovedbeklædning hvis bare dit hår sidder perfekt. Ellers kan du tage en kasket på, bare den matcher dit tøj..!!! Og hvis du gerne vil være lidt Nik&Jay-agtig så er et bandana på hovedet heller ikke helt skidt.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det vil jo sige at jeg skal derned i aften....

Okay ny og revideret udgave:

* Jeg skal bruge de største skiver jeg kan finde. Også selvom de er i det andet rum.

* Jeg skal enten have perfekt hår den dag, eller tage noget smart på hovedet.

* Jeg skal benytte enhver chance jeg har for at vise mine overarme, og spænde godt igennem selvom jeg ikke laver noget.

* Jeg skal kun træne overarme/bryst/mave. Men jeg skal træne IGENNEM, og til failure gerne med forced reps, hvis jeg ellers kan få en discoven med.

* Parfume er en vigtig del af træningen for mig.

* Jeg skal med jævne mellemrun bryde ud i spontan dans hvis der spilles et populært nummer i centeret.

* Jeg må aldrig strække ud. Så bliver mine muskler nemlig størst.

* Hvis min mobiltelefon ikke er lige ved hånden skal jeg sørge for at hente den med det samme.

* Jeg skal huske at klæde mig både feminint, moderne og dyrt.

* Jeg skal lave mange variationer af den samme øvelse.

* Jeg skal træne lige inden jeg skal i byen.

Jeg har også tænkt på et program, det kunne se sådan ud:

Mandag: Biceps.

Tirsdag: Triceps.

Torsdag: Mave.

Fredag: Biceps.

Lørdag: Bryst. (de har alligevel kun åbent til kl 14:00, så det kan ikk ebetale sig med biceps).

Lyder det iorden?

Edit: Smårettelser.

Edited by gvp
Link to comment
Share on other sites

Bruno J> Det lyder da mere som beskrivelsen af en svans/utroligt feminim mand!

Efter min mening er en discopumper en der træner igennem, men KUN når det gælder "strandmusklerne": bryst, biceps og mave!

Med andre ord, folk der udelukkende træner fordi de er narcissistiske og skal ud og vise deres biceps i en stram t-shirt på et disco om lørdagen.

Hmmm...det har du vist ret i. Måske blander jeg de to grupper sammen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også tænkt på et program, det kunne se sådan ud:

Mandag: Biceps.

Tirsdag: Triceps.

Torsdag: Mave.

Fredag: Biceps.

Lørdag: Bryst. (de har alligevel kun åbent til kl 14:00, så det kan ikk ebetale sig med biceps).

Lyder det iorden?

Mener ikke de kører fast program, bare masser af discopump

Link to comment
Share on other sites

En discopumper er en type som alle der træner seriøst ser ned på. Discopumperen defineres primært ud fra udseende, væremåde og træningsmetoder. Nedenstående lister beskriver typiske træk hos discopumperen.

Udseende:

1) Oftest meget solariebrun.

2) Har den helt moderigtige frisure.

3) Er smallere over røven end en sild er imellem øjnene.

4) Har ben i omtrent samme tykkelse som en stork.

5) Har tendens til at være krumrygget, samt meget fremfaldne skuldre pga den tåbeligt sammensatte træning.

6) Såfremt den tåbelige træning har givet en smule afkast ses det udelukkende på bryst og biceps.

Væremåde:

1) Træner gerne iført tøj i dyre mærkevarer.

2) Træner helst i trøjer uden ærme.

3) Medbringer mobiltelefonen i træningslokalet, og den benyttes flitigt til sms og højlydte telefonsamtaler imellem settene.

4) Bruger mere tid på at beskue sig selv i spejlene end på at træne.

5) Træner helst i det tøj de går i til dagligt frem for i almindligt træningstøj.

6) Brokker sig altid over den metalmusik de seriøse vil hører i træningslokalet.

Træning:

1) Træner primært bryst og biceps.

2) Gerne mange øvelser for de pågældende muskelgrupper.

3) Træner mange virkningsløse isolationsøvelser.

4) Er helt tosset med cable øvelser.

5) Bruger masser af forced reps.

6) Såfremt andre muskelgrupper trænes er dette kun sporadisk. Og i så fald er det kun skulder, triceps og ryg. Aldrig ben, man skulle jo helst kunne passe de moderigtige jeans.

7) Disse muskelgrupper trænes såfremt kun med mindre gode øvelser som pushdowns, pulldowns og front raises. Aldrigt med store basisøvelser.

Til slut vil jeg slutte af med at meddele, at det at være discopumper aldrig noget man bør stræbe efter. En discopumper vil aldrig kunne opnå respekt og vil altid være en joke i det seriøse træningsmiljø. Hans træning vil med tiden ødelægge hans krop med skader pga den ensidige fokus på de muskelgrupper han kan se i spejlet. Endeligt vil han aldrig få fisse idet ingen pige med respekt for sig selv vil ses med en fyr, hvis ben ikke er større end en flamengos. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share