Håndbold EM


MadsSWIM
 Share

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg synes det er fair nok Lars C får en chance af den nye danske landstræner. Vi snakker trods alt om en af bundesligaens mest scorende spillere over efterhånden ret mange år. Det er ikke hans færdigheder, der halter, når det kniber på landsholdet - det er noget mentalt. Og hvis man kan få ham op bare i nærheden af hans niveau fra bundesligaen, vil han være et helt fantastisk aktiv for landsholdet.

Så jeg forstår godt Wilbek giver ham lidt snor.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er fair nok Lars C får en chance af den nye danske landstræner. Vi snakker trods alt om en af bundesligaens mest scorende spillere over efterhånden ret mange år. Det er ikke hans færdigheder, der halter, når det kniber på landsholdet - det er noget mentalt. Og hvis man kan få ham op bare i nærheden af hans niveau fra bundesligaen, vil han være et helt fantastisk aktiv for landsholdet.

Så jeg forstår godt Wilbek giver ham lidt snor.

Det er sandt, men nu er det stadig en slutrunde, og der må man være konsekvent. Men vi får at se i aften, det vil ikke overraske mig at han starter inde, men hvis han ikke får gang i scoringerne, ja så må han på bænken og det kan kun gå for langsomt.

Men jeg håber da han finder sit niveau fra bundesligaen, det vil gøre Danmarks chancer for metal bedre.

Link to comment
Share on other sites

Det er sandt, men nu er det stadig en slutrunde, og der må man være konsekvent. Men vi får at se i aften, det vil ikke overraske mig at han starter inde, men hvis han ikke får gang i scoringerne, ja så må han på bænken og det kan kun gå for langsomt.

Men jeg håber da han finder sit niveau fra bundesligaen, det vil gøre Danmarks chancer for metal bedre.

Det er lidt et gamble. Hvis Lars C spiller op til sit bedste er han en klasse over sine konkurrenter til pladsen. Spiller han "op til sit værste" er han i vejen.

Han er vist 33 år, og hvis ikke han gør en god figur i denne slutrunde, så tror jeg også det var den chance han fik af Wilbek (som førstevalg i hvert fald).

Link to comment
Share on other sites

Hold kæft en fed kamp! Den havde jo det hele. Spil i verdensklasse, lækkerier og spænding og nerve til sidst!

Første halvleg var jo verdensklasse. Kanon forsvar, super målmand og skarp og lækkert angreb.

Anden halvleg viser Serberne, at de er et godt mandskab, især deres målmand står flot..

Men det danske kollektiv hiver den sgu hjem, fedt!

Jeg synes især Bo Spellerberg (klart kampens bedste. Super angreb, gode scoringer og afleveringer. Godt forsvar og en vilje og gejst som smitttede af på de andre), Per Leegård og selvfølgelig Kasper Hvidt var i særklasse. Men også knudsen og Stryger var gode idag. Sejt at Stryger sætter de straffekast ind hver gang, DET har vi godt nok savnet...

Boldsen spiller en lidt dårlig kamp, Lars Christiansen er desuden meget anonym i anden halvleg. Hvilket til dels skyldes, at vi ikke får spillet bredt nok.

Desuden spændende at se, at vi ALTID har problemer mod offensive forsvar, som Serberne benytter i anden halvleg..

Link to comment
Share on other sites

Balic og deres super gode højre fløj er måske skadede. Det ville selvsagt være en kæmpe fordel, men under alle omstændigheder er Kroation storfavorit, med DK som en meget farlig underdog.

Glæder mig så meget til denne kamp. spiller vi som mod Serien i første halvleg, blæser vi dem af banen, spiller vi bare lidt under niveau, nakker de os totalt!

Link to comment
Share on other sites

Først må de angribe 60 sek i træk - så står målscoreren i feltet.

Men en rigtigt flot præstation mod en af verdens allerbedste håndboldnationer (selvom jeg hader de svin :tongue:)

Ja det var en ærgelig slutning, men jeg bliver lige nødt til at knytte en bemærkning til dine observationer. :wink:

Når forsvaret får et gult kort eller en udvisning, så 'nulstilles' angrebet nøjagtigt som hvis de havde et skud på mål der bliver reddet, men ryger tilbage til angrebet. Derfor var det faktisk korrekt at Kroatien fik lov til at spille så lang tid (Strygers udvisning).

Du har helt ret i at manden står i feltet på sidste scoring, det bed jeg også selv mærke i, da den blev vist i slow. Ærgeligt, men det er hvad der kan ske af dommerfejl.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share