Discopumpere


gvp
 Share

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ok, jeg prøver nu at opsummere jeres forslag til hvordan jeg giver den max gas som discopumper i fremtiden:

* Jeg skal bruge de største skiver jeg kan finde. Også selvom de er i det andet rum.

* Jeg skal altid have altid hue på, også selvom det er sommer. (Gælder dette også for solbriller, måske endda også om vinteren?)

* Jeg skal benytte enhver chance jeg har for at vise mine overarme, og spænde godt igennem selvom jeg ikke laver noget.

* Jeg skal kun træne overarme/bryst/mave.

* Parfume er en vigtig del af træningen for mig.

* Jeg skal med jævne mellemrun bryde ud i spontan dans hvis der spilles et populært nummer i centeret.

* Jeg må aldrig strække ud. Så bliver mine muskler nemlig størst.

* Hvis min mobiltelefon ikke er lige ved hånden skal jeg sørge for at hente den med det samme.

* Jeg skal huske at klæde mig både feminint, moderne og dyrt.

Puha, det lyder hårdt. Kom endelig med flere råd hvis i har nogle.

Edit: Tilføjede Bruno J's forslag.

Hvis en hue ikke kan skaffes, kan en kasket også sagtens bruges. Helt en med påskriften: Playa eller Player.

Edited by klowN
Link to comment
Share on other sites

*suk*

Jeg synes sgu det lyder rimelig svært at være discopumper. Mine planer er udskudt indtil mit studie af discopumperen er mere fuldendt.

Er der ikke en ægte discopumper der kan komme med fif? Der kan umuligt være SÅ mange regler man skal overholde...!!

Link to comment
Share on other sites

Det er også discopumperen der tager pladen af med alt det musik vi hører (Guns N' Roses, ACDC, DAD, Dizzy mizz lizzy osv.) Og sætter sit eget hjemmebryg på med halv nick og jay, og resten er bare blandet pop. Og det er vel og mærke uden at spørge først. Så skruer han meget op, og begynder på at træne arme. Så har han fattet lidt, for han skal jo lige slappe lidt af i armene, så han smutter over og tager mavebøjninger. Så er det brystpres (ikke bænkpres, men brystpress. Fordi så kan han tage "max" af hvad der er på maskinen) Og så arme igen. Efter 3-4 sæt af den slags øvelser smutter han igen. Men inden han smutter løfter han lige lidt i undertrøjen for at se sine mavemuskler. Derefter spænder han overarmene, og smiler derefter veltilfreds. Så æder han noget pulver (gud ved hvad det er, men forhåbentlig protein) og så smutter han igen.

Og imens han er nede og "træne" fedter han med sin telefon 15 gange på de 30 minutter han bruger. Og når han taler i telefon, så taler han ikke diskret, eller smutter væk fra os andre. Han står nærmest og skriger ind i telefonen om "personen i den anden ende" skal med i byen. Bliver det til et nej, så skal han/hun lige hånes lidt. Og det med råber og skriger er ikke meget galt, for han skal overdøve den bas som er i Nick og Jay bassen pumper. Gerne et bastard eller remix...

Link to comment
Share on other sites

Desuden: Ved sådan nogle cable pulldown-anordninger, hvor benene skal være låst fast, så man ikke ryger op og ned, der er det vigtigt, du er i stand til at køre holderen hele vejen ned og stadig få mast pusselankerne derind. Samtidig er det en tommelfingerregel, at hvis andre kan klemme sine ben ind der, hvor du kunne, så må dine ben nødvendigvis være for store - moden dikterer ikke "slim jeans" for ingenting, ved du nok!

Væsentligt er det også, at diskopumperne i reglen går i grupper. Det hænder, man bare ser et par stykker, men i reglen vel 3+. Det er af vital betydning for diskopumperne, at de understreger deres overlegenhed og sociale færdigheder ved ikke at begrænse røverhistorierne fra byen eller det tonelag, vi uundgåeligt ville komme til at høre dem i.

Til den utrænede, der ikke er i stand til at spotte en diskopumper "on sight" er her et fif:

Spørg ham, der har trænet et godt stykke tid, men du har mistanke til, om han kører squat og dødløft og hvor meget. Her kan man virkelig skille fårene fra bukkene! Den stærkeste grad af diskopumper vil ikke have nogen anelse om, hvilke øvelser du beskriver!

Link to comment
Share on other sites

Det er også discopumperen der tager pladen af med alt det musik vi hører (Guns N' Roses, ACDC, DAD, Dizzy mizz lizzy osv.) Og sætter sit eget hjemmebryg på med halv nick og jay, og resten er bare blandet pop. Og det er vel og mærke uden at spørge først. Så skruer han meget op, og begynder på at træne arme.

Hvis det skete i HSK var det næste han så indersiden af et bagagerum. Det ville iøvrigt også være det sidste han så. :devil:

Det samme vil sikkert også ske, hvis man smed Dizzy Mizz Lizzy på. :wink:

Link to comment
Share on other sites

øhm så er jeg sku bange for at jeg er lidt af en diskopumper...

Det jeg går mest op i, i min træning:

1. Bryst

2. Biceps

3. Mave

4. Skuldre

5. Triceps

6. Ryg

7. Ben (men træner dem altså alligevel :blush: )

Og ja jeg går og ser mig selv i spejlet hele tiden og sætter mit hår og når der er lækre piger tilstede laver jeg kun de nemme øvelser, fordi jeg blir rød i hoved af de sværre :devil:

Jeg ved ikke om rigtige pumpere hører rock eller hva? Jeg hører ihvertfald dance musik (Mest Hands-up, Vocal trance og hardstyle). Går ofte i solarie..

Folk synes stadig mine ben er store også selvom jeg ikke bruger vildt meget tid på dem, men ellers må jeg jo nok erkende jeg er en slags ''diskopumper'' (Men egentlig ikk særlig stolt af det, faktisk lidt ligeglad :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

øhm så er jeg sku bange for at jeg er lidt af en diskopumper...

Det jeg går mest op i, i min træning:

1. Bryst

2. Biceps

3. Mave

4. Skuldre

5. Triceps

6. Ryg

7. Ben (men træner dem altså alligevel :blush: )

Og ja jeg går og ser mig selv i spejlet hele tiden og sætter mit hår og når der er lækre piger tilstede laver jeg kun de nemme øvelser, fordi jeg blir rød i hoved af de sværre :devil:

Jeg ved ikke om rigtige pumpere hører rock eller hva? Jeg hører ihvertfald dance musik (Mest Hands-up, Vocal trance og hardstyle). Går ofte i solarie..

Folk synes stadig mine ben er store også selvom jeg ikke bruger vildt meget tid på dem, men ellers må jeg jo nok erkende jeg er en slags ''diskopumper'' (Men egentlig ikk særlig stolt af det, faktisk lidt ligeglad :laugh: )

Så må vi håbe, du er flink og rar, for ellers er det altså en sprængfarlig cocktail ;)

Link to comment
Share on other sites

Derudover er det også et must ikke ikke at vide noget som helst om træningen. Det vil sige du faktisk ikke må læse på MOL. Du skal helst træne pyramidetræning, forced reps, 500 mavebøjninger (UDEN vægt, selvfølgelig) og hvad du ellers kan finde på - ja, isolationsøvelser über allez!

Jeg glemte noget af det vigtigste. HVIS du nogensinde skal squatte (benpres er jo langt bedre), så SKAL det gøres med en pude på stangen, ellers kunne du jo risikere alle mulige skader!

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte noget af det vigtigste. HVIS du nogensinde skal squatte (benpres er jo langt bedre), så SKAL det gøres med en pude på stangen, ellers kunne du jo risikere alle mulige skader!

Off topic:

Er der nogen som helst fornuftig grund til IKKE at bruge en pude, hvis den alligevel er der? Med mindre man altså er en af dem der lige skal vise hvor macho man er med sine røde mærker bagefter?

On topic:

Tak for tippene. Også rart at høre fra en ægte discopumper himself! (epce)

Efter at have læst Jenslyn17's indlæg om at man skal gå i grupper, er jeg begyndt at spekulere på om der mon er små foreninger hvor man melder sig til? Hvor skal jeg ellers finde min gruppe som jeg kan pumpe med? Jeg tror ikke rigtig der er nogle af mine venner der lige er så friske på det der.

Link to comment
Share on other sites

Off topic:

Er der nogen som helst fornuftig grund til IKKE at bruge en pude, hvis den alligevel er der? Med mindre man altså er en af dem der lige skal vise hvor macho man er med sine røde mærker bagefter?

On topic:

Tak for tippene. Også rart at høre fra en ægte discopumper himself! (epce)

Efter at have læst Jenslyn17's indlæg om at man skal gå i grupper, er jeg begyndt at spekulere på om der mon er små foreninger hvor man melder sig til? Hvor skal jeg ellers finde min gruppe som jeg kan pumpe med? Jeg tror ikke rigtig der er nogle af mine venner der lige er så friske på det der.

Er der nogen grund til at bruge en pude? Hvis man placerer stangen korrekt, så gør det jo ikke ondt og jeg har ikke oplevet at få røde mærker endnu. Puden er lavet til at diskopumperne kan ligge stangen helt oppe på nakken :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så må vi håbe, du er flink og rar, for ellers er det altså en sprængfarlig cocktail ;)

Lyder fandme ikk godt :blink:

Ej, tror alle jeg kender vil mene jeg er flink og rar :innocent: Men hvorfor er det så slemt? Fordi jeg høre sådan noget musik? I vores motionscenter hører de ellers meget godt og blandet musik... Det kan både være Jazz, classics og hvis man er rigtig heldig så spiller de noget 60'er musik som Elvis eller Beatles :tongue:

Og så går de helt amok når jeg sætter noget hårdtpumpene techno (tækno) på :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Off topic:

Er der nogen som helst fornuftig grund til IKKE at bruge en pude, hvis den alligevel er der? Med mindre man altså er en af dem der lige skal vise hvor macho man er med sine røde mærker bagefter?

Som Birch ganske rigtigt er inde på er det et spørgsmål om at placerer stangen rigtigt. Den skal ikke ligge oppe på nakken, men på det øverste af ryggen. Eksperimenter lidt med stangens placering, så er det intet problem.

Med pude vil jeg mene, at man mister noget af følingen med øvelsen idet man ikke er i kontakt med stangen, samt fordi at stangen pga puden ikke kan placeres optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Apropos

Ja, det er ufatteligt at nogle kan have det som ideal. De ligner jo mest af alt Quasimodo med anoreksi.

Så snakkede jeg igår med en fysioterapeut, han sagde at generelt var der mange problemer med det indenfor politiet... Altså seriøst brysttræning uden at tænke over at ryggen måske også skulle trænes indimellem. :cry:

Link to comment
Share on other sites

I glemmer jo det mest fornemme (ok måske går det ind under dårlig trænings pålædning men alligvel)

Hov hov, objection!

Det er præcis samme model jeg har! :innocent:

Har dog tegnet alt det hvide over med sort tusch :superman:

Hvis man kombinerer træningen med spinning, bliver man jo nødt til at have sådanne dimser på. :dry:

Ellers nogle rigtigt gode tips der er i tråden.

En anden observation:

- hvis du som discopumper træner bænkpres, sørg for så lille ROM som muligt.

Det vil sige at stangen sænkes hurtigt ned til ca. 40cm over brystkassen, absolut ikke længere ned :wink:

På den måde kan man tilføje lidt flere kg på vægtstangen - hvilket jo ser bedre ud overfor tøserne i lokalet.

Link to comment
Share on other sites

Som Birch ganske rigtigt er inde på er det et spørgsmål om at placerer stangen rigtigt. Den skal ikke ligge oppe på nakken, men på det øverste af ryggen. Eksperimenter lidt med stangens placering, så er det intet problem.

Med pude vil jeg mene, at man mister noget af følingen med øvelsen idet man ikke er i kontakt med stangen, samt fordi at stangen pga puden ikke kan placeres optimalt.

Okay, det vil jeg da forsøge næste gang jeg ... ehem ... IKKE træner squad fordi jeg øver discopump. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag: Biceps.

Tirsdag: Triceps.

Torsdag: Mave.

Fredag: Biceps.

Lørdag: Bryst. (de har alligevel kun åbent til kl 14:00, så det kan ikk ebetale sig med biceps).

Du skal passe på med ikke at køre for meget triceps da dit bænkpres ikke må overstige din kropsvægt, dvs 65-70kg. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fed tråd og kanon formuleret :)

9: Hvis en discopumper har valget mellem to 10 kilos skiver, skal han altid tage den der ser størst ud, også selvom den ligger i den anden ende af centeret.

Målet er at kunne putte så mange af de gule 15kgs Eleiko-vægte på som muligt - gerne så mange, at hele centeret er ryddet. Den dygtigste discopumper jeg har set , hvad det angår, havde held med at sætte 3x15kg på hver side.... DET ser grumt ud :bowdown:. Samtidig tiltrækker det sig opmærksomhed når resten af de betalende medlemmer, undrer sig over hvor de gule skiver er blevet af :mad:

Link to comment
Share on other sites

Målet er at kunne putte så mange af de gule 15kgs Eleiko-vægte på som muligt - gerne så mange, at hele centeret er ryddet. Den dygtigste discopumper jeg har set , hvad det angår, havde held med at sætte 3x15kg på hver side.... DET ser grumt ud . Samtidig tiltrækker det sig opmærksomhed når resten af de betalende medlemmer, undrer sig over hvor de gule skiver er blevet af

:laugh: Jeg er selv slemt glad for TSK's eleiko-bumber skiver. Det ser jo lidt federe ud end tynde jernskiver... :cool:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share