Los - 2006


Morten D
 Share

Recommended Posts

Søndag - 26.03.2006

KV-træning

10 min. Pullup Challenge (overhånd)

69 reps PR med 2 reps! :devil:

Sådan, i ægte Rocky-stil med regn og slud og en pullup-bar i skoven, der fik mine hænder til at fryse til is (kunne seriøst ikke mærke mine fingre til sidst). :crazy:

Prison Pushups (med billedkort = 5 reps)

195 reps på 17:00

Var ikke langt fra at være igennem bunken, men jeg var lige ved at faile på en 2'er og så fik jeg en 8'er. :surrender:

Men det var i den grad en forbedring. Når jeg kan nå hele stakken igennem går jeg over til den originale version med billedkort = 10 reps.

Rating: 10/10

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tirsdag - 28.03.2006

Løb

Distance: 10 km.

Tid: 49:33 ~ 4:58/km.

Terræn: asfalt og fortov

Løbevægt: 86,1 kg.

Skulle teste hoften med indlæg i skoen på en længere distance. Det var en blandet fornøjelse: i perioder uden ømhed og den sidste km en del. Jeg er nok nødt til at konkludere, at min løbe-karriere skal på standby indtil jeg har fået noget professionel hjælp. :mad:

Dermed kan jeg også kigge langt efter at genoptage adventure racing.

Nå, men løbeturen var sådan set okay: ubesværet ud og lidt presset hjem (vinden gad ikke at vende sammen med mig).

Rating: 5/10

Link to comment
Share on other sites

Må du gerne færdes frit ude i disse fugleinfluenza-tider?? :blink:

En lille opringning til SHG, og så var et vist mediecenter pludselig i restordre... :tongue:

Søndag - 02.04.2006

KV-træning

10 min. Pullup Challenge (overhånd)

70 reps - PR med 1. :devil:

Kørt som doubles og singles

Rating: 9/10

Ikke topkarakter, for forbedringen skyldtes vist snarere bedre disponering end egentlig form-fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 05.04.2006

KV-træning

Kropshævninger (overhånds)

100 reps (21 sæt á 3, ellers doubles og singles)

17:38

Det er 8 min. hurtigere end sidst med 100 reps. :4thumbup: Så skal der bare barberes små 8 min. mere af...

Rating: 7/10

Travlt på arbejde og uklare træningsmål (pga. skader) er gået ud over motivationen på det sidste. Kun 10 min. Pullup Challenge trækker. Det bliver bedre, når jeg sætter nogle klare mål igen, men der skal lidt undersøgelse af skrammellegemet til først.

Link to comment
Share on other sites

Du er godtnok ved at være NASTY i de chins/pullups :devil::devil::devil:

Takker. Det er jo også det eneste jeg træner seriøst for tiden. :smile:

Søndag - 09.04.2006

Kropshævninger (overhånds)

100 reps (3'ere, 2'ere og 1'ere)

15:40 (knap 2 min. hurtigere end sidst og jeg fik 68 på 10 min. uden at være max presset. :wink: )

Rating: 8/10

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - 11.04.2006

Kropshævninger (overhånds)

75 reps (heraf 70 på 10 min. - tangering af PR)

Og så mistede jeg lige en god luns hud i hånden, så det passer fint med at par dages pause. :dry:

Rating: 7/10

Jeg holder en pause med log-føringen, indtil jeg bliver afklaret med mine træningsmål og fysiske tilstand (og så kigger jeg naturligvis forbi, når der kommer en pr i kropshævningerne... :smile:)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - 11.04.2006

Kropshævninger (overhånds)

75 reps (heraf 70 på 10 min. - tangering af PR)

Og så mistede jeg lige en god luns hud i hånden, så det passer fint med at par dages pause. :dry:

Rating: 7/10

Jeg holder en pause med log-føringen, indtil jeg bliver afklaret med mine træningsmål og fysiske tilstand (og så kigger jeg naturligvis forbi, når der kommer en pr i kropshævningerne... :smile: )

...Det koster jo også værdifuld strøm (og dermed naturressourcer og fossilt brændstof)

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En lille update:

Er netop kommet hjem fra første tur på mtb'en siden mit uheld sidste år...

Og det var fedt! :4thumbup:

Kørte forsigtigt og langt væk fra lavthængende grene. :laugh:

Mht. skader går jeg til kiropraktor for tiden for at få løst op for byggesjusken i undervognen (5. lændehvirvel er vokset sammen med korsbenet) og da der er 18 mm. forskel på benene er jeg begyndt at gå med indlæg.

Jeg laver også nogle McKenzie-øvelser, og alt i alt går det fornuftigt fremad, så jeg er forhåbentlig snart tilbage i fuld vigør. :smile:

Jeg får da også lavet en masse kropshævninger, men jeg har lige haft lidt pause fordi (tadaa) jeg fik en lille skade (fibersprængning i Serratus eller noget i den stil).

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 03.05.2006

10 min. Pullup Challenge (overhånds)

PR på 74 reps (forbedring på 2) :4thumbup:

Efter tilsyneladende succesfuld kiropraktor-behandling var jeg ude at løbe den anden dag. Det blev til 5 km. med ca. 4:30/km. En dejlig tur, men desværre brokkede hoften sig. :mad: Derfor ligner det mere og mere et farvel til langdistanceløb. Derimod regner jeg med at satse på mtb og lidt vægte. Det vil de næste par måneder gøre mig klogere på...

Edited by Los
Link to comment
Share on other sites

Fredag - 12.05.2006

Cykling

Distance: 2 x 24 km. (2 timers pause)

Tid: Ud: 72 min. Hjem: 60 min.

Terræn: landevej - temmelig kuperet

Så blev det tid til den første længere tur på mtb'en. Den er ikke skabt til landevej, men det var stadig en lækker tur. Tog det roligt ud, spiste frokost hos familie og gav den så lidt mere gas hjemad.

Ingen problemer med hofte eller andet, så det ligner mere og mere træning frem mod Rivette Marselisborg MTB. :4thumbup:

Rating: 8/10 for en lækker tur uden problemer

Link to comment
Share on other sites

Det er vildt med alle de kropshævninger, du får banket aw :blink:

Giver du den stadig ligeså meget gas med push-ups?

Og hvordan ser det ud med planer om at komme igang med lidt vægte igen? :smile:

Jeg er gået væk fra mange push-ups (ræv-kedeligt) og laver i stedet sjove varianter (push-ups på horisontal bom, OAPU mm.) :smile:

Ang. vægtplanerne, så regner jeg faktisk med at starte igen indenfor 14 dage. Det bliver nok en ydmygende oplevelse at komme igang, eftersom jeg ikke har rørt en vægt i snart 9 måneder... :blink: Men jeg glæder mig.

I dag fik jeg lavet en del kropsvægttræning, herunder L-Pullups. Det er godt nok en konge-øvelse! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten

Jeg har jo læst, at du tit har løbet og cyklet i risskov, så jeg tænkte på om du kan fortælle om de alternative træningsmuligheder, der beskrives på siden her, er et besøg værd? Der er jo ingen billeder af, hvad et helt præcist er, så det er lidt svært at vide, hvilke muligheder det giver derude :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share